Spring naar bijdragen

31 juli maandag

tapas

Aanbevolen berichten

Is dat nou het weer?
Iedereen heeft zijn beste muts op vandaag, wat heerlijk!

Tapas,
Tot overmaat ook nog even mijn vijf cent. Iemand kan wat mij betreft onmogelijk aan de hand van een foto op afstand bepalen wat er met je hond mankeert, laat staan uitmaken dat het aan jou ligt. Ga ermee naar les (zoals je al van plan bent, toch?) en breng voldoende tijd met hem/haar door. Sommige honden zijn van nature niet heel erg uitgelaten of vrolijk (raseigenschappen) en het is heel gemakkelijk om daar menselijke eigenschappen aan toe te kennen, niet doen!

Honden vragen zich niet af of ze gelukkig zijn (laat staan of ze gelukkiger kunnen worden). Ze hebben behoefte aan een aantal dingen: een duidelijke rol binnen de roedel (onderaan), op tijd hun natje en droogje, beweging, en van tijd tot tijd een uitdaging aan hun instinct (rennen, poezen/eenden/duiven achterna zitten). Honden kunnen wel verveeld raken, ze willen van tijd tot tijd uitgedaagd worden. Wat ik vaak doe is -als we gaan wandelen in het park- een handvol brokken in het gras gooien en haar haar eigen voer laten zoeken. Hiermee stimuleer je haar instincten en haar oplossend vermogen.
Als ze alles op heeft is ze zo trots als een pauw (antropomorfisch gezien dan ;)).

Ach was ik maar twee hondjes, dan kon ik samen spelen...

Nou, iedereen klinkt wel lekker opgeruimd vandaag, toch?

TomPoes, hartstikke goed! Drie dagen is alvast geweldig, we zijn trots op je, houen zo!!!

Iedereen een fijne, frisse zomeravond!

Liefs,
Twan ;ranjameteenrietjeeneenparasolletje:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dieren zijn toch eigenaardige wezens he. Het karakter van Tapas is dat hij heel zelfstandig en onafhankelijk is.. wat wil je, als je je 1e levensjaar voor jezelf hebt moeten zorgen en daarna nog een half jaar hebt moeten overleven in een spaanse binnentuin samen met 12 andere honden. Dat heeft hem tot een serieus hondje gemaakt, spelen? neuh.. er zijn veel serieuzere dingen in het leven, zoals afval en picknickende mensen en zwervers die in het bos wonen en broodzakjes die door scholieren worden achtergelaten. Verder is hij ook niet het type van.. je troosten als je verdrietig bent.. allesbehalve.. baasje niet in haar hum.. mooi... ik lekker klieren!! en eisen dat ze me duidelijkheid geeft, want ik ben een hond en heb daar behoefte aan. Hij is eigenlijk een enorme vergrotende spiegel en dat is wel eens lastig. Hij wordt in november 5 dus is nog vrij jong.

Uit logeren is niet eens meer zozeer een vlucht als wel even afstand nemen zodat ik me niet op hem ga fixeren, maar vooral geniet van vrij zijn en even niet meer moeten, Het is dan heerlijk om te mogen uitslapen en bv savonds vroeg in mijn pyama te kunnen kruipen omdat ik niet meer de deur uithoef.. in je eentje een hond hebben, en geen tuin hebben is veel moeten.. je MOET er 3x per dag uit., ziek, (kater), (dronken), regen, het maakt niet uit.

maar ik zou niet zonder hem kunnen hoor, niet meer tenminste, het is een hond waar je af en toe je hele truckendoos bij open moet gooien, ik heb wat brokjes in het bos rondgegooid, verstop brokjes in huis, heb een tijd met hem geclickerd en truukjes geleerd en hij kan bv omrollen en de deur dichtduwen... en bij deze reken ik af met die reiki mevrouw... Mijn hond is gelukkig!! en ik met hem!!

zo!! punt uit punt nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Tapas,

Je lijkt me een hartstikke goede hondenbaas. Een kennis van mij heeft ook twee honden uit Spanje, en die zijn af en toe ook een beetje met gebruiksaanwijzing. Komt waarschijnlijk toch doordat ze al heel jong heel veel hebben meegemaakt. Maar met voldoende liefde, aandacht en op tijd natje/droogje komt voor een hond alles goed. En ik ben ervan overtuigd dat die van jou dat krijgt.

Door al jullie berichten voel ik me weer iets beter. Toen ik inlogde zat ik er helemaal doorheen. De hele dag vol goede moed geweest, maar nu.... Ik ben nog steeds ADB, heb al opgeruimd, de wc gesopt, gestreken en een kast opgeruimd en nu ben ik bekaf en wordt helemaal gek van de trek (jullie weten wel in wat). Ik wil niet, maar zit helemaal te shaken. Help, wat moet ik doen? Ben al 3x naar de koelkast gelopen en weer terug (staat niets in). Ik wil niet nog meer boenen, maar ga bijna tegen de muren op.

Trillende Anna :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

Pak even rustig de keukenwekker en blijf even op het forum! De ijskast is gelukkig toch leeg dus je zult je over dit moment heen moeten zetten en dat kun je wel. Let op mijn woorden als dit moment voorbij is zul je blij zijn en misschien zelfs een klein beetje trots. Laat je het even weten over een kwartier?

angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt TomPoes en Angel6,

Ik was van de zenuwen de kookwekker helemaal vergeten. ga ik nu zetten en ondertussen mijn voeten masseren.

De koelkast is helaas niet helemaal leeg: er liggen een paar biertjes van mij zoon in, en er staat ook nog een fles rum die hij van vakantie heeft meegenomen. Lust ik niet, maar toch.

Afblijven!

:wacko:Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor Anna

AQUARIUS!

When the moon is in the Seventh House
And Jupiter aligns with Mars
Then peace will guide the planets
And love will steer the stars

This is the dawning of the age of Aquarius
The age of Aquarius
Aquarius!
Aquarius!

Harmony and understanding
Sympathy and trust abounding
No more falsehoods or derisions
Golden living dreams of visions
Mystic crystal revalation
And the mind's true liberation
Aquarius!
Aquarius!

When the moon is in the Seventh House
And Jupiter aligns with Mars
Then peace will guide the planets
And love will steer the stars

This is the dawning of the age of Aquarius
The age of Aquarius
Aquarius!
Aquarius!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, mijn hond vindt dat gedoe met mijn voeten vreselijk interessant, en begon ze gelijk uitgebreid af te likken. Kietelt vreselijk. Kijkt'ie me met die grote ogen heel vragend aan, zo van "doe ik het goed, en ben ik lief?" Ja, hij is heel lief.

:D Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik geloof dat het allerergste moment over is. Hoop dat het zometeen niet weer begint. Ik was er even helemaal doorheen. Heb ik altijd, dan ga ik als een gek lopen klussen als afleiding, maar op een gegeven moment ben ik helemaal bekaf, en ga voor de bijl. Dankzij jullie nu gelukkig niet. Wordt het na een paar dagen echt minder?
Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazekers Anna, na een paar dagen wordt het echt beter. Zeker als je je steeds over die trekmomenten weet heen te zetten. Als je er aan toegeeft blijf je zitten waar je zit. En iedere keer dat je zo'n moment "ervaart" zonder A te gaan drinken wordt het gevoel ECHT minder. Mijn eerste dagen waren niet zo zwaar aangezien ik een "kater" had van drie dagen. Daarna paar dagen erg lastig gehad maar door niet te drinken werd het gevoel echt steeds minder. Eerst vliegen de glazen alcohol je om de minuut voor de ogen maar na dag 3 of 4 komen ze een paar x in het uur voorbij.

Naarmate je nog langer gestopt raakt komen de glazen 1 x per uur voorbij en steeds minder en minder. Ik heb deze wijsheid niet zelf bedacht! maar wel zo ervaren

:D

Bedenk je de komende tien minuten dat je niet gaat drinken en lekker vroeg je kooi in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Forummers!!
Ik heb ook dezelfde ervaring.
Heb heel erge trek als ik van mijn werk thuiskom.
Dronk dan altijd in een uur een liter wijn.
Daarna wel langzamer.
Mijn trekmoment ligt dan ook tussen 17.00 en 20.00 uur. Daarna neemt het af.
Nu zijn ze al veel minder.
Als ik thuis kom ga ik ook wat klusjes doen en daarna wat lezen of zoiets met een glas cola.
Groetjes Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook nog maar even een paar ontspanningsoefeningen van Tactus gedaan, en toen een heel sappige nectarine gegeten om mezelf te verwennen. Heerlijk. Het hondje snapt niets van zijn gekke baasje, maar vindt het allemaal wel gezellig en ligt hevig naast me te kwispelen.

Kaab, heel herkenbaar. Zo tegen 17.00 uur begint de zucht bij mij ook, het meeste ging ook altijd naar binnen tijdens het eten koken. Het lukt me al een poosje die eerste uit te stellen door allerlei dingen als afleiding te verzinnen. Omdat ik zo rusteloos wordt ga ik als een idioot vanalles lopen doen, tot ik daar geen energie meer voor heb, en als ik dan ga zitten valt de klap. Dan heb ik een gevoel van IK MOET drinken. Ik ben verschrikkelijk blij dat ik me nu over die zucht heen heb kunnen zetten, al voel ik nog steeds trek, maar nu is het draagbaarder. Het zal beslist niet de laatste keer zijn dat ik zo voel. Slepen jullie me er de volgende keer weer door?

Katrina, ik begrijp nog steeds niet helemaal wat er nu allemaal aan de hand is en waar je mee zit, al weet ik wel dat er wat nare dingen gezegd en gebeurd zijn, waar ik het fijne ook niet van snap. Heb ik eerlijk gezegd ook geen behoefte aan. Ik heb liever dat ditforum gewoon het warme badje is waar Twan het over had. Maar veel sterkte ermee, ik vind het rot als je je ongelukkig voelt.

Liefs allemaal, ik ga nu de hond uitlaten, en kruip op tijd mijn bed in.

:heart:Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slaapwel, lieve Anna! En knuffel hondje van me!
Fran

Wat voor beessie heb jij?

Ikke 2 katers, Europese kortharen. Een oud beest, mijn allerliefste, en een jong beest, hier zomaar binnengevallen. Ik houd wel van hem, maar toch niet zoals van mijn oud beestje. Vergeef me, dierengoden, maar 14 jaar is geen 2 jaar...

Vreselijk, hé! Voel me een slechte moeder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina,
Ik begrijp er ook geen ene sikkepit van!!!
Ik heb alles nog eens teruggelezen, maar heb niets kunnen ontdekken waarvoor jij de vertrouwenspersoon zou moeten spreken.
Misschien kun je wat duidelijker zijn??
"Wie de schoen past trekt hem aan" is wel wat erg vaag en er zouden nog meer misvattingen uit voort kunnen vloeien. En daar zitten we nu net niet op te wachten.
Hopelijk horen we het nog van je.
Groetjes Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ojee... gaan we weer... Moderator, wilt u alsjeblieft met Katrina kontakt opnemen?

beestjes dus:
Ik heb 20 jaar geleden ongeveer mijn eerste kat in huis gekregen, Max, als het een mens was geweest had ie in een open auto gereden, bloes open en gouden kettingen, echte macho.. geweldig beest, die zit nog steeds in mijn hart, hij werd 16. Toen later kwam Frits erbij, dat was letterlijk en figuurlijk een zeikerd maar ook wel lief.. die werd helaas maar 10 en inmiddels heb ik Toos nu ook alweer een jaar of 5, schuwe asielmiep, meer een kamerbewoner hoewel ze graag mijn haar wast! en sinds ruim 3 jaar dus hondlief Tapas.. een eigengereide spanjaard met kuren zoals inmiddels in dit draadje wel duidelijk is geworden. Katten zijn wel veel makkelijker dan honden, maar honden zijn veel trouwer!

en nee Fran, je bent geen slechte poezemoeder als je de een liever vind dan de ander... soms is er die klik, en soms niet. Na Max heb ik nooit meer zo van een kat gehouden als van hem

Anna, houd je het nog vol? ipv te gaan rennen kun je de volgende keer misschien beter proberen eerst te ontspannen.. tenminste, bij mij werkt het zo dat als ik als een bezetene voor de A op de vlucht ga ik enorme trek krijg... Visualiseer dan dus niet een fles drank, maar vooral de kater de volgende dag.. wie weet werkt dat... hihi..

ik doe vaak als afleiding computerspelletjes ofzo, freecel, spider solitaire enz. Mocht je wat spelletjes willen, kun je altijd pben voor tips.
of ik ga hardlopen, maarja daar moet je ook maar zin in hebben. Wie weet heb je er wat aan?

en nu ga ik pitten, de dag goed doorgekomen mede door jullie steun, het nare gevoel begint gelukkig weer wat uit mijn lijf te trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...