Emmaroos Geplaatst 10 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2006 Hallo lieve allemaal,dat is toch wel heel toevallig hoor,log ik na maanden weer in en zie ik ineens al die oude namen weer terug.Ik wil even zeggen dat een leven zonder alcohol echt kan. Ik heb een tijd gedacht van: het zal me een rotzorg zijn en ik ben gewoon een van die mensen die wel sociaal kan drinken maar nee hoor dat ben ik dus niet.Ik heb een tijd heel slecht in mijn vel gezeten maar ben er helemaal bovenop.Ik voel me fit, werk hard, sport en heb meer tijd en energie als toen ik nog dronk.Voor al die mensen die de strijd aangaan en die al behoorlijk op de goede weg zijn: ik wens jullie het beste en wens jullie heel veel doorzettingsvermogen.HET IS HET WAARD HOOR!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Hoihoi!Ik heb net een kwartje Antabus geslikt bij wijze van geestelijk steuntje voor de komende dagen, hoewel ik niet van plan was om het op een zuipen te zetten. Maar nu weet ik weer heel zeker dat het niet KAN. Ik moet ook niet overmoedig gaan worden na 8 dagen, dus... Vandaag dus dag 9! Dat is echt twee jaar geleden, toen we het ouderlijk huis leeghaalden. Toen was ik keihard op mijn hoofd gevallen en ben ik twee weken droog gebleven omdat ik een hersenschudding had en uit schrik omdat ik wel dood had kunnen zijn of in het ziekenhuis had kunnen liggen... Toch weer herbegonnen daarna. En dat houd ik mezelf toch voor ogen, dat ik elk moment weer kan hervallen als ik niet oplet.Ik ga nu de tweede fase van de Tactusbehandeling in. Heb zwaar getwijfeld of ik wel wilde doorgaan omdat ik een hekel heb aan van die standaardlijstjes waarin ik mezelf niet terugvind en omdat de analyse na de eerste fase er toch flink naast zat... Ik was daar flink boos om en toen heb ik voor het laatst gedronken (2 augustus). Maar alweer in het kader van 'niet overmoedig worden', begin ik dus braaf aan de tweede fase. Ik kan niet wachten tot ik 'helpende gedachten' en tips aangereikt krijg!Toen ik bij mijn doelstelling moest invullen tot hoelang ik zeker droog wilde blijven, heb ik lang geaarzeld. Eerst dacht ik: 'tot het eind van mijn dagen'. Daarna overwoog ik: 'tot morgen' in te vullen. Toen heb ik maar 3 september ingevuld. Dan zal het een maand zijn. Ik vind dat wel tricky, want mezelf kennende zou ik 3 september wel eens kunnen aangrijpen om te 'vieren', als jullie begrijpen wat ik bedoel. Maar zo ver is het nog lang niet. Ook bij 'beloning' wist ik helemaal niet goed wat ik moest invullen. Ik ben meer gewend om mezelf te straffen geloof ik...Vandaag en dit weekend wordt dus de eerste grote uitdaging. Nu ja, drinken kan niet, dus ik zal het maar moedig doorstaan. Misschien valt het wel mee?Anna, ik hoop dat je het gisteren droog gehouden hebt! Idem dito voor Floortje en Rufus!Dave, we hebben je gisteren niet gelezen. Heb je dag 9 volgemaakt?Zo, en nu niet langer gedraald... Werken voor mijn boterham!Iedereen een fijne dag toegewenst!Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nemo Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 @ Francesca,ja ik ben van de drank afgebleven al had ik het gisteren wel erg moeilijk moet ik zeggen.Er was gisteren zo'n enorm groot verlangen om wat biertjes te gaan halen wat ik nog niet eerder heb gehad in de afgelopen 9 dagen,ik heb me gisteren eigenlijk misselijk gegeten met van alles en nog wat om maar dat verlangen te onderdrukken.Goed dat je ook al aan dag 9 gaat beginnen francesca proficiat!!..Ik doe het zonder medicatie want ik hou niet zo van pillen enzo,de dokter wilde me vorig jaar al aan de anti depressiva gooien maar dat heb ik gewoon geweigerd want vaak worden de problemen daar alleen maar erger op en je word qua karakter anders wat ik duidelijk bij een vriend van mij zag die ook anti depressiva slikt.Maar voor een ander kan medicatie weer een uitkomst zijn, dat is natuurlijk per persoon verschillend.Ik ga vandaag als mijn kameraad ook kan weer lekker een paar uurtjes voetballen/basketballen want dat is wel goed heb ik gemerkt.Voor de rest iedereen veel suc6 vandaag en op naar een dag zonder alcohol.groeten van dave. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Opa2 Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Zo, dat was een heerlijke, lange, ononderbroken nacht: wat een snelle beloning, na slechts 2 daagjes alcoholvrijheid...Fris wakker, geen halve kater, niet duf: heerlijk.Op naar dag 3, zonder strijd.Zelfs de gedachte-aan krijgt vandaag nauwelijks kans.Hoe vergaat het de andere, gisteren gestarten?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Twannie? Waar ben je? Ik mis je! En waar zijn de anderen?Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Floortje Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Hai Gerda, ik heb je een paar keer overgelezen...JA het is de moeite waard om droog te blijven.Ik heb een paar jaar geleden dankzij de AA, 9 maanden droogestaan en zelfs de gedachte aan wijn was voornamelijk weg. En ja, ik had enorm veel energie en woog zeker 8 kilo lichter destijds.Ik dacht na de AA, dat ik weer een sociaal drinker kon zijn.NOT bleek na een heel geruime tijd, geleidelijk meer wijn enz.enz.Ja Francesca, ik heb wel wat blokjes kaas gesnoept bij het kopje thee, terwijl ik de wijn-trek aan het overwaaien liet, maar ik heb NIET gedronken.Vandaag ga ik dus voor dag 3....Opa ook dag 3? Lekker heh, fris opstaan! Mijn man had wat te veel bier op. Die had vandaag advil nodig!Als mijn man wijn zou drinken zou ik enorm de pest in krijgen. Gelukkig helpt hij mij door dat niet te doen. Bier en af en toe een whisky, nou dat boeit me gelukkig niet.HIJ ADVIL en ik lekker fris uit bed, heerlijk!Ik heb de tips van tactus doorgenomen, op dit forum en heb dat stukje over "TIQ" gelezen. Dat het stofje van verslaving dus ergens in je hersenen op de loer ligt.Best aan de lijve ondervonden, toen ik eerst een tijd gestopt was, me zalig voelde, toch een keer gedacht een wijntje te kunnen nemen....Hek uiteindelijk weer van de dam, helaas.Anna hoe vergaat het jou? En gisterenavond?Succes allemaal, buiten plenst het, binnen houd ik het DROOG!!!Floortje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Hoi ,Ja je zou hier inderdaad een kanon af kunnen schieten.Anna, harstikke goed van je!Opa2, fijn dat je als zo snel lekker kunt doorslapen.Tja, Fran, ik weet ook niet waar Twan is, misschien dat het echte leven er even tussen komt.Ik weet zeker dat het met jouw karwei helemaal goed komt. misschien even wennen om droog te gaan werken maar uiteindelijk krijg je en een heldere kop en heel wat meer uren om in te werken voor terug.Anna, met mij gaat het wel. Ben niet vooruit te branden en wil eigenlijk alleen maar slapen maar dat kan vandaag echt niet. het is zo'n puinhoop dat ik dingen niet meer kan vinden, papierenhandel dan, mijn bank of bed zijn te gemakkelijk te vinden.Wat ik mij voor blijf houden is dat ik vanavond me veel beter voel als ik wat gedaan heb. het lamledige komt ook doordat ik vorige week dus de helft van mijn budget heb weg gedronken dus ik leef al een paar dagen van pasta in kruidige olie. Tja, lekker als snack savonds laat maarlijkt me dat er maar heel weinig brandstof in zit. Gelukkig is het nu weer vrijdag en ga ik zo even shoppen. En dan nog naar de bieb en dan lig ik vanavond heerlijk tussen de schone lakens met nieuw leesvoer plus grote bak thee.Ik zit mezelf gewoon even dwars, dat heb ik wel vaker en dan is het meestal of even als een razende te keer gaan of op stap met Jan. Gezien tada maandag voor mij het echte leven weer begint kan dat gewoon niet meer tot zeg de herfstvakantie. Dus mijn antabus staat nu naast de koffie en bij enige windstoot ga ik gewoon leunen op die stok.Maar nu eerst even aan de slag, ik zal mijzelf vanavond dankbaar zijn.liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Hoi Kaab,Helemaal tegen al de regels in. Dank je wel en ik heb er eentje terug gestuurd!Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Bekentenis: ik zit nu al uren naar mijn scherm te turen, maar nog niet gewerkt... :$Straks vertrek ik voor een uurtje therapie.Jammer dat het fysiek onmogelijk is, maar anders gaf ik mezelf een gigantische schop onder de kont! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rufus Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Hoi Anjo Anna en OpaIk las dat het opa voortreffelijk vergaat en Anjo schreef dat ze Anna feliciteerde dus dan concludeer ik maar dat ook Anna nog bij ons groepje van gisteren hoort. Opa heeft ons getriggerd met de meest ambiteuze doelstelling van maanden.....niet meer niet meer drinken. Ik houd het voorlopig bij drie weken! Ik ben nu bezig met dag 4 en het lijkt aardig te lukken. In ieder geval nog niets gedronken. Tot mijn opluchting geen enge verschijnselen (of komen die nog?). Wel moeilijke momenten. Ben dus (ook noodgewongen) veel actiever om de mind te verzetten en ga ook later naar bed. Vanmorgen merkte ik bij een bezoek aan mijn dementerende moeder dat ik veel meer geduld met haar had en meer op haar spoor kon gaan zitten. Ze zei ook bij het afscheid dat ze het heel gezellig had gevonden. Betekent dat dat alcohol ook in dat opzicht een rol speelt? Ik heb het over irritatie en een kort lontje. Ook geprobeerd door veel te lezen vij het Forum of ik mijn aanpak van de techniek wat optimaler zou kunnen krijgen. Geduld, geduld...ik wil een nerd worden!!!Anjo, ik ben nieuwsgierig hoe het jou gaat met de onthouding en ik hoop dat je vermoeidheid wat hanteerbaarder wordt, beter nog, gauw verdwijnt.Rufus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Hoi Rufus,Dat van dat korte lontje ondervind ik zelf ook! Ik ben veel minder snel geïrriteerd dan ervoor.Die enge verschijnselen komen waarschijnlijk niet meer. Ik heb de eerste 2 dagen wat gezweet en zo, maar verder niks ergs, behalve dan onrustig slapen, nachtmerries en moe zijn. Dat schijnt er ook bij te horen. Maar gelukkig geen getril of zo.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rufus Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Dank je Fran, een hele geruststelling. Naar je scherm staren is volkomen zinloos, je kan beter iets anders gaan doen. Ook hier afleiding!!Rufus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rufus Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Fran,En succes met de therapie direct.Rufus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Hoi Marieke,In mijn borderlinerboek staat zelfs dat een dagelijks iets zoals een soap goed is voor je. Sorry, ik ben geen soapmens maar heb wel zo mijn favoriete programma's. Zondag en Maandag avond is voor mij Silent Witness avond, het lijkt een beetje op CSI maar menselijker en met wat meer diepte. DUs hoe is je engels. Op dinsdag was het altijd desperate housewives maar daar ben ik nu zou op afgekickt. Ze hebben nu een nieuwe Australische serie wat ik er van gezien heb was okay maar heb het iet vaak genoeg gezien om er een ordeel over te geven. Ik heb een paar websites waar ik iedere dag even op neus, behalve de deze dan. Waar het om gaat is routine met ontspanning, dus als jij elke dag GTST kijkt ben je bezig met goed voor jezelf te zorgen, het geeft je routine en even ontsnapping.Ook kijk ik elke avond naar NOVA. iK weet niet of je hulptroepen hebt ingeroepen maar volgens mij zou je man wel eens uitgelegd mogen worden over wat drank met je doet. Of hen je al eens gedacht aan een tijdje alleen? Niet omdat je niet van je houd maar omdat hij je dus duidelijk niet snapt. Je hebt lef meid, veel lef. Ik neem dat je nu niet klaar ben voor opname maar het gefft je wel even rust en je hubbie wordt ingelicht. Probeer iets op tv te vinden waar je elke dag nar wilt kijken of begint te breien , haken of borduren. het geft je rustpuntjes. Ik ben net te ver van je vandan en ken R'dam op min duimpje, wil meest je helpen om je vangnetten in orde te krijgen.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Ik ga maar meteen met de billen bloot: niet gedronken, maar ook niet gewerkt...Morgen beter.Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Hallo allemaal,Jawel, met moeite is het mij gisteren toch gelukt om droog te blijven. Maar ik ben duidelijk nog niet over mijn zwaarste punt heen, en zit op het moment ook weer flink te worstelen en te twijfelen. Het is vrijdagavond, voor mij met stip dé avond om aan de wijn te gaan. Er zit een stemmetje in mijn hoofd dat alsmaar zegt dat het helemaal niet zo erg is op vrijdagavond een paar wijntjes te drinken, na een hele week werken én niet drinken. Het lezen van alle berichtjes van vandaag brengt we gelukkig weer een beetje op andere gedachten, maar het blijft moeilijk.Gerda, leuk kennis te maken, we hebben het icoontje gemeen, en verder het idee dat we wel sociaal kunnen drinken. Ik kan dat ook niet, zit binnen de kortste keren weer op een fles of zo per dag. Blij te lezen dat het na maanden de moeite waard is, want op dit moment heb ik alleen maar twijfels en trek.Fran, je moet even wennen aan werken zonder alcohol denk ik. En ik kan me voorstellen dat na therapie je hoofd niet meer zo naar werk staat. Maak morgen in ieder geval een begin, als is het nog zo weinig. Als je eenmaal begonnen bent is het gemakkelijker gewoon door te werken. Tenminste, zo is het voor mij altijd, als ik me echt ergens toe moet zetten. Goed dat je voor alle zekerheid toch dat kwartje Antabus hebt genomen. Jij en Dave, gefeliciteerd met dag 9.Opa en Floor, ook gefeliciteerd met dag 3 en Rufus met 4. Wat heerlijk opa, dat om na 2 dagen al goed te kunnen slapen. Ik kan dat nog steeds niet na 9 dagen. Bovendien moet ik ook nog naar het toilet 's nachts, omdat ik wel 3 liter water, Spa, Crystal Clear etc. drink. Iedere keer als ik trek krijg neem ik een glas fris, maar omdat ik de hele avond trek heb, blijf ik dus maar drinken. Zuivert wel mijn lichaam! En ik ga steeds meer snoepen. Ik heb deze week al 3 zakken drop op. Dat deed ik ook toen ik gestopt was met roken (26 jaar geleden), en toen kreeg ik daar hoge bloeddruk van. Maar ja, wat moet ik dan?Ik heb vandaag de hele dag niet op het forum kunnen inloggen. Druk op mijn werk, en ik was niet alleen (wat ook weer gezellig was).Nou, ik voel me weer een beetje rustiger nu ik het weer even van me af heb kunnen schrijven. Nu ga ik even slingers ophangen voor mijn zoon die morgen 21 wordt (jawel, ik word écht oud), en verder worstelen tegen mijn trek in wijn.O ja, Ziba, ik las je berichtje op de dagdraad van gisteren. Ik ken je nog niet, maar schrijf gerust als je het moeilijk hebt. Ik hoop je nog vaker hier te zien.Twan???Knuffels, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Marieke,Ik was je bijna vergeten. Goed dat je je weer hersteld hebt van woensdag. Ik had vorige week vrijdag immers ook een uitschieter. Kan gebeuren hoor. En helemaal geweldig dat je geen kroeg van binnen hoeft te zien. Houden zo!Anjo, ik ben blij dat het weer goed met je gaat. Is het voor jou gemakkelijker om niet te gaan wandelen, als je weer moet werken? Ik heb volgende week vakantie, en heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat gaat lopen. Ik zie er eerlijk gezegd wel een beetje tegenop, maar misschien valt het juist wel heel erg mee als ik thuis ben.In ieder geval moet ik nu eerst de avond zien door te komen.Anna. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Floortje Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Hai Anna!Slingers al opgehangen? Een zoon die volwassen wordt, geweldig zeg!Onze dochter wordt in oktober 7. Mijn man en ik zijn allbei 45 jaar nu, nou ja ik 24 aug. maar toch, schiet op heh?Mijn man zei vandaag, zullen we morgen lekker muziek gaan luisteren en dan drink jij gewoon 2 glaasjes wijn.ik werd accuut sjaggerijnig, want wat is nou TWEE glaasjes wijn? Dan krijg ik ZEKER de pest in als het tweede glas leeg is.NEEEEEE! dus. Maar OOOOH wat een verleiding.....Ik ga Crodino kopen VEEL te zoet voor mijn lijn, maar in een speciaal daarvoor gekocht feestelijk glas en met ijsblokjes erin, voelt het nu al feestelijk aan. Ik denk dat ik me daar op ga verheugen... IK VERTIK HET OM WIJN TE DRINKEN!Anna, jij ook hoor! WE doen het niet, we willen het niet, er komt een tijd dan gaat het vast gemakkelijker!Veel succes hoor!Liefs van Floortje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 AAAAAARRRGGHH!!! Twee glazen, hoe kan hij het voorstellen, het is immers alles of niets, hé Floor! Dat je nee kon zeggen. Het is maar goed dat hier nu niemand is die mij zoiets voorstelt, want anders ben ik bang dat ik het excuus met beide handen aan zou grijpen, en ná die 2 glazen iets verzinnen om de rest van de fles ook nog weg te werken.Maar toch goed dat ik nog nuchter ben. Zie je het voor je, al wiebelend op een trapje slingers ophangen met een halve fles achter de kiezen? De slingers hangen, nu nog een paar ballonnen, en het is een groot feest.:DAnna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Overigens, ik ben 46. Iets jonger kinderen gekregen. Maar het is wel even slikken hoor, als je kind 21 wordt.Twan, als het goed is, ben jij vandaag twee maanden ADB! Gefeliciteerd, en een bloemetje voor jou :present::present: Je ontbijtje had je deze week al.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Hallo Allemaal,Ja hoor, ik leef nog en er is niets aan de hand, niet van de fiets gevallen, gewoon te druk.Vandaag kwam er familie over de vloer (ik zat gisteren al klaar met koffie en taart omdat ik me in de dag vergist had...) Wel heel gezellig hoor. Daarna met Hubbie naar het tuincentrum, planten kopen, het was er immers schitterend weer voor! Het is hem nog gelukt ook, om in de twintig droge minuten van de dag de hele boel in de tuin geplant te krijgen.Dat verstrooide is wel iets nieuws trouwens, had ik nooit toen ik dronk. Ik heb het vooral 's ochtends, en word dan ook langzamer wakker uit een diepere slaap, dat dan weer wel. Maar vandaag dus ook de tv-gids bij het oud papier gelegd omdat ik ervan overtuigd was dat het zaterdag was (ik hou het dus wel consequent vol, die vergissing in dagen).Vandaag inderdaad 2 maanden ADB, Joepie! Bedankt voor de bloemen Anna!Het forum vandaag doorlezend valt het me op dat het niet drinken bij iedereen een nieuw soort energie aanboort. Je bent, omdat je tijd en energie over hebt, bijna genoodzaakt om opnieuw naar je tijd en energie te kijken, en er nieuwe bestedingen voor te vinden. Het is bijna of je jezelf opnieuw uitvindt, toch? Een tijd terug had ik als slogan onder iedere posting: "Als je kunt zijn wie je bent, kun je ook worden wie je wilt zijn." Dat is zo ontzettend waar... Het is mooi om te zien hoe iedereen dat 'opnieuw uitvinden' op zijn of haar eigen manier beleeft en hier vertelt. Volgens mij is het stoppen met drinken ook meer dan dat, het is opnieuw naar je leven kijken en denken: als ik dát blijkbaar kan veranderen, welke mogelijkheden zijn er dan nog meer? Afijn, zomaar iets wat me te binnen schoot.----------------------------------------------------------------------------------HET WEER VOOR ZATERDAG 12 EN ZONDAG 13 AUGUSTUSZaterdag zijn er weer een flink aantal buien te verwachten en nu en dan is er ook ruimte voor de zon. De wind zal echter weinig voorstellen en de temperatuur komt wat hoger te liggen met maximaal 19 tot 21°. In de avond en nacht verdwijnen de buien zelfs en is er weinig wind. In opklaringen kan er mist ontstaan en koelt het af naar 10 tot 13°. Zondag blijft het aan de kust meest droog en daar is nog de meeste zon te vinden. Boven land kunnen er weer enkele buien ontstaan, vooral in de middag bij een zwakke tot matige noord tot noordwestenwind. De temperatuur loopt nog wat verder op dan zaterdag en komt tussen de 20 en 22° te liggen.De temperatuur van het zeewater ligt nog steeds rond de 20°.------------------------------------------------------------------------------------Ik was trouwens wel een beetje teleurgesteld in de opkomst woensdagnacht...Zoals ik vertelde was iedereen in mijn droom uitgenodigd om naar het strandje in Thailand te komen. Er waren hangmatten, handgesneden Annanassen met parapluutjes en een heuse Cola-Disco! Nou ja, jullie waren waarschijnlijk ergens anders...Iedereen een fijn en droog weekend!Liefs,Twan ;discobal: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Opa2 Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Nou beste anna, vast van harte met zoonlief!Feestje, dus.Schrale troost voor je: mijn zwager & schoonzus vieren morgenavond hun verjaardag, dus gedeelde smart is in ieder geval halve smart tussen ons...Gelukkig heb ik al ervaring met die verjaardag: vorig jaar stond ik ook net weer droog, en dat ook die avond prima gelukt, door direkt bij binnenkomst tegen het gezelschap te zeggen, dat ik geen alcohol zou drinken.Dat werd onmiddellijk gerespecteerd, en tsja: je maakt jezelf wel een beetje ongeloofwaardig, als je na zoiets gezegd te hebben in de groep, alsnog om drank gaat vragen, nietwaar...???Veel plezier, & sterkte morgen.Vanmiddag trouwens naar de slijter geweest, om te vragen of hij alcoholvrije wijn had.En laat-ie die nu hebben; nou ja: max. 0.5% alcohol, meer schijnt er niet uit te halen te zijn: da's ongeveer het natuurlijk percentage (ik meen rond 0.2%) dat ook in vers fruit zit.Die max. 0.5% is dus minder dan 5% van wat er in een gewone wijn (11-12%) zit, dus dat lijkt mij alleszins acceptabel, in de geest van "alcoholvrij" bier, dat ook niet helemaal alcoholvrij is (uit m'n blote hoofd max. 0.1%, dus ook zo'n 5% van gewoon bier).De fles ligt nog onaangeroerd in de koelkast, en 1 dezer dagen, ALS het tenminste mooi, warm terrasweer is, gaat-ie open, om te kijken of het een goed alternatief is.Hou jullie op de hoogte hierover.Fijne avond verder, opa2. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 zo, ben ik ook weer even.. gisteren mijn wekelijkse uitglijder maar gepland gedaan. en het restje wat ik niet opkreeg gelijk maar door de gootsteen gespoeld en vandaag viel de kater redelijk mee.. Vandaag een superactieve dag gehad pfff.. eerst hardgelopen met kater, die daarna aardig verdween, daarna zo ongeveer een kastendans hier in huis gedaan, alle kasten verplaatst, op zich niet erg maar wel als je beseft dat elke kast eerst leeg moet en daarna weer vol.. chaos dus.. maar ik ben redelijk tevreden.. ik kan iig niet zeggen dat ik vandaag niks gedaan heb.. maar ben gelukkig niet gaan drinken om de kater tevreden te stellen.. trek had ik wel... Verder mijn complimenten aan alle echte stoppers! jullie doen het zo goed!! en dat zelfs op vrijdagavond!! echt te gek!ik ga de hond uitlaten en slapen, want ben best wel moe (goh, hoe kan dat nou)trusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 11 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2006 Hallo allemaal,Zo, de avond toch nog heelhuids doorgekomen. Ben even wakker gebleven om zoonlief te feliciteren. Het was een hele opgave, maar ik ben toch blij dat ik de vrijdagavond heelhuids doorgekomen ben. Ik denk dat ik op vrijdag zo'n beetje heb, wat jij op donderdag hebt Tapas. Pfffff, benieuwd hoe het morgen gaat.Ook succes met de verjaardagen morgen opa. Hihi, ik zeg tegen iedereen hier je en jij, maar bij opa heb ik toch steeds de neiging "U" te zeggen. Komt door dat woord.Goed dat je niet alles hebt opgedronken gisteravond Tapas, en knap dat je zo druk bent geweest. Nu ga ik maar eens slapen.Truste, Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erica Geplaatst 12 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2006 Twan,Misschien een domme vraag hoor maar je hebt het altijd over je Hubbie en vandaag ook weer dus.Nou hier mijn vraag: ben jij een vrouw? Je zei nl dat het HEM gelukt was om in 20 min. de tuin te beplanten.Gefeliciteerd met je 2 mnd ADB Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden