mismaff Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 hallo zilverlijntje zelf ben ik naar de dokter gegaan en heb antabus gekregen als je die slikt kan je niet drinken neem de eerste pil en dan ben je er door heen niet dat je genezen bent maar het is een begin en natuurlijk elke morgen denken vandaag drink ik niet en vol houden leef van dag tot dag dat kan ik je adviseren ik weet dat het moeilijk is maar als je echt wil stoppen dan lukt het je wel iedere alcoholist heeft dezelfde probleem vandaag niet drinken en je er dan aan houden ik weet niet of ik je daarmee heb geholpen maar ik bedoel het goed veel liefs van mismaff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 28 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2006 Hoi mismaff, is antabus net zoiets als refusal? En hoe werkt dat dan? Word je gewoon ontzettend ziek als je drinkt, maar heb je nog wel trek, of heb je ook minder trek?Ik ken je nog niet. Ik ben Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zilverlijntje Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 Lieve allemaal,Heel erg bedankt voor alle goede tips. Antabus heb ik een tijd geslikt, maar ik heb de pech dat ik daar alleen maar hartkloppingen en een pioenrode kop van krijg. Dat weerhoud je ervan om buiten de deur te drinken, maar die act kon ik toch altijd al makkelijk opvoeren. Thuis dronk ik dan weer net zo hard door, rooie kop en hartkloppingen op de koop toe nemend.Ha, ha, hoe herkenbaar: een neut (en dan nog tig) terwijl je het huis schoonmaakt, dus dat doen we maar niet.Ik zou me normaliter ook voor de buis met zakken chips en repen chocola hebben verschanst, maar daar is het nu te warm voor.Heb zitten nadenken wat ik anders zou kunnen doen en heb ervoor gekozen de deur uit te gaan, flink end fietsen en 's avonds naar de bioscoop. Dan is het grootste deel van de dag al voorbij, dus hoef ik alleen nog die laatste paar uur zien door te komen. Dankzij jullie begin ik morgen niet alleen met een goed voornemen, maar heb nu ook een plan. Dank jullie wel Liefs,Zilverlijntje You'll find that life is still worthwhile, if you just smile! (Charlie Chaplin) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 Anna,Antabus en Refusal zijn middelen die reageren op de alcohol. Afhankelijk van de hoeveelheid krijg je allerlei lichamelijke reacties tot een eventuele shock aan toe met een evt. ziekenhuis opname. Persoonlijk denk ik dat A dat nooit waard is, maar goed dat is heel persoonlijk. Heb van andere gebruikers begrepen dat Antabus een capsule is die je helemaal moet innemen. Refusal heb je in een tablet die je kan halveren. Slik zelf Refusal en ja, bij het idee alleen al van al die reacties drink ik dus niet. Ben gewoon een sch*terd, maar ja als het helpt dan helpt. Sta hierdoor al wel 2 weken droog.Via google kan je meer info vinden over deze middelen en daar staat uitgebreid beschreven hoe het werkt, bijwerkingen enz.suc6 CG Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 29 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2006 Hoi Anna,Bij 'Thema's rondom alcohol' staan twee items over Refusal en Antabus. Ook de bijsluiter staat erbij!FranEdit: ik bedoel dit niet 'vermanend' of zo. Wilde er alleen even naar verwijzen omdat daar heel wat informatie op staat en je dus niet hoeft rond te surfen om meer te weten te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden