Spring naar bijdragen

Dinsdag 1 augustus


Aanbevolen berichten

hoi francesca,

Voor wat het mij betreft zou het vandaag echt wel eens een nieuw begin kunnen zijn. Straks naar de notaris om te tekenen voor het nieuwe huis. Het oude huis achterlatend waar ik regelmatig dronken was.
Ook al ben ik al een jaar alcohol vrij in het oude huis zitten toch veel herrinneringen aan de tijd dat ik nog dronk.
Kan nu een paar dagen niet meer inloggen op het forum, computer zit in verhuisdoos en heb tot zaterdag vrij van het werk,zodat ik ook vandaaruit niet meer kan inloggen.
Iedereen succes met het ADB zijn;)

groeten Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve mensen,

Ik heb de avond dank zij jullie doorstaan. Hiep hiep hoera. Goed geslapen, maar dat ik me nu zo fris voel op dit moment...;)

Wil, veel succes met je verhuizing. Ik weet niet of je dit nog leest, anders zien we je over een paar dagen wel weer. In ieder geval een frisse nieuwe start in je nieuwe huis.

Francesca, ik heb een labrador retriever van 7 1/2 jaar, heel lief, enthousiast en een beetje gek. Een kat heb ik nooit gehad, want daar ben ik allergisch voor. Dus daar heb ik geen ervaring mee. Mijn buurvrouw heeft wel een kat waar ze behoorlijk gek op is, het arme dier is pas nogal ziek geweest.

Jee, ik voel nu net zo gesloopt alsof ik gisteravond wél A zou hebben gedronken. Maar gisteravond was het ook net of ik een veldslag achter de rug had. Wordt misschien ook wel beter. Tapas, je hebt misschien wel gelijk dat ik beter niet als een idioot kan gaan hollen en vliegen als ik trek heb, maar daar denk ik dus niet bij na. Ik zoek gewoon afleiding.
Ik ga nu douchen, ontbijten, hondje uitlaten en naar mijn werk. Spreek jullie nog wel.

Op naar de volgende dag, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Wil, gefeliciteerd met je nieuwe huis, vandaag sleuteloverdracht begrijp ik. Geweldig!
Een fijne doorstart voor jou! :musicnote:

Anna,
Knap dat je gisteravond niet gedronken hebt! Dat gebroken gevoel 's ochtends wordt snel minder...
Je hebt een :present: verdiend!

Liefs allemaal,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil wat spannend zeg!! Dat is echt een heel erg nieuw begin!! top!!

Franscesca, je moet maar zo denken, normaal zou je elke dag drinken, nu drink je nog maar de helft van de dagen.. dat is iig al een aardige vermindering (jaja, het positieve blijven zien!!)

Anna Toppie joh!! je wordt dan misschien nog niet superfit wakker maar je weet iig zeker dat je geen kater hebt!!

Ik moest om 9 uur bij de huisarts zijn en zat met hardlopen in mijn maag, dus liep ik vanmorgen om 7 uur al te rennen, ach, het was wel droog!! uiteindelijk was ik bij de huisarts pas om kwart voor 10 aan de beurt, pfffff.. maar ben lekker vrij vandaag verder, en ga het heel rustig aan doen en vanavond dus voor het eerst naar hondencursus... spannend!!

Gaat ze weer over haar hondje hihi.. ik heb 3 jaar geleden een foute hondencursus gevolgd en nooit afgemaakt.. ik noem het nu maar de foei cursus, erg veel corrigeren door aan de lijn te rukken enzo en hard foei te roepen, niet belonen met brokjes want je hond moet voor jou werken. Ik heb daar heel wat af lopen janken van ellende want kreeg te horen dat ik alles fout deed.. vandaar dat ik het nu in de herkansing heel spannend vind, maar dit is een positieve cursus waar ze uitgaan van het belonen en de leuk!! Samen plezier maken en werken.. maar spannend vind ik het wel hoor pfffffff!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer even. Bedankt voor je roos Twan. Het gaat nu alweer iets beter. Ik ben ook een beetje benauwd vandaag (astma), dus het kan ook mede daaraan liggen dat ik vanochtend zo gammel was. Nu gaat het wel weer.

Tapas, veel plezier met je hondencursus. Ik ben erg benieuwd hoe het bevalt. Ik het jaren geleden ook een cursus gedaan waarbij ik vrij streng moest zijn (puppycursus), en dat lukte mij ook totaal niet. We zaten daar met drie labradors + baasjes. De hondjes mochten eerst even los spelen, en dan moest je ze roepen en aanlijnen. Al die andere honden kwamen op een gegeven moment braaf, maar de 3 labradors vlogen dan nog gauw even gezellig de sloot in. We zijn er uiteindelijk alle drie van frustratie maar mee opgehouden. Wilden gewoon gezellig alleen maar genieten van onze enthousiaste zwemmers. Het is toch wel goed gekomen hoor, alleen nog steeds wat eigenwijs (maar dat zit ook in het karakter van labradors) en hij kan niet met alle reuen erg goed overweg (eigenlijk hoeft er namelijk maar 1 reu in de wijk te zijn, en dat is hij al).

Francesca, het is nu weer een nieuwe dag, dus gewoon weer ervoor gaan. Doe ik ook.

:)Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Allemaal,

Wat een goede berichten allemaal!

Wil, Wat fantastisch een nieuw "maagdelijk" huis! Met recht een nieuwe start. Fijn voor je!

Anna, Francesa En Tom Poes. Jullie gaan allemaal harstikke goed.

Ik ging gisteren heel wat minder. Niet gedronken maar dat was echt omdat het niet kon anders weet ik niet of ik het had tegen kunnen houden. Moet morgen voor een bloedtest waarin je kunnen bepalen hoeveel je gedronken hebt over de laatste maanden voor mijn rechtzaak. Ben er wat zenuwachtig over.
Ik kan vrij lang zonder alcohol maar als ik drink, drink ik veel. Vorige week trouwens niet, toen kon ik maat houden gelukkig. Bingedrinken heet dat en dat schijnt nog slechter te zijn dan ieder dag net iets te veel. Ach we wachten maar af. Ben allang blij dat het niet in maart hoefde te gebeuren dan was ik denk ik de pineut. Gisteren grote ruzie gehad met mijn vader, ik begin in opstand te komen. Wil weer wat meer gaan doen.
Zat een beetje depri beneden en toen kwam buurmeisje met cigaretten en een grote bos bloemen!
Toen zij weg was ben ik maar telefoontjes gaan plegen die ik al heel lang op het te doen lijstje stonden.
En ben bezig voor school nu.

Ik hoop dat iedereen een hele goede dag heeft.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TomPoes, gefeliciteerd met je 4e ronde, hartstikke goed. En dat je er geen moeite mee hebt! En Francesca, gaan voor dag 8 hoor, dan ga ik voor dag 2. Ik zie ontzettend op tegen straks als ik thuiskom, want ik ben zo bang dat het me dan weer aanvliegt. En mijn zoons zitten natuurlijk weer achter de computer, dus moet ik er helemaal alleen doorheen. Wens me maar vast sterkte.

Anjo, heel veel sterkte morgen, ik hoop dat het allemaal goed gaat. In ieder geval fijn dat je vorige week maat hebt kunnen houden. Op zich lukt mij dat meestal ook wel goed, dat doe ik nu al een paar maanden. Maar dan ineens is er weer zo'n dag als zaterdag, dat ik dus terugval in mijn echt "oude" gedrag. Vreselijk. Ik denk inderdaad dat minder drinken op de lange duur toch niet helpt, want je worstelt steeds weer tegen dat volgende glas. Misschien, als ik het een paar dagen volhoud, dat die vreselijke trek 's middags en 's avonds wat wegzakt. Ik hoop het.

:heart:Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai die Fran en anderen,

het gaat niet zo met mij hoor.Meestal weet ik dat oh zo goed te verbergen!
Maar wat heeft dat hier voor zin=mijn maskertje?Niks hè.

Ik zit steeds in die gevarenzone maar ik hou me in.
Heb oude foto's teruggevonden en dan weet je het vast wel.

Maar doorknokken!!!!
Thats the spirit.

En als ik de mist in mocht gaan vertel ik dat open en "bloot" op het forum!

Liefs en knuffel Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen,

Ik heb nog nooit iets op de dagraad gezet, maar nu ik jullie verhalen van vandaag doorlees, wil ik jullie heel veel sterkte wensen. Ikzelf heb het al ietsjes makkelijker omdat ik al bijna 3 maand ben gestopt. Het is lang niet elke dag meer moeilijk. Daarom wil ik jullie dit positieve gevoel wel even vermelden. Ik dronk niet dagelijks, maar de keren dat ik dronk kon ik vaak geen maat houden en soms dronk ik wel 2 dagen achter elkaar door............ Niet fraai en ik ben er zeker niet trots op. Gelukkig word ik nu niet meer 's ochtends wakker met een bonzend hoofd, draaiende maag en al die hersenspinsels (wat heb ik gisteren allemaal gedaan en gezegd????). Het niet meer drinken werkt bevrijdend. De eerste dagen zijn heel vervelend, maar het gaat echt wekelijks makkelijker worden, hoor!

Groet, Pluim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik zit middenin de gevarenzone nu, en al een paar uur. Het begon als vanouds om 17.00 u al. Eerst maar even geprobeerd rustig aan te doen, denkend aan de adviezen die ik gekregen heb. Maar toen de zenuwen me aanvlogen en ik me zelfs niet voldoende kon ontspannen om de ontspanningsoefeningen te doen (ja, je zal maar raar in elkaar zitten), ben ik toch maar gaan stofzuigen en heb zelfs nog een boodschap gedaan (nee, geen fles!). En nu dus maar even op het forum kijken.

Fijn dat jij erdoorheen bent, en nu rustig tv kunt kijken Francesca. Lola, sterkte, en volhouden hoor! Angel, gefeliciteerd met je zeven weken, en Pluim zelfs met je 3 maanden (wat ongelooflijk knap).

Nu ga ik maar even een paar klonten pakken, want alle frisdrank uit de koelkast was op, en dus is alles lauw nu.

:huh:Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna.
Ik heb het vanavond ook moeilijker dan gisteren of eergisteren.
Mijn partner deinkt namelijk gewoon wel. Dronk ook niet zoveel als ik.
Hij hoeft ook helemaal niet voor mij te stoppen omdat ik dat wel doe.
Maar vanavond werd hij toch een beetje te "goedgehumeurd".
Ben maar naar boven gegaan naar de pc.
Ga misschien maar ns vroeg slapen.
Had vandaag ook een hele drukke dag.
Groetje
kaab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Anna,
Ik had van de week klonter die zo smolten waar je bij stond! Lag misschien aan de extreme temperatuur buiten de ijkast. Hij stond toch echt op zijn hoogst.:huh:
Afleiding helpt maar niets helpt zolan je niet die knop hebt omgedraaid. Probeer even uit te reiken naar e mensen die dat wel hebben. IK kan he weken en soms maanden vol houden. nu even niet maar je bent altijd welkom misschien kunnen we elkaar helpen.

Liefs,
Anjo
Ps Binge drinken is net zo erg, Stel jij drink over een reiode van 1 week in plisje. BIngedrinkers drinken op een dag alles wat normaal drikers hun max vinden in een week. Zij doen dus dat op een avond op een avond. DE schade die dan wordt gemaakt is erg, heel erg. Darro is het bor ons ook zo moeiljk. Stel je voor je het een maand niet gedronken Je gaat eenmaal de fout in en dan telt het gehalte mee als 22 per week Wie hier kast van af schrijf naar mij. Ik snao het zie hoe verslavingd het is.

Kab,
al je pbtjes zijn verdwenen en waar bijft Beep. Geeft haat even allemachtige schop op haat achterste, we hebben haar nodig. IK zeker wel.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marieke,
Ja ik ken dat!!
Maar je moet daar gewoon boven staan.
JIJ wilt toch stoppen.
Of zegt hij het om te sarren, van dat lekkere biertje.
Dan zou ik hem daar wel op aanspreken.
Mijn partner zij vanavond ook een paar keer "hè wat voel ik me weer lekker!! (was n paar dagen wat gestressed geweest en had nu valdispert genomen, moet hij weten) Maar toen hij het voor de tigste keer zei, zei ik "ik voel me vanavond niet zo lekker"!!
Toen begreep hij het wel. Hij leeft wel met me mee en weet dat ik het moeilijk heb, maar soms vergeet hij het gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,
Beep is nog met vakantie!!!
Blijft deze week nog wel weg denkik.
Hoe gaat het met jou vanavond??
Ik las dat je een of andere alcohol-test moet doen morgen??
Daar kom je toch wel glansrijk doorheen toch???
Dat enkele glijdertje zien ze niet!!
Toch??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...