Spring naar bijdragen

Woensdag, 20 december

BamBam

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
joann

Lady,

Ze is er echt !

Het is soms heel moeilijk

om haar te horen....

maar ze is er!

Ze is goed zoals ze is...

Ze is perfect......

Ze is hier met een reden..

die probeert ze te vertellen...

Maar dan moet je heel stil luisteren,

met een liefdevol en open hart !

Met dit in mijn hoofd en hart wil ik graag gaan slapen.
Dank lief mens voor deze woorden.
(Ik schrijf ze over, m'n printer heeft het begeven).
Stevige ( welliswaar virtuele) knuffel meid!

Mooie dromen gewenst aan een ieder die nog leest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik kom zelf uit een donker gat....heel donker....dus ik weet wel een beetje waar ik over praat.....
Zelfmoordneigingen zijn mij ook niet onbekend...ik weet niet wat sommige van jullie meegemaakt hebben maar mijn gebruikerstijd was een hel....totale machteloosheid....en geen idee meer hebben of het ooit beter zal worden....en het heeft lang geduurd voordat ik weer een beetje normaal was...wel wat je normaal noemt...hahahaha

En als ik naar de reakties op mijn bericht kijk....ik vind het best...doe er mee wat je wil....
Het enige wat ik heb gedaan is mijn eigen kracht , ervaring en hoop met jullie gedeeld....
Mijn berichtjes schrijf ik uit het oogpunt van alcoholisme en niet depressiviteit an sich....

Petra als ik mij niet vergis heb ik gezegd aktie ondernemen en niet als een gek maar met een plan....dat is niet doordouwen....

Nogmaals ik schrijf (bijna) altijd in de ik vorm en niet over anderen....ik probeer niemand te veroordelen tot iets want dat heeft toch geen zin...mocht je je aangesproken voelen...misschien een reden om eens bij jezelf te kijken...als mij wat irriteert dan zit er iets mis bij mij en dat is mijn ervaring....acceptance is the answer to all my problems..

Er zijn vele gradaties in depressief zijn en sommige zijn inderdaad serieus...he en als dat het geval is....of dat je denkt dat het zo is...maak niet je eigen diagnose maar ga naar de dokter....en als je niet naar een dokter gaat en je zoekt het allemaal zelf wel uit vind ik ook best....het is mijn leven niet...
mijn ervaring is is dat de meeste mensen die stoppen met drinken depri-gevoelens hebben..want waarom zou je in de eerste plaats drinken dan ? Omdat het leven zo geweldig is ? Omdat ik het zo naar mijn zin had met mezelf en iedereen om me heen ?....

Lady , spiritualiteit is synoniem aan AA's 12 stappen....

Ik weet ook maar weinig.....en dat is oke....het enige dat ik probeer te doen is behulpzaam te zijn....

sterkte allemaal.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, ik heb het dikke boek van de AA weleens zien staan in de bieb, toen had ik mijn handen (letterlijk) te vol om nog meer te hamsteren, wat me fascineert is het spirituele aspect van wat de AA blijkbaar heeft...in de vorm van het 12-stappen-plan.
Wat is die spiritualiteit bij de AA?

Geef het eens woorden, wil je?

Wat betekent dit letterlijk in je (innerlijke) leven?
Samen met je kind kleuren, da's mooi, maar dergelijke dingen heb ik, en ik ga ervan uit meerdere mensen, altijd wel gedaan.
Wat is die ommekeer in je?
Het besef dat je niet meer egoistisch bezig bent?
Oke, dat begrijp ik.
Wat heb je met God?
Of het Goddelijke, en waarom deed de AA dit besef je wakker maken en veronderstel je dat je niet zonder het chronisch herhalen van die 12-stappen kunt...wil je niet weer aan de zuip en spuit geraken.

Heb je Joann gelezen vanavond? Zij gaf woorden.

Een lieve groet, Lady.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...