Spring naar bijdragen

maandag 10 juli 2006


Houtje

Aanbevolen berichten

Wat heerlijk dat er morgen weer een nieuwe dag is.
Dat ik dit weekend niet gedronken heb en die éne Gremlin mooi zag drijven vrijdagavond.
Dat het zo goed gaat zonder de spruitjes.
Dat goede vriendschap beter is dan een slechte relatie.
Dat je op dit forum jezelf mag zijn.
Dat je mag overslaan wat je niet aanstaat.
Dat je mag reageren --- of niet.

Ik moet echt even een anti-rimpel slaap doen ivm baliefunktie morgen, wat heet, over 7 uur zit ik daar.

Ben nl. allergisch voor kapotte pc's, zoals jullie zien her-installatie gelukt. Pffff. Toch weer mooi gelukt.

Ik groet u allen en gooi een dot virtuele nachtcrème op (de duurste, La Prairie of zo).

Instopknuffel voor iedereen, ik ben de laatste vandaag ehhh, de eerste dus wat is dit toch ingewikkeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen!

ik ben even minder vrolijk. Ik ben blij hoe het gister liep nav eergister.

Als het echter betekent dat we Emma zijn kwijtgeraakt omdat we haar vakantie bespraken, wat even niet in goede aarde viel (om welke reden dan ook) dan vind ik dat een zeer groot verlies voor het forum en het zou voor mij betekenen wéér een belangrijke steunpilaar hier minder en daar báál ik van.

Ik hoop dat bovenstaande niet het geval is.

Emma, laat je nog wat horen voor je op vakantie gaat?

TOch fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma, wel hier blijven hoor!! laat idd iets van je horen! Ik kan me voorstellen dat je je niet prettig voelt over eergisteren maar het was niet tegen jou bedoeld... kom je snel weer even je neus laten zien?

ik ga vandaag weer werken, ipv vakantie.. ihkv de regelmaat, en omdat mijn baas momenteel in het ziekenhuis ligt. en omdat ik denk dat het voor mezelf ook wel goed is. en om mijn collega die nu de tent moet draaien praktisch te ondersteunen... affijn... ik ga dus weer werken! pfffffff..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waar ik mee bezig was, Katrien

was terugkrijgen van Emma,

die mij zeer dierbaar is

ik ben niet bezig met met een vinger te wijzen

maar ik vind het nu ook wel mooi geweest zo

dit kost me te veel negatieve energie

niet te geloven!

ik wens jullie veel succes met je alcoholproblemen, ik vind het mooi geweest zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen,

lieve pietje, dank je wel voor het informeren naar mij. Je weet ik lees meestal wel. En Tapas ook dank, ik dacht dat ik al vergeten was ;-))

Ach ja moest het gisteren even laten zakken. Maar nu is het weer klaar.

Koekie, hoe was je "eerste dag?" Ben heel benieuwd.
En Tapas, let je op dat jij niet "de laatste monnik word die het licht uit doet"? Jou kennende voel je je msschien verantwoordelijk voor het reilen en zeilen daar... maar let op. Als het te lang gaat duren eer je baas weer terug is een uitzendbureau ofzo bellen hoor. O wat klink ik belerend, maar ik heb er ervaring mee. En zie het resultaat.

Ik heb gisteren ook nog even zitten denken over onze reacties op de "doorzakkers". Moeilijk hoor, ergens is het zo dat we allemaal al genoeg tikken op de vingers hebben gehad. Maar dit gaat ook wel eens te ver van "kom maar hier, en ach gos en wat erg en niet piekeren meer". We zouden er toch iets van moeten leren waarom het soms zo fout gaat? Vragen als "wat gebeurde er vooraf, was het 's morgens al onrustig in je hoofd etc. etc." zijn toch wel op z'n plaats denk ik.
En natuurlijk is het rot onwijs rot, als je niks zou willen veranderen aan je drinkgedrag zat je niet op het forum en ik bewonder de mensen die hun verhaal doen. Maar of het zo helpend is?? Ik filosofeer maar een beetje hoor

goed jongens, ik ga eens aan de slag,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo koekie even gekeken of ik wat reacties had op min schrijven ik weet niet wat een draadje is dus als ik iets fout heb gedaan a.u.b. kijk mij er niet voor aan ik gebruik deze site om mijn hart te luchten en ik gebruik hem niet erg veel wat wel jammer is ik ben vanochtend naar de dokter geweest met de fotoos die gemaakt zijn hij vertelde mij dat mijn hand waar ik haast geen gevoel in heb van mijn nek afkomt en dat ik misschien een nekband moet gaan dragen het dode gevoel die ik in mijn linker hand heb wordt steeds erger dus moet ik naar de neuroloog het kan wel een beetje lang duren want hier zijn ze niet zo vlugik hoop dat pietjepuk mij ook vergeef dat ik misschien niet goed antwoord geef op de reacties veel liefs van mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katriena,

ik ben het niet met je eens, ik vind het berichtje van Pietje helemaal niet "invullend" en ik vind zeker niet dat ze met de vinger wijst, ze schrijft niet voor niets: "om welke reden dan ook". Ik was ook even ongerust dat Emma niet terug zou komen, maar nu begrijp dat dit "terugtrekken" voor haar even een noodzaak is, (vul ik het zo goed in Emma?).

Pietje,

ik zou het heel erg jammer vinden als je het nu voor gezien houdt. Ik vond de onderwerpen en discussies die je aandraagt heel erg interessant en "to the point". Wil je er nog eens een positieve gedachte over laten gaan s'il vous plait?!!!


Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Koekie-lief,
Fijn dat het goed gaat, ook zonder spruitjes. Zelf heb ik geen spruitjes, maar toen mijn kat een keer twee dagen bij de dierenarts moest blijven, liep ik de hele tijd naar hem te zoeken. Tot ik dan dacht: o ja, hij is er niet. Zo'n huis zonder spruitjes lijkt waarschijnlijk heel leeg. Maar je kunt nu ook een heleboel dingen doen louter en alleen voor jezelf! Heb je verdiend! :musicnote:

Twan,
Hoe gaat ie? Bijna een maand zeker? Ook voor jou: :present:

Anjo,
Ja, dat huisje moet ik zelf maken. Dat bedoel ik ook met mijn spreuk, hoor. Ben alleen nog een beetje op zoek naar de juiste materialen...

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma, goeie tips! nee, ik ga me zeker niet verantwoordelijk voelen voor mijn werk, die les heb ik inmiddels ook wel geleerd. Het was gezellig om er weer te zijn en mijn bazige collega heeft het aardig onder controle, ik doe gewoon wat klusjes om wat werk uit handen te nemen en houd me absoluut echt niet in geen geval bezig met het grote overzicht... want dat kan ik namelijk niet.. ben ik inmiddels achter, dan ben ik binnen 2 dagen opgebrand en weg... dus ik ben bezig met oefenen met me heel beperkt verantwoordelijk te voelen.

Het was iig goed om er weer te zijn, boekje wat ik in het weekend thuis heb afgemaakt heb ik inmiddels ook uit kunnen printen en ik ben op tijd weer naar huis gegaan.

zometeen komt er een hond hier logeren. Dat is voorlopig weer genoeg verantwoordelijkheid.. het is nogal een monster namelijk... maar wel het beste vriendje van mijn hond. Baasje gaat erg slecht en gaat een paar dagen de opname in. Ik heb ooit af en aan die hond 7 weken in huis gehad en dat trek ik ook niet meer, nu gaat het om een paar dagen... ben benieuwd hoe het me dit keer af gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit op mijn werk en iedereen leest mee als hij wil dus ik houd het kort. Mijn pc is vanmorgen weer gecrasht, dus geen internet voorlopig (het casema geval ligt er uit).

Het is leuk werk en gaat goed.
Ik houd het droog.

pp moet mijn box legen maar kan niet zo lang op de pc hier. Snappie-vous?

Sterkte iedereen vandaag, ik duim voor iedereen.

Anjo, Tivoli? Ik ga prijzen bekijken. Ik heb van Huub gedrooooooooooooomd !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat gebeurd hier toch de laatse week? Ligt het aan de warmte?

Emma, ik zal je missen. Je bent een lieve en warme stem. Ik hoop dat je een hele leuke vankantie hebt
en veel gaat genieten. Ik hoop dat je na je vakantie je neus zo nu en dan laat zien.

Even als aanvulling op de vragen die je stelt en ik spreek hier alleen voor mijzelf , gewoon hoe ik dit proces beleef want dat is het een proces.
Het forum is een steun, soms is het gewoon beregezellig, soms heb ik dagen aan de computer gezeten
om door de moeilijke dagen heen te komen, soms was het wat minder gezellig.
Ik heb heel veel geleerd sinds dat ik hier ben, er worden hier een heleboel meningen, verschillen en gewoon gedachtes besproken. Vaak bleef dat bij mij dagen doorsudderen. Een paar dingen heb ik bij mijzelf opgepakt en van alle kanten bekeken, het piekeren, het doemdenken, het lamgeslagen worden door gevoelens. Ik denk dat ik veel positiever ben gaan denken sinds dat ik hier ben. je ziet dat andere mensen het redden, je hoort hun verhalen en hun ervaringen. Het wekt bij mij vechtlust op.
Sommige komen langs en zijn zo weer verdwenen wat mij altijd raakt.
Gaat het fout, dan durf ik nu wel aan mijzelf vragen te stellen dan wil ik alles weten wat gebeurde er. wat had ik kunnen doen om het te voorkomen , wat moet ik veranderen in mijzelf om een kans te krijgen deze keer.
Het is een proces, niet altijd duidelijk voor de mensen op het forum maar het gebeurd wel.
Misschien verlies je wel een heleboel veldslagen maar je moet je oog gericht houden op de oorlog.
Die moet je winnen, dat gaat niet zonder slag of stoot. Steun van anderen is fijn en heb je soms ook nodig om weer op te kunnen staan maar uiteindelijk is dit een eenzame oorlog die je met jezelf bevecht.
Het falen zit hem niet in het vallen, het falen zit hem in het blijven liggen en de strijd op te geven.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anjo,

je zegt het zo mooi, veldslagen winnen en verliezen maar de oorlog als doel blijven zien. En lieverd, ik heb m'n eigen oorlog gewonnen. Ik heb ook wat veldslagen gewonnen, en ook nogal wat verloren, heb weken in de loopgraven gezeten en bang geweest. Ik ben vooruit gegaan, voorop de troepen. Dan me weer eens terug getrokken omdat mijn maten het voortouw namen. Ik ben geen commandant, ik ben zo'n soldaat die mee doet, die als het nodig is voorop gaat. Die terug gaat om z'n maatjes te troosten en misschien uit het geschut te krijgen. Ik ben maar een soldaatje. En nu mag ik naar huis, het is klaar voor mij althans. En ik blijf aan m'n maatjes denken en hoop ze nog es te horen of te schrijven.

Maar ik heb mijn oorlog gewonnen, en met elkaar hebben we heel wat veldslagen gewonnen. En wie zich commandant wil voelen moet dat weer doen. Of sergeant, en de boel es even flink toespreken.

Maar zoals het met veel oorlogen gaat, je blijft ze meeslepen in de rest van je leven. Zo nu en dan steken ze de kop op.
En als ik dan weet dat er een veteranen forum is, dan ben ik blij te weten dat ik me daar weer tot kan wenden.

Bijzonder dat ik die beeldspraak gebruik maar nogmaals dank Anjo voor de inspiratie.

En waarschijnlijk heb je gelijk, of te warm of te koud, wij Nederlanders kunnen daar lastig mee omgaan.

dag dag allemaal, dank voor alles,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...