tapas Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 ik wel, heb net de 2 hondjes uitgelaten, ieder apart want dat gemacramee met 2 is niet mijn dingen nu als een speer naar mijn werk.. helaas heb ik gisteren niks aan mijn uitstelwerkzaamheden gedaan dus moet ook weer eerder weg van mijn werk om alles als een speer van de bovenetage naar de 1e etage te brengen (ik woon dus in een bovenhuis) zodat de kringloopmeneren het (moet van de arbo) nog maar 1 trap af hoeven te dragen...Iedereen weer veel sterkte vandaag met de strijd, wat voor strijd dan ook..dagdag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Jazeker!Over tot de orde van de dag!Gisteren op meerdere fronten een frustrerende dag. Onze hond is gesteriliseerd en is van de ene op de andere dag gierend de puberteit in gevlogen. Niet te doen dat beest, geen land mee te bezeilen. Als ik zeg links wil zij rechts, als ik zeg nee wil zij ja... En weglopen in het park, om vervolgens gewoon doodleuk niet meer terug te komen. Ik heb haar al gezegd dat ze lief moet zijn omdat ik haar anders naar de lijmfabriek breng, maar ook daar is ze niet van onder de indruk. Misschien zegt dat concept haar nog wel niet zo veel... En vandaag thuis werken. Gewoon weer eens een dag werken. Het beloofd prachtig weer te worden, dus het zal hier vanmiddag wel weer niet te harden zijn. Plafondventilator gekocht, maar dat ding heeft een diameter van 140 cm. dus die hang ik niet even in m'n eentje op. Als je daar je gremlins nu eens voor in kon zetten... Die van mij kunnen verder niet zoveel. Heeft iemand er nog over die wel helpen? Kunnen we een uitzendbureau beginnen...En vanmiddag mijn voorraad lege pet-flessen naar de winkel brengen! Heel kinderachtig, maar ik heb ze gespaard, vol trots... Het moet ook niet gekker worden.Fijne dag allemaal!Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Ha ha, wij hadden vroeger ook zo'n eigenwijze hond, heerlijk.Gisteren een lastige werkdag waarop ik enorm moest presteren, is goed gegaan, met complimenten en al.Normaal gesproken zou ik dan thuis een behoorlijke hoeveelheid A hebben weggeklokt.Nu eerst een frisje en later wel wat alco (wijn met water) en chocola, moest even.Het laatste glas heb ik leeggegooid, het was genoeg.Ben niet dronken naar bed gegaan.Er is dus toch wat veranderd, ben daar blij mee.En nu weer wat minder!Twan een hele maand alcovrij, hartstikke goed van je!Vergeten we Wil niet, morgen een jaar?Ik ben er niet altijd maar vergeet nooit iemand expres.Wil jongen, vandaag maak je het jaar vol! Toppertje!groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 12 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Ik heb nog steeds zo'n hond, castratie hielp niet echt.. ik ben er inmiddels aan gewend. Ik ga in het bos gewoon op een bankje zitten en uiteindelijk komt ie daar wel weer terug, maar godgodgod in het begin werd ik er knettergek van, alles geprobeerd.. Nu heb ik er dus even 2, eentje (de mijne) die superlief is maar wel wegloopt, en eentje (de logee) die keurig bij me blijft maar wel met een muilkorfje om want het is een etterbak, vliegt mannen en kinderen en pups aan. tenminste.. sommige mannen, kinderen en pups, niet te vertrouwen dus, met muilkorf is dat wel zo prettig....wordt nog leuk zo. als de mannen van de kringloop komen, moet ik eerst mijn honden opsluiten, de een rent weg en is dan zeker een half uur de buurt aan het afstruinen naar eten en de ander hapt die mannen in de kuiten... lekker stel!goedzo kate!! lastig he, gevoelens niet mogen wegeten en drinken... volgende keer alleen fris en mischien wat meer chocola, zo ik ga weer verder puin van boven halen... pfff, veel te warm voor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Volgens mij is het een eigenschap van al die .... honden. Die van mij liep ook altijd alle kanten op behalve de goeie. Nu hebben we een konijn hoog bejaard maar die is nu aan het dementeren. loopt nooit weg, nu wel, loop ik als een randdebiel de hele tijd achter dat beest aan om hem weer in zijn ren te krijgen. Is het niet de een dan de ander die niet luisterd. Zal wel geen overwicht hebben op die beesten, op de kids trouwens ook niet. Ligt dus echt aan mij:angry:Op naar weer een droge dag.CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 He, CG!Lekker toch, geen overgewicht?Ik teken d'r voor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Hahaha! De orde van de dag: honden en hun onredelijke gedrag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Ja ja Twan das nou het voordeel van weglopende beesten en ander dierbaar gespuis geen overgewicht Wil je t konijn soms lenen een poosje....... misschien ook de kids!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Vandaag kreeg ik de eerste mail van mijn hulpverleenster. Ik houd wel al vanaf dag 1 netjes mijn alcoholschrift bij. Het ziet er niet al te fraai uit. Vandaag dus voor- en nadelen ingevuld. Ik weet natuurlijk wel dat er eigenlijk geen voordelen zijn aan alcoholMISbruik, maar ik heb er toch een paar aangeduid, hoewel ik weet dat het allemaal drogredenen zijn...Ik ben benieuwd.Erica, laat je nog weten of het gelukt is?Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Fran,Tuuuuuuuuurlijk, zitter er voordelen aan drank, heb er zelf een aantal ingevuld, maar die voordelen wegen niet op tegen de nadelen. Wens je succes met de behandeling. Volg zelf nog steeds de behandeling en ik heb er echt baat bij. Wordt me steeds meer bewust van waar ik mee bezig ben en het waarom, dus nu kan ik er ook iets meedoen. Zit nu in de behandelingsfase van de helpende en niet helpende gedachten. Is toch wel confronterend maar wel een goed hulpmiddel. Ik beredeneer nu alles helemaal naar zijn mallemoer, daarna hoef ik geen wijntje meer, dus.........missie geslaagdB)suc6 CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 De maatschappelijk wrker/hulpverlener van mijn vriendje is nu een half uurtje weg.Dus proberen bij te komen.De sfeer is om een taart scherp aan te snijden.Vrijdag hoort mijn vriend of hij weer volledig inde WAO moet.Die hulpverlener is bij dat gesprek.Maar hij was hier zo lauwtjes dat mijn temperament vol omhoog schoot.Mijn vriend strak als een .......weet ik veel.Erg gespannen.Dus de drang naar A stijgt met de seconde.Mijn vriend stopt echt niet en hij haalt nu wel een en ander.Maar ik wil daarafstand van nemen.Dat is niet makkelijk.Maar hè,wie zegt dat het leven makkelijk is?Hij is nu gelukkig niet kwaad op mij.Mijn vriend dan.Tja,dan ben je 28 en je voelt je als 128.Die voor- en nadelen heb ik ook vaker ingevuld!Het werden steeds meer nadelen.Maar ik kaneerlijk zeggen dat ik het nog geen maand zonder volgehouden heb de afgelopen paar jaar.Maar daar komt verandering in.Er is al veel veranderd!Mijn gebruik is zekers met 80% afgenomen.Nu de rest nog.Erica heeft me gemeld dat ze haar fles leeg heeft gegooid en nu een brief aan mij schrijft.Vasteen heeeel lange brief.Goed toch!Dit zeg ik alleen om ongerustheid te voorkomen.De rest zal Erica zelf wel melden.Een tikkeltje overspannen/gespannen/bange Lola Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Hai Lola,Je zit in een lastig parket als ik je verhaal zo lees. Ja meis, het leven is soms doodgewoon niet makkelijk, zou het wel makkelijker voor je willen maken, maar dat ligt niet in mijn vermogen. Dit is een proces waar jij en je vriend samen doorheen moeten.Hoe moeilijk dat ook is, later zal je kijk je misschien op dit proces terecht en dan zie je wat een sterke vrouw je er van geworden bent. Niet voor niets wordt gezegd: Sterker door de Strijd. Dat is ontegenzeggelijk waar, alleen daar heb je nu niets aan.Ben wel blij dat je zelf het beseft hebt dat de A niets oplost en dat ermeer nadelen dan voordelen aan zitten. Aan A zitten in mijn idee, alleen voordelen als je het gebruikt zoals mijn man. Gewoon af en toe een biertje, mogen er eens 3 zijn maar dan is hij wel heeeeeeeeeel woest bezig en niet vaker dan 2-3 keer per week. Nadelen zijn er voor ons, wij weten nu eenmaal geen maat te houden, dat maakt dat we hier terecht zijn gekomen.Dan Begrijp dat je vriend nu gedeeltelijk in de WAO zit. Hij is lichamelijk en geestelijk niet in staat om daar ook gedeeltelijk in te blijven? Hoe ga jij ermee om als hij boos is op jou en heeft dat te maken met zijn WAO gebeuren of door de A of is het een combinatie van beide.Dat je het nog geen maand volgehouden hebt is niet eens zo belangrijk, wel dat je beseft dat t zo niet verder kan. Misschien een troost voor jou, ik ook niet. Maar, ik heb dat al eens eerder geschreven, de droge dagen overheersen en de natte dagen zijn voor 3/4 minder nat dan voorheen. Dat is winst volgens de therapeute. Ieder uur, elke dag, week enz. is een stapje dichter bij. Kijk naar het nu, dan komt de rest ook, niet vanzelf dat zie je hier op het forum, maar je komt er echt.liefs CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Nou CG,wel degelijk heb ik wat aan jouw woorden.Onderschat je eigen scherpheid please niet.Mijn vriend heeft zoals anderen al weten een kwade dronk en ik ben niet sterk lichamelijk.Dus dat is soms veel pijn.Mijn vriend werkt in de sociale werkvoorziening maar is eigenlijk volledig afgekeurd.En hele dagen samen....ooh ooh ooh.Ik ben nu al hard voor hem aan het werk voor het gesprek van vrijdag.En om hem de agressie voor vrijdag te ontnemen of verlichten.Wanteerlijk hoor,ik ben doodsbang dat het uit de hand loopt.Maar ja,waar blijf ik?Nou,zonder nachtrust en met een steen in mijn maag.En dan toekijken naar A.Verdorie.We moeten toch samen ons hoofd erbij houden denk ik dan!Ik laat jou en de anderen(ieder) wel weten hoe het gaat.Ik snak naar vluchten maarik ben ook een soort hond=een pitt-bull,ik wil het zonder verdoving ondergaan.Dan weet ik ook wat wijs is voor mijn toekomst.Dank voor je interesseLiefs voor jou en de anderenLola Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Lieve Lola,Wat een narigheid allemaal.Je verdient beter dan dit.Letterlijk vluchten kan ook wijs zijn. Jezelf in veiligheid brengen.Sterkte,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Ach lieve Kate,ik weet niet eens meer wat ik verdien.Voel me nogal minderwaardig.Maar meid,ik doe echt mijn best en denk veel na over hoe het verdermet mij moet/kan.En ik ben zo opgevoed met loyaliteit en vergeven dat ik bijna nietanders meer weet.Als ik een ander zijn/haar zonden niet vergeef dankan ik nooit verwachten dat het mij vergeven word.Iedereen maakt fouten.Maar ik ben ondanks mijn opvoeding het beu.En maybe straks ook singlewant ik ben te moe om voor twee te vechten.Ik hoop dat jullie allen mijdan ook nog willen helpen.Als ik letterlijk vlucht laat ik het jullie weten hoor.Alle liefs van Lola Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Hoi Forummers!!Jullie zien mij niet zo vaak, maar ben wel trouw lezer van het forum.Ik reageer zo weinig omdat ik daarover meestal moet nadenken en als ik dan wil schrijven is meestal iedereen me al voor en is alles al gezegd. Zo erg is dat niet want ik vind jullie tips en steun altijd zeer positief en helpend.Vanavond wil ik wel ff reageren.Ik wilde Twan even van harte feliciteren met zijn vermaanddag!!!! Twan ik vind dat jij het geweldig doet op het forum!!! Je adviezen en steun zijn altijd zo helder, origineel en "to the point" en ook nog eens ontwapenend humoristisch. Natuurlijk zijn de anderen ook allemaal hardstikke goed, maar ik wilde Twan toch ff extra in t zonnetje zetten. Ik ben inmiddels alweer op weg naar week 10 (of eigenlijk 8 want in de 2 weken vakantie heb ik {zeer matig weliswaar} gedronken) Ik ben er zelf best trots op, maar besef terdege dat ik het voor een zeer groot deel aan dit forum te danken heb.Groetjes en ik wens eenieder kurkdroge dagen toe!!Wel "goed" drinken hoor!!! Kaab. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 12 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Kaab, 10 weken is alweer bijna 2,5 maanden, dat is veel, en dat is goed, vooral omdat je je in de vakantie ook niet hebt laten gaan!Lola, ik wou dat ik je de wijsheid en de moed bij kon brengen dat je weg kan gaan bij de vriend. Want dit verdient niemand. Misschien zou je daarover eens een voordelen-nadelen lijstje kunnen maken. Je verdient echt veel beter dan deze rotsituatie!Ik ben helemaal kapot, al die uitsteldingen die ik afgelopen 2,5 weken had willen doen heb ik vanmiddag gedaan.. alle zooi dus in mijn eentje van boven naar beneden gesjouwd, kringloopmannen geholpen, daarna de bovenetage gezogen en gedweild. dan de trap naar beneden ook maar en dan de huiskamer ook maar. Nu zit ik redelijk voldaan en doodmoe achter mijn beeldscherm... Heb opeens een bijna lege kamer boven.. goh, wat zal ik daar eens mee gaan doen? atelier van maken? strijkkamer? maarja ik strijk nooit, dus dat is zonde.. atelier dan maar, en kledingkast, dan kan ik mijn slaapkamer ook wat gezelliger maken.. kasten versjouwen, beneden en boven.. ik zit vol met plannen.. drank? heb ik niet eens aan gedacht, geen tijd voor.. hyperdepiep... dus laat ik mijn eigen raad maar weer eens aannemen.. rust nemen dus!Die hond is een ramp, met de kringloopmannen had ik hem boven opgesloten, dat ging goed, maar vanavond vroeg ik een buurman of hij kon helpen sjouwen, een bank naar de schuur, ik waarschuw hem nog voor het etterhondje maar meneer steekt zijn hand uit.. HAP!! Gelukkig bijt logeerhondjelief niet door.. pfffff etterbeest, morgen gaat ie weer terug naar zijn baasje gelukkig! Dan nog liever een gesteriliseerde puber hoor Twan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Lieve Lola,Er is een liedje dat gaat over: Vluchten kan niet meer, ik zou niet weten hoe! Maar soms kan het wel als je voor jezelf de moed hebt om voor jezelf te kiezen, van jezelf te houden. Daar ontbreekt het wel aan als ik je zo volg. Jij bent het ook waard om rekening mee te houden, om gerespecteerd te worden. Het loslaten van oude ingesleten gewoontes is ontzettend moeilijk, gaat gepaard met veel tranen, verdriet, woede en onmacht. Het is een rouwproces waar je doorheen moet, maar het is het wel waard. Je bent pas 28 meisje, je hebt je hele leven nog voor je. Dit is toch geen leven zoals jij dat beschrijft. Je zit in een fase van je leven waarin je leuke dingen moet doen, zolang dat binnen je lichamelijke gesteldheid en financieen mogelijk is. Tuurlijk heeft iedereen zwarte momenten in zijn leven, maar dat moet niet permanent zijn.Doe wat Tosca ook schreef maak buiten de A ook eens een lijst van voor en nadelen van je huidige leven, wat zou je willen, hoe zou je dat willen bereiken en vooral wat of wie heb je ervoor nodig? Ook uitermate belangrijk. En als jij besluit alleen verder te gaan dan zijn we hier op het forum nog steeds voor jou beschikbaar, ik in ieder geval wel. Meisje, meisje, ik wil je nog 1 ding meegeven, dat is het motto die ik van mijn coach kreeg in mijn afstudiejaar 3 jaar geleden. 'Sturing geven aan anderen verondersteld sturing te kunnen geven aan jezelf'Denk daar mee eens over na. CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Kaab,Jij verdient ook een , 2,5 maand droog, geweldig.gr. CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 12 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Hoi Tosca,Wat voor werk doe jij dat je een atelier nodig hebt, schilderen, boetseren, beeldhouwen. Intrigeerd me enorm. Wel helemaal heerlijk weer een lege kamer. Moet zelf van t weekend ook een kamertje opruimen, krijg er de hik van. Iedere keer als ik dat hok opruim en ik mijn derriere omgedraaid heb, donderen de dierbaren weer allerlei zooi er in. Nuts word ik daarvan:angry:Je bent uberhaupt flink aan t rausen in je huis. Tijd over, mocht je uitgeraust zijn, hier is buiten het kleine hok ook nog wel wat meer te ruimen. Dus..........voor het geval je bang bent je te vervelen dan ben je van harte welkom. Eten en een sapje zorg ik voor!!!!!CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 12 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 juli 2006 Doe ik,. als jij van Tosca dan Tapas maakt hihiIn het verleden heb ik een tijd geschilderd, heel erg veel, zoveel dat ik nu al zeker 3 jaar geen kwast meer in mijn handen gehad heb. Die schilderijen deden het best goed, een paar heb ik verkocht en een paar zijn bij een kunstuitleen regelmatig in de verhuur.. de rest ligt te verstoffen onder mijn bed..de ezel en de verf en kwasten staan boven op dat kamertje, ze stonden tot vandaag ingebouwd met troep.. nu zie ik ze weer en heb nog een opdracht liggen voor een schilderij van een pinquin.. Wie weet verzamel ik weer eens moed. Het schilderen heb ik niet echt gemist omdat ik voor mijn werk vormgever ben.. creatief ben ik al de hele dag.. maar wie weet krijg ik weer eens inspiratie..Nou, ik ga mijn hoofd te rusten leggen, en vooral mijn lijf, ben bek en bekaf.. nog 1 dagje logeerhond en dan mag ik weer lekker in mijn eigen tempo leven... en weer blij zijn dat ik zelf zo'n saai en rustig hondje heb... ben het vlechten met lijnen en het snuffelen van 2 honden aan 2 verschillende paaltjes meer dan zat. Vooral omdat die paaltjes altijd net buiten bereik moeten staan.Ik voel me wel weer een stuk lekkerder, de structuur van 3 ochtenden werken is dus beter voor mij dan vakantie. Ik heb wat dat betreft dus de goeie keuze gemaakt door weer te gaan werken deze week. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden