Spring naar bijdragen

woensdag 9 augustus

sneeuwwitje

Aanbevolen berichten

Ben ik te laat of ben ik te vroeg.

Twan : Je bent en blijft een kanjer,nog gefeliciteerd met je twee maanden:present::D

Tom Poes: Je kunt ontzettend mooi schrijven, weet niet wat je beroep is.
Kun je even in je boek kijken waar maagzuur en maagpijn vandaan komt.

Dave; gefeliciteerd met de eerste week ADB, en sterke met je tweede week

FRAN; Wat dacht je van oordoppen, met dat kabaal voor je deur, kun je tenminste ff rusten.

KATRINA; altijd aanwezig voor de medemens, maar hoe gaat het met jou????

Medea: Het is moeilijk om er tussen te komen, merk ik soms ook, dan lees ik alleen maar, knap van je om toch terug te komen.

Anna: Je schrijft zo gezellig en gelukkig zo vaak, hou vol meid je bent goed bezig.

Angel6: Jij ook de felicitaties meid:musicnote::present:;)

ERicä: hopelijk ben je niet in de valkuil gevallen vandaag en we zijn benieuwd naar je verhaal

Will: Hoe bevalt het in het nieuwe huis?

Tapas: Hoe gaat het met jou en je hondje?

Mismaff: Je hoort er ook bij, niet opgeven hoor

Marieke44: sterkte

Lola fijne vakantei
Anjo waar ben je

En voor iederreen die ik vergeten ben veel sterkte

en sneeuwwitje: die kan niet slapen, daar ging het slecht mee, gisteren naar psycholoog geweesti.v.m paniekstoornissen en straatvrees, ook over tactus gehad en de alcohol natuurlijk. ZE vindt dat ik opgenomen moet wordenin een ontwenningskliniek. vertel morgen verder heb nu geen zin meer.

liefs sneeuwwitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sneeuwwitje,

Ben het met Tompoes eens: vraag eerst eens aan je huisarts van hij/zij ervan vindt.

Mijn moeder is 5 jaar geleden opgenomen geweest in een ontwenningskliniek maar zij dronk zo'n twee flessen vodka op een dag en alles waar ook maar alcohol in zat. Toen zij een gevaar werd voor haar omgeving en niet meer kon functioneren is ze pas opgenomen in de detox (=ontwenningskliniek). Meestal word je op advies van je huisarts of via Riagg of CAD doorverwezen naar zo'n kliniek.

Laat je niet iets aanpraten voordat je meer advies hebt ingewonnen. Persoonlijk vind ik dat ze tegenwoordig wel heel snel roepen dat je opgenomen moet worden.

Heel veel sterkte en laat je niet zomaar iets aanpraten.

angel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal!

Fijn zo'n update waarin iedereen even genoemd wordt, Sneeuwwitje. Zelfs ik met m'n slaperige kop ben nu weer helemaal bij, bedankt...

Angel, gefeliciteerd met je 8 weken meid! :present::present::present::present::present::present::present::present:

MissMaff, ik hoop dat je gewoon blijft schrijven, maar inderdaad misschien beter hier in de dagdraad, dat leest iedereen iedere dag, en dan krijg je ook meer reacties.

Ik weet niet hoe het bij jullie allemaal is, maar hier is het een druilerige woensdag. Regen op z'n Hollands... Eerst maar eens even douchen en omkleden, en dan aan het werk...

----

HET WEER VOOR WOENSDAG 9 EN DONDERDAG 10 AUG.

Ook woensdag zullen de opklaringen niet veel voorstellen en uit de bewolking kan soms een klein buitje vallen. De hoeveelheden zijn echter beperkt. Verder komt er een meest matige westenwind te staan en komt de temperatuur nog rond de 20° te liggen. In de avond en nacht is ook een plaatselijk buitje mogelijk en koelt het af naar 11 tot 14°. Donderdag laten de buien al wat meer vallen en ook dan zien we de zon maar nu en dan. De meeste zon is in het zuidwesten te vinden. Ook dan staat er een meest matige westenwind en de temperatuur zal met 17 tot 19° aan de karige kant zijn.

De temperatuur van het zeewater ligt nu rond de 20°.

----

Allemaal een fijne dag!

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwwitje, het gaat in het leven om wat jij wilt en niet om wat bv een psycholoog wil. Denk jij dat een opname in een ontwenningskliniek je verder helpt? of kun je het op eigen houtje samen met Tactus? Volgens mij helpen ze je in een ontwenningskliniek niet echt verder met bv straatvrees enzo.. en als je nu met tactus bezig bent waarom zou je dan opgenomen moeten worden?

oftewel, jij kent jezelf het beste en weet diep in je hart wat het beste voor je is. Als dat opname is ga er dan voor, als dat Tactus thuis is ga daar dan voor. Jij bepaalt!! en ik kan me voorstellen dat je daar wakker van ligt, het is nogal wat als je dat wordt voorgesteld!

sterkte met je beslissing en ja met hond en mij gaat het goed, Op de cursus zie ik veel voorbeelden van hoe het niet moet en dan ben ik reuze trots op ons tweetjes dus is die cursus toch nog ergens goed voor!
Ik weet nu tenminste zeker dat hij wel gelukkig is en twijfel niet meer!!!!

sterkte vandaag en dat geldt voor iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt sneeuwwitje,die tweede week zie ik goed en met vertrouwen in.

Ik merk dat ik trouwens best wel wat steun heb aan dit forum ook al ken ik jullie niet persoonelijk, toch wel mooi dat internet.

Heb trouwens slecht geslapen maar volgens mij was het volle maan en dan heb ik er altijd last van.

Iedereen weer veel sterkte vandaag en ik doe het vandaag lekker rustig aan.

groeten van dave.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sneeuwwitje,

Ik vind een opname ook wel een heel drastische maatregel, hoor. Maar het hangt er natuurlijk van af hoe diep je in de problemen zit. In mijn ogen is een opname meer iets wat je doet als je fysiek heel zwaar verslaafd bent, omdat je dan waarschijnlijk toch onder medische begeleiding moet afkicken. Maar ik weet er verder niet zoveel van en wil me er dan ook niet al te sterk over uitspreken.

Een jaar of drie geleden wilde ik weer psychologische hulp en ging ik naar een officiële dienst waar ik jaren vroeger ook therapie gevolgd had. Na een eerste gesprek en overleg met het team vonden ze daar ook dat ik naar een afkickkliniek moest. Ik voelde me toen zooooo in de steek gelaten! Diezelfde middag vond ik een psychologe met een privé-praktijk en ik ben lang bij haar gegaan. Tot ze stopte en ik bij mijn huidige therapeute terechtkwam, waar ik heel veel van leer.

Ik dronk toen ook minder, gewoon omdat ik me beter in mijn vel voelde. Het is anderhalf jaar geleden of zo mis gegaan, en ik begon echt wel naar de goot af te glijden de laatste tijd. Nu ja, niet echt, maar de goot was in zicht. Toen vertelde mijn vriendin me over Tactus en kwam ik hier terecht. Dat is intussen ook alweer 3 maanden geleden. Ik heb nog twee maanden stevig doorgezopen. Ben ook een paar weken van het forum verdwenen. Dan teruggekomen en een gigantische strijd uitgevochten met de zuipschuit in mezelf. Dat kan iedereen hier wel bevestigen. Vorige woensdag nog vreselijk veel gezopen en ineens kwam de klik. Met behulp van Antabus begin ik vandaag aan dag 7 van volledig droog staan. Daarvoor heb ik bijna 3 weken om de andere dag gedronken. Ik weet dat er nog een lange weg voor me ligt, maar zoals de meesten hier denk ik niet te ver vooruit. Gewoon vandaag weer doorkomen.

Jij bent nog niet zo lang op het forum en waarschijnlijk moet de klik nog komen. Bovendien heb je het vroeger al gedaan, en dus weet je dat je het kunt. Geef de moed dus niet op!!!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Francesca,

Geweldig, 6 dagen droog! Dat is een bosje bloemen waard! :present:
Heel goed om te lezen hoe je gisteren schreef dat je inderdaad weer meer zelfvertrouwen krijgt al je een tijdje niet drinkt. Dat je rechter gaat lopen, mensen weer aan durft te kijken als ze je aanspreken, heel herkenbaar...

Over je schriftentick gesproken, in combinatie met je adoratie voor de HEMA, ken je de winkel MUJI? Het is een soort Japanse Hema, met een aantal vestigingen in Parijs, dus als je eens in de buurt bent... Ze hebben het lekkerste badzout wat ik ken, en ook hele fijne papierwaren. Je zult misschien niet zo snel in de buurt zijn, maar je kunt je op het Net alvast verlekkeren aan de catalogus: www.muji.fr en door niet te drinken misschien zoveel sparen dat je over een poos de TGV kunt pakken en erheen gaan...

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Twan,

Nee, ken ik niet. Ben in februari voor het eerst in mijn leven naar Parijs geweest en ik heb toen gezworen dat ik terug zou gaan! Ik heb wel veel geld verbrast door het zuipen, en die verbouwingen gaan ook veel geld kosten, maar ik denk dat ik toch een deel van het uitgespaarde geld ga wegleggen voor een citytripje! Misschien heb ik tegen dan wel een hubbie... *hoopvolkijkend*

Ik ga alvast een keer op de site kijken!

Liefs,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo iedereen ik hoop dat ik het nu goed hebgedaan in ieder geval heel veel dank van al jullie reacties was een beetje down en konmijn ei niet kwijt en voelde me erg alleen nu mijn kinderen weg zijn ik ben geen grote schrijfster en kom ook niet dagelijks op dit forum maar ik zal proberen wat meer te beantwoorden zal vandaag in ieder geval mijn best doen ik heb een rot nacht gehad en heb weinig geslapen ik moet vrijdag naar de traumaloog ik ben beniewd wat hij te vertellen heeft ik moet er al om 9.20 zijn en dat is erg vroeg voor mij als ik morgen de uitslag heb zal ik het schrijven veel liefs van mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Mismaff,

Goed dat je de dagdraad gevonden hebt. Was het leuk met je kinderen? Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om de draad weer op te pakken en je gewone gang weer te gaan als je net fijn bezoek hebt gehad.

Ik hoop dat je blijft schrijven hier op het forum. Iedereen heeft zo z'n dingen en we proberen er samen het beste van te maken! Veel mensen slapen slecht op dit moment, het lijkt wel in de lucht te hangen.
Zoals Dave al schreef is het vandaag volle maan, misschien dat dat er iets mee te maken heeft (al zal het in jouw geval ook wel gewoon zo zijn dat je je kinderen mist, toch?).

Ik hoop dat het goed gaat vrijdag, laat maar horen hoe het verlopen is!

Liefs,
Twan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mismaff,

Ik kan me ook goed voorstellen dat het weer een hele aanpassing is nu de kinderen weer weg zijn. Toen ik zondagavond thuis kwam van een bezoekje aan mijn zus, voelde ik me ook eenzaam, en maandag had ik er ook nog last van. Je wordt op zo'n moment echt met je neus op het alleen-zijn gedrukt, hé!
Gelukkig neem je je Antabus, zodat je niet weer kunt hervallen, zoals de vorige keer.

Ik ben benieuwd wat de dokter zal zeggen over je nek. Heb je al wat meer gevoel in je hand?

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal,

Angel gefeliciteerd met je 8 weken ADB:present::present::present::present:rose;:present::present:.

Mismaff, fijn dat je bent gebleven. Het zal zeker moeilijk zijn nu je kinderen weer weg zijn. Ik hoop dat je je nu wat beter gaat thuis voelen op het forum. We zullen je steunen zo goed als we kunnen.

Twan, je schrijft dat het weer bij jullie niet zo goed is, ik zou zeggen kom bij mij langs voor een kop koffie, het weer hier is heerlijk(lekker zonnetje) kun je gelijk helpen met verhuizen.

Groeten Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Ik had alweer heel wat in te lezen. Ondanks de gisteravond prachtige volle maan heb ik redelijk goed geslapen, en heerlijk lang uitgeslapen. Het lag dus niet alleen aan de alcohol dat ik moeilijk mijn bed uit kan komen, dat heb ik nog steeds. Maar op een vrije dag mag dat, vinden jullie niet? Althans, zolang het hondje het goed vindt.

Sneeuwwitje, ik schrok van de reactie van je psycholoog. Ik dacht dat je op dit moment niet heel erg overdreven veel dronk (toch niet meer dan 1 fles per keer?), dus ik vind opname wel een heel zwaar middel. Nu heb ik geen ervaring met de combinatie alcohol en paniekstoornissen/straatvrees, dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Maar ik weet van mijn ervaringen met het RIAGG in het verleden dat men daar de neiging heeft dingen veel zwaarder voor te stellen dan ze zijn. En iedere psycholoog heeft natuurlijk graag dat je eerst van de alcohol af bent, voor je in therapie gaat, want anders heeft de therapie te weinig effect. Ik sluit me bij de anderen aan, ga eerst nog eens met de huisarts praten.

Angel, gefeliciteerd met je 8 weken! :musicnote:

Francesca, idem met je 6 dagen, je krijgt een mooi schriftje van me. :musicnote: Het is heerlijk zo positief als je op dit moment klinkt op het forum. Volgens mij heb je ook veel meer energie. Laat die knop zo staan, ja?

Mismaff, leuk dat je de dagdraad hebt gevonden. Gewoon schrijven als je je een beetje alleen voelt. Zal wel vreemd zijn nu het huis weer leeg is.

Tapas, ik moest heel erg lachen om je verhaal over het rollen van je hondje. Dat doet onze hond namelijk ook. Mijn zoon heeft hem geleerd om, als hij een koekje wil krijgen, af te gaan, en bij nog een keer "af" om te rollen. Dus nu gaat hij steeds als hij loopt te schooien voor iets lekker mooi liggen, en daarna rollen. Maar als we bezoek hebben dan snappen die dus niet waarom hij dat doet. Afgelopen zondag rolde hij tegen de poten van de tuintafel aan, en hadden we allemaal een gigantisch voetbed op ons koffieschoteltje.

Zo, nu ga ik boodschappen doen, en de wijnrekken voorbij lopen. Het is week 2, dag 8.

Iedereen (ook degenen die ik niet genoemd heb) een succesvolle dag!

:)Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Allemaal...
Dank voor jullie reactie op mijn noodkreet: het liep weer es de spuigaten uit bij mij, fles per avond, met snakken naar meer....
Ik heb in de 6 behandelweken een goede tijd achter de rug met tactus. na verloop van tijd geleidelijk weer in de oude fout vervallen. Algehele slapheid, noem ik het maar.
Twan ik heb steun aan de positieve dingen die ik laatst van je las... JA herkenbaar ZO wil ik het OOK weer!!!!
Ik vergeet gewoon dat TREK tijdelijk is en overwaait.
Afegelopen dagen: een avond 2 rosetjes en de dag erop 1.
Vandaag is de dag dat ik NIET drink.
Ik ga voor dag per dag en zie het zitten.
mijn moeilijke moment begint rond 5 uur. Maar ik heb expres niks in huis dus ik moet door dit moment heen.
vandaag gaat het me lukken.
Sorry dat dit even een ego-verhaal is, maar ik MOET ergens beginnen.
Dank voor jullie steun, ik lees jullie elke dag.
Groet Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Floortje,

Las nog net je berichtje. Harstikke goed dat je vandaag niet wil drinken, en dat je al besloten hebt om ook niets in huis te halen. Ik ga gewoon om 5 uur gezellig met je mee zitten tandenbijten, want dat is ook mijn moeilijke moment. Na een week zakt het wel iets vind ik, maar over is het niet.

En nee, het is helemaal niet egoïstisch om steun te vragen. Als je het hier niet vindt, waar dan wel? Daarvoor zijn we hier toch?

Heel veel sterkte met je nieuwe dag 1. Volg je de behandeling bij Tactus nog, of ben je ermee opgehouden?

:present: Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sneeuwwitje

quote:

Originally posted by:
Anna

Nu heb ik geen ervaring met de combinatie alcohol en paniekstoornissen/straatvrees, dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.

:)Anna

Ik dus wel,ik had toen ik dronk er veel meer last van om naar buiten te gaan en me onder de mensen te begeven waardoor ik alleen in uiterste noodzaak naar buiten ging(lees boodschappen halen).

Toen ik dronk had ik daar 100% last van,nu misschien "nog" maar zo'n 20%,en wat anna al zei als je drinkt stel je de dingen altijd veel erger voor dan dat ze zijn.

Ook heb/had ik nog een sociale fobie waar ik over 2 weken bij de psycholoog moet zijn(ik had een gesprek aangevraagd toen ik nog dronk maar sinds ik dat dus niet meer doe vind ik het niet mee nodig eigenlijk,maar ik ga er toch maar naar toe want het kan nooit kwaad).

Veel suc6 ermee sneeuwwitje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi!

Ik heb vandaag een Korsakovmoment gehad! Verkeerd e-mailadres doorgegeven aan nieuwe klant!!! Mijn eigen adres welteverstaan! Ik heb mijn nieuwe adres nu al een jaar, en ineens geef ik mijn oude adres door!!! En ik had het zelf niet door! Tot het kwartje begon te vallen. Waarna ik een mailtje stuur om mijn adres te corrigeren, waarin ik een gigantische taalfout maak!!!! HELLUP!

Enfin, opdracht komt nu pas vrijdag. Zucht!

Daarna piepklein crisisje met Pseudo. Vertelde hem van mijn stommiteit en over iets anders en hij reageerde nogal lomp. Normaal zou ik helemaal van slag zijn, maar op een of andere manier kan ik er nu toch wel beter tegen. Ik dacht gewoon: Oké, misschien ben ik wel dom geweest, maar zo is het nu eenmaal en ik doe de dingen op mijn manier en jij op jouw manier. Ik ben nu eenmaal geen echte zakenvrouw. Niks aan te doen. Ik kom er zo ook wel. Mijn hart deed wel even pijn (nog een beetje), maar ach, ik noem hem ook niet voor niets Pseudo. Pfff, MANNEN!

Anna, bedankt voor je schriftje! Met jou gaat het ook al beter, niet? Ik las dat je trekmomenten minder worden, dus dat is goed! Het is zoiets als het overwinnen van hoogtevrees denk ik. Als je door je angst heen gaat, merk je achteraf dat het helemaal zo erg niet was, dat het best te overleven is. De angst is inderdaad erger dan het doorstaan van het moment. En bovendien kun je daarna ook trots zijn op jezelf!

De man met de hamer is daar ineens... Ga even op bed liggen...

Groetjes,
Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei Fran, dat wordt weer dromen.. dat vind ik tenminste het grootste nadeel van overdag in slaap vallen.. of bedoel je de man met de pneumatische sloophamer ;)?
tja en die pseudo van jou...., fouten maken is menselijk hoor, en kritiek krijgen is niet leuk maar je hebt het goed gedaan zo te lezen. Het klopt echt dat je sterker in je schoenen gaat staan als je stopt. Ik voel me ook zoveel stabieler nu en mij krijgen ze nu niet meer echt omver, op katerdagen dus wel!!

geniet nog even lekker van je vakantie tot vrijdag!

ik heb nu net eindelijk (ruim een maand later pfff) de 6 weken lijst van de online therapie ingevuld. Het is heel kinderachtig maar ik merk gewoon dat ik het best mis en dat ik baal dat het afgelopen is.. maarja als een klein kind lopen mokken heeft weinig zin en om die reden te gaan drinken ook niet, dus ga ik nu weer met behulp van het forum mijn alcoholschrift invullen zodat ik weer bij ben en dat iig niet als smoes kan gaan gebruiken om te gaan drinken... ach ja hebben we allemaal niet zo'n klein mokkend en boos kindje in ons zitten? soms is volwassen zijn gewoon niet leuk! maar wel beter pffffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Tapas en Katrina,
Ik heb wel gedroomd, maar weet niet meer waarover. Het waren in ieder geval geen angstdromen deze keer. Ik snap die moeheid wel niet goed. Is het nu van het afkicken of van de Antabus? Ik heb normaal ook nooit hoofdpijn, zelfs niet van een kater. Strange.

Hihi, Tapas, het was gewoon de figuurlijke man met de hamer... De echte man met de hamer stopt niet alleen om 16.00 uur, maar begint ook om 7.30 uur!!! En ik ben gisteren pas om middernacht naar bed gegaan... Dat stukje rebellie is er nog altijd niet uit. En ook het poetsen is er nog niet van gekomen. :angry:

Maar ik wil niet weer boos gaan worden op mezelf. Ik kan het nu even niet opbrengen... Zal het stukje bij beetje moeten doen. Elke dag een uurtje of zo. En langer als ik meer energie krijg.

Eigenlijk lijkt dat moe zijn me bij nader inzien wel logisch. Met alcohol draai je gewoon op de roes en op valse energie. Ondertussen ondermijn je je lichaam, eet je niet gezond, slaap je niet genoeg... En ik ben ook nog ziek geweest tussendoor. Dus denk ik dat mijn lijf gewoon een heleboel rust moet inhalen.

Zo, ik ben weer weg!

Fran

Edit: Toch de moed opgebracht om voor mezelf te koken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal, daar ben ik weer.

Mijn oudste zoon heeft het nu helemaal voor elkaar, mijn computer start niet meer op. Ik zit nu dus even achter de computer van jongste zoon, net als vanochtend. Ik hoop maar dat hij het allemaal een beetje snel opgelost krijgt, want ik vind dit wel heel vervelend. Normaal gesproken kan ik al niet altijd achter de computer, omdat hij er altijd mee bezig is, maar nu ben ik helemaal onthand. Hij heeft wel geen flauw idee wat er misgegaan is, maar ik gooi het erop dat het ding dag en nacht aanstaat. Beeldscherm werd gisteravond ineens blauw, daarna een melding dat als dit nog niet eerder is gebeurd, de computer opnieuw opgestart moet worden. En na opstarten de melding "Disk Boot Failure, insert system disk". En verder noppes, nada. De harde schijf start gewoon niet op, dus hij is bang dat die kapot is (met héél veel data erop).

Van pure frustratie heb ik bijna een glas wijn ingeschonken. Wie beweerde er ook al weer dat het gemakkelijker werd? Ik heb nu in ieder geval een reuze trek. En hoofdpijn bovendien. Fran, ik las dat jij daar ook last van hebt. Gek hè, ik vraag me ook af of dat nu van het stoppen komt. Ik denk dat je helemaal gelijk hebt met je eigen verklaring voor je vermoeidheid. Slaap maar lekker bij, nu je nog een paar dagen vrij hebt. Ik denk dat je het gewoon nodig hebt.

Marieke, het weer thuis komen vond ik ook altijd een van de fijnste kanten van vakantie. Lekker je eigen omgeving, je eigen dingetjes doen, en vooral......de wasmachine! Alvast welkom thuis, en succes bij Pearl.

Tapas, lees ik het goed dat de internetbehandeling na zes weken stopt, of kom je dan in een andere fase? Ik ben 5 juni begonnen, maar mijn begeleider is nu een aantal weken op vakantie, dus ik lig even stil. Maar ik geloof nooit dat ik het na zes weken al helemaal zelf kan. Ik mis het commentaar nu al, hoewel ik trouw mijn schriftje invul. Ik ben benieuwd wat hij van mijn laatste prestaties vindt.

Groetjes, Anna
:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou jongens...Wil 133 als je dit leest...
Ik kan blij naar bed met mijn 1e drankloze dag. OEF!
Pittige discussie met mijn man over mijn karakter...GELUKKIG geen wijn erbij! Anders had dit gesprek dankzij mij zeker op een drama uitgelopen.
Nu alles tot een goed einde kunnen brengen.
Pfffff.
Morgen WEER een drankloze dag!
Allemaal slaap lekker,
Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Dave, wat goed dat je na een aantal dagen al zoveel profijt hebt van het feit dat je niet meer drinkt! Dan weet je zéker waar je het voor doet... Volgens mij inderdaad wel slim om de afspraak gewoon te laten staan, al is het alleen maar om erachter te komen dat het niet meer nodig is, en trots te zijn op het feit dat je er zelf zoveel invloed op hebt kunnen uitoefenen...

Tapas, ik herken dat wel hoor, dat missen van de behandeling. Voor mijn gevoel duurde het allemaal toch net iets te kort. Ik stuurde alles altijd terug op de dag dat ik het kreeg, en dus was de behandeling ook korter. Ik had er achteraf best langer over willen doen. Maar ja, aan de andere kant gaat het zo ook, dus misschien is het wel prima zo. Ik mis de mailtjes van en naar mijn begeleidster best wel, merkte ook dat het alcoholschrift en de beschrijvingen voor mij een soort dagboek werden, en dat ik het best gezellig vond... Maar daar is het natuurlijk ook niet voor bedoeld, dus misschien beter zo.
Maar toch... ;mokkendkind:

Francesca, even een applausje voor jou, ik vind dat je zo goed bezig bent! ;applaus:
Ik vind dat je aan jouw mails zo goed kunt zien hoe een mens opknapt van het niet drinken, voor mij echt een eye-opener. ;chappeau:

Anna, klinkt heel frustrerend, dat gedoe met die computer... Heel begrijpelijk dat je dan trek krijgt, heb ik ook bij frustratie. Maar... die trek gaat over. Het is op dat soort momenten heel moeilijk te geloven, maar je kunt je er overheen zetten. Ga wandelen, ga onder de douche staan als dat nodig is, maar zorg dat je iets te doen hebt als je trek krijgt. De dag erna (of soms het uur erna) ziet het er allemaal anders uit...

Marieke, het is goed om te lezen dat je er zo de schouders onder zet.
Ergens heeft de vakantie je toch nieuwe energie gegeven.
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet bij Pearl werk... :)

Iedereen een fijne avond en rustige nacht (qua volle maan en zo)

Ik ga vannacht in mijn dromen naar een strandje in Thailand waar we drie jaar geleden op vakantie waren. Kom ook maar als jullie zin hebben.
Er zijn handgesneden annanassen met parapluutjes voor iedereen!

Wil, jij moet de hele nacht werken, maar als jij om 06:00 uur je bed induikt zorg ik dat er nog wat voor je over is...

Liefs,
Twan ;mannetjemeteensombreroineenhangmat:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...