Spring naar bijdragen

elke dag als je niet uitkijkt...

venus34

Aanbevolen berichten

Hai iedereen,

ik voel elke dag als een uitdaging om te leven maar ook als een letterleijke "uit" daging om te leven.
Ik ben er kort geleden achter gekomen dat ik hoog sensitief (HSP) ben- een supereigenschap want genieten van het leven kan ik, maar als het om werkstress gaat "geniet" ik van het leven door witte wijn.
Al 10 jaar lang een probleem.

Ik heb nu voor het eerst in mijn leven werk dat ik echt leuk vind- ik pas er qua sfeer, opleiding alles,- ik ben onder behandeling bij een RET psycholoog.

Het gaat goed maar een leven zonder alcohol zie ik nog niet helemaal voor me.
Als HSP word je geholpen door zo een psych, maar het secundaire alcoholprobleem is primair geworden.
Zijn er meer HSP hier? Ben benieuwd, hoor het graag!
Liefs weegkreeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Weegkreeft,

Ik zie net dat je hier een nieuw draadje hebt geopend. Is prima hoor, maar als je op het bestaande draadje had meegeschreven zou je waarschijnlijk al veel meer reacties gekregen hebben.

Ja, er zijn hier veel meer mensen met HSP, al dan niet 'officieel' gediagnosticeerd. Dus je zult in de verhalen hier waarschijnlijk veel herkennen. Fijn trouwens dat je het op je werk zo naar je zin hebt.

Anna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Weegkreeftje (weegschaal met antecedent Kreeft = garantie voor gevoelig)

Heb je ook wel eens last als je gaat slapen dat je je voelsprieten moet inklappen maar niet bij het eind ervan kunt komen?

Welkom, en join the club.

Ik ben inmiddels ruim 4000 glazen witte wijn IN DE MIN dus het kan !!!!! Gewoon beginnen bij één, de zondag is het moeilijkst (met de vrijdag) het 'is weer gelukt.

Sterkte !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Anna,

ben gisteravond (te beneveld uiteindelijk) nog enige tijd aan het zoeken geweest naar het dagdraadje dat je bedoelde en kwam er niet volledig uit.
Ben toen maar gaan slapen.
Nu zo ook weer, welke titel had het dagdraadje dat je bedoelde?
Ik begin hier contacten te vinden...
HSP en alcohol, voelt erg goed.
Liefs weegkreeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...