Spring naar bijdragen

Donderdag 3 augustus 2006


Francesca

Aanbevolen berichten

Frank Boeijen

DRONKEMANSGEDICHT


Het wordt al licht
En de zon die schijnt
Op haar onbekende gezicht

Het laatste glas
Van deze nacht
Een dronkemansgedicht
Een laatste grap
Een laatste lach
Om een dronkeman die zingt

De dronkeman zit op de bank
En zij leest zijn hand
Je bent verliefd dat kun je
zien zegt zij en zij lacht

Maar niet op mij
Maar op iemand
Die ver weg op jou wacht

Een laatste glas
Drink op deze nacht
Een dronkemansgedicht
Kom geef me een hand
Wens goedenacht
Groet een dronkeman die zingt

Maar niet op mij
Maar op iemand
Die ver weg op jou wacht

Hef het laatste glas
Van deze nacht
Een dronkemansgedicht
Het laatste glas
Van deze nacht
Een dronkemansgedicht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Allemaal,

Ik ga de berichtjes maar niet weghalen. Al schaam ik me dood. Dit was pure angst en angst is nooit een goede raadgever.Ik werd daarnet wakker en kruip zo met een pot thee op de bank. Er is vast nog zo'n oude film op de tv. Stom lukt het me al maanden zo goed als droog te blijven dan komt zo iets.
A wel knieen afgeveegt en we beginnen overnieuw.
Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Blij dat je er weer bent. Gebruikte je de afgelopen maanden Refusal of een ander middel, en benje daarmee gestopt vanwege je nieren? Ik kan het me wel voorstellen, je had vorige week niet zo'n beste week. Ik zou meteen ook voor de bijl gaan. Maar kop op, je moet ervoor blijven gaan. Weet je, je kunt die test volgens mij beter niet teveel uitstellen. Anders blijf je zenuwachtig en moet je iedere dag dit gevecht aangaan. Je kunt het maar beter gehad hebben. Ik heb geen flauw idee wat zo'n test inhoudt, maar als je maanden lang droog geweest bent, moet dat toch kunnen lukken?

Dus probeer het: schouders eronder, hoofd omhoog en gaan ervoor. Moet je kijken hoe opgelucht je bent als je het achter de rug hebt. En zet Jan maar even achter slot en grendel, of laat hem door het gootsteenputje wandelen.

Je kunt het!

Hoi Fran, je hebt Frank Boeyen ook gevonden? Sorry, maar ik was echt te moe gisteravond. Ga je vandaag voor dag 9. Doen hoor, laat me niet alleen zitten. Ik moet er ook voor vechten.

:heart:Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, fijn om weer van je te lezen. Ik ken dat soort totale paniekmomenten te goed om het niet te begrijpen.. soms helpen ze ons ook verder om te stoppen met uitstellen of om onze grenzen aan te gaan geven! heel veel succes vandaag!!

Anna mijn complimenten, je bent zo goed bezig joh!! de eerste dagen zijn zo zwaar maar je doet het gewoon wel!! blijf per dag kijken.

Ik had gisteren ook enorme trek maar door het forum en "de drinkers" van gisteren heeft het mij van de fles weerhouden. Tja en vanavond kan het ook niet want morgen moet ik met Twan gaan hardlopen, he Twan... (mag het ook om 9 uur?)

Ik ben moe, moet volgens mij weer ongesteld gaan worden, gisteren was er erg veel spanning en drukte op het werk dus vandaag ga ik echt mijn best doen rustig te werken en me niet op te laten fokken.

Iedereen een positieve dag toegewenst!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

ik weet dat ik zeer stil ben op het moment.Dat heb ik bij tijden.Sommigen
kennen dat al van mij.
Niet dat ik wegblijf om lekker veel A.......te gaan drinken hoor.
Al heb ik me toch soms een drang luitjes!!!Niet te beschrijven.

En ik ga ook nog te regelmatig de mist in.

Gisteren 3 zware gesprekken waaronder met verslavingszorg en 1 met
de psychiater en nog met een ambulante hulpverlener.

Door mijn slechte lever mag ik dus niet refusal of antabus gebruiken!
Iets dat me wel zou kunnen ondersteunen dus ik ben teleurgesteld
alhoewel ik het totaal begrijp.

Na de gesprekken was ik zo op en gespannen en wilde A.........
Het is me gisteren wel gelukt om daarvan af te blijven.

En vandaag ga ik voor vandaag!!!
Ik ben de afgelopen tijd niet zo in orde en ongelooflijk vermoeid.
Toch ga ik straks de huishouding doen.Eerst nog een shaggie.
Erg he`,ze rookt ook nog!!!!

Dus al schrijf ik niet of bijna niet.Ik lees elke dag wel even de dagdraad van de dag ervoor.

Ieder sterkte en liefs.

Lola

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, Tapas, Anna,

Natuurlijk weten we allemaal hoe moeilijk dit gevecht is. En Anjo, ik noem mezelf dan wel 9 maanden ADB maarre.... dat is de uitglijders effe niet meegeteld.

Ik kan jullie eéén opbeurend bericht geven: het wordt steeds makkelijker, echt waar. Ik heb nu dagen dat ik vergéét dat het 1600 uur is.

En ik weet nu ook beter waarom 1600 uur zo'n probleem is.

Anjo,
natuurlijk gaan we naar de dijk !!!!!!!! Huub wacht op ons !!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tapas,

Zo voelde ik dat ook. Ik stond bijna op het punt iets te pakken, maar toen las ik de berichtjes op het forum en was daar zo mee bezig dat ik het uiteindelijk niet heb gedaan (gelukkig).

Jij drinkt (afgezien van je uitschieter vorige week) al veel langer niet. Blijft die trek nu zo enorm? Ik wordt er echt doodmoe van. Ik had gisteren niets gekocht, maar had daar 's avonds alweer enorme spijt van. 's Morgens ben ik dan wel blij dat ik het niet gedaan heb, maar iedere avond die worsteling...vreselijk. Drukt me wel met de neus op het feit dat ik dus écht een alcoholprobleem heb.

Ik merk wel aan mijn kinderen dat ze blij zijn als ze me met een glas fris zien. Toen mijn oudste zoon gisteren de laatste CC inschonk zei hij meteen "ik zet wel weer een fles koud hoor, mam". Heel lief.
Daar doe ik het dan voor, maar als die trek zo erg blijft weet ik niet of ik het vol blijf houden.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet volhouden Anna, Op de langere tijd levert het zoveel voordeel op, je gaat je echt stabieler voelen en kijk eens naar Koekie, die heeft maanden gevochten met haar 16.30 uur dip. en zelfs die gaat nu soms zomaar voorbij zonder trek!
Ik dronk vaak omdat ik me depressief of angstig voelde en weet je, als ik niet drink voel ik me veel minder depressief en angstig of kan ik er veel beter mee omgaan... het zijn dan wel lange termijndingen maar het maakt het leven veel dragelijker als met alcohol, terwijl we denken dat de alcohol ons leven juist dragelijker maakt.. pffff snappen jullie het nog?

Ik kan antidepressiva slikken en pammetjes maar het beste medicijn in mijn geval, om me goed te voelen en dingen aan te kunnen... is niet drinken

dus op naar weer een droge lange termijndoel dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ontdek inmiddels wel steeds meer waarom ik ook alweer drink (behalve moe en gestresst zijn). Ik heb, merk ik, de neiging wat zwaarmoedig te zijn, en moet dan vaker denken aan alle minder leuke dingen die ik meegemaakt heb. Terwijl ik veel liever gewoon vrolijk en opgewekt ben, en met een beetje A. kan ik dat ook (maar niet als ik teveel op heb hoor, dan duik ik kilometers de put in en wordt het nog erger).

Ik heb het gevoel dat ik op dit moment veel minder overal de lol van zie, maar misschien wordt dat op de duur ook wel minder. En ja, ik heb alle ellende natuurlijk jarenlang ondergedompeld in de wijn, om er maar niet aan te denken. Kennelijk moet ik alles toch ook nog een keer nuchter onder ogen zien. Kan er ook nog wel bij.

Sorry, ik ben een beetje depri vandaag, maar dat zal wel weer over gaan.

Groetjes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,
Ik wil mijn berichten van gisteren niet eens herlezen! Ik geloof dat ik het tamelijk oké gehouden heb, behalve dan dat ik het forum verweet te lief te zijn...
Maar kijk: we hebben Tapas en Anna van de drank afgehouden!

Ik zit veel te vaak op dit forum, en eigenlijk doet het me vaak niet zo goed. Als ik de stoppers zo goed bezig zie, ben ik zoooo teleurgesteld in mezelf. En dan denk ik: Dat kan ik nooit. En als er iemand een uitglijder heeft, denk ik dan weer: Zie je wel, het lukt x ook niet, dus mag ik een biertje.
Heel dubbel allemaal.

Ik denk dat ik beter wat afstand neem en wat meer fysiek met dingen bezig moet zijn. Grote schoonmaak houden. Volgens iedereen hier een goed idee, omdat je zo ook schoonmaak houdt in je hoofd.

Lieve Anna,
Goed van je, al 3 dagen! Misschien wordt dag 4 gemakkelijker? Ik hoop het voor jou!
Knuffel,

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fran,

Volgens mij kun je met een gerust hart je berichten van gisteren herlezen, daar was namelijk niks mis mee!

Dat je zo vaak op het forum zit is misschien wel omdat je er iets aan hebt? En misschien vind je het stiekem ook wel prettig als het lief is? Stiekem hoor, je hoeft het niet toe te geven...

Je bent hartstikke goed bezig! Je doet je best, en vaak lukt het. Wat wil je nog meer? Natuurlijk is het uiteindelijk fijn als we allemaal ons leven weer helemaal onder controle hebben, maar dan weet ik er nog wel een paar...

En grote schoonmaak is een goed idee, gewoon schoonmaken misschien nog wel beter. Iedere dag een beetje, niet alles tegelijk... De toekomst is al lang begonnen.

Anna, drie dagen, gefeliciteerd, heel erg goed!

Liefs iedereen,
Twan ;kwispelendhondje:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fran,

Ik zat de eerste paar dagen ook elk vrij moment te koekeloeren of er iemand op het forum was. Ik heb ontdekt dat het voor mij beter werkt als ik om de zoveel tijd (als ik de gelegenheid heb thuis, of op mijn werk) even kijk welke nieuwe berichtjes er zijn, en daar eventueel op reageren. Zo krijg ik toch nog iets gedaan. Op mijn werk kan ik trouwens telkens maar heel even ingelogd zijn, anders gooit de server me eruit.

Ik heb er wel veel aan, om regelmatig op het forum te kijken. Het heeft mij gisteren en eergisteren er toch van weerhouden een glas in te schenken. Mijn advies: kom gezellig een aantal keren per dag meekijken en meekletsen, maar blijf niet continu achter je beeldscherm zitten.
Gewoon tussendoor af en toe een schoonmaakklusje en aan het werk, maar inderdaad niet alles tegelijk, zoals Twan al zegt.

En niet helemaal wegblijven, want dan mis ik je hoor. Ik mis Chinagirl eigenlijk ook, hoe zou het met haar zijn in China.

Ondertussen ga ik stug door met dag 4, maar suf dat ik me voel!

Twan, het weer mag wel wat minder somber hoor! Dit past teveel bij mijn stemming. Doe nog maar een dansje of zo.

Liefs, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

Ik dans me suf, maar volgens mij zijn er vertaalproblemen tussen hier en boven...

Dat suffe gevoel waar jij het over hebt herken ik wel. Had er de eerste dagen ook last van. Om je eerlijk te zeggen is het nog steeds niet helemaal weg. Volgens mij is het zo dat acohol je een dosis 'valse' energie geeft. Als die bron wegvalt duurt het een tijd voordat je lichaam zijn echte energieniveau teruggevonden heeft. Ik ben 's avonds veel sneller moe, en ook gedurende de dag heb ik vaak veel minder energie. Ik vertrouw er maar op dat dat zich corrigeert...

Dat dansen is natuurlijk ook wel heel vermoeiend.

:)

Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fran,

Hebben we toch nog iets goeds gedaan:D
Dat schoonmaken schijnt te helpen maar daar hoef ik vandaag niet eens aan te denken, er hangt een hele dikke zwarte kater boven mijn hoofd.
Het forum heeft voor mij ook een semi-sociale functie. Ten eerste trek ik me er aan op als het iemand wel lukt. Wij zijn ongeveer tegelijkertijd begonnen en wij blijven toch doorgaan, we geven niet op.
Ook al denk ik soms dat mijn geloofwaardigheid geheel door de wc ligt op het moment.
Ten tweede heb ik op het moment nogal de neiging om mezelf terug te trekken. Bijna al mijn vriendinnen zijn op vakantie of in luv of hebben alles zo perfect voor elkaar. Kan behoorlijk irritant zijn.
:wacko: Tuurlijk ben ik gek op haar, ze is niet voor niets mijn vriendin maar ietsie pietie minder perfect zou niet slecht zijn.
Dus als ik het forum niet had zou ik ook niets hebben om vandaag eens tegenaan te mopperen.

Persoonlijk vind ik eigenlijk dat je het juist goed doet. Er schijnen van die mensen te zijn die de knop zo om kunnen draaien. Helaas ik kan dat niet en jij blijkbaar ook niet. Maar we blijven vechten en dat telt ook voor iets. Uiteindelijk lukt het op onze eigen manier en wat het beste bij ons past. Niet? Anders waren we al lang weg van dit forum, toch?

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn een stelletje vandaag! marieke ik zag je berichtje te laat. Stom systeem eigenlijk dat je pas kan zien dat iemand geschreven heeft als je het herleest. heb je al die tijd op de camping gezetten>
Dan lijkt het me tijd om weer naar huis te gaan. vakantie is leuk maar alleen maar leuk omdat het tijdelijk is.

Ik heb een heleboel lieve pbtjes gehad. Dank jullie wel. Het doet mij echt goed.
In het echte leven krijg je na zo'n dag alleen maar rotte vis, groot gelijk hebben ze maar is toch echt het laatste wat je nodig hebt. Althans ik sla mijzelf altijd behoorlijk met de kabeljouw om de oeren de dag erna.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het past wel niet op een tegel, maar ja...
Uit de 19e eeuw:

1
toen Lucifer met zijn trawanten
't was in 't begin der wereld nog
vergadering hield vroeg hij aan d'and'ren:
hoe krijgen wij de mensen toch
daar riep er een, zijn stem klonk hol:
heer duivel geef hen alcohol
ja alcohol ja alcohol

2
en Lucifer sprak heel tevreden:
uw raad is waarlijk niet zo slecht
ja alcohol kan zielen doden
ik prijs u als een slimme knecht
tap spoedig alle vaten vol
dan breng naar d'aard den alcohol
den alcohol den alcohol

3
reeds vlogen twee- driehonderd duivels
naar d'afgrond terug op 's meesters woord
en rolden kort daarna de vaten
naar d'aard heen uit de hellepoort
de duivels riepen luid en hol:
hier mensen drinkt 't is alcohol
't is alcohol 't is alcohol

4
de mensen liepen toe bij stromen
elkander vragend: wat is dat
de duivel lacht want heel de schare
verzoekt om 't heilloos hellenat
de duivels schreeuwen woest en dol:
hier mensen drinkt 't is alcohol
't is alcohol 't is alcohol

5
weldra ligt heel een rij van drinkers
om 't vat als redeloos vee bijeen
men tiert men vloekt de duivels grijnzen
en dansen jubelend er omheen
maar Lucifer roept: hou toch vol
geef steeds die mensen alcohol
ja alcohol ja alcohol

6
en heel een stoet van droeve rampen
trok huilend uit de hellepoort
't Was armoe diefstal nood ellende
't was haat en wraakzucht roof en moord
de duivel riep van blijdschap dol:
hier is 't gevolg van d'alcohol
van d'alcohol van d'alcohol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja,lieverds ik lees jullie en ben blij dat jullie er zijn!

Alcohol=my devil.Mijn vriend heeft vanaf vanmiddag vroeg vakantie.En ik ga
nu al stuk omdat ik zo'n manier van vakantie vieren(mijn eigen schuld)niet kan dragen.
Met andere woorden,so sorry maar het is al een beetje mis.En in mijn hoofd heel erg.

Ik ben zelf verantwoordelijk hoor!Maar kan het even niet meer aan.
Ik laat van me lezen hoor.

Liefs Lola-het kr*ng dat eigenwijs blijft!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...