Spring naar bijdragen

Vrijdag 4 augustus


Twan

Aanbevolen berichten

Oei, Tom Poes dat is een mes dat aan beiden kanten snijdt. Ik wordt liever niet geconfronteerd met mijn
"lijden" en kan je verzekeren dat ik daar ook geen last van hebt naar mijn 10de glas.:$
Een paar uur later kan dat totaal omslaan en ben ik bereid met mijn verslaving te leven zolang ik daar maar niet aan toe geef. Denk dat je het laatste bedoelt?
Zelf geloof ik dat ik die staat mag verzachten met wat er maar voor hadden is omdat te doen, boeken, films, muziek, liters thee en mijn warme bed. Gezien onze aard, verslavingsgevoelig dus, zou ik niet gaan winkelen, gokken, snoepen of me te buiten gaan aan "sex met strangers." Gezond verstand lijkt me altijd handig, al heb ik dat zelf ook niet altijd voorradig :-)

Ik ga taart eten! Prettige avond allen!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Die zag ik nog net. Is stoer het bijvoegelijke naamwoord dat bij Twan past;)
Niets zo "gemeen" als dat! Denk je mooie man die meer dan twee lettergrepen in een woord kan uitspreken, stoer, mannelijk, "rugged" is het woord waar ik naar zoek. Heeft hij bij thuiskomst een roze tshirt aan:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje, wat is iedereen hier goed bezig. Fran, wat een activiteiten vandaag, geweldig. En TomPoes, jij lijkt wel fluitend door je moeilijke tijd heen te gaan. Katrina, ik ben heel benieuwd naar je trui voor Twan, lichtblauw leek mij eerst ook niet zo, maar alles gelezen hebbend....heeft het misschien toch wel wat.

Helaas is dag 5 mij niet gelukt. Ik kreeg op mijn werk een fles wijn als dank voor al mijn inzet (door de vakantie werk ik al 2 weken bijna in m'n uppie, en het is ook nog razend druk), met de mededeling dat ik er maar even lekker van moest genieten. En het was hele goede, niet van die goedkope die ik altijd koop.
Dat, gecombineerd met 17.00 uur, een aanvaring met mijn zoon, en vrijdagavond, was toch net iets teveel voor deze nog niet echt ADB'er.

Wees niet bang, het is nog niet op, en straalbezopen zal ik ook wel niet worden vanavond, maar ik moet wel weer opnieuw beginnen.

:$ Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Anna, wat jammer.
Maar, het is in ieder geval wel goede wijn!
En Rome is ook niet in één dag gebouwd, toch?
Misschien een gelegenheid om je gevarenmomenten te inventariseren...
Ruzie is voor mij ook altijd een hele moeilijke... Zoveel stress waar je het liefst in één keer vanaf wilt, en daar weten wij wel wat op, toch? Goed dat je in ieder geval niet bij de pakken neer gaat zitten.

Heb je al een plan voor morgen?

edit: Het is volgens mij ook niet opnieuw beginnen. Het is dezelfde tocht met hetzelfde doel, toch? Knietjes afvegen en weer op de fiets springen dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan en Katrina, dank jullie, dat je me niet afvalt. Nee, nu zit ik nog niet bij de pakken neer, daar voel ik me veel te prettig voor. Kijk, als ik nou echt slim was geweest dan had ik die fles tot zondag laten staan, had ik er geen hoeven kopen. Maar dat vindt dat kleine duiveltje in mij dan weer zonde van die goede wijn. Daar wil ik dan zelf van genieten. Nou ja, het voordeel van goede wijn is, dat ik er waarschijnlijk geen kater van heb morgen.

Wat ik morgen ga doen, ik weet het niet. Ik heb inmiddels wel gemerkt dat ik maar beter bij de dag kan plannen. Gewoon de fiets weer oprapen en erop klimmen denk ik.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina, ik heb altijd beide voeten op de vloer. Geen centje pijn. Maar voorzichtig doen kan geen kwaad...

Anna, natuurlijk vallen we je niet af. We weten allemaal hoe moeilijk het is, en iedere ervaring die op het forum wordt gedeeld is er één waar anderen iets aan kunnen hebben, nietwaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ieder geval worden de gevarenmomenten wel steeds duidelijker. 16.30 - 17.00 uur valt nog te doorstaan, maar dat gecombineerd met vrijdagavond, daar moet nog een list op verzonnen worden. TomPoes, misschien heb jij nog suggesties gekregen van O.B. Bommel?

Katrina, als je nog een speciale maat breipennen nodig hebt, ik heb er nog een heleboel. Ik brei al jaren niet meer, vanwege rug/schouderklachten (mocht niet meer van de fysio), dus ik heb ze niet meer nodig.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TomPoes,

Is het gemakkelijker als je dit al eens eerder meegemaakt hebt? 1995 is 11 jaar geleden, ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Ik kan me wel voorstellen dat het helpt als je al weet wat je te wachten staat.
En dan moet je er inderdaad ook 100% achter kunnen staan. Toen ik eraan begon wist ik wel dat het moeilijk zou zijn, maar zo erg!

Eigenlijk begon ik ook bij Tactus met het idee gewoon minder te drinken. Ik wil ontzettend graag 'sociaal' kunnen drinken, gewoon in het weekend en op een feestje af en toe een of twee glaasjes. Maar ik ben bang dat dat voor mij, net als voor iedereen hier, niet weggelegd is. Als ik de volgende dag moet werken kan ik me nog wel inhouden, maar in het weekend moet die lekkere fles leeg, en liefst nog een. En na verloop van tijd wordt het toch weer steeds meer, en meer, ook door de week. Been there, seen that..

Tot je bijna niet meer kunt functioneren, en weer opnieuw begint met minderen, en zo draait het wiel maar door. Het is altijd cyclisch gegaan bij mij. Maar ik heb nu besloten dat die cirkel doorbroken moet, en je hebt gelijk, het zal niet in een keer gaan.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar is ze dan weer...
Vers terug vanuit Duitsland. Wat een ánder land is dat. Ik ben een echte frankrijkganger en dus gewend naar de wc te gaan ruim voor ik moet, omdat het gewoon een halfg uur duurt eer je het veld over bent. Nou, in Duitsland dus niet; daar lopen mensen je met afgewend hoofd voorbij enals je dan zelf groet "morgen" dan kijken ze je eerst heel verbaasd aan, en mompelen dan snel iets dat het midden houdt tussen "grrrr" en "oh?" De plaatsen op duitse campings zijn ruim, maar weet je waarom? Duitse kampeurs zetten hun tent rechts, hun auto links en gaan met hun tafel en stoeltjes tussen die twee in zitten. In de tent hebben ze een tv, op het dak van de auto staat een schotelantenne....daar sta je dan met je flesje wijn en je boekje 'hoe klets ik met m'n buren in het duits'

Maar goed, ik heb mijn broer een hele week te logeren gehad (die wootn daar, dus we zien elkaar niet zo vaak), Berlijn was mooi en interessant, Potsdam ook, in Brandenburg kan je heerlijk varen, de meertjes zijn lekker om in te zwemmen en ik heb zóveel geslapen...

Nu ben ik er weer en lees alle berichten van vandaag; als ik twee weken terg moet gaan lezen ben ik weer een week verder en loop ik wéér achter!

Anna: joh, tis vrijdag, klein steekje gevallen, morgen weer vrolijk verder vasten! Je kan het hoor!

Lola; ik sluit me aan bij de anderen- als jij je lief lief vindt dan zal ie dat vast zijn, maar misschien moet je toch eens nader kijken?

TomPoes: jouw besluit en laat NIEMAND je ervan af brengen! Sterk ben je!

Wil: de regen van he tmoment is goed klusweer; dan ben je snel klaar en over!

Fran: jij bent een SUPERwijf! ZO knap, antabus gehaald en genomen, je kinderen zijn vast beretrots....en jij ook toch?

Kaat: genieten. verplicht.

Tapas: in Duitsland, heb ik zelf gezien, is 2ehands helemaal HOT. Probeer www.marktplatz.de eens :)

Lieve allemaal: hallo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna!
Niet getreurd. Nu ja, wel getreurd, maar morgen weer op de fiets!

Sorry dat ik even niet op iedereen reageer, hoor... Mijn hoofd zit wat vol. Gelukkig niet van de zuip.

De dag is goed verlopen. Alleen in de voormiddag wat zweterig. En twee keer wat raar gereageerd op mijn hoestsiroop, die ik nog altijd moet nemen. Vind ik raar, maar het duurde maar een minuutje of zo. Kan ook inbeelding zijn.

En nu ga ik naar bed. Morgen vroeg op.

Liefs voor iedereen!
(O jee, word ik zelf lief...)

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran,

Misschien toch wat zweterig en raar van de Antabus, in combinatie met de resten van eergisteren? Beterschap in ieder geval.

Hardnekkig griepje trouwens, mijn jongste zoon heeft het nu ook. Hoop niet dat het bij hem ook zo lang gaat duren.

Truste, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...