sneeuwwitje Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Schipper AhoyBen je nog steeds ADB, je ben toch niet de boot in gegaan hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Wat een negativiteit weer na een week op het forum.Joann jij ziet jezelf erg graag als een beginneling en meester vallen en opstaan. Als je dat zo fijn vind waarom wil je dan stoppen met drinken?Mis je al die aandacht en medeleven.Wat ik hier op het forum niet begrijp is;Iedereen heeft het moeilijk....klopt?Er is zoveel hulp als je het niet alleen trekt.Ziza oppert de AA...geen mens over gehoordKohtje verteld over zijn klinische behandeling.....werkt goed....geen mens over gehoordStien:Particuliere behandeling €10.000,-....waar haal je het vandaan?Smoezen,smoezen....alleen maar smoezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 quote: Originally posted by: BonkelWat een negativiteit weer na een week op het forum.Bonkel, ik vind, dat uit jouw berichtje veel negativiteit klinkt.en wat bedoel je met allemaal smoezen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 SW zoals ik het stel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 SwEr worden zoveel mogelijkheden tot hulp aangeboden en ik merk dat zo weinig mee wordt gedaan.Dat vat ik als negatief op als er mensen maar blijven uitglijden etc Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lady Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 quote: Originally posted by: sneeuwwitjeLady, Wat erg, dat je je zo eenzaam voelt. Is dat vooor jou ook de reden om te gaan drinken? I don't know for sure Sneeuwwitje (ik hoop trouwens op een witte kerst; kun jij dat wat beinvloeden... gna), ik denk momenteel dat mijn basisgevoel van eenzaamheid mogelijk wel het drinken toegankelijker maakte.Mogelijk was het naast het voorbeeld van mijn vader, ook gewoon een toevalstreffer...had ik ook aan de coke of andere drugs kunnen geraken.Het gaat uiteindelijk om de vlucht uit de te rauwe werkelijkheid.Een zeer ongezonde vlucht.Maar ik zie die eenzaamheid of verlorenheid bij zoveel mensen, ook bij mensen die niet drinken, of een andere vlucht hebben gekozen.Mogelijk willen we allen te graag vooral gelukkig zijn, en kunnen we niet voldoende dealen met het leven dat nu eenmaal niet enkel uit geluk bestaat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lady Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Goh Bonkel, je bent in een assertieve bui?Hoe voelt dat nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Lady,erg knap dat je nu al mijn buien kunt analyseren. Meeste mensen hebben die glazen bol niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Lady, wat erg dat je je zo voelt. Je hebt hier waarschijnlijk al genoeg meegelezen om te weten dat meer mensen deze gevoelens hebben hier. En ik denk dat het leren omgaan hiermee nodig is, om je drankprobleem op te lossen. Heb je hier hulp bij? Of wil je eerst stoppen met drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 8 december 2006 Rapport Share Geplaatst 8 december 2006 Bonkel, het laatste halfjaar glij ik ongeveer 3 keer per maand uit.Daarvoor was het zo'n 25 keer per maand,Hierdoor vind ik zelf, dat ik ontzettend vooruit ben gegaan.3 is nog steeds te veel, maar het zijn er wel 22 minder en dat vind ik voor mezelf al een positief teken.Ik doe er tenminste wat aan. Ook al gaat het met vallen en opstaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lady Geplaatst 9 december 2006 Rapport Share Geplaatst 9 december 2006 Trusten mensen, sweet dreams.Liefs, Lady. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 9 december 2006 Rapport Share Geplaatst 9 december 2006 Hallo Marion,Ik denk niet dat je mijn reacties persoonlijk moet opvatten.Ik geef een mening in het algemeen en vind het enorm knap wat een ieder doet, maar ook erg jammer wat een ieder laat liggen als het op hulpverlening aankomt.Sommigen hebben het zo moeilijk en dan begrijp ik niet dat men geen hulp accepteerd van een hulpverlenende instantie.Wij kunnen toch maar tot een beperkt niveaua helpen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 9 december 2006 Rapport Share Geplaatst 9 december 2006 Bonkel, ik vind je berichtjes een toonbeeld van negativiteit. Ik lees nergens een spoortje empathie of steun in wat je schrijft. En wat is je doel? Joann van het forum verdrijven met je kritiek? Of zijn er nog meer mensen die je niet aanstaan?Het is hier al vaak genoeg gezegd, de beslissing te stoppen dan wel te minderen met drinken kan alleen door iedere persoon ZELF genomen worden. Alle goedbedoelde adviezen, kritiek en raadgevingen ten spijt. En de ene persoon heeft daar meer tijd voor nodig dan de andere. Bij de een is het een knop die omgaat, en bij de ander een geleidelijk proces van dagen, weken of zelfs maanden.Ik proef uit de discussie van vandaag een hoop kritiek op de mensen die die knop nog niet gevonden hebben, die nog geen beslissing voor de rest van hun leven durven nemen, die zich wanhopig voelen omdat ze het gevecht nog regelmatig verliezen. Dit forum is bedoeld om die mensen een steuntje in de rug te geven. Niet om ze af te vallen en te veroordelen, want daardoor zullen ze zeker niet stoppen met drinken.Tijdens de internetbehandeling wordt je niet voor niets pas in de tweede fase gevraagd doelen te stellen. Je begint met registreren en inventariseren. Waarom dan wel eisen dat iedereen die hier schrijft een definitieve keuze maakt? Dit forum is er in de eerste plaats voor mensen die iets aan hun alcoholprobleem willen doen, die dus dagelijks worstelen met dit probleem. Het is de bedoeling dat zij steun hebben aan gesprekken met mensen in dezelfde situatie, dat ze misschien iets kunnen leren van mensen die al een paar stappen verder zijn, en ook om hun de kans te geven op hun beurt anderen tot steun te zijn. Laten we dat vooral niet vergeten, als we weer bezig zijn mensen te veroordelen die nog niet helemaal ADB zijn.Ik vind het heel erg zorgwekkend te constateren dat sommige mensen op dit moment uitloggen en weg blijven, volgens mij om deze reden. Iemand een spiegel voorhouden, oké. Maar dit hoeft niet extreem confronterend. En we zijn hier niet om elkaar te oordelen of veroordelen.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 9 december 2006 Rapport Share Geplaatst 9 december 2006 Bonkel, sorry, ik had je berichtje aan Sneeuwwitje nog niet gelezen, omdat ik zelf zat te typen. Kennelijk ben je toch ook wel in staat om met iemand mee te voelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 9 december 2006 Rapport Share Geplaatst 9 december 2006 Lady, ik zal voor een witte kerst zorgen, ahmmmGelukkig wil iedereen zijn, maar ik denk dat we allemaal voor het grote geluk willen gaan.Ik kan nu ook van de kleine dingen de levens genieten en ik denk ook dat je voor je geluk moet vechten, het komt niet zo aangewaaid.Ik zou gelukkig kunnen worden als ik 4 weken ADB zou zijn. Maar iemand die nooit drinkt, zal daar niet het geluk in zoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 9 december 2006 Rapport Share Geplaatst 9 december 2006 Nu ga ik slapen.Allemaal welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 9 december 2006 Rapport Share Geplaatst 9 december 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 9 december 2006 Rapport Share Geplaatst 9 december 2006 Ja Anna,Ik ben in staat om mee te voelen met iemand.Ik schrijf misschien niet zoals jou het aanstaat of een ander.Maar ik schrijf wel. Hoeveel moeite me dat ook kost Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 9 december 2006 Rapport Share Geplaatst 9 december 2006 Ik schrijf ook Bonkel, en ik schrijf ook wat ik vind. Maar ik probeer wel om mensen niet nodeloos te kwetsen. En dat is wat jij doet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 9 december 2006 Rapport Share Geplaatst 9 december 2006 Joann,Waarom zou ik wegblijven?Doe ik je pijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 9 december 2006 Rapport Share Geplaatst 9 december 2006 Je schrijft dat je schrijft, ondanks dat dat je moeite kost Bonkel. Je schrijft hier niet zo vaak, waarom dan nu ineens die gerichte aanval op één persoon? Ik vind dat onkies, en onterecht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 9 december 2006 Rapport Share Geplaatst 9 december 2006 Anna,Ik constateer alleen maar de smoezen op het moment.Neem me het niet kwalijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 9 december 2006 Rapport Share Geplaatst 9 december 2006 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 9 december 2006 Rapport Share Geplaatst 9 december 2006 Anna,Dan lees je echt niet goed.Ik val niemand persoonlijk aan maar geef een voorbeeld.En als je er moeite mee hebt iemand als persoon aan te vallen waarom heb je dan niets over (naam verwijderd door moderator) gezegd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 9 december 2006 Rapport Share Geplaatst 9 december 2006 Welterusten Marieke.Bonkel, er zijn veel meer mensen hier die nog wel eens de fout ingaan, net zo goed als er mensen zijn die helemaal niet als doel hebben volledig te stoppen met drinken. Jij komt vanavond ineens met een berichtje dat heel persoonlijk tegen Joann gericht is, terwijl zij echt niet de enige is bij wie het nog wel eens fout gaat. En als je dagelijks meeleest weet je, dat ze deze week een paar heel nare dagen heeft gehad, en ondanks dat toch niet is gaan drinken. Jouw persoonlijke aanval vind ik dus behoorlijk misplaatst.En wat me verder stoort is dat je verder helemaal niets vertelt over jezelf, waar jij mee bezig bent en hoe dat gaat. Je komt hier kennelijk alleen maar om één persoon aan te vallen, die jou naar mijn mening aardig welkom heeft geheten hier op het forum. Jouw berichtje bevat absoluut niets positiefs of opbouwends. Aan dit soort bijdragen hebben we hier voor mijn gevoel geen behoefte.Anna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden