Spring naar bijdragen

Dinsdag 25 juli

Aanbevolen berichten

Beste forummers,

In al de commotie hebben we geloof ik over het hoofd gezien dat
- Kaab in zijn oude drinkpatroon hervallen is
- Anna gisteren een glas wijn gehad heeft

Voor Kaab,
Jongen, het is je maanden geleden gelukt om dat patroon te doorbreken. Dus kun je het nu ook weer. Misschien moet je terugdenken aan alle voordelen van je droge periode? Dat van 'nog even goed doorfeesten en morgen stop ik' ken ik maar al te goed. En morgen wordt overmorgen, en overovermorgen... Ik ben zelf ongeveer 2 weken bezig met de therapie en zit nu in de fase: 'situaties ontleden'. Ben nog niet aan de helpende gedachten en zo. Sinds ik de therapie volg heb ik toch al 4 dagen niet gedronken. Bij mij is het nu: een dag niet, een dag wel, een dag niet, een dag wel... Dat is een grote verbetering, maar nog niet wat ik wil. En ook ik zit zo'n beetje mezelf in de maling te nemen met gedachten als 'het zal allemaal veel beter gaan als ik verder in de therapie ben'... Daar zijn wij allemaal heeeeeeeeeeeel goed in, in het onszelf bedriegen!
Verder heb ik weinig goede raad voor je, wegens zelf nog aan het sukkelen...

Voor Anna,
Eén glas is nu ook geen drama. Alleen zou het nooit gebeurd zijn als je geen wijn in huis gehad had... Dus ik zou zeggen: Als je echt die 2 glaasjes wilt drinken, koop je misschien beter zo'n klein flesje. Zodat je daarna niks meer in huis hebt en dus ook niet slaapdronken (!!!) naar beneden kunt lopen om een glas uit te schenken. De meesten hier gieten de rest altijd door de gootsteen. Ik kan wel een droge dag hebben met bier in huis, maar de volgende dag gaat het er toch aan... Eigenlijk moet ik dus ook mijn eigen raad opvolgen. Nu ja, het gebeurt zelden dat er iets overblijft. :$

Er zijn hier vast wel mensen die betere tips hebben dan ik. Dus kom maar op!

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fran,

Je gaat goed! Volhouden, he!

En nee, het was me niet ontgaan. Kaab is mij dierbaar. En hopelijk weet hij dat ook.

Anna,
Het beste is natuurlijk niets in huis halen. Maar dat werkt misschien niet als je in de stad woont waar je avondwinkels en zo hebt. Voor mij werkt het wel, als ik trek heb tel ik de uren af tot de winkels dicht gaan
dan kan ik ontspannen. Probeer je zelf ook voor te houden dat trek vluchtig is, het gaat weer voorbij.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met mij gaat het wel goed, ik heb heerlijk hardgelopen vanmorgen pufpufpuf.. mijn lijnen weer netjes opgepakt, ben echt weer van plan om langer dan een week droog te blijven staan, (dus eerst tot vrijdag en dan hopelijk til ik mezelf weer over het weekend heen en kan ik weer weken ipv dagen gaan tellen.

Vanmiddag ben ik de stad ingeweest, heerlijk koel... in de winkels dan! en heb ik mezelf getracteerd op een echte hardloopbroek en shirt (in maat XL hahahaha) vond dat ik dat wel verdiend had!

Verder heb ik vandaag een advocaat gebeld voor mijn beroepszaak tegen het UWV en ga ik daar vrijdag naar toe en kreeg ik net bericht binnen dat ik voor de ziektewet naar de arts van het uwv moet, dus het is nog even spannend allemaal... of het wordt weer spannend dus.. alles in beweging om het kort weer te geven.

en hoe is het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte Fran,

zoveel beterschap!
Is het goed voor allen als ik iets zeg van mezelf?
Ten eerste wil ik een ieder hier bedanken voor de steun en als het weer wat beter
gaat stuur ik jullie een pb en tuurlijk ook op het open forum.
Nu lukt dat me even niet.

Ten tweede morgen moet ik naar de internist ivm mijn slecht situatie(mijn aange-
taste lever).Weer eens.En daar ben ik erg bang voor.

Ik heb teveel verpest in een paar jaar,maar hoop toch dat de uitslag niet al
te erg is.

Voor allen liefs van Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lola,

Tip, leg een washandje op je doucheputje (zo'n ontstop geval is nog beter) laat een laagje water staan en eendje blijft drijven.
Je kunt natuurlijk ook een pannetje met water op tafel zetten met daar in het eendje... eendjes houden van water!!!
liefs,
Usha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Katrina,jij vergeet het ook niet he`!
Liefs Lola

En ieder mag van mij voor zichzelf beslissen wel of niet het forum te verlaten!
Ook al mis ik dan iemand erg.

We hebben hier ons doel:ADB.
Minderen of stoppen,dat is ok wat mij betreft.Pas wel op julliezelf hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran,

Mijn schoonmoeder zou in dat geval dus mij echt een glas whiskey voor zetten. Of eigenlijk en hot toddie,
is geloof ik met ginger ale. Nu denk ik niet meer:$
Denk dat citroensap met suiker en heet water je meer goed zou doen, dat maakte ik altijd voor mijn kleintjes en mijn moeder voor mij.

Zilverlijntje,
Wat een mooie naam. Natuurlijk gelijk in mijn collectie gedoken en ik luister nu naar Judy Garland,Look for the Silver Line. Het is dat ik een meisje ben maar als ik als jongetje geboren was.........had ik vast sjans gehad bij Twan. geintje, Twan.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,
Ginger ale, is dat het fameuze 'gemberbier' uit de boeken van Enid Blyton? Daar dronken kinderen het. Heb me altijd afgevraagd wat dat was. Maar ik geloof dat 'root beer' ook gewoon rode-bietensap is, niet?

Lola,
Je kunt je eendje ook gewoon in een zakje doen morgen, zoals goudvissen op de kermis.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arme Fran, Ziek zijn met dit weer dat lijkt me wel een straf hoor. Ja wat zou ik nou als pleeg aan je voorschrijven, waarschijnlijk gewoon je bed in een paar paracetamolletjes, veel water, sapjes,boek erbij en uitzieken maar.

Je gaat goed hoor met de drank, en tactus geeft gaande weg het proces steeds meer inzicht in jezelf, ben daar goed meegeholpen. Ik heb er ook 2 maanden over gedaan om droog te komen staan en dan nog m.b.v. Refusal. Maar droog is droog.

Dus kop op meis en beterschap

liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Francesca,

Ik vind zelf één glas ook nooit een drama (en 2 of 3 meestal ook niet), maar ik was speciaal vroeg naar bed gegaan omdat ik gisteren nu eens niet wilde. Doe ik het toch. Natuurlijk kan ik beter niks in huis hebben. Maar ik ben in staat om 's avonds als alles dicht is voor heel veel geld een fles bij een restaurant of de benzinepomp te kopen. Dus zegt een duiveltje in mij, steeds als ik boodschappen doe, dat ik toch beter wat mee kan nemen voor geval van nood, want anders ga ik nog failliet.
En daarnaast hebben mijn zoons vaak wat biertjes koud liggen (waar ik helemaal niet dol op ben) en soms zelfs iets sterkers (wat ik helemaal niet lust, maar toch, als er niets anders is). Natuurlijk wil ik niet dat ze me erop betrappen dat ik hun drankjes pak.

In ieder geval kan ik vanavond niet (hoewel ik alweer verschrikkelijke trek heb). Ik heb namelijk een enorme allergische reactie op een muggenbeet (ik ben allergisch voor diverse insectenbeten, waaronder muggen), en zit nu met een knalrode kuit die 2x zo dik is als normaal. Dus heb ik noodgedwongen antihistamine geslikt en Brufen tegen de pijn en om een spierontsteking te voorkomen. Mijn reactie komt namelijk steeds dichter in de buurt van een spierontsteking, dus deze middelen heb ik op advies van de huisarts. Alcohol combineert niet zo geweldig met antihistamine en een hoge dosering Brufen (die vergissing heb ik ook al eens begaan). Inmiddels ben ik al suf genoeg van de medicijnen, dus vanavond moet het wel lukken om overal vanaf te blijven. Maar helemaal jofel voel me niet.

Even betreffende het eerste stukje: natuurlijk besef ik wel dat ik mezelf voor de gek houd, dit zijn allemaal "verkeerde" gedachten. Ik ben nu druk bezig mezelf te trainen die te veranderen, maar je vervalt er zo gemakkelijk in.
Bij de therapie ben ik inmiddels al bij anders doen, maar ik merk dat dat iets te snel gaat. Ik heb nog veel meer tijd nodig om mijn gedachten te veranderen. Het vervelende is dat ik de opdrachten meestal zo goed doe: ik kan het allemaal prachtig beredeneren, en weet ook precies wat eraan schort. Maar ondertussen houd ik mezelf voor de gek en val steeds opnieuw in dezelfde valkuilen.
In ieder geval heb ik nog even de tijd: mijn hulpverlener is nu met vakantie. Dus misschien dat ik met jullie hulp zover ben tegen dat hij terugkomt.

Alweer een lang verhaal. Bedankt voor je steun Francesca. En veel beterschap. Weet je zeker dat het griep is, en geen allergie? Ik heb ook jaren last gehad van zomergriep, totdat we erachter kwamen dat het allergie was (je begrijpt het misschien al: ik ben voor heel erg veel allergisch).
Veel sterkte voor Kaab, lijkt me verschrikkelijk als het net een tijd goed gaat, om dan terug te vallen. Kop op joh, zet je er weer overheen.

En Lola, jij ook heel veel sterkte morgen. Hoop dat het allemaal goed afloopt voor je.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...