Spring naar bijdragen

Dagdraad 11 juli

Twan

Aanbevolen berichten

Dat is een goeie huisarts Anjo, prima tips. Ik heb in principe ook een noodplan voor de navelkijkperiodes, al jaren geleden gemaakt.. bestaat oa uit.. bewegen idd.. geen yoga want daar wordt ik alleen maar onrustiger van, orde en overzicht scheppen, 1 ding tegelijk doen, en afleiding zoeken en evt retten tegen het piekeren. Verder is overzicht houden voor mij echt het keyword..

nog een tip die me helpt.. als het je je inactief voelt doe dan ietsje meer dan niks, en als je je heel actief voelt doe dan wat minder... volgens mij is dat meer een borderline tip hoewel anderen er ook iets aan kunnen hebben.. trek je zelf uit je depressie en als je hyper bent rem je zelf dan af.. want meestal schieten we naar beide kanten door.

Je klinkt alsof je weer op de positieve weg bent, en je kracht vinden dat is het allerbelangrijkste!!

nou, ik hoop dat WInnie het gered heeft en is gaan slapen, in het uitrukpakketje horen trouwens ook schone lakens a la tante til en een aai over de bol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Winnie,

Was gezellig he? Zo kun je van een moeilijke situatie toch nog een feestje maken... Het werd natuurlijk wel een beetje laat, maar ja. Sorry dat we je zo met de rommel hebben laten zitten, het wordt inderdaad hoog tijd dat er een uitvinding komt zoals een lokdoos, zodat je ze met doos en al de vuilnisbak in kunt mieteren. Heb je die bloedvlekken nog een beetje van het plafond gekregen? Een sopje met een beetje groene zeep en soda zou het 'm wel moeten doen. Nou ja, fijn dat jij ook weer fris wakker bent geworden vanochtend.

Laat je 't even weten als het weer nodig is? Dan rukken we weer uit...

Heel veel plezier en sterkte vandaag!

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sta er op dit moment helaas niet goed voor. Heb gister en eergister flink gedronken en een vreselijke ruzie met mijn dochter gehad en zij heeft mezelf op een gegeven momen geslagen. In paniek mijn zus gebeld en de volgende dat kreeg ik te horen dat mijn dochter zolang ik geen hulp heb gezocht ze neit bij me thuis mag komen. Ze is ook nog jarig vandaag en heb haar tlefonisch gefeliciteerd.
Echt een borderline gedrag volgens mij want voelde ik me eerst euforisch nu ben ik weer down en heb (stom stom stom) al mijn eeste fles pina collada gekocht.

Ik denk dat ik een buddy nodig heb waar ik altijd op rekenen kan. Ik ben gister naar de arts van de verslavingszorg geweest en gevraag om campral en voor de eerst dagen liblrium. moest ik eerst bloed prikken en volgende week zou ze contact met me opnemen.

Mijn leverwaarden (wat dat inhoud weet ik niet) waren de laatste keer (2 week geleden) te hoog. Ik weet dat drank heel slecht voor mijn lichaam is omdat de kop van mijn alvleesklier is weggenomen en mij galblaas heb ik ook al niet meer, dus waar ben ik mee bezig!
Langzame zelfvernietiging denk ik. Als ik doorga ga ik dood dat is zeker.
:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Erica,

Wat goed dat je dit schrijft. Zelf heb ik ervaring met Campral, als je tijdens het innemen van deze medicijnen alcohol gebruikt word je erg ziek. Jammer dat je pas volgende week wat hoort.

Je schrijft dat je bezig bent om jezelf langzaam te vernietigen wil je dit ook? Het lijkt er namelijk wel op. Je hebt je dochter waarschijnlijk tot het uiterste gedreven anders had ze je vast niet geslagen, het is goed te begrijpen dat ze pas weer contact met je wil als je hulp hebt gezocht.

Als je echt wat aan je probleem wilt doen (dat lijkt mij nog niet want je eerste fles pina colada is al in huis) kun je te allen tijden bij de AA binnenstappen. Daar vind je buddies genoeg die je op elk tijdstip van de dag kunnen ondersteunen. Maar dan moet je wel echt willen.

Wens je onwijs veel succes en bedenk je goed als je de fles pina colada open trekt en opdrinkt je je dochter voorlopig niet zult zien!

Liefs Angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Erica,

Goed dat je naar het forum schrijft met je verhaal.
Iedereen hier zal proberen je te helpen, hoe ze maar kunnen.
De volgende stap is aan jou.

Die fles Pina Colada ga je nu door de gootsteen gieten, in z'n geheel. Het maakt niet uit of je er al uit gedronken hebt, hij gaat nu weg.
Je ruikt er niet aan, je schroeft de dop eraf en hup de gootsteen in!
Het lijkt erop dat een aantal mensen in je omgeving al een keuze hebben gemaakt hebben als je op deze manier doorgaat, dus nu is de keuze aan jou.

Wil je op deze manier doorgaan en je gezondheid en je kind verliezen? Ik denk het niet, je hebt dit niet voor niets in het forum gemeld. Dat was stap nummer één. Daarna volgt stap nummer twee, en dat is die fles die je vandaag gekocht hebt weggooien. Daarna spoel je hem om en geeft hem een mooi plekje in je huis. Dit wordt jouw symbool dat het per vandaag afgelopen is, en dat symbool geef je een speciale plek in huis. Kijk er maar eens goed naar. Zet er maar een roos in. Die roos verdien je als je vandaag niet drinkt, afgesproken?

Morgen krijg je van mij een roos als je vandaag niet drinkt.

Iedereen hier wil je helpen, maar jij moet de eerste stap zetten, en dat kun je alleen maar zelf.

Ik denk dat iedereen hier begrijpt als je juist vandaag, op de verjaardag van je dochter waar je niet bij bent, verdrietig bent en dat daarin voor jou een aanleiding ligt om juist wel te gaan drinken. Laat vandaag het begin zijn van de rest van je leven, niet een voortzetting van het leven hiervoor, want daar ben je niet blij mee. En als je behoefte hebt aan steun dan zijn wij er voor je!

Leer van jezelf te houden, je weet dat het nodig is.

Heel veel liefs en sterkte!
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé lieve Erica,

Doen wat Twan zegt, hoor!

Kun je geen afleiding zoeken vandaag? Desnoods de hele dag in bed liggen met een boek?

En ik geloof dat de renners in de Tour vandaag hun eerste bergrit hebben. Misschien interesseert je dat? Als ik die kerels zo zie zwoegen in de bergen, krijg ik daar altijd een soort goed gevoel van. Zo van: er zitten vast jongens bij die om hun moeder roepen van ellende, maar toch malen ze voort. Bocht na bocht omhoog de berg op... Dat kun jij ook!

Of kun je geen leuke film bekijken? Eentje waar je om kunt lachen?

Ik wil je niet de les spellen, want daarvoor ben ik zelf te wankelig, maar probeer toch echt je dochter niet te verliezen! Die zal zo blij zijn als het je lukt om van de drank af te blijven!

Goeie moed!!!

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erica,

Ik denk dat je nu kronkelt van de pijn over je dochter, logisch. laten we de schuldvraag even buiten de deur laten, je bent haar moeder zij is je kind, dit doet pijn! Ik snap de hele situatie.
Waar de borderline impact heeft is dat we zo in de pijn kunnen duiken en dan willen vluchten.
Wat we allemaal weten maar in dat soort situaties altijd vergeten is dat alcohol emoties niet altijd dempt maar vaak ook versterkt dus waar we van willen vluchten met gebruik van...dubbel zo hard terug kan kaatsen.

Ik heb begrepen dat de fles al open is dus kruip lekker in bed en probeer te slapen als dat lukt.
Is de fles nog niet open dan lijkt de gootsteen inderdaad een goede plek ervoor. Probeer jezelf voor te houden dat het je niet zal helpen maar het juist erger zal maken. En probeer afleiding te zoeken, een goede film, tv, boek whatever. Uitgebreid in bad of onder de douche wat het beste bij je past of blijf op het forum een schrijf je leeg. Wat je helpt maar probeer de situatie niet erger te maken voor jezelf.
Probeer lief te zijn voor jezelf.

Ik vond zelf het gedichtje dat Winnie op het forum gezet heeft wel heel treffend. Zelfvernietigend gedrag is vaak een schreeuw om hulp. Het gekke is dat je die hulp vaak eerder krijgt als je het met woorden en een helder hoofd vraagt en denk NOOIT dat het te laat is. Je kunt op elk gegeven moment deze cirkel doorbreken, je kan het, je hebt het al eerder gedaan.

Knuffel,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Erica,

Na het lezen van mijn reactie ten opzichte die van Twan en Anjo en Francesca wil ik je alleen maar even zeggen dat ik niet te hard over wilde komen door te dreigen dat je je dochter niet meer zult zien als je de pina colada opdrinkt. Ik dacht dat dit misschien zo wel kon overkomen maar dit is dus niet mijn bedoeling. Mijn eigen moeder heeft ook jarenlang zeer veel gedronken en ik weet zelf hoe het als kind voelt als je moeder drinkt. Je maakt haar hier doodongelukkig mee.

Soms kunnen bepaalde reacties je wakker schudden en dat wil ik eigenlijk benadrukken. Het heeft geen zin om je te verliezen in de alcohol maar je kunt hier echt alleen zelf wat aan doen als je maar wilt.

In ieder geval hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter en wellicht kun je haar volgend jaar een mooi cadeau geven door alcoholvrij te zijn?

Liefs van Angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja twan er valt wat te vieren ik ben een maand nuchter en ik ben er erg trots op
ik moest weer beginnen van voor af aan maar het is me toch weer gelukt nu nog maar weer volhouden a.s maandag komt mijn dochter schoonzoon en kleindochter die blijven haast drie weken
daar ben ik erg blij mee maar dit keer heb ik antabus van de dokter gehad en een week voor ze weggaan neem ik de pillen in dan als ze weg zijn valt er een groot gat en daar ben ik bang voor en daarvoor de tabletten zo dat ik niet terug kan vallen veel liefs van mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed van je mismaff, dat je alvast aan de antabus gaat voor over 3 weken. En alweer een maand nuchter, heel knap! op eigen kracht dus samen met de AA.
Wat heerlijk dat je dochter met haar gezin overkomen, zal gezellig zijn en als je je eenzaam voelt dan zijn wij hier altijd te vinden.. op het pleintje wat we lang geleden ooit eens gemaakt hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erica,

Ik sluit me bij alle vorige spreker[sters] aan. Je dochter is nu het allerbelangrijkste dat ze terugkomt en daar zal jij voor moeten knokken, dat is iets dat alleen jij kan doen. Wij kunnen je ondersteunen en zullen dat ook op alle mogelijke manier doen.

Maar doe wat Twan schreef zet de 1e stap en kieper die fles in de gootsteen. Ben wel blij dat je hier naar t forum bent gekomen voor hulp. Niet verder gaan met zelf vernietiging hoor, ondanks alles is t leven veel te leuk om later op terug te moeten kijken en zeggen ik heb t allemaal verpest. Niet doen hoor a.u.b. Je krijgt zowiezo een :present: omdat je hebt aangegeven dat je t moeilijk hebt.

En Mismaff van harte gefeliciteerd ook jij verdient een :present:. Op naar een nieuw doel.

CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Erica,
zoals je straks wel zult lezen.Het forum geeft je steun en adviezen waar je wat
mee kan!Tuurlijk schrok ik ook vanmorgen.Maar een dikke pluim dat je die fles hebt
leeggegooid en niet opgedronken.

Lieve Mismaff,proficiat,reuzeknap van je.:rose:

Voor ieder die knokt trouwens een pluim!

Liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mismaff, je kunt trots op jezelf zijn! Wat goed dat je een volgende terugval gaat helpen voorkomen.

Erica, wat heftig zeg wat je meemaakt.
Ik hoop dat je deze dag een beetje doorkomt.

Anjo, je klinkt weer sterk, gelukkig. Yoga is erg lekker, alleen mijn rug wil op het moment niet zo, misschien moet ik nog eens goed naar de soort oefeningen kijken en mijn rug voortaan ontzien.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Kate,
Sterk pfff, ik ben een watje! Ben geheel kapot. Dochter 1+2, kleindochter en Ex zijn wezen eten.
Echt harstikke gezellig maar het is toch erg als oma bijna ligt te maffen terwijl kleindochter nog vol energie met aardbeien loopt te gooien. Ik mag haar zowaar een dagje voor mijzelf!
En dan moet ik gelijk aan Angel denken want mijn dochter is net zo. Ik moest plechtig beloven dat ik niet etc,etc. En ze heeft helemaal gelijk maar het doet toch pijn. Wat kleine kinderen aangaat zou ze beter moeten weten. Erna misschien wel maar nooit tijdens.
Toch kan je nooit onderschatten wat je je kinderen meegeeft en dat heb ik ook nooit gedaan.
Maar het mag ook een keertje over zijn, vind ik.

Erica, wat ontzettend sterk van je!

Mismaf, je bent goed bezig, meid. heel verstandig om aan de Antabus te gaan. Ik ben vaak op mijzelf soms gaan er dagen voorbij dat ik iemand zie. Volstrekt eigen keuze op het moment. Ik heb heel vaak de deur op slot en de telefoon eraf. Ik heb dat gewoon even nodig. Anders lijkt net of ik op Centraal Station woon en komt iedereen binnen vallen. Het resultaat is dat ik nu echt doordmoe wordt als er te veel mensen voor te lang om mij heen zijn. Dus een gezin over voor 2 ? weken zou ik nu even niet trekken. Vermoeidheid is een trigger voor mij.

Lola,
Ik ga het gewoon zeggen want ik weet dat je weet dat ik het uit de beste bedoelingen zeg.
Je vriend helpt zichzelf niet, hij heeft opname afgeketst, hij heeft hoogstwaarschijnlijl ook niet zo goed gefunctioneerd op de sociale werkplaats en dat is natuurlijk niet verwonderlijk, heeft hij pas geleden ook
niet een overdosis gehad en hoe vaak viert hij zijn aggressie af op jou?
Waar is zijn loyalitiet naar jou toe? Zorgt hij voor jou?

Kan jij niet met je hulpverlener kunnen aangeven dat je even pauze nodig hebt. Een eigen plekje ofzo.

jongens ik ben bek af. ik ga slapen.

tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier spuit 11:

Aangezien ik momenteel een giga-dip heb (stond vanmorgen in Utrecht klaar voor de ECI naar Mannheim om spruitjes te halen): geen commentaar of wijze raad.

Maar jongens lees aub op het draadje Tips>>>Medicijnen (van Campral word je nl niet ziek, het onderdukt de craving).

Al die info staat er niet voor niets.

Het werken valt niet mee (belachelijk, watje, enz. enz. enz.) qua vermoeidheid achteraf. Zes uur drie keer per week is best veel.

Eigen schuld, dikke bult.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...