Spring naar bijdragen

Vrijdag 4 augustus

Twan

Aanbevolen berichten

HET WEER VOOR VRIJDAG 4 AUG. + HET WEEKEND

Vrijdag komt er weer ruimte voor de zon en dat vooral aan de kust. Boven land ontstaan wolken die kunnen uitgroeien tot een regen of onweersbui. Verder komt er een matige tot vrij krachtige noord tot noordwestenwind te staan en loopt de temperatuur nog op naar 20 tot 23°. In de avond en nacht blijft er nog een klein buitje over en koelt het af naar 14 tot 17°. Zaterdag is er nog wat meer zon en blijft het op de meeste plaatsen droog. Alleen in het zuiden of zuidoosten zou nog een bui kunnen vallen. Er komt dan een zwakke tot matige noordenwind op gang en het wordt met 23 tot 26° een fraaie zomerdag. De hoogste temperatuur wordt in het noordoosten gehaald. Van zaterdag op zondagnacht blijft het overal droog en zijn er opklaringen. Er is weinig wind en het koelt af naar 14° in het zuidoosten tot 18° aan de kust en het noordoosten. Zondag zijn er flinke zonnige perioden en blijft het overal droog. De wind waait dan zwak tot matige uit het noordwesten en het wordt 23 tot 26°. Opnieuw de hoogste temperaturen in het noordoosten.

De temperatuur van het zeewater ligt nu rond de 20° en in het noorden zelfs op 22°.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou Twan,

Op dit moment klopt je voorspelling nog niet. Het regent hier pijpenstelen, en ik moet mijn hondje nog uitlaten voor ik ga werken. Dus als je aan het hardlopen bent, dans dan gelijk een paar rondje rond die eik, wil je.

Fran, gefeliciteerd met dag 9.Staar je niet blind op de dagen dat het niet is gelukt, maar wees blij met de succesvolle dagen. Als je weet hoeveel jaren het mij al niet lukt... Daarom ben ik ook apetrots met mijn 4 dagen.

Tapas, wat het heel erg gisteren, of ben je naar gaan hardlopen met Twan. Jij bent tenminste door je zwaarste dag heen.

Voor mij gaat de wekelijkse crisisperiode vandaag in. Ik ben vol goede voornemens, maar ja, het is nog vroeg in de ochtend en dat is voor mij de gebruikelijke tijd voor goede voornemens. Ik zie wel tegen het weekend op, want dan "mag" ik altijd. En dit weekend wordt helemaal zwaar, want ik krijg zondag bezoek, en dan wordt er waarschijnlijk ook wel een glaasje geschonken. Ik moet het spul dus punt een in huis halen, en twee, inschenken. Of ik dat ga redden?

Maar daar wil ik nu nog niet over nadenken. Ik heb me begin deze week voorgenomen niet verder dan een dag vooruit te denken, dus vandaag ben ik alleen bezig met vrijdag, en dag 5.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen luitjes,

ik schrok net wel dat het zo leek of mijn vriend nu erg naar doet.
Het is meer dat ik niet tegen dat gezuip met als smoes "tis vakantie"kan.
En dat ik dan ook zo'n trek krijg.

Alle lieverds hier(ik ben bang dat ik iemand oversla als ik namen noem)
laten we gaan voor een ADB vrijdag!
:sun:

Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat had ik ook wel gesnapt hoor Lola. Ik vind het alleen zo rot voor je dat jij het zo moeilijk hebt als je vriend zit te drinken. Daarom vroeg ik me af of je niet af en toe gewoon even iets anders kunt gaan doen, als hij een drankje heeft.

TomPoes, ik heb precies hetzelfde gedaan met roken destijds (maar het is al 25 jaar geleden dat ik daarmee gestopt ben). Het probleem is alleen dat mijn familie niet weet dat ik eigenlijk te veel drink, en omdat ik nu druk bezig ben met stoppen wil ik ze dat eigenlijk ook niet alsnog gaan vertellen. Ik zie wel wat ik zondag doe. Ik moet sowieso nog eerst heelhuids de vrijdagavond door zien te komen. Gaan we samen met Lola voor een ADB vrijdag?

:)Anna

P.S. Ik heb het even droog gehouden met de hond. Ben jij daar debet aan Twan, of gewoon stom geluk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Mijn computer is weer geinstaleerd en ik kan dus weer op het forum. Is wel nog een beetje moeilijk want de computer staat al in het nieuwe huis en slapen doe ik nog in het oude huis. En aangezien ik in het nieuwe huis nog een hoop moet doen kan ik niet veel op het forum zijn. Bedankt voor de gelukwensen met mijn nieuwe huis.

Twan, bedankt voor de regen en de afkoeling, maar denk je dat je nog een mooie nazomer kunt regelenwant die regen zijn we snel moe. B.V.D.:)

Anna , gefeliciteert met je 4 dagen alcohol vrij :musicnote:. Tip Anna voor als je bezoek krijgt, zorg ervoor dat je eigen glas vol is met fris voordat je de anderen iets aanbied. Zo is de kans kleiner dat je zelf ook een wijntje pakt omdat je immers nog een vol glas hebt staan.
Veel sterkte en succes met je bezoek en voor het weekend.

Lola, ik kan me je verontwaardiging goed voorstellen. Als je het te moeilijk krijgt moet je zorgen voor afleiding, ga b.v. een blokje wandelen. Ik heb bij twan al voor beter wer gevraagd. Jammer dat je vriend niet inziet dat jij heel goed bezig bent en dat hij zich daar wel een voorbeeld aan kan nemen.

Tompoes, een heel goed en wijs besluit. Ik denk inderdaat ook dat de meeste mensen dat respecteren. En misschien zullen ze je nog verder steunen.

groeten Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,
Gefeliciteerd met je 4 dagen! Goed dat je het bij die ene slok gelaten hebt, want zo'n slok kan ook alle drankduivels in jezelf wakker maken zodat je niet meer kunt stoppen. Zo gaat het bij mij meestal... Alles of niks. :devil:

Ik denk dat de tip van Wil een goeie is. Ervoor zorgen dat je al een glas vol hebt. Het is nog 2 dagen, dus misschien voel je je tegen dan al wat sterker.

Ik zit nu al volop in de gevarenzone, want na een droge dag denk ik 's ochtends in bed al aan zuipen... Maar er staat vanalles op mijn programma en dus ga ik proberen om het droog of in ieder geval zeer matig vochtig te houden. Pff, schrijf ik net dat ik geen maat kan houden. Droog dus maar.

Normaal kan ik volgende week dat klusje voor die nieuwe werkgever doen. Brrrr. Ik kreeg meteen ook al een aanbod voor een groter project waarbij ik de klant moest ontmoeten, maar daar heb ik voor bedankt met de smoes dat ik te veel werk had voor grote projecten. Ik weet dat ik zoiets nu helemaal niet aandurf, en dus gun ik mezelf mijn lafheid maar. Een mens kan niet alles tegelijk doen.

Ik heb vannacht gezweet als een rund. Mijn bed was echt kletsnat! Zal ook wel met de alco te maken hebben... Nu ja, misschien is er ook een hoop vergif mee uitgezweet.

Iedereen een fijne dag toegewenst!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran,
probeer vol te houden hoor. Ik ga straks met je mee zitten zweten. Gewoon op je gemak allerlei dingetjes gaan doen, en proberen er niet teveel aan te denken (hoor mij). Zorg maar dat je huis aan kant is, zodat je volgende week in alle rust aan je opdracht kunt beginnen.

Wil, alvast een kadootje voor je nieuwe huis, is je computer niet meer zo eenzaam :musicnote:
Dat is denk ik wel een goede tip, eerst mijn eigen glas volschenken, ga ik proberen.

Ik zie allereerst erg tegen vanavond op, want vrijdagavond is toch wel mijn traditionele dag, en ik zie er altijd 'smorgens al naar uit. De belangrijkste reden om te proberen het vol te houden is, dat ik het er de afgelopen week zo ontzettend moeilijk mee heb gehad. Ik denk dat als ik nu weer ga drinken, die volgende 1e, 2e etc. dag weer net zo erg zijn. Ik heb vannacht in ieder geval wel wat beter geslapen, dus ik wil eigenlijk nu graag ontdekken wanneer het wat beter gaat, en ik me ook daadwerkelijk fitter etc. voel.

Fran, probeer ook eens uit alle macht die 2e dag vol te houden, misschien dat jij dan ook een keer die cyclus van om de dag kunt doorbreken.

TomPoes, knap hoor, dat je het nog allemaal volhoudt.

Een dikke knuffel, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Wat zijn we eigenlijk allemaal goed bezig! In ieder geval heel bewust in de omgang met alcohol, en dat is de eerste vereiste voor ons, toch?

Anna,
je gaat goed hoor! En ach, die ene slok... tel die in je hoofd maar bij de vorige week op en vergeet 'm maar snel. Niet vergeten het de volgende keer te laten trouwens...

TomPoes,
Ik denk inderdaad dat het de eerste tijd best verstandig is om niets in huis te halen als je dat helpt. Zelf zou ik best moeite hebben met de gevolgen, dat ik dan ook aan het bezoek moet gaan uitleggen waarom ik niet meer drink. Heb toch weinig behoefte om dat met iedereen te delen. Een aantal mensen weet het wel, maar die heb ik het dan ook uitvoerig uitgelegd. Mijn korte versie is altijd: "nu even niet..."

Lola,
Ik wil jouw vriend best lief vinden als jij hem lief vindt hoor, maar ik heb daar persoonlijk nog niet zo heel veel aanleiding toe gezien... Het zou zo fijn zijn als je wat steun kreeg in je omgeving, in plaats van extra uitdagingen, want die heb je al genoeg! Je kunt per slot van rekening alleen jezelf veranderen, en niet iemand anders...

Wil,
Wat fijn dat wij al in je in je nieuwe huis zijn geïnstalleerd! Nu jij nog... ;)
Het is toch pas echt je eigen huis als je er ook slaapt he? Succes met de klussen die je ongetwijfeld nog te wachten staan. Heerlijk, zo'n nieuw begin... Oh, en die regen, ik doe m'n best, maar jullie vragen zoveel dingen door elkaar. De één wil regen, de ander zon, ik zou het toch wel handig vinden als er een soort schema werd opgesteld, bijvoorbeeld van 14:00 tot 14:30 in Brabant zon, en dan met de temperatuur erbij. Daar kan ik wat mee. Het is al geen exacte wetenschap, dus duidelijkheid helpt hierin wel.

Fran,
Ik herken je 'verlegenheid' om mensen te ontmoeten in een spannende situatie... Het koude zweet brak me uit bij de gedachte. Bij mij is het zo gegaan dat ik me na een paar weken niet drinken zoveel beter over mezelf voelde dat ik ook de confrontatie met anderen weer meer aandurfde. Het is niet iets wat je kunt afdwingen, maar bij mij kwam het als een extra --heel welkom-- kadootje, misschien werkt het bij jou ook zo uiteindelijk. Het is überhaupt opmerkelijk om te zien wat niet drinken met je zelfvertrouwen doet vind ik. Heel logisch natuurlijk, maar toch...
Dat zweten houdt ook op, maar dat duurt even.

Iets anders: ik moest 's ochtends altijd dagcreme op mijn gezicht smeren omdat het helemaal uitgedroogd was, dat is ook voorbij. De natuurlijke vochtbalans heeft zich wonderwel hersteld!
Nou dames, vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!

Liefs allemaal, en sterkte!

Twan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran,wacht daar wel even mee!Het kan soms een tijd duren voordat je merkt of het nog nawerkingen heeft!!!!!!
Maar respect dat je je medicatie ingenomen hebt en dan mag je van mij(kr*ng die ik ben)dus echt
geen alco... drinken.
Ok?
En over een paar uur nog wat medicatie.Pas goed op met jezelf.
Zegt juffrouw Lola,maar weet je ik meen het wel oprecht.

Twan,alle anderen;ik snap jullie echt wel.Ik ga ook niet huichelen dat ik nu
gelukkig ben of zo.Ben alleen doodsbang de zoveelste persoon in mn leventje
te verliezen/kwetsen.

Nooit bewust,maar ik was en ben altijd het problemenkind(je) geweest.
En in het leven,afkick en psychiatrie zie je mensen kapot gaan.Teveel gezien en weet al
teveel om nu mijn vriend los te laten.Het zal een heel proces zijn.
Zwak uitgedrukt.

Met veel liefs
:heart:lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrina,

Zo'n klas kan nu leuk lijken, maar bedenk je ook wat de nadelen zijn.
Hoe vaak had je achteraf een kater? Je hebt zoveel meer tijd voor jezelf nu, lekker op vakantie wanneer jij dat wilt...

of haal ik nu een paar dingen door elkaar? ;)

Snap het best hoor, dat je 't mist! Tijd om een nieuwe invulling te vinden, toch? Hobbies zoeken, boeken lezen, reizen maken (al is het maar in je hoofd), vrijwilligerswerk! Of gewoon even helemaal niets en je bedenken wat je met je vrije tijd allemaal kan doen... Ik kan ook altijd nog wel hulp gebruiken bij het regen/zonnedansen...

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ben ook weer boven water, en ongesteld geworden.. tja.. maar heb het gisteravond heel rustig aan gedaan en bij 1 fles gehouden en vanochtends zelfs met kater (en hond) in de regen hardgelopen.

Ik ben wel een ekster als ik gedronken heb, neem dan van alles mee van straat(grof vuil hoor) dus nu staan er in de douche 2 70erjaren kuipstoeltjes uit te druipen ... vorige keer was het een tuinbankje waarvan een poot mistte.. heb ik mijn huis eindelijk bijna leeg gekregen...als ik drink heb ik het zo weer vol.. pfffff ach, ik knap ze gewoon op en verkoop het dan weer via marktplaats ofzo, zo blijf je lekker bezig.

Twan? heb je nog gelopen?

Fran wat een enorme stap heb jij vandaag genomen!! het doorbreken van het om de dag patroon! daarvoor verdien jij wel een hele grote bos :present::present::present::present::present::present::present::present:

Anna, de eerste keer niet drinken in gezelschap is best moeilijk, maar nu vind ik het eigenlijk steeds makkelijker worden. Alleen als ik daarna thuis kom heb ik nog wel de neiging om het in te gaan halen.
Heel veel succes zondag!!

en voor wie ik allemaal vergeten ben!! een heel fijne droge dag.. ik zal blij zijn als ie weer voorbij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Jee, wat zijn jullie al actief.

Fran,
Mijn bewondering heb je, ik heb Antabus in huis voor het geval dat. Echter heb ik het geslikt van de week? Het antwoord mag duidelijk zijn..... Er zit een kronkel in mijn hersenen, als ik het niet nodig heb slik ik het zonder probleem, heb ik het nodig dan zie ik het potje niet staan.
Ach moeilijk gaat ook. Ik houd er blijkbaar van om het mezelf moeilijk te maken.
Ik kan niet hard genoeg roepen hoe goed je bezig bent. En dat meen ik oprecht.
Heb zo het idee dat jij met drank hebt wat ik heb met lessen voorbereiden of zelfs op het forum schrijven, mijn sigaret hoort daarbij. heb ik die peuk niet in mijn handen dan "vloeit" het niet.
Ja, het is ook een verslaving en het zit ook tussen mijn oren maar als je er maar goed genoeg van overtuigd bent etc. Toch knap vervelend als je daar mee de kost moet verdienen.
Je hebt er best je tijd voor genomen, het ging zeer beslist niet gemakkelijk maar het lijkt erop of je je nu vast bijt. volgens mij zit er een behoorlijk koppig trekje in je, als die koppigheid zich op de drank richt dan moet het lukken.
Wat iedereen zegt over dat het gemakkelijker word met de tijd en dat er ample voordelen aan zitten is helemaal waar. Dat als je valt het moeilijker is om op te krabbelen is helaas ook waar.
Toen ik begon, wat lijkt dat lang geleden, hield ik mijzelf voor met de dag en alleen maar die dag, niet morgen en zeker niet volgende week. Deze week ben ik die regel geheel vergeten en het resultaat mag er zijn. Gelukkig is dit forum meer dan alleen maar pieterpraat en ben ik er lief weer bij mijn haren bijgesleurd. Jullie weten wie jullie zijn en ik ben echt blij dat jullie op mijn pad gekomen zijn. Dank je wel.
Soms heb je gewoon even nodig dat iemand in je gelooft als je het zelf niet meer doet.

Dit is echt een gevecht met een geduchte vijand. Soms gaat het gemakkelijk, soms is het afzien en altijd dat stemmetje in je achterhoofd. Iedereen doet het op zijn eigen manier. Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat je gelooft dat je het gaat redden, vandaag dan, morgen is nu nog niet aan de orde.
Bij mij zijn Angst en Boosheid even op visite, het zijn hele slechte huisgasten. Ze maken er een puinhoop van dus vandaag moet ik ze recht in de ogen kijken en ze vriendelijk doch dringend verzoeken mijn huis te verlaten. Het gaat een pittig gesprek worden.

Ik hoop dat iedereen vandaag de kracht vind om te doen wat hij moet doen. Maak er wat van!

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, hartstikke goed van je. Nu mag je ook echt niet drinken, anders wordt je doodziek. Laat regelmatig weten hoe het met je gaat. Maak er maar een fijne dag van. Krijg je van mij een taartje bij de thee.

Twan, een beetje hulp kun je inderdaad wel gebruiken, want het regent alweer. Mijn bestelling: 's nachts regen, overdag zon en liefst niet meer dan zo'n 25 graden. Voor het midden van Nederland. Red je dat?

Katrina, het zal vast enorm wennen zijn, maar ik denk dat als de scholen eenmaal echt begonnen zijn, je ook gaat genieten van je nieuwe vrijheid. Ga maar vast plannen maken voor je vakantie (of heb je die al).

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PS. Katrina, ik snap je helemaal. Natuurlijk zijn er een heleboel andere dingen die je kan gaan doen om je leven te verrijken.
Maar ik vind dat je ook mag rouwen omdat je iets kwijt bent waar je van hield.
Het leven is verandering en dat is soms zwaar, de enige manier om te overleven is om mee te veranderen, echter iets van waarde blijft zijn waarde behouden, ook al is het niet meer dagelijks in je leven.

liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas:
Hm... ik dacht dat ik erlangs kon glippen, maar je hebt me betrapt. Ik ben vanmorgen dus niet gaan rennen, hoewel ik dat wel afgesproken had met mezelf. Het werd 7:00 uur en ik heb me nog een keer omgedraaid met als achterliggende gedachte: vandaag niet! Sorry...

TomPoes, heel goed, niet in discussie. Het gaat ze ook niet aan. En heel veel mensen zullen jouw situatie bagataliseren omdat ze anders zelf ook moeten gaan kijken naar hun eigen situatie. Laat ze maar, je weet zelf wat goed voor je is, toch?

Anjo: heel grappig dat je om 13:44 een bericht begint met: Goedemorgen, wat zijn jullie al actief... ;)

Fran, heel moedig, die Antabus. Goede stok achter de deur! En nu leuke dingen gaan doen, verplicht!

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Twan, lach me maar uit.
De eerste woorden uit mijn keeltje is altijd goedemorgen ook al is het avond.:)
Voor de vorm zei ook nog goede.......terwijl ik eigenlijk hele andere woorden in mijn hoofd had.
Zoonlief is weg met mijn fiets en ik moet straks op verjaardagsvisite dat word dus lopen.... en we hebben het niet over een blokje om. Bus is geen optie, eindig je gewoon 2 kilometer aan de andere kant.
Plus dat mijn maag vandaag in protest is gegaan tegen het overmatige drankgebruik, ik kan Jan ruiken dus dat kunnen mijn ouders straks ook:o
Het liefst zou ik weer in mijn bed kruipen maar dan kan ik net zo goed een uithangbord uithangen met het gaat niet fijn. Dat ik me zorgen maak is een ding maar niet mijn hele omgeving, snappie vous?
Over 2 weken moet ik 3 maal per week om 6.50 in de bus zitten, lijkt me geheel onwaarschijnlijk.
Lijkt me zo wie zo onwaarschijnlijk dat ik dan gewoon weer in het normale leventje mee ga draaien.
In een voorbeeldfunctie nogal liefst. And the Oscar goes to...........
Ben ik toch een fantastische filmcarriere mis gelopen:(

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziezo, tweede kwartje is ook geslikt. Dat ene kwartje begon namelijk op een zielig twijgje te lijken in plaats van op een stok achter de deur. ;)

Helaas pindakaas: geen leuke dingen voorlopig. Morgen komt de architect en het lijkt hier Libanon wel, zonder bommen en granaten, alleen dankzij mezelf. En de keuken begint steeds meer op een laboratorium ter bestudering van het leven der fruitvliegjes te lijken. :wacko: Ik geloof dat er ook een familie zilvervisjes in de badkamer woont...

Iedereen bedankt voor de lieve reacties. Niet te lief worden, hoor, want daar heb ik moeite mee. :D

Anjo, je hebt nog twee weken om jezelf weer op de rails te krijgen. Misschien moeten we samen aan de Antabus?

En nu weer aan de slag!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grote, grote afwas gedaan!!! Bed verschoond, lakens gewassen. Papierboel snel in een doos gedaan, want geen moed meer om de boel te sorteren. Heb er wel snel 3 rekeningen uit gevist en betaald. Net op tijd hoop ik. Morgen sorteer ik de papieren. De architect wordt genoeg betaald om blind te zijn voor de rest van de rommel. Toch voel ik een heel klein strijkkriebeltje opkomen! Is dan ook een paar maanden geleden... Zelfkennis is het begin van alles wijsheid, en dus heb ik van alles grote hoeveelheden: servies voor 12 personen, ondergoed in grote hoeveelheden, handdoeken in grote hoeveelheden... Genoeg voor een flink gezin. Haha.

Ben wel moe, zeg! Gaat wel over...

Net ontdekt: drinkyoghurt van Campina. Lekker!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran,

Dat was toch Antabus he? Geen speed? ;)

Wat knap dat je zo voortvarend alles aan het aanpakken bent! En inderdaad: er is geen andere kennis dan zelfkennis...

Nog even de rest van de strijk wegwerken, een halve film kijken en voor de tv in slaap vallen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou me niets verbazen, Fran. Toen ik begon werd ik ook ineens creatief, is nu weer grotendeels over.
Ik ben echt stout geweest en ben toch in bed gekropen met een goed boek.
Zoonlief is ook weer terug dus stap ik op de fiets. Toch even verjaardagkaarsjes gaan uitblazen.
Alle stress en boosheid is van me af gevallen, lezen moet zonder enige twijfel de gezondste verslaving zijn die er is. En het is er ook weer voor, een beetje storm maakt het helemaal af, dekbedje om je heen en hoofd in goed verhaal, daar kan niets tegen op.

Ik hoop dat iedereen HEEL door het weekeinde komt. Ik weet vrijdag is voor velen een moeilijke dag,
maar ook deze gaat voorbij en duurt een stuk korter als je hem niet verlengt met een stevige kater de volgende dag. Afleidig helpt, echt. Goede film, pot thee. niets op tv, huur dan wat, drank kost net zo veel.
Vriendn bellen als je alleen woont, je partner verleiden als je er een hebt etc.

Anna, ik ga drank niet uit de weg als er bezoek komt. Ik probeer het niet in huis te hebben maar komt er een vriendin dan koop ik voor haar een fles en geef die mee. Mijn vriendinnen weten van mijn probleem dus als ik het niet vertrouw dan is er niets in huis. Vinden ze ook goed.
Echter WW is niet mijn vergif dus ik heb gemakkelijk praten. Als ik wel drink dan mag ik van mijzelf alleen maar halve flessen kopen. Dus dan moet ik elke keer als ik wil drinken de beslissing nemen.
Iedereen veel kracht en wijsheid en gewoon een gezellige avond!

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...