tapas Geplaatst 30 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Wat ook een goed hulpmiddel kan zijn om uit de dip te komen en je negatieve spiraal te doorbreken is om elke dag op te schrijven wat goed gegaan is die dag. Vaak ben je zo gefocused op wat niet goed gaat dat je helemaal niet meer kunt zien wat wel goed gaat. Soms kunnen dat piepkleine dingen zijn.. ik heb gekookt... de was gedaan al had ik geen zin. eindelijk diegene gebeld waar ik zo tegenop zag.. Het is eigenlijk jezelf anders programmeren, oefenen in het zien van positieve dingen.. voor mij ook weer even goed om voor ogen te houden want ik zit ook even in een megadip, het gevoel dat ik mijn hele leven vergooi en niks meer in de hand heb en alles misgaat (hoezo zwartwit) en ben mezelf ook weer aan het trainen om te zien wat allemaal wel goed gaat.. ik eet gezond, heb net 2 tafeltjes geschuurd en daarna in de antiekwas gezet na maanden ergeren aan verkeerd gelakte tafeltjes.. ben eindelijk begonnen met mijn trap te ontdoen van alle losse spijkertjes die er nog in zitten. Actie!! Sterkte Fran!! en ieder ander die een humdag heeft! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 30 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Je hebt gelijk, Tapas. Ik doe dat eigenlijk nooit.Als ik zo'n dag heb, heb ik het gevoel dat ik een grote mislukkeling ben, terwijl ik toch ook best veel verwezenlijkt heb. Het is niet wat het had kunnen zijn, maar aan dat verleden kan ik toch niks veranderen. En als ik mezelf wat verzorg kan ik best nog een tijdje mee. Dus er is hoop!Ik heb trouwens al jaren Antabus in huis...En nu aan de slag!FranPS: Jij ook sterkte, en aan iedereen die het nodig heeft.Ow, en nog een ps'je voor Twan: bij mij lukt 1 dag tamelijk gemakkelijk, het is de tweede dag... Eigenlijk moet ik dus inderdaad elke dag als de eerste dag beschouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 30 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Hoi Tapas, Francesca, Angel en Twan,Bedankt voor alle goed opmerkingen in de dagdraad. Ik heb ook een humdag vandaag, gisteravond al begonnen. Twan, je opmerking tegen Francesca over in kleine delen hakken vind ik erg goed. Toevallig had ik me dat vrijdagavond ook al voorgenomen. Proberen kleine stappen te zetten, en me goed voelen over wat ik daarin bereik. Daarom vind ik de kookwekker ook zo'n goede. Tapas, ook helemaal met jou eens. Als ik constant loop na te denken over wat er allemaal weer mis is gegaan, zak ik alleen maar dieper in de put, en verlies de moed. Ik heb me dus voorgenomen iedere dag te kijken naar wat er wél goed is gegaan, en daarmee verder te gaan. Misschien ook een tip voor anderen?Ik ga me nu weer buigen over schadeformulieren etc. Mijn zoon is tijdens zijn vakantie helaas slachtoffer geworden van diefstal. Nu moet er dus vanalles met de verzekering geregeld worden, en daar komt hij alleen niet uit. Ik was er gisteravond al helemaal chagrijnig van geworden en heb de boel toen maar de boel gelaten. Vandaag dus weer verder met schadeformulier invullen (waarom maken ze die dingen zo ingewikkeld, en waarom kun je er niet alles op kwijt?), oude rekeningen zoeken en zo. Ik zou nog liever een tafeltje gaan schuren. En tot overmaat van ramp is het ook nog die tijd van de maand.Sorry, ben een beetje depri vandaag.Doei, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 30 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Hoi Anna,Ook voor jou een onder de riem.Twan, heb nog even nagedacht over die problemen...De problemen die er al waren, zullen natuurlijk niet meteen weggaan, maar de bijkomende problemen die net door de alcohol veroorzaakt worden, daar ben je dan natuurlijk wel van af. Dat bedoelde ik eigenlijk.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 30 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Helemaal mee eens!En, heb je een plan? Ga je het doen? Vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 30 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Hoi Twan,Ik heb de voorbije 2 weken al 6 dagen droog gestaan. Vandaag wordt dag 7!!! Ik ga keihard op mijn tanden bijten en mijn opdracht afwerken ZONDER een 'opkikkertje-verdovertje'. De dag na een droge dag voel ik me wel altijd heel raar. Misschien heb ik toch lichte ontwenningsverschijnselen. Die zal ik dan maar moeten verbijten. Gaat na een paar dagen vast weer over.Wat ik gisteren schreef, zeg ik al jaren tegen mezelf... Het wordt op den duur wel heel vermoeiend om altijd op jezelf te zitten foeteren. Terwijl de oplossing binnen handbereik ligt. Gewoon niet drinken dus. Poepsimpel. Liefs,Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 30 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Wat je voelt zijn inderdaad volgens mij ontwenningsverschijnselen.Die gaan over... Niks mee doen, 'gewoon' van je af laten glijden...Succes!Twan ;bosjebloemen: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 30 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Oké, ik geloof dat ik vandaag het :light: gezien heb!Ik ben dus wel bereid om de gruwelijkste katers uit te zweten, maar ben bang voor wat lichte ontwenningsverschijnselen?! *slaat zich voor de kop*Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 30 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Tsja... Het is het omgekeerde van drinken. Daar is er eerst de beloning, en dan pas de kater.Bij niet drinken heb je (in het begin) eerst de ontwenningsverschijnselen, daarna pas de beloning.Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 30 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Sorry lieverds,ik herken en heb zoveel verdriet.Even te vermoeid en te depressief om ook maar iemand te mailen of pbof wat dan ook.En trouwens ik verdien jullie complimentjes niet.Sommigen weten dat al,maar sinds mijn nare lever-uitslag heb ik al 2 keer weer een blik A...gedronken.Ok niet dronken of aan geschoten maar toch...........!Mijn diepe pijn huil ik er nu al 24 uur uit.Mijn vreind zegt,meiske,je ziet er niet meer uit.Maar dat hoort dus bij intense droefheid.Wat kan het mij .......schelen hoe mooi ik ben als ik maar alleen mijn dierbaren terug zou kunnen krijgen.Dat kan dus niet.Ik wil echt niet anderen down praten,maar even mijn verdriet laten weten.Voor ik weer dagenniks van me laat horen/lezen.Jullie horen snel weer van me.Ik moet(sorry,maar moet)weer positiviteit en liefde ervaren. :sun:lola:brokenheart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 30 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Wat een goede opmerkingen allemaal! Heb er totaal niets aan toe te voegen, ben het met iedereen eens.Hier is het veel frisser en het heeft wat geregend dus is de schade van het tropisch weer echt zichtbaar in mijn huis. Dat wordt poetsen. Fijn:(Ik hoop dat iedereen vandaag ADB is, ik heb vandaag geen trek dus kan me concentreren op VDB.Dan vanavond in een schoon huis met een grote bak thee, Silent Witness kijken op de Beep.Beloningen hoeven gelukkig niet altijd geld te kosten.Tapas,Kop op, meiske. Morgen schijnt het zonnetje weer. Vind het soms ook zo oneerlijk dat we na elk gevechtzo moeten boeten. Zoals je weet, ik herken het. Nog twee weken en dan moet ik weer aan de slag, maak me al een beetje zorgen hoe het me dan zal vergaan met mijn vriend Jan. Komt hij dan weer bij me op de bank zitten? Of lukt het me, hem daar vanaf te houden? Samenwonen met de gast zie ik echt niet meer zitten. Het wordt echt tijd dat ik die gast eens definitief de bons geef.Trouwens, het werkt echt als je een baaldag hebt om 3 dingen te bedenken waar je die dag dankbaar voor bent. Ik weet nog dat ik Oprah dat hoorde verkondigen en dacht: "daar gaan we weer, hoe Amerikaans kan je zijn?" Maar het werkt wel. Voor mensen die daar niets bij kunnen voorstellen een voorbeeld;ik ben dankbaar dat het vandaag niet zo warm is, dat het geregend heeft zodat ik nog een beetje tuin over heb, dat buurmeisje me een pakje sigaretten gaf omdat ik zonder zat etc. niets wereldschokkens maar wel doeltreffend.Waar is Lola vandaag?Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 30 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 He lieverd,Laat maar komen, hoor, die tranen. Dat verdriet moet er gewoon uit. Als je het wegstopt komt het alleen maar keihard en veel groter terug.Het is moeilijk om zoveel geliefden te verliezen, ik weet het. Leef met je mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 30 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Hier lieve Anjo.Ben ik.:heart:Lola Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lola Geplaatst 30 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Dearest Fran,ik weet dat jij mijn verdriet zo goed kent!Maar weet je ik heb ook traantjes om jougelaten!Met de wens aan God waar ik mee opgegroeid ben;help alsjeblieft ook Fran.Ik heb eigenlijk dat geloof in God best wel verloren.Sorry hoor!Dus is het aan mij om niemand te laten stikken!!!!En ik wil zoooooooo graag helpen maar zit er zo doorheen dat het bij dit sumiere maatjes-bericht blijft.Ik weet dat jij het begrijpt meis.Knuffels ook voor ieder op dit forumXXX lola Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 30 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Niet mee inzitten, lieverd. Ik ben alweer uit de put aan het klauteren!Zorg goed voor jezelf!Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 30 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Huppekee! Die gigantische opdracht waar ik al maanden mee worstel is helemaal ende volledig AF! Pakje ligt klaar voor de koerier morgen. En zonder booze!Nu nog een kleiner opdrachtje. Nog even tandhakken.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 30 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Fran!!!Wauw, dat zijn alvast 2 positieve dingen voor vandaag, opdracht af en zonder drank!!en nu gewoon doorgaan he!!!!Lola je hoeft jezelf niet te verontschuldigen als je er even niet voor een ander kan zijn. Boven alles moet je eerst voor jezelf zorgenpositief voor vandaag: de bank gepoetst en de tafeltjes zijn af, huis weer redelijk netjes, alleen nog dweilen, gezellig met een vriendin gewandeld in het bos!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 30 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Gefeliciteerd Tapas!Nog een positief ding: vandaag blijf ik zeker droog!Ga nu voor de tv hangen, en dan is het risico geweken.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 30 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Welkom terug Katrina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 30 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Even aan niemand in het bijzonder, hoe zetten jullie eigenlijk die leuke emoticons (of hoe ze mogen heten) in jullie mailtjes. Kun je ze hier ergens op het forum vinden, of halen jullie ze uit MSN?Hier heeft het vanmiddag giga geregend, het is heerlijk afgekoeld. Helaas heb ik daar niet de inspiratie uit geput mijn huis te poetsen (is eigenlijk wel nodig). Positief: schade aangifte grotendeels rond, lekker zitten lezen, en vandaag hou ik vol.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 30 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Hoi Anna,Rechtsboven in het het venster waar je typt heb je een roll-down waarin staat 'selecteer emotion'.Dat ga ik in het echte leven ook eens proberen...Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 30 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Bedankt Twan, had ik nog niet gezien. Ff uitproberen.:heart:Leuk, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kaab Geplaatst 30 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Hoi Forummers!!!Vandaag begonnen met de tactus-behandeling!!!Was wel n tijdje zoet met geven van aanvullingen en toelichtingen bij de intake.Ook eerste opdracht gemaakt en schrift ingevuld.Dat houdt je toch ook weer van de fles!!! Positief!!!!Heb het gevoel weer met dag 1 te beginnen!!!Maar we gaan er weer voor!!!Op naar dag 2!!!!Kaab. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 30 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Gefeliciteerd Kaab, veel succes met de behandeling.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 30 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juli 2006 Niets op de televisie...Ben ook nog mijn allerlaatste siggie aan het oproken. Pakje leeg, en ik ga niet om nieuwe, hoewel hier 3 nachtwinkels in de buurt zijn. Gelukkig is het alcogetandhak voorbij. Dus nu maar nicotinegetandhak. Beter voor de longen.Hé Kaab!Dat alcoholschrift is erg confronterend, hé! Soms schaamde ik me dood om het in te vullen, maar ik doe het gewoon eerlijk. Viel steil achterover van mezelf, want ik dacht echt dat ik minder dronk.Eigenlijk ben ik best moe. Misschien moet ik me maar eens gedragen als een dame op leeftijd en op tijd naar bed gaan. Als ik spataders krijg, kan ik ook best wel om half tien naar bed. Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden