Spring naar bijdragen

Dagdraad 11 juli

Twan

Aanbevolen berichten

Halloootjes,

Ik sta er momenteel goed voor.

Over twee dagen een maand alcoholvrij!! Ga mezelf een leuk boek cadeau doen dus voor mij valt er bijna wat te vieren!

Moeilijke momenten: donderdagavond heb ik een borrel van mijn werk vandaag inkopen gedaan. 30 flessen witte wijn, 25 flessen rode wijn, 15 flessen rose.

Moeilijke momenten: als ik alleen thuis kom en mijn partner is er niet (dan dronk ik altijd)

Moeilijke momenten: onrustige en/of stressige momenten doorstaan zonder alcohol.

Maar al deze moeilijke momenten wegen niets af bij het feit weer een dag zonder alcohol doorgekomen te zijn :D en deze moeilijke momenten te overwinnen!

Angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Angel,

Je bent een dag na mij gestopt! Ik heb morgen mijn eerste vermaanddag!
Ik doe iedere dag het geld wat ik uitspaar in een potje, maar ik weet nog niet wat ik ermee gaan doen. Waarschijnlijk voorlopig even doorsparen...

Heb nog geen uitglijers gehad, maar wat niet is kan nog komen. Vooral als ik er niet op voorbereid ben vrees ik...

We gaan goed!

Liefs,
Twan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan,

Sta er goed voor

Alcohol gebruik steeds beter te hanteren. Meer droge dagen, natte dagen 2 glazen en geen fles of meer

Moeilijke momenten, als ik me goed voel, als ik moe ben dat laatste komt nog al eens voor met een relatief nieuwe baan.

Successen zijn de dagen dat ik niet drink of de dagen dat ik het in de hand weet te houden.

Ik vier ze door om de zoveel tijd mij te verwennen met een bedel voor mijn pandora armband of een goed boek, wat voor ieder natuurlijk weer persoonlijk is, want wat is goed.

Thanx voor het starten van een nieuw draadje, anders had ik t zelf gedaan.

greets CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben op zaterdag 22 april gestart, mijn 20e trouwdag, met de internetbehandeling. Heb daar al veel baat bij gehad omdat mijn alcoholconsumptie voor 3/4 geminderd is. Ben nog niet helemaal tevreden omdat ik eigenlijk volledig wil stoppen. Maar..........dat lukt nog niet echt. Volgens mijn therapeute mag ik best trots zijn op wat ik tot nu toe bereikt heb, dus doe ik dat maar. Gaat niet echt van harte maar voel me minder schuldig.

Voor de behandeling altijd schuldig gevoeld nu stukken minder, als ik nu wat drink doe ik dat omdat ik dat lekker vind, net als bijv. een glas cola en niet omdat ik t nodig heb. Dat is winst. Positief blijven kijken.

Vind het knap wat velen van jullie doen, maar hier kan ik meeleven. Wat niet wegneemt dat ik het forum gewoon nodig heb om deze status quo te kunnen handhaven en niet door te schieten.

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve CG,

Zweethart is alweer een dag of vier terug, en volgende week gaat hij weer voor een paar dagen weg. Hij moet vaak voor een paar dagen naar het buitenland voor zijn werk. Dat is altijd zo geweest, en ook helemaal prima. Voorheen was dat voor mij echter een aanleiding om wat extra drank in huis te halen, zodat ik me niet verveelde. Dat doen we dus nu niet meer... Vandaar dat ik voor zijn vertrek extra op mijn hoede was, en volgende keer ook weer zal zijn.

Mijn succesjes zijn klein, maar ik koester ze. Iedere avond als ik voor de tv zit en niet uit verveling drink, zoals ik voorheen deed, is een kleine overwinning. Ieder feestje waar ik nuchter vandaan kom (gewoon op de fiets, zonder te zwalken) is er ook één. Ik heb ook wel moeilijke momenten gehad, vooral met ruzie, frustratie of teleurstelling van buitenaf. Heel moeilijk om dat nu te lijf te gaan zonder te drinken. Maar, ik heb het wel gedaan, en ben iedere keer trots als het weer gelukt is. Tot nu toe gaat het dus eigenlijk zoals ik wilde, en ik hoop dat dat zo blijft...

Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan,

Gefeliciteerd. Hartstikke goed. Ik herken dat wat je schrijft over je zweethart in het buitenland. Mijn [v] echtgenoot zit ook regelmatig in het buitenland en dat is en was voor mij altijd een reden tot drinken. Verveling, bijna niet mogelijk met 2 puberende dochters, maar meer van Nu mag t!!!!!!!!!!! Geen gezeur, geen angst dat ik over de limit ga of uit mijn dak ga omdat ik getrikkerd word door uitspraken of dingen die op mijn 'lever', buiten de pukkels dan, zijn gaan zitten. Geen excuus voor mijn gedrag maar wel de bittere waarheid.

Trek me weer helemaal op aan jouw verhaal, wil ook echt dat trotse gevoel krijgen. 1 keer eerder 8 maanden niet gedronken wil daar weer naar toe, zal dat ook echt bereiken. Wil af van het lange leve de lol en na mij de zondvloed gevoel, bereik je niets mee, kost alleen maar veel, is de prijs niet waard.

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je schrijft steeds over je (v)echtgenoot, is het zo vervelend?
Je schreef ook ergens dat je het gevoel had dat hij je niet meer vertrouwde, is dat nog steeds zo?
Het zou zo fijn zijn als je dit met hem kon delen.
Als je het wilt vertellen, hoor...

Liefs,
Twan

-- Winnie, ik zie dat je ingelogd staat, hoe gaat het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil daar best over praten, het is geen geheim en ik schaam me daar ook niet voor.

Dat [v] echtgenoot is een woordspeling van ons beide, dat is gekomen na een periode van vallen en opstaan in de tijd dat hij zwaar depressief en suicidaal was. Dan heb je niet echt een echtgenoot maar een vechtgenoot. We zijn al 26 jaar samen, 6 jaar samengewoond en nu 20 jaar getrouwd. We willen en kunnen niet zonder elkaar. In onze begin jaren hadden we, volgens onze vrienden, een apenliefde, dus grauwe, grollen en liefhebben.

Onze 2 puber dochters zijn ons kostbaarste bezit. En ja met de alcohol vertrouwt hij me niet meer en daar heb ik t toch echt zelf naar gemaakt. Gelukkig kunnen we er ook samen over praten. Hij weet ook dat ik bij Tactus onder behandeling ben en dat ik met jullie op het forum zit. Hij leeft ook mee met alle perikelen van de afgelopen dagen, want daar praat ik wel met hem over omdat het mij gewoon pijn doet. Hij weet dat ik veel aan dit forum heeft. Gelukkig zijn we daar gewoon heel open in.

Thanx voor je belangstelling en je steun, liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CG,

Nou, dat klinkt als een relatie als iedere andere. Af en toe gedoe, en vaak ook niet...
In ieder geval fijn dat je het ook kunt hebben met hem over het (niet) drinken. Ik snap ze ook wel hoor, degenen met wie wij relaties hebben. In mijn geval is het in ieder geval zo dat ik al vaak op eigen kracht in m'n eentje heb geprobeerd om wat te minderen. Dat ging dan een tijdje goed, en weer mis. En dat dan iedere keer opnieuw. Niet zo gek dat mijn vriendje op een gegeven moment ook zoiets had van: "Laat me maar weten wanneer het echt zover is..." Ik weet niet eens of het in zijn geval wantrouwen was, want hij zag wel dat ik echt wilde, het lukte me alleen niet zo goed in mijn eentje, zonder Tactus en het forum. Nu is hij een stuk optimistischer en moet ik hem zelfs uitleggen waarom ik waarschijnlijk nooit meer zal drinken (dus ook niet af en toe een wijntje, wat hij dan wel weer gezellig zou vinden). Nou ja, je kunt niet alles hebben...

Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Winnie,

Fijn dat je reageert... Wat jammer dat het vanavond niet zo lekker gaat. Wel slim om vroeg naar bed te gaan. En morgen gezond weer op zullen we maar zeggen! Zet 'm op! Morgen ben je blij dat je het gedaan hebt, en kijk je er weer heel anders tegenaan...

Liefs,
Twan :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Winnie,

quote:

Morgen weer een dag, hoop dat het dan beter gaat.

Je schrijft dit, wat betekent dat je weer een gevecht gewonnen hebt. Super!

Met mij ging het goed vandaag, ik heb gesport met een vriendin een heel spannend sollicitatiegesprek gehad vandaag en na het sporten 1 biertje gedronken. Voelt heerlijk!

Liefs,
Frisje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, geachte forummers

hebben we de overdracht van de SPOEDUITRUKPLOEG niet helemaal goed geregeld???

Twan, Tosca, stap in de forum spoeduitrukploegwagen om Winnie te redden!!!! neem alle gremlinverdelgers die nog online zijn mee!! geen tijd te verliezen

Winnie sterkte!!!!

doeidoei

ik ben weer weg!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoort het Winnie, PP heeft gesproken!

Zet maar een pot thee op, we gaan uitrukken!!!

Wie gaat er mee de Gremlins bij Winnie verjagen?

Paklijst:

- Ragebol
- Knoflook
- Venkelthee
- Dansschoenen
- Dubbelzijdig tape
- Dansmuziek
- Pepermuntjes

-- Ah, Winnie is al uitgelogd... Ik hoop dat dat betekent dat ze naar bed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan ik was zowiezo meegegaan maar had nog wel een brancard meegenomen voor het geval dat het dubbelzijdige tape niet geholpen had!!!!!!! Heb nog een plekje op mijn afdeling open. Zal uberhaupt een crisisbed openhouden mocht dat nodig zijn, dus...........zet dat er in het vervolg ook maar bij.

Degene die daar in beland krijgt het volgende:
aandacht
liefde
aai over zijn/ haar bol
ontbijt op bed
wordt ingestopt
en een nacht:sun:

CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

Twan interessant onderwerp.

Mijn succes is dat ik bijna een jaar (13 julie) droog sta. De mooiste momenten voor mij zijn als iemand je een compliment geeft dat je goed bezig bent en dat ze bewondering hebben hoe ik dat doe. Daar kan vindt ik geen cadeau tegen op.

Moeilijke momenten zijn er natuurlijk ook in overvloed. Al moet ik zeggen dat het steeds minder wordt. Dit is misschien niet zo goed gezegt het wordt niet minder maar je kunt er beter mee omgaan. Toen ik net gestopt was durfde ik b.v. niet allen naar een feestje of zo te gaan. Ik ging alleen daar heen waar ik wist dat iemand was die van mijn probleem af wist. Nu is dat allang niet meer zo je kunt je er op voorbereiden om ergens naar toe te gaan. Moeilijk was het ook om alleen thuis te zijn zeker omdat ik in 5 ploegen werk en daarom vaak vrij heb als anderen moeten werken. Dit heeft best veel tijd gekost om een nieuwe tijdsinvulling te vinden.

moeilijke momenten zijn er nu na een jaar ook nog wel, maar deze komen dan meestal uit een onverwachte hoek, zijn dingen waar je je niet op kunt voorbereiden. Zoals laats toen ik een ongeluk heb gehad, of als iemand plots overleid die je dierbaar is. Dat zijn momenten waarop het extra moeilijk is,volgens mij omdat je je er niet op kunt voorbereiden.

groetjes Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He halloo,

Wil helemaal niet lullig overkomen maar nu gaat het ergens over! We zijn bij de kern gekomen: problemen over alcohol.

Minderen, stoppen of gestopt we zijn allemaal goed bezig met zijn ups en downs.

Twan je doet hetzelfde als ik: je geld wat je overhoudt in een potje stoppen en dat tikt behoorlijk aan. Als we zo doorgaan (ik dronk 2 flessen op een avond leeg a 3,50) kan er volgend jaar een leuke vakantie mee betaald worden (oid). Jij hebt morgen je feestje! en volgens mij voel je je bijzonder trots of niet? Niet alleen dat je al een maand niet drinkt maar ook dat je de moeilijke momenten van verveling, ruzie, frustratie en teleurstelling van buitenaf hebt doorstaan. Gelukkig heb je nog geen uitglijers gehad maar ik ben er ook een beetje bang voor dat als het goed gaat daar nu juist het gevaar op de loer ligt. Als een kat in de nacht op zoek naar zijn prooi zo gevaarlijk is alcohol.

CG: Uiteraard moet je trots zijn op wat je nu allemaal al hebt bereikt en alles stapje voor stapje. Het proces van volledig stoppen bedenk je je niet als je 's ochtends opstaat. Daar gaat voor sommigen dagen, maanden, jaren overheen. Dus ik geef je therapeut helemaal gelijk. Heel knap als ik lees over je relatie met je man. Het is volgens mij heel zwaar om met iemand samen te zijn die geen zin meer in het leven heeft. En dan toch al zo lang getrouwd en vechtgenoten van elkaar zijn. Vind ik mooi om te lezen.

Winnie: ik hoop dat je het gevecht hebt gewonnen en zoniet er zijn geen verliezers! Laat je nog even weten hoe het je is vergaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan, ik ga mee!! Tegen die tijd moet dat kunnen:D

Verveling en alleen thuis zijn kunnen alle twee inderdaad triggers zijn. Ik herken dat wel.
Ik had vandaag een gesprek met mijn huisarts en zij zei tegen me dat ze wil dat ik als het straks weer donker wordt en weer alleen thuis kom na een dag pubers niet alleen op de bank ga zitten zij wil hebben dat ik ga sporten. Yoga voor zelfbeheersing en de rest mocht ik zelf weten. Lijkt me een heel goed plan,
hoe ik het een en ander ga doen weet ik nog niet maar ze heeft gelijk.
Haar achterliggende gedachte was zelfvertrouwen, ze wil dat ik kracht uit ga stralen. volgens mijn leerlingen doe ik dat al, hoor;)
En ik moest gaan denken over een noodplan. Dit met de dingen waar ik zelf al mee bezig was zal zorgen dat ik effe genoeg te doen ga krijgen.
Ik dacht misschien heeft iemand hier iets aan, ik deel het even.

Zoals jullie weten ging het vorige week het even niet. Daarna heb ik even heel diep in mijn navel gezetten. Tip: schrijf het op, wat je conclusies of gedachtes zijn, anders heb je grote kans dat het weer uit je grijze massa slipt.

Winnie, ik hoop dat je nu naast Pooh in bed ligt met een goed boek en een glas warme melk en morgen weer fris en fruitig naast je bedje staat.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Bedankt voor het delen dit zijn tips waar je echt wat aan hebt.
Mijn noodplan zit in mijn agenda een lijst met lotgenoten van de AA. Mijn tweede noodplan is www.alcoholdebaas.nl, forum :) Mijn derde noodplan is mijn moeder bellen (= ook ex-alcoholist).

Bewegen, dingen doen is perfect om de gewoonte te doorbreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...