Spring naar bijdragen

31 juli maandag

tapas

Aanbevolen berichten

Ik ga zo met lood in mijn schoenen naar mijn werk, ik ging vrijdag natuurlijk behoorlijk dronken van de vrijdagborrel weg dus dit is weer even een confrontatie met collega's. Ik weet eigenlijk niet goed of ik me daar misdragen heb.. denk wel dat ik op tijd ben weggegaan hoor, maar toch... en volgens mij was iedereen wel aardig dronken maar dat is geen excuus.

dus met opgeheven hoofd daar binnen komen, excuses maken en dan hoop ik dat ik dat weer mag vergeten en weer verder kan.. en het rotgevoel weer langzaam mag slijten.. maar ondertussen voel ik me knap beroerd nu. Ik heb mijn alcoholschrift ook laten versloffen..

ach eigenlijk is het wel goed dat ik dit keer letterlijk en figuurlijk op 'mijn bek' gegaan ben! de blauwe plekken zullen me er nog even aan herinneren en de blauwe plekken die ik in mijn ziel voel ook.

Okee, douchen, hond uitlaten, broodje smeren en dan maar even niet nadenken en gewoon gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allen,

ik ga vandaag een lief dagje aan mezelf besteden.En zo proberen dat ellendige gevoel
een andere wending te geven.
Het gaat me vast wel lukken.
Ik laat het wel weten hoor!

Het is frisser vandaag en daar geniet ik al van.

Tapas,sterkte op je werk!!!

Allen een goede laatste dag van deze maand!

Met liefs

Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal!

Gisteren inderdaad om tien voor tien naar bed gegaan. Alleen jammer dat de kat mij midden in de nacht wakker kwam maken. Hij is dan bij me komen liggen, de lieverd. Dat was lang geleden wegens het warme weer. Hij wordt oud, de sukkel.

Ach, Tapas, de eeuwige schaamte achteraf! Vooral als je niet goed meer weet wat je allemaal uitgespookt hebt! :$ Heb het ook al vaak meegemaakt. En dan zweren dat het de aller-, allerlaatste keer geweest is. Tot de volgende keer...

Lola'tje, maak er maar een fijne dag van voor jezelf!

Zilverlijntje, is het gelukt zaterdag? Niet wegblijven als het niet gelukt is, hoor! Er zijn er hier nog een aantal die struikelen en vallen! Mezelf incluis.

Groetjes,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed idee lola.. jij bent het belangrijkste!! niemand kan zo goed voor Lola zorgen als jijzelf

Franscesca die schaamte he.. bah... Ik voel me nu ook zo miserabel, loop net jankend met mijn hond op straat.. Trouwens, mijn hond kwam vannacht eindelijk ook weer eens lekker op bed liggen, wel gezellig hoor!!

Het enige wat zal helpen is de confrontatie aan te gaan maar ik vind dat zoooo eng... en de schaamte is ook zo groot. en volgens mij moet ik deze week ongesteld worden wat de rotgevoelens nog even extra versterkt... maar ook dit gaat weer over... toch??

veel plezier Lola en Franscesca!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hé, Tapas, zo'n beest op je bed is gewoon zalig! Normaal is het een vast ritueel. Ik ga naar bed en hij komt bij me liggen. Eerst met zijn kop op mijn heup. Na een minuut of tien ga ik op mijn zij liggen en liggen we lepeltje-lepeltje!

Misschien valt het allemaal goed mee op je werk? Misschien was het gewoon gezellig en heb je niks raars gezegd of gedaan?

En nu moet ik zelf ook aan de slag!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,

Heel veel sterkte vandaag. Misschien valt het mee, en vindt niemand dat je heel erg raar hebt gedaan. Als de rest ook dronken was!? Maar ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet.

Lola, goed idee. Maak er een fijn dagje van en verwen jezelf maar eens.

TomPoes, leuk dat je er ook bent.

Mijn hond loopt geen trappen, en komt dus niet bij mij in bed (zou hij wel willen). Wil ik ook liever niet, want als ik daar ook nog al die haren moet hebben..... En ik heb maar een eenpersoonsbed, en dan zo'n bakbeest erbij (ik heb een labrador), nee toch maar niet. Maar hij is wel erg lief hoor.

Zo, nu ga ik aan heet werk. Sterkte allemaal vandaag.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ga ik zeker proberen lieverds.
Ik heb alleen net het nodige in huis gedaan;afwas en kattenbakken schoon-
gemaakt.
Sneeuwwitje en TomPoes welkom geheten.

En nu ga ik lekker even thee voor mezelf zetten.
Wonderlijk genoeg (gelukkig) geen drang nu naar A........

Tot later :present:

Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje rommelen in huis kan ook lekker zijn Lola, als je je maar niet te druk maakt. Krijg je van mij een koekje bij je thee.

Sneeuwwitje heb ik nog nooit gesproken, hoop dat hij/zij een keer op het forum komt. Anders maar een keer een pb-tje sturen.

Ik ga even met een collega koffie drinken. Tot later.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas wat spannend voor je. Ben benieuwd hoe het gegaan is op je werk vandaag maar dat lezen we vast wel.
Lola geniet er van en hou dit gevoel vast en laat je niet gek maken ;) je bent in ieder geval goed begonnen toch?
o ja hier een lekker gebakje voor bij de thee.

Ga zo ook een lekkere douche nemen (zit nu als een sloof erbij) en mezelf verwennen en dan langzaam aan (vooral niet te snel) alles in huis, wat door het warme weer er niet van gekomen is, weer spik en span maken. Ga in ieder geval eindelijk mijn kledingkast es uitruimen en wegdoen wat ik niet meer aan heb. Ben ik al heel lang van plan en ik ben iemand die alles bewaart totdat het niet meer in de kasten past. Als ik eenmaal maar een beginnetje heb gemaakt dan is het goed, heb ik ook met mijn administratie gedaan en dat gaf toen een heerlijk opgeruimd gevoel en ik heb ooit hier het advies gegeven aan de forumleden dat je door je weerstand heen moet en je zal merken dat dat je een enorme kik kan geven.
Luitjes tot later en een fijne dag.

B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je bij mij niet ook alles even spik en span maken Erica? Ik wil nu wel, maar kan niet want zit op mijn werk. En vanavond heb ik waarschijnlijk de puf niet meer. Maar ik heb nog wel gedweild gisteren!

Anna

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HET WEER VOOR MAANDAG 31 JULI + DINSDAG 1 AUG.

Maandag zien we nu en dan de zon weer tevoorschijn komen en plaatselijk kan er wel een bui vallen. Verder komt er een zwakke tot matige zuidwestenwind te staan en loopt de temperatuur op naar 21° aan de kust tot nog 24° in het oosten en zuiden. In de avond en nacht blijft de kans op een buitje bestaan en is het verder rustig. Waar het opklaart kan een mistbank ontstaan en het koelt af naar 14 tot 16°. Dinsdag is de buienkans veel groter en kan het ook onweren. De wind is dan tijdelijk zuidelijk van richting en draait later weer meer naar het zuidwesten. De temperatuur zal dan lager uitvallen met maximaal 18 tot 20°.

De temperatuur van het zeewater ligt nu rond de 20° en in het noorden zelfs op 22°.

-----

Oké mensen, de warmte is dus geen excuus meer...

Een frisse nieuwe week voor iedereen!

Er tegenaan!

:rose:

Liefs,
Twan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast hartstikke bedankt Erica, ben ik dan de eerste?

Twan, dank je voor de weersverwachting. Heerlijk die afkoeling, ik ben vanmorgen al met de frisse start begonnen. Laten we het vooral fris houden! :D

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he get, ik heb nummer 20 getrokken, dus het duurt nog wel even voor Erica bij mij komt soppen! :)

Het is allemaal goed gegaan, achteraf was ik zeker niet de enige die iets te dronken was geworden en was ik alleen maar erg gezellig geweest, dus idd (inderdaad) bijtijds weggegaan, niet dat dat een excuus is hoor, ik baalde er zo van dat ik vanmorgen echt even een flink potje op mijn werk heb zitten janken en heb met hun afgesproken dat als ik er toch mocht zijn tijdens de borrel dat ze me dan gewoon drank moeten weigeren. Dat is voor mij al genoeg stimulans om er niet nog een keer mee de mist in te gaan, want die strijd WIL ik niet eens aangaan.

Ik voel me nog steeds erg onrustig maar heb de grootste hobbel genomen en gewoon netjes opgelost, excuses en afspraken gemaakt!

Verder misschien een heel raar verhaal maar ik zit er mee en dat hoeft volgens mij niet. Ik heb al eerder geschreven dat ik een hond heb, een spaans hondje, maf beest, Hij is niet het gemiddelde hondje, extreem rustig en heeft een beetje een filosofische inslag, is niet echt speels maar wel tevreden, tenminste daar ging ik altijd van uit.

Hij loopt al een half jaartje mank, niet dat hij nog pijn heeft maar hij blijft een raar hupje houden. Ik schrijf ook op een hondenforum, en daar was iemand die wilde wel reiki op afstand aanbieden. Ach, daar zie ik geen kwaad in dus heb ik met de mail een foto van mijn hond opgestuurd. Het eerste berichtje terug was.. is je hond wel gelukkig? pfffff.. ja twijfelkont die ik ben.. dat vraag ik me altijd al af, en is ook mijn zwakste plek bij mijn hond en mij.. doe ik het wel goed, is hij wel gelukkig.. (maar goed dat ik een hond heb ipv een partner). daarna bleven er maar van dat soort berichtjes komen, je hond vind het leven zo zwaar enz... en ik ging me steeds schuldiger voelen.. terwijl... het lieve mens kent mij niet, ik ben soms zo beinvloedbaar als een deur, en dit is mijn zwakke plek. Ik ben te naief dan en geef teveel bloot van mezelf.. dus heb nu een hond volgens haar die het leven zo zwaar vind omdat ik het leven zo zwaar vind... daarna ben ik ook acuut met haar gestopt want hier heb ik dus geen zin in!

Ik weet dat het beessie echt niet ongelukkig is, iedereen in mijn omgeving zegt ook dat dat niet zo is en dat ik me niet zo moet laten beinvloeden, maar soms ga ik dan weer zo twijfelen en zit ik zowat jankend naast mijn "ongelukkige" hond, en het zaadje der onzekerheid is weer gestrooid... Ik voel me dan zo'n enorme muts omdat ik het binnen laat komen... Wat is dat toch voor rare kronkel...

Ik heb nu besloten dat ik cursus met mijn hond ga doen, samen met iets leuks bezig zijn en weer het zelfvertrouwen terugkrijgen dat ik het goed doe! Morgen is de eerste les.. vind het vreselijk spannend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tapas,

Ik heb jullie berichtjes gelezen en ik heb ook een hond en ik heb reiki gedaan. Als je hond lekker kwispelt met zijn staart is hij echt goed in orde en ik denk niet dat een hond een vreemd hupje krijgt als hij ongelukkig is. Hoe moeten wij dan wel niet gaan huppen als we een kater hebben.
Vertrouw op jezelf, want alleen jij kent je hond het beste, sterkte
liefs Sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Tapasje,

Zet dat uit je hoofd, hoor! Als je hond ooit pijn gehad heeft, heeft hij misschien daardoor een vreemd hupje aangeleerd om die pijn te ontwijken, en heeft hij dat gehouden... Ik ben geopereerd aan mijn tenen en ik heb toen maanden en maanden lang raar gelopen, ook toen ik geen pijn meer had, gewoon omdat ik dat rare loopje aangehouden had...

Nu ja, ik heb zelf nooit een hond gehad, maar ik geloof in geen honderd jaar dat iemand van op afstand kan weten wat er aan de hand is met jouw hondje. Is in mijn ogen puur volksverlakkerij, hoor! En ik ben zelf nochtans een alternatief type. Ik dacht trouwens dat reiki een soort handoplegging was, iets met energie. En aanraken op afstand lijkt me moeilijk... (Sneeuwwitje, corrigeer me maar als ik onzin uitkraam.)

Sommige mensen zijn er alleen op uit om anderen de duvel aan te doen! Ofwel zit er een steekje los bij dat mens, ofwel is het iets anders...

Ik geloof wel dat honden de stemming van hun baasje aanvoelen. (Katten zijn daar geloof ik ongevoelig voor, de hooghartige beesten...) Maar jij komt toch veel vaker goedgemutst dan depri over, dus daar zal het ook wel niet aan liggen!

Dus: als je bezorgd bent om dat hupje, ga dan bij de dierenarts. En verder: je beest gewoon graag zien, en dat doe je!

Liefs en hug,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heerlijk dat het weer wat frisser is, kan ik mijn badjas weer aan. Is toch een beetje mijn veiligheidsdekentje.:rose:

Tapas,

Hier even advies van Zeeuws meisje. Gezien Tapas een groot deel van je leven is en je heel erg goed voor hem zorgt lijkt het me dat je je zorgen om niets maakt. Mank lopen geeft natuurlijk wel aan dat er iets niet goed is dus neem hem even mee neer de dierenarts. Leg de situatie even uit en dan krijg je hoogstwaarschijnlijk geen torenhoge rekeningen. Veel honden krijgen last van reuma.
Vergeet aub wat die vrouw tegen je gezegd heeft. Klinkt allemaal een beetje Louise Hay achtig.
Het is zonder enige twijfel waar dat huisdieren vibes opvangen van ons, echter ze hebben niet het denkvermogen dat wij hebben. Zolang ze eten, beweging en geen pijn hebben zijn ze gewoon gelukkig. Punt. Tapas krijgt eten en beweging en volgens mij ook genoeg affectie, een menselijk kind zou er voor tekenen.

Wees ook gewoon even trots op jezelf, als ik meegemaakt had wat jij hebt meegemaakt, grote kans dat ik vandaag "ziek" was geweest. Je hebt gewoon gedaan wat je moet doen en dat heeft een portie lef gekost. Maar je hebt het gedaan!:present: voor jou.

Lola,

Geniet je van je lief voor jezelf zijn dagje? Ik ben dat vandaag ook. Zoonlief blijft vanavond slapen bij dochter 2, dus ik kruip vroeg in mijn vers verschoond bed met boek en pot thee. Heerlijk.

Erica,
Je gaat goed!

Katrina,
Fijn je weer te lezen.

Fran,
Laatste karweitje ook gedaan? Even uitpuffen, dan toch?

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk, en haar in vlechtjes en klompen maar mijn melkemmers heb ik maar even afgedaan, typt zo moeilijk.

Las net dat Mel Gibson, een van ons is. Geeft de burger weer moed. Gek is dat op de een of andere manier trek ik me daar weer aan op. Aan andere bekende alcoholisten juist weer niet. Gek hoe dat werkt.

Het leest alsof iedereen een redelijke dag heeft. Fijn!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achm, ik denk dat hondje Tapas gewoon weer even uit logeren moet, en ik afstand kan nemen, nee dat hupje komt niet van zwaarmoedigheid hihi.. ik wilde dat die vrouw dat hupje zou behandelen, maar ze ging helemaal niet in op het hupje maar bleef maar zeggen dat mijn hond zo zwaarmoedig was... en dat dat door mij kwam,

en klopt Fran, ik ben helemaal niet zwaarmoedig, allesbehalve, ik ben een rasoptimist maar wel vaak onzeker, zelfs in mijn diepste dalen zie ik altijd wel ergens een zonnetje schijnen.

het hupje was een gescheurd spiertje in zijn schouder, waarschijnlijk omdat alle grote honden hem zo lief vinden en uit vriendschap hun poot op hem leggen.. daarvoor ben ik bij de dierenarts geweest, pijnstillers gehad enzo, 10 dagen lijnrust.. daarna was de mankheid weg alleen bleef er nog steeds dat kleine hupje en is nooit echt meer weggegaan, maar hij geeft totaal geen pijn aan en het wordt ook niet erger na rennen ofzo.. Ik ga binnenkort wel pijnstillers halen bij de Dierenarts om te kijken of hij met pijnstillers niet meer hupt, dan weet ik zeker of hij wel of geen pijn heeft, en dan kijk ik wel of ik foto's laat maken bij de dierenarts.

Ach, erg lief jullie reacties.. soms vliegt me dat opeens aan, en met die warme dagen was hij natuurlijk ook erg passief wat het beeld dan weer versterkt.. idd menselijke eigenschappen aan je hond toedichten maak ik me zeer schuldig aan.. Ik vind het bv al rot om met hem aan de lijn te lopen omdat ik zelf gek zou worden als iemand mij aan de lijn zou doen hihihihi, straffen doe ik ook nooit alleen belonen! maarja, jezelf is nou eenmaal je enige referentiekader he!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik helemaal met Katrina eens Tapas, ik heb zelf ook een hond en behandel haar ook zo maar wel met heel veel liefde en knuffels. Ze mag veel bij ons zoals op de bank aan het voeteneind en nog meer ze is bijna 14 jaar en ik heb nu ook zo iets van dat ik de laatste levensjaren van haar zo geriefelijk(ander woord kom ik niet zo snel op) maken.

Ze kan heel ongelukkig en zielig kijken maar ik weet dat ze het niet beter had kunnen treffen.
En dat geldt ook voor jouw hondje Tapas, ik weet niet hoe oud hij/zij is maar je weet ouderdom komt met gebreken en als een hond echt pijn heeft gaan ze enorm hijgen en zijn onrustig, dit weet ik uit ervaring met mijn vorige hond die op een gegeven moment verschrikkelijk zat te hijgen (ooit een poot gebroken die niet is behandeld bij zijn vorige eigenaars) en keek mij aan zo van help me.

Uiteindelijk naar de dierenarts die zag gelijk dat het niet goed zat en helaas moest hij een spuitje maar dat was voor de hond het meest humane wat ik kon doen.

Niet dat dit voor jouw hondje geldt maar je merkt het echt wel hoor als ie pijn heeft.

sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, als je toch een klein beetje streng mag toespreken?
Laat hondje gewoon thuis en geniet ervan. Probeer thuis afstand te nemen. Anders is het volgens mij toch ook een beetje vluchten... Tenzij jouw Tapasje natuurlijk dolgelukkig is op zijn logeeradres... Kun je jezelf weer gaan inprenten dat hij elders gelukkiger is dan bij jou! Niet doen, hoor!

Fran, overmatig bezorgde kattenmoeder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...