Spring naar bijdragen

gewoon stoppen


fleur

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,
Gewoon stoppen, wat een mooie uitdrukking. Makkelijker gezegd dan gedaan. Maar toch....het is me gelukt; hierbij was de steun van het forum voor mij erg belangrijk. Nu denk ik dat het mooi geweest is.
Ik ga gewoon stoppen met het forum en wens iedereen, die nog worstelt heel veel succes.
Ik ga hier geen verhandeling houden over het hoe en waarom, ik vind het genoeg geweest.
Liefs, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Fleur,
gewoon stoppen, je hebt bewezen dat je het kunt.
Ik doe met je mee.

Ik denk wel dat wij "ouwetjes" ons best hebben gedaan. En nu de tijd aan de "jonkies". Laten we maar zeggen dat we met pensioen gaan.

Dikke zoen,
emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Fleur,

Ik wil je bedanken voor je steun. Ik heb mijn eerste berichtjes van jou gehad en door jouw hulp heb ik de drempel naar het forum durven nemen, en daar ben ik heel erg blij om!

Nogmaals bedankt en ik wens je alle goeds van de wereld toe!!!

:present::present::present:

liefs, Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, Emma, iedereen,

Jullie hebben gelijk, wij hebben ons best gedaan, ik ga er verder ook geen woord meer over vuil maken, als het meer inspanning kost dan oplevert moet je je conclusies trekken, dat doe ik nu ook

Ik wil iedereen die mij zo enorm geholpen heeft met mijn stoppen (ik ga geen namen noemen, want ik zou mensen overslaan) enorm bedanken, zonder jullie was het nooit never gelukt. Ook de lol die ik gehad heb op het forum was in dit proces enorm belangrijk. Ik heb er bijna altijd enorm veel plezier van gehad wat het stopproces niet alleen dragelijk maar eigenlijk gewoon gezellig heeft gemaakt.

Ik zit nu op de bijna 8 maanden, heb vanuit hier mensen leren kennen waar ik zeker weet terecht kan als ik het moeilijk heb, dat is wederzijds, we weten elkaar te vinden.

Heel veel succes en sterkte iedereen en veel geluk in het leven!

Pietje

sorry Verientje, ik vond die discussies ook erg interessant en nuttig, heb overigens jouw web site gevonden, gelezen en opgeslagen! dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Fleur, Emma, PietjePuk!

Heel fijn voor jullie dat jullie verder kunnen, en bedankt voor al jullie bijdragen!
Jammer dat jullie er niet onder een wat gezelliger gesternte mee stoppen...

Het ga jullie allemaal heel goed!

Liefs,
Twan
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh wat lakoniek zeg allemaal.

Ik ben heel heel heel erg verdrietig en boos en teleurgesteld en ik voel me schuldig aan Fleur, Emma en PP tegelijk.

Sh***t,

Heb ik de spruitjes goed weggekregen, ben ik een halve dag aan het welzijnswerken, de BPM uit de put gesleurd, op de bandenplakkertjes gepast, kom ik thuis,

en weg zijn Fleur, Emma en PP.

Moet ik ook maar opkrassen dan daar is iedereen wel blij mee zeker. Dat is dan drie maal is scheepsrecht.

Verdorie, waarom moet dat nou op deze manier ???? Ik zit hier helemaal alleen met mijn laptop, bij de buren ingelogd met veel pijn en moeite, en nou kan ik dus ook wel gaan.

Geef de tissues even door want ik trek dit niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee,lieve Koekie
het is helemaal niet lakoniek bedoeld hoop ik.Tenminste niet door mij.
En ook ik heb vandaag veel zitten huilen en bewaar Emma's laatste privé-
bericht aan mij.Ik was dan wel niet bij hele discussies betrokken maar voel
me wel zeer betrokken.Uit het vaak niet of niet duidelijk genoeg.Maar dit
alles grijpt me zeker aan.Ik vind het zo spijtig en voel zoals Anjo het ook omschreef;
had ik iets kunnen doen?
Ik las wel mee maar voelde me zo machteloos.En dat verwijt ik mezelf nu.
Maar laten we het alsjeblieft samen doen en niet alleen.Gejat die tekst,klopt.
Liefs Lola
En liefs voor allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Koekie,
tiepel ik een bericht gaat het fout. Zo naar! Maar lieverd, dat wil ik wel op het forum delen, soms is het tijd, zoals ik schreef n.av. anjo, ik heb m'n oorlog gewonnen en mijn maatjes in de "loopgraven" blijven atlijd m'n maatjes. Toch?

Is naar komt weer iets of iemand anders voor in de plaats. Maar wij, jij, en "de rest". (als ernst bobbie en de rest) blijven toch gewoon wij?

kus Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, lieve Koekie, ik ben ook niet laconiek over deze hele zaak.
Ik vind het heel erg, zelfs.
En ik zou het heel erg vinden als jij ook weg zou gaan!
Vooral nu je in zo'n moeilijke periode zit, met je spruitjes en zo.
Voor mezelf gesproken: ik wilde gewoon geen olie op het vuur gieten door heftig te reageren...

Houd je taai!!!

:sun:

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Koekie,

Ik snap je reactie wel. Vergeet niet, de meeste mensen die vandaag op het forum waren zijn redelijk nieuw.
Het lijkt wel of er ineens een heleboel mensen die ik ken uit het archief of even heb meegemaakt weg gaan. Dat is niet leuk. Voor sommige is het denk natuurlijke verloop, het forum kan hen niet meer bieden wat ze op dat moment nodig hebben of ze zijn klaar met hun proces.
Ik heb echt geen idee wat er gebeurd is. Ik weet het echt niet en ik weet ook niet wat ik moet zeggen.
Het lijkt wel een kluwen van misverstanden maar ik kan er niet echt mijn vinger achter krijgen.
PP en Emma zijn denk ik hele goede vriendinnen van je geworden en ik weet zeker dat je hen ook niet kwijt bent. Dat weet jij toch ook?
Voor mijzelf ik baal, ik baal echt, de oude garde daar heb ik mij aan opgetrokken maar ik ken ze voornamelijk vanuit het archief, degene die ik wel heb ontmoet zal ik missen. Ik hoop dat ze weer terug komen als zij daar de behoefte aan hebben, er is namelijk heel veel plaats voor hen hier.
Je gevoel erken en herken ik, er zijn ook niet zo heel veel mensen over waar ik mee begonnen ben.
Ik hoop dat je blijft, ik snap je boosheid en je verdriet maar ik hoop dat je blijft.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nieuwe mensen snappen er denk ik niets van! Ik althans niet. Weet niet wat er gaande is maar het is ontzettend jammer om te lezen dat er schijnbaar ergens iets mis is gegaan waardoor mensen zijn vertrokken.

Dat is voor de nieuwelingen niet leuk om te lezen maar dat heb ik maar te respecteren. Het zal mij er niet van weerhouden door te gaan met dit goede forum, want we zijn hier toch om elkaar te helpen?

Koekie ik ken je helemaal niet maar bedenk je goed dat je mensen kunt helpen met je verhalen. Als je er genoeg van hebt ook ok uiteraard maar je bent een steun voor nieuweling(en) in ieder geval voor mij.

Angel6

een mens maakt een fout en een fout maakt een mens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koekie en de overgebleven forumvrienden en vriendinnen,

A.u.b. niet weggaan, we kunnen nog veel van je leren. Alleen ik zou zo graag willen weten, wat er nu uiteindelijk gebeurd is. Ik snap er niets meer van, volg nu al een paar dagen het proces. Als Pils, zoals Fran vraagt, inderdaad aan kan geven waar het mis is gegaan, kunnen we er iets meedoen.

Belangrijk is wat is de zere plek en hoe gaan we verder. Vind dit forum uitermate belangrijk als ondersteuning, herkenning en het bied een veiligheid die ik in mijn andere leven niet heb en met mij waarschijnlijk vele anderen.

Maar laten we nu niet ons hoofd hangen en met degene die overgebleven zijn verder gaan en de positiviteit ingedachten houden van degene die nu gestopt zijn.

CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan allen,
Ik wil graag Anjo's vraag richting Pils onderschrijven over zijn opmerking hoe een enkeling een forum ten gronde kan richten" etc ? Pils; kun je wat duidelijker zijn aub?
Ik begrijp er ook helemaal niets meer van. Ik ben me bewust van mijn eerlijke, zeer emotionele, maar misschien niet handige reactie op een reactie van PP naar Emma i.v.m vakantielijstjes. Ik heb daarvoor mijn excuses richting PP uitgesproken en ook aan Emma laten weten dat mijn reactie helemaal niets met haar van doen heeft.
Ik krijg nu de indruk dat de mailtjes die daaruit voortkwamen (in)direct een gevolg waren op mijn mail.
Ik hoop dat ik mezelf nu teveel credit toe ken. Deze discussie neemt vormen aan die ik niet meer kan begrijpen. Ik zou het fijn vinden als men duidelijk kan aangeven wat er nu precies bedoeld wordt.
Uit alle reacties van vandaag en gisteren moet ik maar een beetje gissen waar de schoen hem wringt. Ik kan het niet meer volgen. Heb trouwens de indruk (en ik geloof dat ik niet de enige ben) dat
informatie uit pb'en en het openbaar forum door elkaar wordt gehusseld. Gevolg is dat het soms niet meer te snappen is, maar belangrijker is dat men zich (zonder opzet overigens van de pb-ers) op het forum buitengesloten kan voelen. (zo ervaar ik dat)
Ik zou het erg fijn vinden als er iemand is die opheldering kan geven over de discussie die er nu loopt.
Nogmaals, dat wat ik zelf niet goed heb gedaan was in mijn ogen en in die van PP opgelost.
Ik word hier niet blij van en eerlijk gezegd krijg ik de neiging om een fles te ontkurken. Kan niet de bedoeling zijn :-) :-) en doe het dus ook niet.
word wel blij van helderheid.
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Allemaal,
Ik heb de hele dag na lopen denken over ons forum en ineens..., na het laatste berichtje van Katrina heb ik er geen zin meer in.
Pils, je hebt het goed gezien. Bedankt!

Pietje, je hebt gelijk.
We kunnen tóch wel kontakt houden en Emsie, met jou ook he? En met nog wat fijne mensen hier.
Koekie, je hoort gauw van me.
Tante Til heeft geen zin meer in Lelijke Spinnenkoppen!
Verder wens ik iedereen veel succes met stoppen.
Free the body, the mind wil follow!

Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pils was er al met een reactie voordat ik klaar wat met mijn reactie. Hij zorgt voor nog meer onrust dan er al is, bij mij althans. Suggereren dat er 1 dame is die voor verdeeldheid probeert te zorgen? En hij dan nu?
Ik respecteer het als hij alleen wil meelezen, maar dan moet hij dat ook doen. Dit heeft geen toevoegende waarde naar mijn idee.
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...