Spring naar bijdragen

Lola la-la-la-la Lola

Aanbevolen berichten

Is gewoon een uitdrukking of misschien niet?

sorry, Fran ik heb vandaag mijn dag ook niet zo. Normaal gesproken ben ik van de positieve berichten,
kan dan al alles een draai geven, bijna alles. Maar vandaag ben ik het gewoon met je eens. Dus ik was niet aan het kibbelen.

Anna, je bent absoluut niet de enige. Vroeg of laat knalt iedereen tegen de muur. Ik heb zelf de eerst 7 weken fluitend thee gedronken en nu is het weer een geworstel. Persoonlijk denk ik dan maar dat de kracht ligt in het volhouden met proberen. Ik had een paar weken geleden echt zo iets van dit is absoluut niet meer geloofwaardig maar wat is de optie? Opgeven? Dacht het niet.........weet waar dat toe leid en daar heb ik dus echt geen trek in. Kan ik wel gelijk in de goot gaan liggen bij wijze van spreken dan.
Ik probeer het dus echt dag per dag te nemen. Op dit moment heb ik veel meer dagen dat ik niet drink dan wel dus dat zijn dagen dat ik niet iets oerstoms heb uitgevreten. Ik kan er vandaag niet vrolijk van worden maar het is iets. En laten we wel zijn misschien heb ik vandaag mijn dag niet maar ik hoef me ook niet af te vragen wat ik gedaan heb of me rot te schamen. Femmy zei dat het niet altijd feest kan zijn en ze had gelijk.
Waar ik dan wel van baal is als je een rotdag hebt die gelijk samengaat met dat gehakketak van zal ik wel zal ik niet. Dan houd ik me maar vast dat ritdagen ook voorbij gaan en als ik gewoon aan de thee blijf er een goede kans is dat morgen het zonnetje dan weer schijnt. Alhoewel ik hoop dat het morgen plenst:)

Ik ga wat doen.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Anjo,

Rot dat je je dag niet hebt. Geen speciale oorzaken? Wat je vertelt herken ik wel heel erg. Nog maar een paar weken geleden had mijn glas al volgeschonken voordat ik zelfs maar gedacht had van zal ik wel, zal ik niet. Nu ben ik er wel bewuster mee bezig. Maar als het allemaal tegen zit lijken de argumenten om wél te drinken veel overtuigender dan die om het niet te doen. Verkeerde gedachten vervangen door goede, om met tactus te spreken: goed bedacht, maar razend moeilijk. En als je het dan nog bij 2 of 3 glaasjes weet te houden lijkt het allemaal niet zo erg. Maar met iedere dag dat je zwak bent, is de volgende dag nog moeilijker.
Zoals je zegt: neem het gewoon per dag. Als je te ver vooruit probeert te plannen leg je volgens mij de lat veel te hoog, en denk je veel gemakkelijker dat je het toch niet kunt redden. Ik probeer nu gewoon met de dag te leven.

Wees trots dat je je in ieder geval niet hoeft te schamen. Iedereen heeft toch gewoon het recht om een dag in de put te zitten. Laten we hopen dat morgen de zon dan weer schijnt (figuurlijk dan, want het mag van mij wel wat minder warm).

Ik heb net lekker een ijsje op, ze tracteerden op mijn werk omdat het zo warm is. Heerlijk! Nu ga ik dus maar gauw weer iets doen.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lola, dat is naar zeg, nu al een slechte lever!
ik reageer misschien wat laat maar eerst moest mijn eigen hoofd leeg zijn en dat is het nu. Het veranderen van medicatie zou ik idd heel erg mee oppassen, liefst zelfs tijdens een korte opname ofzo want het kan je zo enorm uit je evenwicht brengen, dan moet je gewoon niet teveel verstorende prikkels om je heen hebben. dus doe dat alsjeblieft met veel beleid.

Je vroeg me laatst in een pb of Borderline echt milder wordt met de jaren zoals ze zeggen en ik antwoord je nu maar even hier omdat ik lees dat Anjo daar eigenlijk ook al wat over schrijft hierboven. Of het milder wordt tussen je 30e en 40e weet ik niet, op mijn 38e ben ik in therapie gegaan, dus mild was het absoluut niet op dat moment. Wel merk ik dat in de loop der jaren je er beter mee leert leven, een soort acceptatie.. al moet je daarvoor soms wel eerst 100x op je bek gaan en af en toe nog steeds om weer te beseffen dat die beperkingen er zijn, dat is dan ook een soort leefstijl geworden. Als het allemaal goed gaat dan vergeet ik mijn beperkingen vaak omdat ik dan dat rotgevoel ook helemaal vergeet en in het succesgevoel (ik kan de hele wereld aan) ga ik uiteindelijk toch weer mijn eigen grenzen over.. waardoor ik me weer rotvoel en zo weer weet dat ik die grenzen heb.. een soort vallen en opstaan dus. Ik ben de afgelopen jaren zeker veel milder geworden maar ik weet niet hoe dat geweest zou zijn als ik die therapie niet gedaan had. Ik mag fouten maken en op mijn bek gaan, ik ga niet meer "dood" als iemand kritiek heeft maar kan het als ik de rust ervoor heb ook weer relativeren. Ik kan er nu mee leven zolang het in mijn eigen tempo en op mijn eigen manier mag gaan.

Ik gun je dan ook alle rust en ruimte toe om dat ook te mogen ervaren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gek Tapas, dat dacht ik dus ook. Dat een korte opname misschien handig zou zijn al was het alleen al omdat daar geen ijskast staat. Aan de andere kant vind ik zelfs op bezoek gaan al pittig.

Lola, wat zeggen je begeleiders daarover? Of wat denk jezelf?
Ik heb geen therapie gehad en mijn leven is dratisch veranderd de laatste 4 jaar en ik ga nog geregeld op mijn plaat maar het lijkt echt of ik meer inzicht en rust heb. Het was bedoeld als opsteker dat het wat gemakkelijker (bij tijden) wordt.

Tapas,
Hoe is het met jou gegaan?

Ik hoorde net dat het vanavond gaat regenen. ik kan niet wachten en velen met mij denk ik.

CG, ben je al gepakt?

Twan, kom je morgen weer met ons spelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Anjo,

Was nog even wat oude berichtjes en m'n PB's aan het lezen.

Vandaag heb ik even de stekker eruit. Vertel het nog wel.

CG, dat hoef je niet te vertellen hoor! Anjo dat vráág je toch niet! ;gniffel:

Morgen kom ik weer spelen...

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe het mij vergaan is staat in het andere vandaagdraadje....

Hier heeft het vanmorgen geregend, hoewel ik er niks van gemerkt heb want toen zat ik bij die arts, maar het was opeens een stuk koeler buiten daarna. nou ja, koeler, minder warm dan. Het is verder wat nevelig hier, dus de zon breekt er niet echt doorheen en daardoor is het qua temperatuur nu wel wat aangenamer. Voor de plantjes, parken, grasvelden en tuintjes hoop ik echt dat het gaat gieten vannacht. Het gaat er nu allemaal zo zielig en verpietert uitzien hier.

Morgen heb ik een afspraak met mijn jobcoach dus geen drank vanavond, dus deze donderdag ga ik ook droog doorkomen.... voor vrijdag beloof ik even niks.... De week droog ga ik halen, en morgen bekijk ik weer hoe de komende week ingeluid gaat worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo dank je Tapas,je hebt al zoveel aan je eigen hoofd!

En inderdaad komt er een wisseling qua anti-depress. en anti-psychoticum aan.
Dat zijn de 2 zware medicaties naast die rotte benzo,s.
De benzo's mag/moet ik houden.
Hoe het allemaal moet??
Misschien inderdaad een opname alhoewel ik ook gek word bij dat idee.Maar gezien mijn situatie waarschijnlijk wijs!!
Die mogelijkheid heb ik ook hoor!

Want ik ben al niet stabiel en dan richting afgrond?Nee joh,daar moet ik voor waken samen met alle
instanties die me helpen.

Anjo en Tapas en iedereen,ik weet ook nog niet precies hoe het gaat.Maar bekenden met die
medicatie weten wel dat die wissselingen echt naar zijn.Ik wil er eigenlijk vandaag niet aan
denken.Maar mijn hoofd werkt toch door.

Met alle dank en liefs Lola

Oh ja allen,als ik nu probeer een pb te verzenden dan slaat mijn pc op tilt!Zo balen.
Dus kan alleen even via het open forum.
Ik kan wel ontvangen maar nu niet verzenden.

Het komt wel weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja,mijn pc slaat op tilt steeds dus de luitjes die ik zo graag een pb wil zenden-heb alsjebliefs geduld.

Verder,ja heb ik zeer de behoefte een aantal mensen nu een pb te sturen.Maar ik kan die pc echt even niet de baas.
Als ik nu maar A de baas blijf.Nog belangrijker.

Liefs Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O dear Twan,

Wat hoef ik niet te vertellen:light: Ben bang dat ik mijn korte termijn geheugen niet alleen verzopen heb maar de afgelopen dagen ook 'weggewerkt' heb. Zolang het niets onwelvoegeligs is, zal het wel goed zijn, hoop ik:huh:

Anjo, neee meid ik ben nog niet aan het inpakken hoor, moet eerst nog zorgen dat ik alles schoon in die tassen krijg. Vandaag wel ORS, diarree stoppers, DEET, antimuggenspul, blarenpleisters gekocht. Zaterdag moeten we om 17.30 uur op Schiphol zijn, dus heb ik zaterdag nog ruimschoots de tijd om in te pakken. Wel al naar de bieb geweest en een boek gekocht van Coelho: Reis naar Santiago di Compestella. Filosofisch daar hou ik wel van op het moment.

Och meiden dat geworstel van jullie met jullie borderline, als ik dat zo lees, is me dat vermoeiend en onzeker levend. Leef heel erg met jullie, maar weet dat ik daar niet veel op kan reageren omdat ik niet weet hoe het is en jullie voor mij de eersten zijn die ik daarover hoor en over lees. Misschien zijn er wel meer in mijn omgeving maar weet ik dat niet. Dat is ook nog een mogelijkheid. Ik weet ook niet wat ik voor jullie kan beteken dan alleen een luisterend oor of virtuele knuffel.

Wat de A betreft, ik ben zelf erg geholpen met de Refusal, sta nu bijna 14 dagen droog, en dat kan ik me niet heugen wanneer dat gebeurd is. Wil niet zeggen dat als ik visite heb geen wijnte zou lusten maar durf dat vanwege de reactie met R echt niet aan.
Drink liters water en malt bier, vind ik zelf het enige goeie alternatief, de rest van de drankjes zijn alleen maar zoet ook de beruchte zwarte pakken.

Nou iedereen weer heelveel sterkte liefs CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chinagirl,

Als je van filosofie houdt: heb je De wereld van Sofie van Jostein Gaarder gelezen? Het is even doorbijten, maar toch wel de moeite waard. Ik heb het ook tijdens een vakantie gelezen, want anders was ik er niet doorheen gekomen.
En ik vind, als je het wat minder zwaar wil, de boeken van Umberto Eco ook erg mooi.

Pak ze, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Forummers!!!
JOEPPIIIEEE!!!
Kreeg vandaag bericht van Tactus, dat mijn behandeling van start kan gaan.
Toch sneller dan ik had verwacht (was gezegd over 1 à 2 weken, is dus maar 3 dagen!!)
Heb de laatste week weer (matig) gedronken.
Als ik de "Startknop" indruk ga ik weer op ZERO!!! ( ha ha, is echt zo: "druk op deze knop om de behandeling te starten"!!!!!)
Ik wil as. zondag starten!! (moet me er toch weer geestelijk op voorbereiden!!)
Ik hou jullie wel op de hoogte!!!
Ciao:
Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Basha,
Je bent helemaal op het goeie adres!!!
Dit is "THE PLACE" om te stoppen met alcohol!!!
Ik ben hier vanaf begin mei en ben aléén met behulp van dit forum 10 weken helemaal droog geweest!!!!
Laatste weken beetje de klad in geraakt, mede door vakantie.
Maar ik ga nu beginnen met de behandeling van Tactus en heb er veel vertouwen in.
Heb je je al aangemeld???
Er is wel een wachtlijst, maar die wordt al weer snel korter.
Blijf vooral lezen en schrijven op dit forum!!!!
Is als een lekker warm badje en houdt je van de fles!!!!
Doen hoor!!!!
Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaab, bedankt voor je lieve reactie!
Ik heb me ooit aangemeld bij Tactus maar ben te vroeg gestopt. Misschien moet ik het weer gaan doen!
Tien weken gestopt! wat vreselijk knap. Is mij nog nooit gelukt. Wil het wel heel graag.
Hoop dat het bij jou ook weer gaat lukken, en nogmaals, dank voor je reactie!
Basha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Basha,

Welkom op het forum, je bent helemaal aan het juiste adres! Ik ben sinds 13 juni gestopt met alcohol en het bevalt mij erg goed moet ik zeggen. Loop zelf bij de AA en volg internetbehandeling bij Tactus. Verder lees ik elke dag trouw het forum en als ik eens iemand een hart onder de riem wil steken of mijn verhaal kwijt wil dan schrijf ik hier.

Wil je helemaal stoppen met alcohol of wil je een sociale drinker worden?

Wens je in ieder geval heel veel succes.

Angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Kaab en Basha,

Kaab, gefeliciteerd dat je met de therapie kunt beginnen! Ik ben er al even mee bezig, maar vind ADB nog steeds heel erg moeilijk, en ga vaker wel dan niet de fout in. Dus ik ben er nog lang niet.

Heel veel succes allebei.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi basha,
Het was mij de laatste 20 jaar ook niet gelukt ook maar 1 dag niet te drinken!!!
Kreeg al angstaanvallen bij het idee dat ik niet zou kunnen drinken!!!
Daar ga je dan je leven aan aanpassen, en op die manier creëer je toch wel heel veel beperkingen.
Probber een dag te plannen dat je niks wilt drinken en meld je vooral aan op dit forum wanneer je erg veel trek hebt!!!
Wij slepen je er dan wel doorheen!!!
De trekmomenten duren vaak korter dan je zelf denkt!!!!
Succes!!!
Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

Het is ook erg moeilijk! En een zware verslaving die je niet zomaar de baas wordt. Bij mij heeft het zo'n 8 jaar gekost voordat ik mijn dieptepunt had bereikt! Het is niet altijd even makkelijk dat zeg ik er gelijk bij maar elke dag dat ik nuchter ben is weer een persoonlijke overwinning. Daarbij de voordelen zijn overweldigend.

Heel veel succes en vergeet niet we zitten allemaal in een vergelijkbare situatie.

angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bascha,

Fijn dat je dit forum hebt gevonden en ik hoop dat je hier steun en begrip zal vinden.
Echter ik heb er ietsepietssie ( dus eigenlijk behoorlijk) veel moeite mee dat je in je tweede bericht
je zo uit. Iedereen is welkom ook oud gediende en nieuwe forumleden mits je elkaar met respect behandeld. Waar iedereen nu even heel erg bij gebaat is, is rust in de tent.
Hopelijk begrijp je dat dit geen kat naar je is en dat ik je echt van harte welkom heet maar pffff ik ben al het gedoe zo ontzettend beu.

Kaab,

Sorry dat we elkaar misgelopen zijn. Wat goed dat je nu met je behandeling kan beginnen!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,
bedankt voor jullie reacties.
Zou het liefst sociaal willen drinken, maar weet donders goed dat dat niet lukt.
Ik ben gewoon jaloers op jullie!! (die wel gestopt zijn)
's ochtends weet ik het absoluut zeker, ik drink niet meer.
En om 4 uur denk ik, oh heerlijk, hey is bijna 5 uur ik mag weer een wijntje. Ik MAG (?) ik moet, helaas, en dan snap ik mezelf niet meer.
Maar pas na dat wijntje word ik weer rustig, duurt niet lang (of eigenlijk wel) want drink mezelf in no time in coma. Wat baal ik daarvan! en toch...iedere dag weer. Kon ik me maar veranderen...
groetjes basha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Anna,

Ik de Wereld van Sofie in de kast staan en staat nog op mijn lijstje om te lezen. Van Umberto Ecco heb ik al diverse boeken gelezen. Shirley Maclain heeft ook een boek geschreven over haar persoonlijke pelgrimstocht naar Santiago. Absoluut een aanrader.

Leuk dat je ook dezelfde soort boeken leest als ik.

gr. CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...