Spring naar bijdragen

Donderdag 3 augustus 2006

Francesca

Aanbevolen berichten

Hoi Kaab,
Waarom heb je dat gevoel ineens? Je doet toch gewoon mee?
Nu ja, ik heb het ook vaak, hoor... In veel situaties. Ik ben dan ook wel een beetje een buitenbeentje.
Jammer van de drank, maar van mij geen schoppen, hoor! Morgen krijg je weer een nieuwe kans!
:sun:

Anjo,
Je geloofwaardigheid verlies je maar als liegt. We hebben netjes onze zonden opgebiecht. Da's dus geloofwaardig.
Ik moest je nog iets schrijven, maar ik kom er nu even niet op. Zucht. Korsakov.

Anna,
Lukt het een beetje?
Vandaag heb ik dag 9 gehaald. Voor mij is het gevaar nu grotendeels geweken. Voor jou is het nog volop gevarenzone, hé.

Vandaag tamelijk productief geweest. Kookwas gedaan, een halve afwas (hij was dan ook gigantisch), en een grote pot spaghettisaus gemaakt.
Het zou ook kunnen dat ik voor een nieuwe werkgever aan de slag kan dankzij mijn pseudogeliefde. Als mijn prijs oké bevonden wordt, kan ik maandag of dinsdag een klusje krijgen. Dat geeft me nog 3 dagen om mezelf te kalmeren en aan het idee te wennen. Ben nogal sch**terig op dit moment, dat schreef ik gisteren al.

Groetjes,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve allen;even ter geruststelling.

ik heb mezelf weer bijeen geraapt!
En ik ben niet dronken.
Wel ga ik zo uit vermoeidheid van alles slapen.Maar daar is niks mis mee lijkt me.

Het blijft knokken.
Is het goed als ik zeg morgen meer?
Ik bedoel dat ik nu te moe ben om me goed te uiten.
Ook de pb-ers horen morgen meer van mij.

Liefs en sterkte Lola

Ik ben en blijf voorlopig een eigenwijs rebelletje.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ooo lola, wat zou ik je graag uit dat huis daar sleuren en in een veilige en rustige omgeving willen zetten maar de enige die dat kan ben jij!

Kaab, volgens mij speelt het weer ook mee vandaag, op mijn werk was er ook sprake van een algehele algemene depressie, iedereen was moe, prikkelbaar en het zat.. ik trouwens ook hoor!

Dat buitenbeentjesgevoel is vaak iets wat we onszelf aanpraten.. Ik denk dat dit forum vol zit met buitenbeentjes... want wat is normaal? Ik voel me al mijn hele leven een buitenbeentje als ik met de 'normale' maatschappij omga. Ik pas er ook niet in, geen carrierebaan, geen man en kindjes, geen mooie auto voor de deur, geen eigen huis.. Gelukkig doe ik vrijwilligerswerk in een buitenbeentjesbedrijf (leer/werkplek voor mensen met een psychische achtergrond) en tussen de buitenbeentjes daar voel ik me helemaal thuis. Daar mag je kwetsbaar zijn, je dag niet hebben, lastig zijn, vrolijk zijn... en vooral , jezelf zijn.

Hier mag dat ook, dus ik hoop dat je je wat minder buitenbeentje gaat voelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Wat een deprimerende dag vandaag hè? Ik zit ook al de hele dag met een gigantische kater (en niet eens van de alcohol), en de rest van jullie blijkbaar ook.
Dat buitenbeentjesgevoel ken ik ook al heel lang, maar mij is wel eens gezegd dat het meer tussen mijn eigen oren zit dan ergens anders. In ieder geval hoor je er hier gewoon bij hoor Kaab.
dvdb, gisteren was mijn derde dag, en ik voelde me exact zo. En vandaag de vierde, en het wordt nog steeds niet beter. Vanmiddag werd het me even te kwaad, en bij gebrek aan wijn heb ik toen een grote slok uit een fles van Jan (van mijn zoon) genomen. Dat vind ik helemaal niet lekker, dus ik kreeg een enorme hoestbui en vroeg me af waar ik in godsnaam mee bezig was. Daarna heb ik niks meer genomen, maar ik voel me nog steeds raar, nerveus, een beetje shakerig. Eigenlijk net of ik gedronken heb, maar dat heb ik niet. Herkent iemand dit?
Daarstraks moest ik de hond eten geven, en stond ik enkele minuten doelloos in de kast met wasmiddelen te staren. Ik snap er niks meer van.

Misschien afkickverschijnselen? Ik hoop dat het snel over gaat, want dit is niets.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fran, trouwens gefeliciteerd nog met dag 9, en al je productiviteit vandaag. Hartstikke goed meid, doorgaan zo.

En Lola, kun je niet buitenshuis af en toe iets anders gaan doen? Bij je vriend thuis zitten lijkt me niet helemaal goed voor je.

En hoe registreer ik 1 slok nu in mijn schriftje? Het is niet niets, maar ook geen glas. Daar moet ik nog maar even over nadenken.

:angry:Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna, je bent een gewoonte aan het veranderen, dat is gewoon niet makkelijk! en een slok?? een 10e glas ofzo?? als het bij die slok blijft registreer je het gewoon als niks, en beschrijf je het in je alcoholschrift bij gedrag.

Ik ben de mist in gegaan vandaag maar dat wist ik eigenlijk al bij voorbaat. Mijn grootste risicodag,

en de donderdag en ook nog eens ongesteld moeten worden. Maar ik doe het rustig aan en de rest van de week weet ik ook weer dat ik alcoholvrij ben. Het zij zo, dit is schijnbaar mijn ritme!

maar laat niemand dat ertoe zetten over te gaan om daarom ook een slok of meer te nemen!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan, heb je soms een winddans gedaan? Hier waait het al de hele dag vreselijk!

Tapas, 'k wil je niet aanmoedigen, maar ik zou blij zijn met zo'n ritme! Misschien moet ik daar maar naar streven... Naar 1 dag in de week. Misschien word ik het dan uiteindelijk gewoon zat? Wat denk jij, Tapas? Hoe lang zit je al op die ene dag?

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm. Je wordt het dus nooit zat blijkbaar... Nu ja, is nog altijd beter dan elke dag aan de zuip gaan...
Ik heb het boek 'Stoppen met roken' van Allen Carr al een paar keer gelezen (maar nog altijd niet gestopt natuurlijk), en hij raadde ook sterk af om bijvoorbeeld te minderen en slechts 2 sigaretten per dag te roken, omdat je dan zo gehecht raakt aan die 2 sigaretten, dat je ze nooit meer kunt laten... Waarmee ik je natuurlijk niet wil ontmoedigen.

Zijn boek 'Nooit meer een kater' vond ik trouwens heel interessant. Ben toen 5 dagen droog gebleven herinner ik me. Misschien moet ik het maar weer een keer gaan halen in de bieb.

Zo en nu naar bed. Moet morgenochtend vroeg op.

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...