Spring naar bijdragen

Zondag 30 juli


Aanbevolen berichten

Even mijmeren over wie ik zou kunnen zijn mocht ik niet aan die verdomde A vastzitten...

Ik zou
zoveel trotser zijn op mezelf
zoveel minder problemen hebben
zoveel meer geld hebben
zoveel minder rommel in huis hebben
zoveel slanker zijn
zoveel gezonder zijn

Ik zou
(waarschijnlijk) zoveel gelukkiger zijn...

Ik zou
NIET samen zijn met de man die ik liefheb...
of denk lief te hebben

Maar ik zou wel
kans hebben op een normaler leven

De eeuwige rebel heeft zin om zich te settelen, geloof ik.
NIET om te voldoen aan de eisen van de maatschappij,
maar gewoon om te voldoen aan mijn EIGEN eisen.
Of nee, om te voldoen aan mijn eigen verlangens.
Ik hoef niet meer te voldoen aan mijn ouders eisen.
Ze zijn er niet meer.

Waarom rebelleer ik dan nog?

En net op dit moment zingt Janis Joplin over Bobby McGee.
(Of hoe je dat ook schrijft)
Ik wil niet eindigen zoals Janis.
Er zijn nog 2 nichtjes over.
En zij houden van hun dwaze tante.
Twee redenen om niet langzaam zelfmoord te plegen.

En tja, ik geloof dat ik vreselijk melig ben op dit moment.
Maar ik meen elk woord.

Ik ben mezelf en mijn leven zat!
Ik bedoel: zoals het nu is.
Ik wil dit echt niet meer!!!!

Koorts, snotteren, hoesten
en toch maar roken en drinken.
Het is gewoon walgelijk!

En ja, morgen krijg ik hier vast en zeker spijt van!
En toch ga ik op 'Bericht plaatsen' klikken.

Het zal vast wel herkenbaar zijn.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Fran,

Wat een vreselijk mooi gedicht. En nee, ik ben ook niet helemaal nuchter meer, maar ook niet helemaal......
De keukenwekker en glaasjes water tussendoor hebben toch wel hun werk gedaan.

Ik voel me ook niet helemaal je dat, dus zijn we maar even samen melancholiek. Maar meid, je moet wel echt maandag naar de dokter gaan hoor, want je voelt je nu dubbel zo rot vanwege die griep, en daar valt wel iets aan te doen. Echt doen hoor, beloof je dat?

Je eerste vers heb je denk ik voor mij geschreven, want dat klopt helemaal. En wat Janis betreft: even afzetten. Weet je wat ik op zo'n moment altijd doe, zet ik "let the sun shine" uit Hair op. Werkt voor mij altijd. Vreselijk oubollig, weet ik, maar voor het geval je het niet hebt wil ik het wel even mailen (hoop dat dat lukt via deze site).

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve Anna,

Is geen gedicht hoor. Gewoon veel hard returns gegeven...

En Hair, daar moet ik helemaal van blèren! Let the sun shine, let the sun shine in, the sun shine in...
Terwijl die ene sukkel naar Vietnam gaat in plaats van de andere, om daar te sneuvelen.

Sorry, ben echt wel verdrietig vanavond...

Morgen beter voor ons allebei, Anna!!!
:sun:

Edit: niet slecht bedoeld, hoor!

Ik geloof niet dat je hier iets mee kunt geven zoals in een gewone e-mail.

Even denken over een leuker nummer misschien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Fran,

Je hebt wel gelijk over die ene vent die niet gaat, en de ander wel. Maar toch vind ik het nummer wel positief, maar dat kan voor jou natuurlijk heel anders uitwerken.

Ik zal maar geen andere voorstellen meer doen, want wat voor mij werkt is voor jou misschien precies verkeerd.

Nogmaals sterkte, en wel naar de dokter gaan hoor!

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, je zegt wel dat het geen gedicht is, (het rijmt inderdaad ook niet, maar dat hoeft ook niet)
maar ik vond de tekst wel heel mooi. dus ik zou die wel bewaren, als herinnering aan hoe je vanavond was.
Probeer alsjeblieft uit die put te kruipen, lieve Francesca. Misschien maar even geen jaren '60 muziek meer?

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rêver un impossible rêve
Porter le chagrin des départs
Brûler d'une possible fièvre
Partir où personne ne part

Aimer jusqu'à la déchirure
Aimer, même trop, même mal,
Tenter, sans force et sans armure,
D'atteindre l'inaccessible étoile

Telle est ma quête,
Suivre l'étoile
Peu m'importent mes chances
Peu m'importe le temps
Ou ma désespérance
Et puis lutter toujours
Sans questions ni repos
Se damner
Pour l'or d'un mot d'amour
Je ne sais si je serai ce héros
Mais mon cœur serait tranquille
Et les villes s'éclabousseraient de bleu
Parce qu'un malheureux

Brûle encore, bien qu'ayant tout brûlé
Brûle encore, même trop, même mal
Pour atteindre à s'en écarteler
Pour atteindre l'inaccessible étoile.



Deze is voor Anjo, over de 'Spanjaard op zijn Paard'
Don Quichot, door onze eigenste Jacques Brel (nu ja, mijn eigenste dan...)

Dikke kus voor jou, Anna!
Ik ben blij dat je er was vanavond!

Fran

Als ik ooit eens heel veel zin en tijd heb, vertaal ik het misschien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fran,

Geeft niets, hoor en niet verwijderen. Vind het heel vervelend om te lezen dat je verdrietig bent toch denk ik dat het goed is. Alleen als je het goedje en zijn effect goed zat ben kan die knop om.
Hoor mij, alsof ik het al helemaal onder de knie heb, dacht het niet:$
Volgens mij ben jij echt goed op weg, lees je oude berichtjes er maar op na, je klinkt al heel vechtlustiger ook al ben je verdrietig.
Waarom niet met lover?Hoef je niet op te antwoorden, hoor. Was nieuwsgierig.

Lief, als je nu nog koorts hebt wil je dan aub naar de dokter gaan? Dit is echt geen zomergriep meer.
En roken doe ik ook, zelfs met longontsteking blijf ik het proberen. Dom, dom , dom maar ik heb onder invloed van een peuk nog nooit mezelf in de nesten gewerkt of ruziegemaakt dus hey, een ding tegelijk.
Slaap lekker en morgen een betere dag!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Franscesca heel herkenbaar.. ik zit ook in de dip, weliswaar weer nuchter maar ook weer even geestelijk van het pad af. Door mijn domme vrijdagmiddagactie en de gevolgen daarvan, nooooit gaan drinken omdat je je klote voelt weet ik nu weer.

Als je maandag toch naar de huisarts gaat leg hem dan meteen je drankprobleem voor.. je hoeft de strijd niet alleen te voeren en vraag een recept voor Refusal ofzo. Dan voorkom je dat je jezelf iedere avond toch weer gaat teleurstellen. Want erger nog dan het drinken is de strijd die je elke keer toch weer verliest en die zo teleurstellend voelt.

Mijn favoriete liedje in dit soort moods is van Jan Rot en heet: op een dag komt alles goed.. het is heerlijk cynisch

Op een dag komt alles goed

Op een dag komt alles goed,
dan wordt de wereld weer de mijne.
Dan gaat de zon weer heel erg schijnen.
Op een dag komt alles goed.
Sta ik tevreden bij het raam,
zie blije kinderen blij spelen.
Een blijde stem roept blij mijn naam;
op een dag komt alles goed.

Buiten fluiten vogels vrij.
Wij, hand in hand, langs groene dreven.
Wat een voorrecht om te leven!
Op een dag komt alles goed.

(En tot die tijd lig ik nog hier tussen kratten lege flessen.
Ik val echt nooit in slaap voor zessen.
Pas als mijn kussensloop doorweekt is en de hemel afgesmeekt is,
draai ik me op m'n buik en denk:)

Op een dag komt alles goed.
Worden mijn vijanden mijn vrienden,
wordt elke blinde helderziende -
want wie goed doet, wie goed ontmoet.
Dan is het elke dag weer feest,
het Koningshuis komt op visite!
Dan is het elke dag genieten;
op een dag komt alles goed.

Jij staat tevreden bij het raam,
een blos van blijheid kleurt je wangen,
je blijde stem roept blij mijn naam:
"Schat, wat hebben we het toch goed!"

(En tot die tijd zwerf ik op straat, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.
Vol wanhoop, bitterheid en haat schuim ik alle kroegen af
en wie me ooit een biertje gaf, begroet ik als vriend.
En als zo iemand me dan vraagt hoe het nou eigenlijk met me gaat,
zeg ik met een wrange lach: "Nog veertig jaar, dan is 't weer klaar!")

Want ook al is het in mijn graf: op een dag komt alles goed!
Op een dag komt alles goed?
Op een dag komt alles goed!



of is dit erg cynisch? ik kon het altijd heerlijk meebleren in ieder geval
en voor ons alleenwonenden nog een kort nummertje erachteraan

de nummers komen van de CD een zee van tranen van Jan Rot


Als je alleen woont

Als je alleen woont en je hebt ook geen verkering,
kun je blij worden van een stukje kaas.
Dat je in de koelkast vindt: "Wanneer heb ik dat gekocht dan?"
Of iemand anders dat voor je heeft gedaan.
En het is mooi als je middernacht 's thuiskomt en je snelt met volle blaas naar het toilet.
En dat blijkt dan schoongeboend en fris te ruiken, omdat je je daartoe 's ochtends nog had gezet.
En het is fijn dat je kunt draaien wat je wilt draaien. Net zo lang en zo hard als jij het wilt.
En kunt slapen gaan wanneer je wilt gaan slapen. Alles doen zoals jij het wilt.
En dan grijp je naar de fles, zegt tot de spiegel: "Op een dag drink je geen bier meer..." En je lacht.



Nou, genoeg emoties voor de vroege ochtend,
ik ga met de hond lopen!!
sterkte allemaal vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Katrina, goed van je dat je in ieder geval laat zien dat je er nog bent. En wat mij betreft ben je welkom hoor!
Je moet gewoon proberen om te beginnen wat meer over je eigen dingen te vertellen en niet te veel op anderen reageren.
Soms komen dingen verkeerd over terwijl je het niet zo kwaad bedoeld, heb ik ook vaak gehad. Komt dat ik soms dingen niet goed kan verwoorden en dan wordt het soms verkeerd opgevat dus als je ergens op wil reageren, eerst nadenken hoe en wat je gaat schrijven en desnoods eerst via een PB (naar mij bv) om te kijken hoe het over komt en dan pas plaatsen op het forum.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat er precies voorgevallen is (berichten weggehaald door Mod.) maar dat het heel wat commotie heeft veroorzaakt is duidelijk.

Nogmaals, gewoon blijven Katrina!

Erica
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Francesca, volgens mij heb je het allemaal heel duidelijk voor ogen, je doel. Maar de kunst is volgens mij dat grote doel op te delen in kleinere delen, die gemakkelijker te behappen zijn.

Misschien helpt het als je het niet ziet als één groot ding, maar het dag voor dag bekijkt. Als je nu eens één dag niet drinkt (en laat dat dan maar vandaag zijn!).

Een plan maken dus. Vandaag ga ik niet drinken. In plaats daarvan ga ik andere dingen doen die ik leuk vind. Ik ga een boek lezen, ik huur een DVD, ik ga naar de film, ik ga een lange douche nemen, ik ga vroeg naar bed. Probeer niet te veel na te denken over morgen en de dag daarna, dat zie je dan wel weer. Probeer eerst één dag niet te drinken. Liever nog: maak met jezelf de afspraak dat, wat je ook doet, je gaat vandaag niet drinken. Stel je hele dag in het teken van niet drinken.

Als je morgenochtend opstaat zul je je waarschijnlijk niet zo heel jofel voelen, maar aan de andere kant heb je één belangrijk doel bereikt. Dan ga je werken aan je tweede doel: nog een dag niet drinken. Dit klinkt heel vermoeiend, maar ik denk dat dat de eerste dagen echt nodig is. Zie het als een training, want het is hard werken hoor.

Je schrijft over zoveel dingen die anders zullen worden als je niet meer drinkt. Ik kan je nu alvast op een briefje geven dat het merendeel van die dingen niet wezenlijk anders zijn als je niet drinkt. Dit zeg ik niet om je te ontmoedigen, want ik denk wel dat je de problemen beter aankunt als je niet drinkt, ook al lijkt dat soms niet zo. Je haalt namelijk twee belangrijke dingen uit de kringloop, en dat is je schuldgevoel en je afhankelijkheid. Hoe mooi zou het zijn als je weer rust uit jezelf kunt putten in plaats van uit alcohol? Hoe fijn is het om 's ochtends op te staan zonder schuldgevoel? Hoe fijn is het om niet 's middags al te bedenken of je nog genoeg in huis hebt om de avond door te komen? En hoe heerlijk om je iedere dag een beetje frisser en schoner te voelen, en te weten dat niemand dat gedaan heeft, dat je dat helemaal zelf gedaan hebt. Je zult zien dat je de durf hebt om liever te zijn voor anderen, omdat je ook liever bent voor jezelf. Je zult zien dat naar verloop van tijd je gedachten rustiger worden, dat je misschien een probleem gaat aanpakken waarvan je dacht dat het buiten je macht lag, want je wordt er wel sterker van, van niet drinken. Je weet immers dat je dat hebt aangepakt (het probleem waarvan je dacht dat het de grondslag was van al je andere problemen), dus nu kun je ook heel veel andere dingen aan.

Maar het begint met die eerste dag. En daar moet iedereen even doorheen.

En dan niet halverwege de avond denken: ik doe het morgen wel. Je hebt een afspraak met jezelf, en daar moet je je aan houden, hoe moeilijk ook. Morgen beslis je hoe het verder gaat, maar vandaag hou je je aan je eigen afspraak. Maak een contract met jezelf, met een opzegtermijn van één dag.

En als je het moeilijk hebt dan kom je hier, en dan helpen wij je er wel doorheen!
Wees niet bang op hulp te accepteren, daar is het forum voor...

Liefs,
Twan ;taartmetéénkaarsje:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan,

Mooi gesproken! Jouw verhaal heb ik precies zo beleefd.

Het lijstje van Francesca daar sta ik wel helemaal achter want:

Ik zou
zoveel trotser zijn op mezelf (klopt in mijn geval)
zoveel minder problemen hebben (de problemen worden niet minder maar inderdaad je kunt ze nuchter veel beter overzien en hier beter mee omgaan)
zoveel meer geld hebben (klopt en ik zie het aan mijn spaarpot :-))
zoveel minder rommel in huis hebben (ahum gezien de warme periode is het nog steeds een rommel)
zoveel slanker zijn (klopt ben toch al 5 kilo afgevallen)
zoveel gezonder zijn (klopt want A is vergif en doet veel met je lichaam ook al heb je hier niet dagelijks last van, op de lange termijn zorgt dit voor behoorlijk wat lichamelijke problemen).

Angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Angel, je hebt gelijk.

Het lijstje wat je opsomt klopt ook helemaal bij mijn beleving.
Misschien was ik aan het projecteren, omdat ik vantevoren dacht dat al mijn problemen zouden verbeteren door niet te drinken, en dat bleek niet het geval. Ik kan me wel helemaal vinden in jouw lijstje, het mijne was alleen langer... ;zieligevioolmuziek:

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina nog een tip misschien: verander je motto van Horen zien en reageren in: Eerst denken dan doen.
Bedoel het niet verkeerd hoor maar dit was ook jaren mijn motto (eigenlijk nu ook nog een beetje)

Want voor sommigen komt het niet zo over als dat je mischien hebt bedoeld.

Probeer ook wat duidelijker te schrijven want vooral voor de nieuwelingen is het moeilijk te begrijpen, tenminste als ik naar mezelf kijk. Ik heb er ook lang over gedaan om te begrijpen wat je precies bedoeld.

Dit moet je als positieve kritiek opvatten meid en ik val je niet af en dat doe ik bij niemand, ik laat iedereen in zijn of haar waarde en iedereen is vrij om te doen (schrijven) wat ie wil mits er natuurlijk niemand gekwetst wordt. Soms kan je beter niet helemaal je mening geven over wat iemand anders schrijft maar je mag het wel denken daar heeft niemand last van. Schrijf wat meer over je eigen dingen zodat wij forumleden jou wat beter leren kennen want volgens mij heb je de laatste tijd iets te veel gereageerd i.p.v. praten over je eigen onzekerheid (toch?) schroom niet en nogmaals ik bedoel het goed.

dikke knuf en
EERST DENKEN DAN DOEN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wordt misschien een beetje langdradig maar over vrolijk muziek gesproken: Begin de dag met een dansje enz. enz.
En daarna die andere mooie muziek.

Muziek en emoties horen bijelkaar want wat bij mij heel erg opvalt is dat ik van allerlei soorten muziek hou en muziek luister wat op dat moment bij mijn humeur past. Zoals Frans Bauer mij heel erg kan opbeuren en troosten (ja lachen jullie maar) wordt ik super actief op muziek van Rammstein.

Geef mij nu je angst blijft voor mij een heel mooi gevoelig nummer net zoals De Vlieger van Adre Hazes.
Lekker janken

groetjes
Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Twan en Angel,

Wat ik bedoelde met 'ik zou zoveel minder problemen hebben' is: ik zou mijn administratie niet meer laten slingeren (deed ik vroeger ook niet) en mijn boel meer op orde houden...

Vandaag moet ik dus werken. Alles uitgesteld tot de allerlaatste dag...

Mensen die me een pb'tje stuurden krijgen later zeker antwoord!

Liefs aan iedereen,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...