Spring naar bijdragen

Zondag 13 augustus


Francesca

Aanbevolen berichten

Hoihoi!
Wat is het stil op het forum!

Vandaag :present::present: voor de 2 maanden van Angel6!

Voor mij breekt dag 11 aan. Voor Dave dag 12. Voor Floortje dag 5 denk ik en voor Anna dag 11 van week 2 als ik me niet vergis... Is nog moeilijk bij te houden allemaal... Rufus zit ook aan dag 5 meen ik.

En nu ga ik lekker slapen!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Angel, gefeliciteerd met je 2 maanden meid, en dat er nog maar velen mogen volgen!
Twee kadootjes van mij! :musicnote: :musicnote:. Het is niet veel, maar het komt uit een goed hart moet je maar denken.

Alle anderen ook gefeliciteerd, Fran heeft het beter onthouden dan ik, dus voor jullie allemaal een taart, samen delen!

Liefs,
Twan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Het verjaardagsfeest zit erop, en yes, ik heb niets gedronken. Even Angel feliciteren met twee maanden ADB.

Angel, gefeliciteerd!:musicnote:

Ik raak de tel inmiddels zo'n beetje kwijt, en eigenlijk vind ik vorige week er nog niet helemaal bij horen, omdat ik vrijdagavond en zondag toch gedronken heb.
Ik noem vorige week daarom maar de introductieweek, en deze week is dan officieel mijn eerste week. Als vandaag gelukt is, moet morgen ook lukken, toch.

Ik hoop dat iedereen een fijne en droge zaterdag heeft gehad, en alvast een goede zondag toegewenst. Nu ga ik ook lekker slapen.

:heart: Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Ja, dag 5 is aangebroken....Rufus ook dag 5?
Anna, goed zeg dat je niet gedronken hebt op zoons feestje!
Lekker nuchter je bedje ingerold.

Ik had het even moeilijk, ben erg laat naar bed, maar heb het met 2 crodino's toch weer gered.

Morgenavond uit eten. Dan gaat het zweet me uitbreken als de ober vraagt, wat wilt u drinken?
Dan wil ik namelijk WIJN!

Ik WIL het niet ik DOE het niet.....

Fran, dag 11....wordt het nou makkelijker voor je?

Groetje en allemaal een fijne zondag!
Floortje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen Floortje,
Rufus begint vandaag alweer aan dag 6.
Ik had het gisteren ook moeilijk en heb een fles wijn in de hand gehad.
Toen uiteindelijk de fles weer weggezet en zwarte turkse thee in een samovar gezet en helemaal leeg gedronken. Moest vannacht 5x m'n bed uit. Misschien een idee voor dat etentje vanavond. Doe eens iets anders. Bestel een pot groene thee! Is bij chinees of indisch eten in ieder geval heel lekker. Zag vanmorgen tot mijn verbazing dat ik bijna 3 kilo afgevallen ben. Ik ontwikkelde het laatste jaar tot m'n ergernis een buikje. Dat is duidelijk geslonken. Ook de stoelgang is veel beter en ik heb weer stevig trek.
Dat was ook wel anders. Ik ga dus direct naar de kust (het weerbericht van Twan was goed) en ga mijn jonge goden figuur uitproberen op onschuldige toeristen.
Succes vandaag met dag 5!
Bye
Rufus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé! Rufus is al 3 kilo kwijt en Dave barst van de energie! Zou het voor mannen dan gemakkelijker zijn? Dat is niet eerlijk, hoor! *Calimerostemmetje*

Hoi Floortje,
Voor mij is het nu weer moeilijker dan de eerste dagen omdat ik nu weer met beide voeten in de realiteit beland ben (lees: ik ben weer aan het werk). Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om met werken te beginnen (ik heb er 2 dagen naar zitten kijken voor ik ook echt begon), maar gisteren kreeg ik na een uurtje werken toch ineens een soort energieopstoot en ik heb doorgewerkt tot rond 22.00 uur! Het doorbreken van patronen is dus echt niet gemakkelijk, maar ook niet onmogelijk.

Vandaag moet ik weer hard werken en ik ga proberen om die energie van gisteren terug te vinden. Moet wel lukken. Ik moet ook nog steeds de puinhoop opruimen die hier al maanden ligt. :$ Maar iemand zei tegen me: 'Je moet deze periode maar gewoon beschouwen als een beetje ziek zijn.' Dat troost me wel. Het jammere is dat niemand behalve mijn beste vriendin weet dat ik deze strijd aan het leveren ben. Daarom dat ik zo vaak schrijf op het forum. Ik ben blij dat ik toch gebleven ben!

Gisteren was het exact 5 jaar geleden dat mijn vader gestorven is, en ik dacht zo in mezelf: Ik hoop dat hij dit weet en dat hij trots op me is. (En dat hij me een en ander vergeeft...) Nu ik nuchter ben, komen sommige herinneringen wel keihard terug en kan ik ze niet meer verdoven. Ik realiseer me dat ik nog wel een pak onverwerkte dingen voor de kiezen zal krijgen. Dat moet dan maar. Een mens kan ook niet blijven vluchten!

Anna, zullen we vandaag dan dag 7 noemen? Ik ben ook herbegonnen met tellen toen ik besloot om volledig droog te blijven. Dat voelde toch beter aan.

Wanneer zou CG eigenlijk terugkomen? Weet iemand voor hoelang ze op reis ging? Volgens mij is ze sinds gisteren 2 weken weg. Een boel mensen hier zullen goed nieuws te melden hebben!!!

Zo, dat was het voorlopig wel...

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha bij mij is me buik ook minder geworden , ben vandaag wel redelijk moe maar dat zal er wel bij horen denk na al die sportieve en creatieve dagen.

En angel6 gefeliciteerd met 2 maanden, dat is een hele prestatie :musicnote: .

Heb zo zitten denken hoe lang ik nou wil stoppen en ik wil minimaal de 2 maanden halen want dat zou dan de langste periode zijn dat ik ben gestopt sinds me 17e (ben nu 33), daarna zie ik wel maar ik denk dat wel langer gaat worden want ik voel me beter zonder alcohhol dan met.

Iedereen veel suc6 vandaag en veel sterkte.

groeten van dave.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan en Angel, gefeliciteerd!!! en de rest trouwens ook, de forumdip is duidelijk weer voorbij!

Nou ik ben vandaag niet echt begonnen met een lach... neeee, niet gedronken hoor, Ik heb het deze week eindelijk weer bij 1 avond kunnen houden.. maar ik heb mijn hele huis overhoop liggen, echt erg, gesleep met kasten, leeghalen, op een andere plek zetten en dan bedenken dat hij op die vorige plek toch mooier stond, elke kast is dus leeg en van zijn plaats geweest... grmpffff.. en nu is het hele huis chaos, zowel boven als beneden en of het er nou echt mooier op geworden is? nou ja, dit went wel weer en terugzetten kan altijd nog.. het is alleen niet slim om in je eentje loodzware dingen te gaan sjouwen, trap op, trap af, gewoon te beroerd om hulp in te schakelen..

.. vanmorgen dus eerst maar gaan hardlopen om de chaos in mijn hoofd iig wel weer op een rijtje te krijgen en dan zo maar gewoon in hoek 1 beginnen en zo doorwerken tot hoek 4 (en dan nog 2 kamers) en het midden vooral niet vergeten... bleeeeeeh, zal blij zijn als er weer overzicht in mijn huisje is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Wat gaan we goed he?!!

Goed om al die verhalen te lezen, en hoe iedereen zijn of haar eigen voordelen haalt uit het niet drinken. Ook al voelen we ons vaak bekocht omdat we er een hoop te verwerken bij krijgen (hartstikke oneerlijk trouwens), dit hebben we toch maar bereikt!

Anna, knap dat je je door het feestje heen hebt weten te 'werken' zonder te drinken. Ik vond dat de eerste keren best lastig.

Floortje, veel plezier met je etentje vanavond, doe zoals Rufus en bestel een pot thee. Kun je lekker jezelf bijschenken en hoef je niet iedere keer de serveerster te woord te staan en iedere keer opnieuw je keuze te maken (en eventueel toe te lichten aan het gezelschap).

Rufus, je hebt leuke humor. Succes met dag 6, dat gaat ook goed he?

Fran, Het viel mij de eerste tijd ook tegen dat niet drinken niet alle problemen oploste of zelfs maar draaglijker maakte. Het is net of alle problemen wat duidelijker binnen komen, en dat is niet altijd een genoegen. Je bent hartstikke sterk, dat heb ik allang door, en je gaat als een trein! Goed om te zien hoe je arbeidsethos een extra boost krijgt van het niet drinken...

Dave, twee maanden is volgens mij een hartstikke goed doel, maar misschien maar eerst de eerste maand volmaken. Niet om je te ontmoedigen, maar in onze overmoed kunnen we vaak onze doelen te ver weg leggen, en dan zijn ze vaak moeilijker te bereiken dan doelen die dichterbij liggen. Als je die eerste maand vol hebt gehouden kun je er altijd weer een maand bij nemen. Nou ja, dat is mijn ervaring... Je klinkt hartstikke goed.

Tapas, piano piano... Je hebt maar één rug en die heb je ook weer nodig als je besluit dat de kast weer terug moet. :)

Het zonnetje schijnt, het lijkt een prachtige dag te worden. Life's too Good!

Liefs,
Twan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Francesca, hoop dat het vandaag weer wat beter met je gaat en dat de woede en frustratie van gisteren wat zijn gezakt.

Angel6, gefeliciteerd met je 2 maanden alcohol de baas:present::musicnote:

Anna, nog gefiliciteerd met de verjaardag van je zoon, maar vooral met het feit dat je niets gedronken
hebt. Dit moet toch als een overwinning aanvoelen.:)

Rufus en floortje, gefeliciteerd met jullie 5 dagen ADB en ga zo door. Rufus zo te lezen begin je de positieve effecten van het niet drinken al goed te merken. Floortje succes met je etentje, en bestel bij het eten maar gewoon water, en zeg dan dat de wein de smaak van het eten bederft.

Twan, ik heb respect voor je, de manier waarop jij altijd een goed woordt hebt voor de gasten op het forum en ze altijd weer weet op te vroliken.

badgast, Ja zo gaat het beina altijd hier op het forum, elkaar helpen en steunen daar is het forum voor.

groeten Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOERA!
De zon schijnt door tot in het forum!
Wat fijn om dit alles te lezen.

Maar Fran, een piepsie wolkje: 3 kilo afgevallen...geslonken buikjes.... DAT WIL IK OOOOOK!!!! Nou dat zal wel des Man zijn!

Bij het uiteten gaan een potje thee bestellen, jezelf bij kunnen schenken...Perfect idee.
Enne Will, inderdaad: wijn bederft de smaak van het eten hehe? Gatverrrrr! Zonde van het geld, hihi!

Hou het zonnetje erin jongens, wij kunnen het!

Liefs van Floortje, die er door het forum doorheen gesleept wordt, eerlijk waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goededag allemaal,

Het is een prachtige, zonnige dag en ik kan jullie tot mijn grote genoegen mededelen dat ik géén hoofdpijn heb! :D

Iedereen gefeliciteerd met alweer een droge dag en ja Fran, voor mij is het in de nieuwe telling dan dag 7. Ik zit me af te vragen of ik het al aan zal durven in weken te gaan tellen. Wat ben je gisteren goed bezig geweest zeg. Die rommel komt ook wel een keer, eerst de opdracht maar, vind je niet?

Dave en Rufus, ik vind dit zwaar oneerlijk. Het lijkt bij jullie wel veel gemakkelijker te gaan, en dan nu al een buikje kwijt? Ik val helemaal niet af, met al dat snoepen wat ik op het moment doe. En het lukt me op dit moment echt niet om daar ook al mee te stoppen. Werkt die zwarte thee? Ik heb het nog nooit op, maar wil het anders wel een keer proberen. Normaal gesproken drink ik alleen smaakjesthee, ik hou niet zo van gewone.

Floortje, succes met het etentje hoor. Dat is inderdaad ook weer zo'n moeilijke. Maar ik ben gisteren ook door een verjaardag heen gekomen, dus zet hem op! IceTea vind ik ook altijd wel geschikt, bij zo'n gelegenheid.

Tapas, kijk je even uit met je rug? Waarom ben je eigenlijk met al die kasten gaan sjouwen? Had je ineens de kolder in de kop, en moest alles anders? Dat heb ik ook weleens, en als je dan halverwege bent zakt de moed in je schoenen, hè.

Badgast, in antwoord op je vraag: ja, zo gaat het hier meestal. We hebben ook wel eens massaal een dipdag hoor, maar die delen we dan ook. Doe gezellig mee.

:rose:Anna

P.S. Zoonlief heeft gisteravond met kater weer een paar biertjes gedronken, en ligt nu dubbele kater weg te maffen. En ik ben zo fit als een hoentje. Heb gigantische zin om eens lekker te gaan stofzuigen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, heerlijk die zon, die maakt de hele wereld altijd anders, beter :)

Dit moet m'n eerste alcohol-vrije dag worden, sinds hele lange tijd. Waar ik vooral erg tegenop zie is de nacht, ben namelijk bang dat ik niet kan slapen vanavond. Heeft er iemand tips voor de eerste nacht?

En nee, heel veel beweging zit er vandaag niet in, daarvoor voel ik me te brak....ja...eigen schuld, dikke bult :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo fracesca
je mailtje gelezen ik ben morgen twee maanden nuchter
ik voel mij daar heel goed mee je weet haast van ieder-
een hoelang zij nuchter zijn nu ik kijk ook niet iedsere
dag op het forum maar probeeer het wel te doen ik ben
iedere keer bang om wat te schrijven omdat ik het misschien
weer niet goed doe ik hoop dat dit berichtje wel op de goede
plaats komt iedereen die al meer dan een dag nuchter zijn
van harte gefeliciteerd je begint met een dag en de volgende stap
is de volgende dag veel groetjes van mismaff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Badgast,

Ik weet niet of jij een dag, middag of avonddrinker bent. Wij hebben bijna allemaal wel zo'n moment van de dag, waarop de trek ons aanvliegt, omdat we normaal gesproken op dat tijdstip begonnen te drinken. Voor mij is dat rond 17.00 - 18.00 uur 's middags (als ik thuis kom van mijn werk, en eten moet koken), en het houdt dan aan tot ca. 22.00 uur (in het weekend wat langer, omdat ik dan langer op blijf).

Als jij een nachtdrinker bent, zul je de eerste paar avonden/nachten inderdaad waarschijnlijk moeilijk kunnen slapen. Mij heeft het een paar keer erg geholpen om gewoon een noodkreet op het forum te zetten. Als je hier zit te lezen en typen, ben je even niet bezig met het inschenken van een glas. De kunst is om over die enorme trekmomenten heen te komen, door iets anders te gaan doen. Een blokje om lopen, douchen, wat dan ook. Bij mij heeft ook de kookwekkermethode een paar keer geholpen. Zie daarvoor Tips en Adviezen.

En bedenk, je slaapt wel slechter omdat je de roes mist, maar doordat je de volgende ochtend geen kater hebt, ben je toch een stuk frisser. Dat compenseert je slaapgebrek. En na een aantal dagen ga je echt weer beter slapen. Het is een kwestie van doorzetten, hoe moeilijk het ook is. En als je nuchter naar bed gaat, kun je terecht heel erg trots op jezelf zijn. Dat is ook een stimulans.

Succes, Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Badgast,

De eerste nacht is moeilijk, bereid je daar op voor, dan valt het misschien mee... Ga lekker lang tv kijken, in bad, een boek lezen, naar buiten, vroeg naar bed... In ieder geval moet je er even doorheen. De eerste nacht slapen valt de meesten erg zwaar, mij in ieder geval wel. Bij mij uitte het zich in onrust, zweten, heeeel laat in slaap vallen en midden in de nacht met een angstscheut wakker worden. Ik zeg dit allemaal niet om je te ontmoedigen (integendeel), maar zodat je je er een beetje op voor kunt bereiden en niet te hard schrikt als het gebeurd. Bij mij duurde het twee nachten, de derde nacht ging al een stuk beter, en vooral het wakker worden was de eerste ochtenden een feest! Niet alleen een trots gevoel, maar ook geen kater... Al deze bijwerkingen (ontwenningsverschijnselen) zijn signalen van je lichaam dat het iets mist (drie keer raden wat) wat het zo snel mogelijk aangevuld wil hebben. Als je dit in je achterhoofd houdt kun je er beter tegen vechten. Probeer je lichaam andere dingen te geven (snoep, friet, fruit, ijskoude Spa, wat je maar wilt) en begrijp dat je hier doorheen moet. Deze verschijnselen gaan allemaal weg, dat beloof ik je. Na een paar dagen (natuurlijk ook afhankelijk van jouw situatie) zullen ze verdwijnen.

Maar kom vandaag en vanavond vooral op het forum vertellen hoe het ermee gaat, dan kunnen wij je ook nog helpen met tips en adviezen, mocht dat nodig zijn.

In ieder geval hartstikke goed dat je je eerste stap gaat zetten! Zie het als een avontuur en probeer de goede moed erin te houden. Je geeft jezelf een groot kado, ook al voelt het de eerste dagen misschien nog niet zo.

Succes!

Twan :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna...weer bedankt voor je reactie :)

Ook ik drink meestal bij thuiskomst na het werk een wijntje of een biertje, zeker bij het koken, dat hoort er toch bij? Dat zie ik alle grote koks op TV ook doen :) Dus dat zal voor mij ook wel het moeilijke moment worden.

Dat van het opstaan zonder kater als de beloning voor het niet drinken daar kijk ik wel naar uit ja. Zo wie zo hoop ik me lichamelijk een stuk beter te gaan voelen als de alco uit m'n lijf is en blijft. Ben m'n hele leven nog nooit zo zwaar geweest en ook nog nooit in zo'n slechte conditie als nu, bah :(

Maar goed, de eerste stap is gezet, nu doorgaan en volhouden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twan,

Bedankt voor alle info en steunende woorden. Geloof niet dat het me ooit eerder gebeurt is dat een vent me aan het huilen heeft gemaakt, erg bedankt :)

Ik zal het forum zeker bezoeken vanavond en jullie op de hoogte houden de komende tijd, ik denk dat ik de steun goed kan gebruiken en misschien kan ikzelf ook nog wel een duit in het zakje doen, over een tijdje.

Thanx!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...