Spring naar bijdragen

Dinsdag 1 augustus


Aanbevolen berichten

Dat lijkt me heel moeilijk, een partner die wel drinkt. Dat heb ik gelukkig niet, hoewel mijn zoon(s) wel eens een biertje pakken. Ik vond dat ook erg moeilijk toen het zo warm was. Als ik 's avonds nog even mijn hond ging uitlaten zaten echt overal mensen buiten in de tuin, met een biertje of een glas wijn. Dan kreeg ik echt zo'n gevoel van: iedereen zit aan de wijn, dus waarom ik niet. Nu zitten ze gelukkig binnen, dan zie ik het niet.

Marieke, mijn zoons zitten ook heel vaak achter te computer, en dan kan ik dus niet. Nu hebben ze vakantie, en dan zijn ze vaker 's avonds weg, en kan ik lekker achter de computer. Maar ik wil niet dat ze meekijken wat ik aan het doen ben, dus zodra ze thuiskomen sluit ik af.

Groet, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik drink lang niet altijd zoveel dat ik echt dronken ben, loop te lallen of te wankelen. Dat overkomt me maar een enkele keer. Mijn probleem is meer de afhankelijkheid van iedere dag een paar glaasje, waarbij ik er dan ontzettend op moet passen, dat het er niet geleidelijk aan steeds meer worden. Ik snap zelf eigenlijk ook niet dat ik het meestal nog wel redelijk binnen de perken weet te houden.

Mijn kinderen vinden wel dat ik iets teveel drink, omdat ze niet snappen dat ik elke dag aan de wijn zit, en daar krijg ik ook wel eens commentaar op, maar ze zien me ook vrijwel nooit dronken. Als ik een slechte avond heb is dat vrijwel altijd in het weekend, en dan gaat mijn oudste zoon meestal uit. Ik lig dan allang op bed als hij thuis is, en dan ik hij zelf meestal nog veel dronkener dan ik.

Het is gewoon mijn probleem dat ik eigenlijk niet aan mijn kinderen wil toegeven dat ik een alcoholprobleem heb. Ik wil er op eigen kracht vanaf komen, en niet dat ze zich ermee bemoeien. Zeker niet omdat mijn oudste zelf ook regelmatig zichzelf helemaal te buiten gaat (dat was ook mijn belangrijkste motivatie om me aan te melden bij Tactus; een beter voorbeeld geven en hem laten zien dat alcohol een probleem is). Ik kan het niet heel goed uitleggen, maar het is gewoon een stap die ik nog niet kan zetten.

Daarnaast stel ik gewoon prijs op mijn privacy. Ze willen toch ook niet dat ik over hun schouder mee zit te kijken naar hun mail!

Beantwoord dit je vraag een beetje Kaab?

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is heel duidelijk.
Ik heb zelf natuurlijk geen kinderen, maar wel familie, vrienden enzo. Die weten ook wel dat ik te veel drink, maar zien mij zelden echt aangeschoten. Ik schaam me daar ook wel voor.
Ik bedoelde met "zien wat je aan het doen bent" natuurlijk niet over je schouder meelezen. Dat doe je natuurlijk nooit. Ik bedoelde meer dat ze weten dat je bij tactus of dit forum bent.
Ik kan me ook voorstellen dat je zelf het gevoel hebt, dat wanneer je zoon dronken thuis komt, je hem daarop aan wilt kunnen spreken, en dan sta je wel erg zwak als je zelf een alc-probleem hebt.
Hoe is het nu trouwens??
Al n beetje over de ergste trek heen??
Ik nu wel, maar voel me wel moe.
Moet ook mn alc-schrift nog invullen.
Kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai,

Ik wil eventjes reageren op 'de drinkende partner'. Natuurlijk maakt dat het veel moeilijker, omdat je er dan direct mee geconfronteerd wordt. Mijn partner drinkt alleen op verjaardagen, feestjes, bbq's etc. In de vakantie dronk hij alleen als we uit eten gingen en gelukkig niet bij de tent. Ik heb hem wel gezegd dat wanneer hij die behoefte wel had, hij er gewoon aan toe kon geven. Maar, gelukkig voor mij, deed hij dat niet. Ik heb hem wel gevraagd om niet te noemen hoe lekker het koude biertje smaakte en daar hield hij zich aan. Kijk, als hij gewoon iets bestelt en er verder gewoon van geniet en er niet over praat, dan duurt dat moeilijke moment voor mij niet zo lang. Het is vooral het moment van de bestelling opnemen....................dan denk ik terug.......... normaal gesproken zou ik dan ook een lekker alcoholisch drankje nemen............etc. etc. Als ik jullie was zou ik inderdaad aangeven dat ze best mogen genieten, maar dat ze wel moeten begrijpen dat het een moeilijk moment voor jullie is.

Jullie doen het fantastisch! Doorzetten hoor! Als jullie mij 3 maand geleden gehoord hadden................pffffffffff, wat een verschil met nu!

Succes, Pluim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...