Spring naar bijdragen

Woensdag 2 augustus


Twan

Aanbevolen berichten

HET WEER VOOR WOENSDAG 2 EN DONDERDAG 3 AUG.

Ook woensdag kunnen we de nodige buien verwachten en krijgt de zon niet veel ruimte. De kans daarop is later in de middag het grootst. En wel in het westen. Verder komt er een matige tot vrij krachtige west tot zuidwestenwind te staan en wordt het niet warmer dan 17 tot 20°. In de avond en nacht blijft de kans op een bui bestaan, maar er zijn ook opklaringen. De wind neemt weer af en daalt het kwik naar 11° in het noordoosten tot 14° aan de kust. Donderdag zien we eigenlijk weinig verschil in het weer met dat van woensdag. Alleen de wind gaat draaien naar het noordwesten en is vrij krachtig. De temperatuur komt niet verder dan een graad of 20.

De temperatuur van het zeewater ligt nu rond de 20° en in het noorden zelfs op 22°.

;zo'n wolk met regen:


ADB ONDERWEG NAAR MORGEN

Heeft Anna het droog gehouden gisteren?
Gaat Francesca vandaag dag 9 volmaken?
Hoe voelen Pluim en TomPoes zich thuis op het forum?
Heeft Wil de sleutel van zijn nieuwe huis?
Hoe bevalt het Tapas op de nieuwe hondencursus?
Is de positieve energie bij Anna aangekomen?
En hoe gaat het vandaag met de test van Anjo?

WE GAAN HET ALLEMAAL LEZEN...


Liefs,
Twan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hallo,

Twan, weer hartelijk bedankt voor je weerbericht, ik begin er al naar uit te kijken. Yes, ik heb dag 2 gered! Weliswaar toch met moeite, want nadat de eerste trekaanval zo rond 20.00 uur weggeëbd was, kreeg ik er om 23.00 uur wéér een, en ik zat net het einde van een film te kijken. Die wilde ik toch wel even af zien. Maar ik heb me schrap gezet, en het is gelukt.

Ondertussen had ik 1 1/2 liter Crystal Clear (kort CC) met klonten op, en nog de nodige glazen water, omdat ik het af en toe te zoet vind. Ben vannacht dus 2x mijn bed uit geweest omdat ik nodig moest, en ik voel me helaas vanmorgen weer niet al te fit en fris. Ik heb zelfs een lichte hoofdpijn, alsof ik wél gedronken heb. Ik hoop echt dat dit snel beter gaat.

TomPoes, succes met de 5e ronde, Francesca, op naar dag 9 en ik ga voor dag 3. (Let wel, ik zat niet aan de medicijnen of zo, meestal als het me lukt om niet te drinken is daar ook wel een goede reden voor!) Mag ik a.u.b. een klein beetje trots zijn op mezelf?

:DAnna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ,
Ik ga vandaag de test echt niet doen. Morgenochtend ben ik de eerste. Ik had gisteren zo'n bui van kom kop ervoor en dingen gaan doen. mijn vader is hier nog geweest en toen had ik het helemaal gehad.
Zenuwen enzo. Het resultaat hebben jullie kunnen lezen. twee whiskies en een slaaptablet. Typen kan ik normaal gesproken al niet maar met een zoplicon wordt het een bende.
Ach, ik baal maar zie ook wel weer de zonnige kant er van in. Enkele maanden geleden was het nooit bij twee glazen gebleven.

Vanmorgen maakte zoon lief me wakker met de telefoon in zijn hand. Mam de verzekering! Mevrouw, U heeft ons gisteren gebeld? Heb ik de verzekering gebeld?:huh: Was het de kinderbijslag die had ik dus wel gebeld pfffffff. En nuchter natuurlijk. Het is dat soort dingen waar ik dus van af wil.

Voor mijn doen was gisteren een vlekje. Zoals iedereen die met zijn behandeling bezig is weet ik nu ongeveer waar de schoen wringt. Bij mij is dat spanning, ik kan er niet mee over weg.
Ik zou moeten gaan sporten maar daar heb ik dus niet de centjes voor. Dus nu moet ik mijn "beheerder" er van overtuigen dat dat dus belangrijk voor me is.

Voor de nieuwelingen, laat mijn vehaal niet al een downer werken. Dit is echt een proces. Je leert jezelf beter kennen en je leert waar je valkuilen zitten. Het is niet altijd leuk maar je leert er veel van.
Ik heb een veel beter inzicht gekregen in mijn drankgebruik en het is jammer dat ik in een situatie zit waar ik niet kan doen wat ik zou willen doen. NL. mijn spanningen weg werken met bev, sporten.

Het gaat dus niet slecht met me.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, een stevige wandeling (powerwalking) kost geen cent, hoor! Je moet het alleen willen!

Ik ben de eerste om toe te geven dat ik zelf dringend weer iets moet gaan doen. En omdat ik al 5 maanden gestopt ben met dansen, zou gewoon stevig doorstappen ook voor mij ideaal zijn om weer wat conditie te krijgen. Ik doe het ook niet, ook al denk ik vaak: 'Omhoog met die luie kont en naar het park!' Wandelen is echt heel gezond.

Maar ik zeg er nogmaals bij: ik doe het zelf ook niet.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Kop op. Jammer dat het gisteren fout was gegaan, ik had al zo'n idee dat het niet helemaal lekker ging. Had je geen vaste afspraak voor die test, of het je het kunnen verzetten? In ieder geval, sterkte voor morgen dus, en hou je taai vandaag.

Gaan drinken als je gespannen bent is voor mij heel herkenbaar. Dat is voor mij ook een grote valkuil. En wat betreft sporten zit ik een beetje met hetzelfde probleem: ik vind dat ik dat moet doen, maar kan het niet goed betalen. Het is werkelijk vreselijk wat die fitnessclubs en zo kosten.
Maar ik heb nu misschien iets gevonden. Er is bij ons een nieuwe roeivereniging opgericht, alles staat nog in de kinderschoenen, maar daarom is de contributie (nog) niet zo hoog. Dus nu wil ik samen met een vriendin daarop gaan. Ik heb al een keer een proefles gehad, en vond het erg leuk. Alleen, het is op zaterdagochtend, en dat was tot nu toe altijd een groot probleem, want op vrijdagavond zit ik gewoonlijk te vieren dat het weekend is.
Dan kun je je misschien wel voorstellen hoe fit ik op zaterdagochtend ben, en dan moet ik ook nog boodschappen, het huis etc.. Maar als ik het nuchter kan houden hoop ik dat ik het red. In ieder geval wel een goede reden, vind je niet.

De gammele bui is inmiddels weer afgezakt, dus ik ga boodschappen doen. Dat had ik even uitgesteld omdat het ineens keihard begon te gieten.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Fran,

Lopen doe ik al genoeg en fietsen ook. het liften van gewichten, daar heb ik zo'n hekel aan!!!
Dat doet het juist wel, misschien omdat ik er zo'n hekel aan heb.
Het komt wel goed. Maak je over mij niet ongerust.

Hoe gaat het met jou? Mijn pB staat open voor je. Ik ben er geweest en snap het ook. Dus uit je.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Anjo,

Ik had al het idee dat je gisteren een stukje wandelen was (heel grappig dat je net in je stukje schrijft dat je al genoeg wandelt...;)), maar wilde niet van mijn eigen veronderstelling uitgaan.
Heel goed dat je er vandaag niet een rotgevoel aan over hebt gehouden, maar weer de schouders eronder zet (waar zijn die dingen anders voor?)

Anna, roeien klinkt geweldig! Des te meer reden, als je vrijdagavond normaliter het 'weekend gaat inluiden'. Goede stok achter de deur om iets positiefs te doen in plaats van je kater uit te jouwen...

Ja, sport. Ik moet er binnenkort ook aan geloven denk ik. Voor mij zijn ook de kosten een overweging, maar ik heb lange tijd geleden een joggingpak en -schoenen gekocht (volgens mij zitten die nog met het bonnetje in de tas). Ik ben niet iemand van teamsporten, maar lekker je kop leegrennen lijkt me eigenlijk heerlijk. Alle smoezen die ik had zijn op of uitgewerkt, dus ik ga binnenkort 's ochtends rennen.
Bij deze beloofd en jullie mogen me eraan houden.

Mijn regendansen beginnen eindelijk hun vruchten af te werpen. Weet iemand hoe je dat ook weer stopt, want het is hier vandaag wel een beetje teveel van het goede...

Liefs,
Twan ;denkwolkmetsportschoenen:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan, ik houd je aan je woord! Hihi...

Zelf woon ik op 50 m van een zwembad, op 200 m van een park, heb ik een fiets staan met volledig platte banden (die dus alleen maar stevig opgepompt hoeven te worden), woon ik op 1 km van een fitnesscentrum, woon ik op 1 km van een centrum waar allerlei danscursussen gegeven worden...

Ik geef het gewoon toe: te lui, geen fut, geen nikske...

Smoezen: ik ben te dik en te lelijk om me in badpak te vertonen, het park is gevaarlijk (inderdaad wel, als het donker is...), ik heb kapotte knieën (is ook zo, maar wandelen en zwemmen mogen), ik heb geen danspartner...

Realiteit: als ik een paar keer in de week ga zwemmen zal dat geblubber snel verminderd zijn, ik hoef helemaal niet 's avonds naar het park, ik kan ook met een andere vrouw dansen...

En wat die fiets betreft: het is hier levensgevaarlijk voor fietsers...

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan, wil je ipv te gaan staan regendansen voortaan aljeblieft hardlopen!!! ... grmpfff het is me iets teveel regen zo!!
maarreh even serieus, zullen we voor vrijdag afspreken? Ik ga vrijdag zowiezo hardlopen dus je mag best met me "meelopen" .. maar wel gewoon met een schema beginnen he, en niet meteen teveel willen! horloge of stopwatch mee, Het begin is geloof ik 2 om 2, 2 minuten hardlopen en dan 2 minuten wandelen een paar keer.. als je dat schema aanhoud zit je best wel vlot op 20 minuten lopen aaneen.. en dan begint de pret..

Tja de cursus, op zich was die goed hoor, maar ik merk dat ik gewoon wat weerzin tegen hondencursussen heb, was ik even vergeten.. dat stomme volg, zit, af, blijf, vrij, voet... daar kan mijn vrije geest eigenlijk niet zo goed tegen. Maar het zijn nog maar 6 lessen dus ik maak het gewoon af. Tapas vond het wel erg leuk, tenminste, de brokjes vond ie leuk, de rest wat minder. Als het te lang duurt gaat ie toch lopen zieken merk ik.... maar ik ben er heelhuids doorheen gerold!!

Ik heb ook geen geld om te sporten en daarom loop ik hard. Anders misschien ergens een tweedehands hometrainer ofzo op de kop tikken? kan je tv kijken en fietsen tegelijk, of een stepdinges? Het gaat erom dat je je fitter gaat voelen.. lekkerder in je lijf en in je kop. Hardlopen is het middel voor mij maar dat is voor iedereen weer anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan, volgens mij moet je precies het omgekeerde doen als bij die regendans, dan zou het toch op moeten houden?! Maar daar ook weer niet te veel van, anders wordt het weer zo vreselijk heet (of zou dat een zonnedans zijn?).

Ik wilde net met mijn hondje gaan lopen toen er weer een enorme plensbui losbarstte. Maar even wachten dus, zodra het droog is ga ik. Ja, dat is het voordeel van een hond. Ik ben ook niet zo iemand die zomaar gaat lopen wandelen, maar met zo'n beest moet je wel, en het is nog goed voor je ook.

TomPoes, ik was ook in de supermarkt, maar echt fluitend kon ik toch nog niet langs de wijnafdeling. Dat gevoel van "ik moet even een voorraadje" bekroop me toch wel even. En verder heb ik mijn partytent weer ingepakt, want ik was bang dat hij kapot zou waaien, oude zooi naar de gemeentewerf gebracht, gestoft en gezogen en staat de was aan, dus nu ben ik doodmoe, en herinner ik me mijn tweede risicofactor weer: vermoeidheid. Dit opgeteld bij het feit dat het 16.30 is (heb ik de klok eigenlijk niet eens bij nodig), maakt dat ik bijna alweer spijt heb dat erlangs ben gelopen (langs die wijnafdeling). Dus ga ik maar aan roeien zitten denken. Hoewel, met die regen?

Veel plezier met joggen vrijdag, Francesca en Twan. Ga ik bellen of ze zaterdag al roeien (in juli lag het stil vanwege de vakantie).

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna,

Jouw opmerking over 'het omgekeerde doen' doet me denken aan een grapje wat ik ooit met m'n moeder uithaalde. Ze klaagde dat alles altijd veel te heet uit de magnetron kwam (zo één met een draaiplateau). Toen ik haar vertelde dat ze het gerecht dan een tijdje de andere kant op moest laten draaien om af te koelen duurde het even voor ze doorhad dat ik haar voor de gek hield.

Ik ben trouwens ook bezig aan een theorie over causaal verband tussen hondjes en zuipen.
Dat kan allemaal geen toeval zijn... ;)

En Anna, ik heb al gebeld, ze roeien zaterdag weer.
Geen smoesjes meer nu! Roeien!

Liefs,
Twan ;spandoekmet'hup'erop:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, dat is een goede Twan. Ben benieuwd naar dat causale verband. Ik dronk namelijk al vóórdat ik een hond had. Ik moest me daarna juist meer inhouden, om 's avonds niet zwalkend met het beest over straat te lopen (wat ik tot mijn schande meer dan één keer heb gedaan).

Maar ik hoor het wel. Het is weer even droog, dus ga ik nu lopen. Spreek jullie straks wel weer.

Doei, Anna:)
Roei en ren je rot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...