Zilverlijntje Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Goedemorgen allemaal,Ik hoop zo dat zaterdag m'n eerst alcoholvrije dag in maanden gaat worden. Kunnen jullie me tips en trucs geven om niet naar dat in m'n binnenste te luisteren en 'm te verslaan met een aantal niet weg te wuiven argumenten?Natuurlijk zullen alle argumenten al genoemd zijn en in vorige thema's of ditjes en datjes terug te vinden zijn, maar dan ben ik dagen bezig en helaas heb ik niet zoveel tijd om ongestoord achter m'n pc te zitten. Dat is ook de reden waarom ik meestal 's nachts m'n berichtjes plaats. Ja, ja, deze alcoholiste is een alcootje in het geniep op de met regelmaat terugkerende publiekelijke giga-uitglijders na dan!Ik kan alle goede raad gebruiken, want zaterdag is ècht m'n streven. Anders zit ik maandag weer met trilhandjes op m'n werk het excuus te gebruiken dat ik net Ventolin heb geïnhaleerd. En ik wil al helemaal m'n eerste werkdag niet met een Pammetje te hoeven beginnen. Ik hoop dat het rescueteam voor mij in actie wil komen.Liefs,Zilverlijntje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 zal ik een beetje voor je plakken en knippen van onze oude truuks (gratis en wel !!!!!!!!!) wij hebben dit allemaal meegemaakt..........sterkteoeps nou lees ik pas goed,SIRENES, WIE GAAT VOOROP, WE KOMEN !!!!!!!! MET EEN BAKFIETS VOL FRIS EN GOEDE RAAK, WIJ KOMEN ERAAN !!!!!!!!!!! (BEN FF WEG, ZO TERUG). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Dag Zilverlijntje,Wat is toch een Pammetje? Ik heb het woord wel vaker gelezen bij de oude garde, jij bent vrij nieuw en je gebruikt het ook. Wat betekent dat woord?Gewoon nieuwsgierig...Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Koekie, ga jij plakken en knippen, dan ga ik de bakfiets al vullen, gremlin verdelgers, aandacht, liefde enz, stof en blik, misschien in dit geval zelfs ongedierte spray en een flinke vacuumzuiger:devil:Zilverlijntje en ga lopen, rennen, huisschoonmaken, foto's in plakken, naar het strand, kettingen maken, eerst naar zo'n echte kralenwinkel en je dan helemaal lens kopen aan mooie kralen, zoveel uitgeven dat je geen geld meer over hebt voor de rest van de week. Dus ook geen drank kan inslaan. Ga aan de Refusal via je huisarts of ander AA-middel, maak het je zelf niet moeilijker dan het al is, hoor wie het zegt:huh:MAAR DOE IETS WAT HEEL ANDERS DAN NORMAAL IS ROND DE TIJD DAT JE NORMALITER AAN DE A GAAT.suc6 CGKoekie ben je al terug................. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Héé grote vriend ben je erweer. Was wel heeeeeeeel erg stil gisteren. [Niet negatief bedoeld voor alle anderen die gisteren wel op het forum waren, maar je raakt gehecht aan mensen en gaat ze gewoon missen]Twan afkorting voor oxazepam/ diazepam of temazepam. Rustgevende of slaapmedicatie.Maar nu eerst graag opheldering van je in de criptische reactie naar mij gisteren, heb me suf zitten piekeren. Echt ik ga na de vakantie het blond in rood veranderen.Hoe is t verder met jou, weer fijn dat de hubbie weer aanwezig is! Niet meer alleen hangend voor de televe, etend door het leven gaan. Kan trouwens op zijn tijd ook wel een keertje lekker zijn. Dat is ook echt persoonlijk, want het komt maar zelden voor dat ik eens alleen thuis ben. Soms 2 uurtjes, nou en echt dat moet ook niemand wagen om te bellen of langs tekomen. Tel neem ik niet op en ook niet opendoen. Gemeen he..............liefs CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Angel6 Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Zilverlijntje,Bovengenoemde tips en trucs helpen, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat je het ook echt moet willen. Anders ga je het heel moeilijk krijgen en blijven de glazen alcohol de hele dag voor je ogen voorbij vliegen. Daarbij als je het op de cold turkey way wilt doen vergt dit heel wat wilskracht en als je hier nog niet aan toe bent is het helemaal niet verkeerd om eens aan refusal te denken (of campral). Sta zaterdag op en bedenk je niet steeds: vandaag mag ik niet drinken. Besluit dat je zaterdag eens een dagje probeert om niet te gaan drinken. Het woord moeten zorgt er namelijk voor dat je de lat hoog legt en de hele dag in gevecht bent met jezelf. En ja het wint dan uiteindelijk toch. Ga wel leuke dingen doen en zorg voor afleiding. Nog mooier is als er geen alcohol in huis is, dat maakt het extra makkelijk. Heel veel succes en geloof me pas als je er echt achter staat dan lukt het om een dag "nuchter" te blijven. En na dag 1 volgt dan misschien ook dag 2! Angel6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 He Angel,Goede raad om het woord moeten te schrappen. Fleur zei; ik MAG wel drinken maar ik WILniet drinken.Antabus of Refusal nemen als je niet achter je beslissng staat lijkt me vragen om moeilijkheden en grote kans dat je het dan niet in neemt. Wat niet wegneemt dat ik een groot gelover ben in het gebruik van deze middelen. Je hoeft niet meer te wikken of te wegen, het kan gewoon niet. Het geeft een soort rust en herbouwt je zelfvertrouwen en geeft je de kans om nieuwe gewoontes aan te leren. Wat heel belangrijk is dat je gelooft dat het kan. Het moeilijkste is het doorbreken van de cirkel, de gewoonte maar het kan en grote kans dat het je ontzettend meevalt. Het geeft ook een kick als je een dag nuchter door komt.Dat is mijn advies, niet bang zijn en in jezelf geloven en wederom; neem het per dag. Lukt het een keer niet dan niet getreurd en niet denken dat je het niet kan. Gewoon doorgaan totdat het je wel lukt.Geloof me het wordt gemakkelijker en er komt een dag dat je niet elke minuut aan het spulletje denkt.Succes!Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Met het gevaar dat mijn kop eraf wordt gehakt (...) deze topic hoort eigenlijk bij Tips en Adviezen.Zie daar dan ook "de keukenwekker" voor het moeilijke uurtje vóór het eten..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Hoi Koekie,Zie gelijk the Queen Of Hearts in Alice in Wonderland voetenstampend gillen: "Off with her head.":)Je hebt natuurlijk gelijk maar er zijn zo veel nieuwelingen en het is zo warm dat ik best wel snap dat niet iedereen doorheeft hoe het werkt. Grote kans dat niemand het dan had zien staan.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Angel6 Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Anjo,Wat goed dat je even een aanvulling doet op mijn verhaaltje want ik heb zelf het middel refusal nooit gebruikt. Maar logisch dus dat het net zomin werkt als je niet achter je beslissing staat. Volgens mij werkt dat eigenlijk bij alles zo.Wat je schrijft over de rust en het opbouwen van je zelfvertrouwen daar ben ik het 1000% mee eens. Het voelt inderdaad heerlijk om niet meer dagelijks met alcohol bezig te zijn. Ik betrap mij er zelf nu op dat ik soms echt twee dagen niet aan alcohol heb gedacht!! En heel belangrijk niet na een terugval denken dat je het niet kunt! Dat zorgt er heel snel voor dat je in een neerwaartse spiraal terecht komt. Door in jezelf te blijven geloven komt er zeker een dag dat het je lukt (en ook ik kan het weten).Angel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Hoi allemaal,Angel heeft natuurlijk groot gelijk: je moet het echt willen. Op sommige droge dagen weet ik 's ochtends al dat ik die dag niet ga drinken, en dan kost het me ook niet zo heel veel moeite. Wat ik dan wel doe, is alles vermijden waar ik normaal bij drink. Jammer genoeg drink ik bij zowat alles en vreet ik op zo'n droge dag dus ook niks uit, behalve voor de tv hangen...Voor mij komt het er dus gewoon op aan om gewoon de dingen te doen die ik moet doen zonder erbij te drinken. Dat wordt dus een kwestie van doorbijten...Sorry, Zilverlijntje, maar echte tips heb ik niet voor je.FranAngel, hoe lang heb je nu al? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Angel6 Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Francesca,Hoe lang heb ik wat precies? Haha ik moet even lachen om je uitspraak dat je niets uitvreet op een droge dag. Ik had dat precies hetzelfde. Ik hou niet zo van TV kijken maar ik zat dan als een jandoedel voor de buis te koekeloeren. Met A op ging ik het huis schoonmaken, hondjes uitlaten, keuken uitsoppen maar dan wel alles met een glaasje wijn hoor. Na zo'n dag schoonmaken was ik zo dronken als een tor hihi maar was wel het huis schoon (ahum met hier en daar wat overgeslagen).Angel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Hoi Angel,Ik bedoelde: hoe lang sta je al droog?Ik vraag me namelijk af wanneer dat goede gevoel komt.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Angel6 Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Ik sta nu 6,5 week droog. Maar ik stond niet op een ochtend op met het idee: zo vandaag ga ik niet meer drinken! Ik heb er 8 jaar lang een potje van gemaakt en het werd elke dag erger en erger. Op een maandag was ik vrij en toen heb ik de hele dag op mijn nuchtere maag gezopen. Ik was straalbezopen en heb toen de buren met mijn tuinsproeier natgespoten (ahum dat was niet erg aardig van mij). De volgende ochtend kon ik mij niets herinneren en toen liet mijn partner mij een filmpje zien van hoe ik de dag daarvoor was. Dat was zo ondraaglijk voor mij om te zien dat ik gelijk dinsdag op zoek ben gegaan naar een AA groep. Daar kon ik gelijk woensdagavond terecht. Sindsdien is het goede gevoel elke dag groter en meer doordat ik nu gewoon weet dat alcohol niet werkt voor mij. 1 glaasje zal ervoor zorgen dat ik weer terug bij af ben. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou werkt en wat alcohol met je doet maar het goede gevoel komt echt pas als je gestopt bent. Ik dacht bijvoorbeeld dat ik mijn wijntje nodig had om rustiger te worden maar achteraf is gebleken dat ik alleen maar erg onrustig word van alcohol en dat ik er zeer opgefokt van raak. Daarbij zegt mijn omgeving (ook mijn collega's die van niets weten! dat ik gestopt ben) dat ik veel rustiger overkom dan voorheen. Stoppen levert je zoveel voordelen op alleen je hebt niet direct resultaat. Het gevoel van dat je zo trots bent op jezelf dat gun ik een ieder. Het is namelijk zo'n machtig gevoel dat je kunt zeggen: ik hoef geen alcohol om mij beter te voelen. Maar voordat het verhaal te "vrolijk" wordt: het blijft natuurlijk wel een zware verslaving. Zeker als het lange tijd goed gaat moet je alert blijven! Zo het is een lang verhaal geworden maar ik hoop dat de strekking duidelijk is; een ieder heeft er zijn eigen moment voor nodig om te stoppen.Angel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wil133 Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 hoi allemaal,Ben de laatste tijd weinig aanwezig omdat ik midden in de verhuizing zit en alleen maar op het werk kan inloggen, omdat de telefoon en de ADSL lijn nog niet zijn omgezet. Hopenlijk wordt dat woensdag gedaan.Zilverlijntje.Ik wens ge veel succes voor morgen, belangrijk is dat je zorgt voor voldoende afleiding, ga dingen doen die je leuk vindt, zorg ervoor dat je niet alleen bent, lieft met iemand die van je probleem afweet en die je kan steunen als je het moeilijk krijgt.Angel,Ik kan mij helemaal vinden in je verhaal. Je weet niet wat alcohal met je doet tot het moment dat je gestopt bent of je me de neus op de feiten wordt gedrukt. Je moet er echt voor 100% achter staan anders lukt het niet.Groeten Wil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lee Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Hoi Angel,Je geeft me wel hoop! Ik snap ook niet waarom ik weer begonnen ben.was pas 2 weken gestopt en voelde me veel beter. Net als Tapas ook veel minder geirriteerd op het werk.Waarom dan toch weer beginnen?Ik wil gauw mijn moment van stoppen beleven, maar daar moet ik wel hard aan werken!!groetjes basha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Jongens,Bij Tips en Truuks of zoiets barst het echt van de tips van douchen, keukenkastjes soppen, afleiding, slapen, boek lezen...... en in het oude archief-forum ook. Ik wil best heftig knippen en plakken hoor, met alle lolMAAR IK WIL EERST MIJN HOOFD TERUG, potjandosie..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Koekie,Hartstikke bedankt voor je kookwekker tip. Ik ga niet nu al beweren dat ik daarmee alles voorkom, maar voor mij werkt het wel. Geen niet te bereiken doel, waar ik me dan achteraf schuldig over voel, maar gewoon gaan voor de volgende 10 minuten, het uur.Toen ik bij Tactus begon was mijn doel max. 2 glazen per dag, en 2 dagen per week niet. Twan, Anjo en Lola en anderen wezen me er al op, dat dat eigenlijk veel moeilijker is dan een maand helemaal niet. Hebben ze natuurlijk ook gelijk in, maar ik durf dat doel gewoon niet te stellen, een maand helemaal niet. Dus nam ik me voor me iedere dag opnieuw te proberen niet te drinken. Soms lukt dat, maar vaak ook niet, en dan voel ik me schuldig en waardeloos, zelfs al heb ik niet zoveel gedronken.Jouw kookwekker geeft me de kans trots te zijn op ieder gewonnen uur. Kan ik de volgende dag met voldoening terug zien op de uren dat ik het gered heb, in plaats van me schuldig voelen over dat ene (of twee) glas. En proberen het nóg meer uren vol te houden. Misschien dat dit een realistischer aanpak is.Francesca en Angel, ik herken me zo in jullie verhalen over voor de tv hangen of (mét ww) het hele huis poetsen. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik naast mijn werk het hele huishouden nog moet doen, ben continu bezig, en liefst continu met een glas ernaast. Probeer dat ook te doen zonder, maar ga dan steeds weer voor de bijl met argumenten als "ik heb zo hard gewerkt, ik ben zo moe, ik mag toch ook een beetje ontspanning, etc. etc. etc." Misschien moet ik inderdaad af en toe maar als een zombie voor de tv gaan hangen, en de boel de boel laten.Bedankt lieverds.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 Ha, Anna!Gisteren weer zo'n droge tv-dag gehad... Da's nummer 5 op een kleine twee weken.Mijn volgende stap moet zijn: vervelende dingen doen ZONDER een biertje bij de hand. Ik denk dat het bij mij gewoon een soort angst is waardoor ik steeds herval. Het gevoel van: dat kan ik niet zonder drank! Hellup! In plaats van het gewoon te doen! Ik bedoel: ik deed het vroeger allemaal wel zonder alcohol, dus ik weet dat het kan.Maar ja: gewoonten zijn heel moeilijk af te leren. Je moet er echt bewust mee bezig zijn, maar soms word je ook daar een beetje gek van, van dat bewust bezig zijn... Het probleem is ook dat ik alleen thuis werk en dat ik dus geen sociale controle heb, waardoor ik op elk moment van de dag aan het zuipen kan gaan...Ach ja, we geven het niet op! Elke droge dag is er een!Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden