Spring naar bijdragen

Lola la-la-la-la Lola

Aanbevolen berichten

Lieve Lola,

Een hele goedemorgen. Ik heb een bosje bloemen voor je meegebracht :present: :present: :present: :present: want je bent voor mij het zonnetje van dit forum.

Wat een heftige dag gisteren! Vandaag wordt: "A beautiful day with a sun that's shining, and you will feel good, 'cause no one's going to stop you, now!"

Badeendjes, bloemen, liedjes, knuffeltjes... Vandaag is het jouw dag en daardoor ook een beetje onze dag.

Ik heb in ieder geval al een heerlijke smoothie voor je gemaakt van banaan, sinasappel, appel, kiwi en meloen om je een boost te geven.

Dikke, liefdevolle knuffel,
Zilverlijntje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve Lola,

:present:

Speciaal voor jou een bosje rode rozen voor het begin van deze nieuwe dag.

Zilverlijntje heeft een heerlijke smoothie voor je gemaakt en ik heb voor jou de koffie (als je dat niet lust de thee) al klaar staan. Wie o wie heeft hier iets lekkers bij voor lola want mijn koekjestrommel is leeg.

liefs angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lola,

Ik neem voor jou voor bij de koffie mee, naast een dikke knuffel, een overheerlijk slagroom hazelnootjegebakje. Maar neeeeee...........foutje met dit weer slagroom gebakje. Natuurlijk niet, ik neem een grote schaal sorbetijs voor je mee.

Lieverd hoe gaat het nu met je, ben je de avond nog een beetje doorgekomen? Laat je dadelijk wel wat van je horen, normaal gesproken zijn wij de 2 vroege vogels en ik mis je.

Dikke :sun: CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Fran,

Dat is kl*te met dit weer, nog steeds koorts, dus alle middeltjes van ons hebben niet geholpen. Ben je al naar de HA geweest of is het 'gewoon' een flinke zomergriep.

Nou van mij krijg je naast je sapjes ook een flinke schaal sorbetijs met een parasolletje om je wat op te vrolijken.

:present: CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, CG, niet naar de huisarts geweest. Gewoon uitzieken...
Wel een lelijke hoest, en als die niet overgaat, ga ik morgen toch bij haar.
Maar jij als 'pleeg' zult het wel weten: ik zit in de fase 'geelgroen snot' (excuseer voor dit detail), en dus zou het ergste voorbij moeten zijn...

Gewoon geduld hebben. Daarom heet een patiënt ook patiënt (patient = geduldig, zowel in het Frans als het Engels).

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran,

De 1e geduldige patient moet IK nog tegenkomen:D maar ja dat hoort bij ziek zijn. Maar even op je vieze praatje terugkomend, dat riekt naar een ontsteking en dan nog die hoest. Lijkt me inderdaad wel verstandig als je morgen even naar de HA gaat. Beter vrijdag dan in het weekend.

sterkte CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, CG, ben nogal eigenwijs... En trouwens, mijn huisarts schrijft zelden antibiotica voor, hoor... Maar inderdaad, misschien toch ff naar mijn piepende ademhalingsorganen laten luisteren. Krijg ik weer op mijn donder wegens mijn sigaretten.
Tja, ik ben ook perfectionistisch in mijn zelfsdestructie... Hoewel: ik houd me wel stevig in, hoor!
Fran

PS: Maar kom, ik wil Lola's draadje niet vervuilen. Niet egocentrisch zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lola,

Rot voor je dat het gisteren niet goed gelopen is. Maar gelukkig wordt je vandaag in het zonnetje gezet. Ik ben na gisterochtend niet meer ingelogd geweest, dus moest even een heleboel inlezen.

Zoon kwam terug van vakantie, bergen was, veel te vertellen, je kent het wel. en 's avonds zat hij natuurlijk achter de computer, want die had hij twee weken gemist.

Sterkte vandaag, met de verwerking van alle gebeurtenissen van gisteren.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Francesca,

Het gaat eigenlijk wel goed op het moment. Mag nog steeds niet drinken omdat ik nog medicijnen gebruik, maar heb daar wel erg veel moeite mee. Het is dat ik weet dat ik er met die warmte sowieso ook niet goed tegen kan.

Mijn been is gelukkig een stuk minder dik en pijnlijk, dus ik voel me weer wat beter. Dat betekent dat ik snel kan stoppen met de antihistamine, en dan moet ik het natuurlijk ook nog vol zien te houden....

Als jullie nog tips hebben voor niet-peperdure, niet extreem zoete drankjes dan hou ik me aanbevolen. Ik wordt alles heel snel zat.

Fran, toch maar even naar de huisarts morgen denk ik. Het klinkt voor mij niet helemaal goed hoe jij eraan toe bent. En dat met die hitte! Sterkte.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

Als ik het zelf droog houd, drink ik gewoon water. Al die chique drankjes die hier genoemd worden, hebben ze bij ons niet... Er bestaat wel water met een smaakje, maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd. Spa heeft het en Danone ook. Misschien moet je dat eens proberen? Is natuurlijk niet goedkoop... Maar er zitten ook geen kalorieën in dacht ik.

Groetjes en het beste!
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve medevechtertjes,

ik wil jullie allen bedanken voor de steun.Echt ik heb nog nooit op 1 ochtend zoveel lieve pb-tjes gezien.
Ik dacht zijn al die berichtjes voor mij?Ongelooflijk!
Ber er zeer blij mee met de belangstelling.
Ik heb ze allemaal gelezen,tot ik even crashte,en per ongeluk Zilverlijntjes berichtje ongelezen gewist
heb.Daar baalde ik erg van,sorry meid.Komt wel goed he?

Ik bedank ook gewoon het hele forum dat zo prettig reageert.

Luitjes over gister;

ik slik vanwege mijn psychische problematiek veel voor mijn lever erg belastende medicatie!
Alleen door die medicatie al draait mijn lever overuren.
Ik kan en mag daar niet mee stoppen!
Wel is de afspraak dat mijn psychiater en ik gaan kijken naar minder belastende medicatie
met wel het gewenste effect.Dit klinkt gemakkelijk maar zal moeilijk worden.Wisseling van medicatie
en afwachten of het aanslaat zorgt er bij mij altijd voor dat ik een periode weer veel labieler ben.
Maar het is belangrijk dus dat moet

Daarnaast die 3jaar en enkele maanden mezelf te pletter drinken (A.........).Dat is toch wel de hoofdoorzaak van mijn leverproblemen.

Het kan zijn dat mijn lever zich herstelt maar dan moet ik wel vanaf nu rigoreus van de A.......
afblijven.Hetgeen moeilijk zal zijn maar ik heb geen keuze!
Dus alleen met andere medicatie en zonder U know!Zoveel mogelijk rust voor mijn lever.

En daarvoor ga ik.
Wie weet kom ik er dan veel sterker uit.
Wel zal ik dit forum nog hard nodig hebben.

Genoeg over gister;met vragen altijd welkom hoor.
Vandaag is vandaag en ik type voor mijn doen een heel bericht.Poeh zeg.

Dit Lola-draadje is natuurlijk van ieder hier op het forum.Ha ha.

Zoveel liefs en bedankt Lola

:present::sun::light::present::

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lola,

Misschien ook eens bij Dr. Vogel lezen over een leverdieet? Ik weet het, moet je bijna alles opgeven wat je leuk vindt, maar ja... Ook met eten kun je veel veranderen, hoor.

Ik ben natuurlijk de eerste om toe te geven dat ik zelf geen zelfdiscipline heb en ongezond leef...
Doet me wel even nadenken, jouw probleem...

Sterkte meissie!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lola,

Je maag is al gevuld zie ik, dus van mij krijg je gewoon een dikke knuffel. Ik zag dat mijn mailbox vol zat, zal hem zo legen. Een grote zus en een buddy wachten op een mailtje!

Fran,
Het klinkt inderdaad niet zo goed. Verstandig dat je naar de dokter gaat.
Is je karwei af? Het laatste wat ik begrepen heb zat je nog mid-geworstel. En hoe gaat het drinken?
En dag op en een dag af is toch een goed begin? Of vind jezelf van niet?

Anna,
Weet je, ik denk dat je een goede kans maakt om ADB te worden. Je kunt de discipline op brengen om rekening te houden met je medicijnen en dat is volgens mij een goed teken. Mijn gezonde verstand eindigd altijd in de fles.
Anna, ik kan je geen advies geven. Ik ben nu ook de zwarte pakken wat beu, toch te nep en te zoet.
Ik houd het bij Spa rood, maak er wel een feestje van, citroen plus blokjes en thee, liters thee zonder smaakje, gewoon ceylon.

Het is hier vies weer, bewolkt en schijnbaar niet zo warm maar ik druip. Ben gisteren naar de bios geweest naar The lake House, iemand hem gezien? Jammer als het over liefde met een hoofdletter gaat dat er dan geen chemie tussen de acteurs is.
Ik heb het na die paar glaasjes weer goed onder controle maar blijf zin hebben. en dan kreeg ik ook nog op mijn donder, schijnbaar is mijn gevoel voor humor weg. Daar geloof ik niets van, heb gewoon last van een vol hoofd.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Anjo,

Nou, gisteren toch 3 bier gehad. Wegens het superflauwe excuus: 'Ik voel me zo ZIELIG!!! Ik ben helemaal alleen op de wereld! En ik ben ziek en ik wil mijn moeder!' :$ Allemaal smoezen. Die van 'ik drink de bacteriën wel dood' heb ik niet gebruikt...

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Wat goed van je, dat je het weer onder controle hebt. Proberen te houden zo. Ik kan meestal wel aardig wat discipline opbrengen als ik weet dat het echt niet kan (ben een keer doodziek geworden toen ik wél gedronken had met medicijnen), maar krijg de klap dan weer daarna. Hopen dus, dat ik het volhoud.

Fran,

Jammer van die drie biertjes, vandaag weer beter, moet je maar denken. Dit overkomt mij dus ook telkens weer. De eerste paar dagen op het forum dacht ik dat iedereen het vol kon houden behalve ik. Voel me nu tenminste niet zo'n gigantische sufferd. Gewoon blijven knokken, het moet toch een keer kunnen lukken.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran,

Snap ik. De wereld lijkt soms al verdacht veel op een doedelzak en als je ziek bent helemaal.
Van mij even geen positivo berichtjes, tenzij je daar behoefte aan hebt dan wil ik er wel een voor je uitpersen.

Lola,

Moet je dan nu eerst je medicatie afbouwen? Want dat lijkt me helemaal een crime. je krijgt het wel over je heen de laatste tijd, zeg! Ik hoop dat je begeleiding je hier ook in steunt want dit is wel een beetje te veel van het goede. Stomme uitdrukking, er zit hier niets goeds in. Ik herken het wel, toen ik jouw leeftijd was, had ik ook een paar jaar waarin het leek alsof alles wat maar fout kon gaan fout ging.
En toen kwam Jan in mijn leven, leek een goed idee toen. Het enige wat ik je mee kan geven is dat het gemakkelijker word met de jaren en je leert om je eigen rol daarin te zien. Probeer in ieder geval om van de alcohol af te blijven ook al is dat nog zo moeilijk en probeer ergens in jezelf een rustig plekje te vinden. En staat die vriendin voor de deur vertel haar dan rustig dat je even je handen vol aan jezelf hebt. Een vriendin snapt dat!
Heel veel sterkte!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Anna, je bent echt niet de enige! Alleen schrijf ik er niet altijd over. Heeft niks met liegen te maken, maar ik weet dat het een averechts effect op me heeft als mensen me te veel gaan 'aanmoedigen'. Dan wil ik pas echt gaan zuipen... Alweer een smoes, hoor! En ja, soms denk ik ook: Het lukt me toch nooit zoals vele anderen hier. Ik ben een zielepoot zonder karakter. En huppekee! Weer een reden om een biertje naar binnen te gieten! Hahahaha, de smoezen van een alcoholist!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een doedelzak, Anjo? Die heb ik nog nooit gehoord!
Verklaar je nader! Ben nieuwsgierig!

Fran

PS: Anjo, dat van die positivo-berichtjes hoef je niet persoonlijk op te vatten, hoor. Ik zit gewoon heel raar in elkaar... Om een of andere reden geloof ik geen positieve dingen... Nu ja, voor mij is het intussen niet meer raar. Ik weet hoe het komt. Maar kan raar overkomen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Twan.

Ook voor jou:present:

Oh jee,ik moet uitloggen want over een uur komt mijn vriend thuis en dan wil
ik het enigszins netjes hebben.
Dus hup Lola,ant werk deernke1=schop voor mezelf.
Wel zachte hoor.
Ochtend was tot nu toe forum en telefoontjes van familie.Lief hoor.

Allen pprobeer de dag goed door te komen!

Veel liefs van Lola

Twan,je badeend heeft me wel getroost vannacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...