Spring naar bijdragen

Nieuwe alcoholist

buckler

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Wil me even voorstellen, dit is de tweede keer dat ik stukjes zit te lezen en hoop er een beetje moed uit te putten om door te gaan met stoppen.

Mijn verhaal begint ongeveer vanaf mijn 16e, begon allemaal als spannend een schoolfeestje wat drinken, afijn als het gezellig is.

Al heel lang is het allemaal elke keer niet zo gezellig meer.
Vele stop pogingen en mega opgebouwd schuld gevoel verder, ben ik nu drie weken alcohol vrij met behulp van AA, doch thuis gekomen voel ik mij zo alleen in de strijd.

Weet niet goed wat ik allemaal moet schrijven om me te introduceren, ken ook geen afkortingen zoals adb, ndb

22 jaar drink ik, als een soort Agnes,

groetjes, B

P.S, vind dit heel spannend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Buckler, originele manier van voorstellen. Je hebt een nieuw draadje (zo noemen we dat hier) geopend. De meeste mensen doen dat bij Wie is wie, om zich voor te stellen. Hier - bij ditjes en datjes dagdraad - wordt meestal een dagdraad geopend waarop iedereen meeschrijft. Ik weet niet of dit nu het dagdraadje voor morgen wordt, of dat iemand morgenochtend een nieuwe dagdraad opent dat zullen we wel zien.

Hartstikke goed dat je al drie weken alcoholvrij bent. Volhouden zo! En als je het moeilijk hebt kun je gewoon meeschrijven op de dagdraad, je krijgt bijna altijd wel reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marieke,

Dank voor je antwoord, ja ben zelf ook wel trots dat ik al drie week adb ben, maar had wel vaker van die periodes van helemaal niet om vervolgens helemaal wel het nog veel gekker te doen, maar goed dit is een totaal andere stap, ik kan het niet alleen, daar ben ik nu wel achter.

Je schreef nu weer bij een AA-groep, eerste keer niet goed gegaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag Buckler, ik heb 35 jaar gedronken.
voorheen vanwege mijn gezin en werk op het randje
maar verloor huis en haven en de laatste twee jaar
waren alle remmen los, zodanig dat het bijna mijn dood is geworden.
Mijn vrijheid noemde ik dat.
Inmiddels heb ik een andere vrijheid ontdekt.
En ben tot de ontdekking gekomen dat een verslaving onmogelijk alleen te overwinnen is.
Daarom ga ik sinds 7jaar, waarvan ik er 5droog, sta naar AA.
Ik snapte na een half jaar nog geen reet van het programma en wilde op mijn eigenwijze manier deze cursus zo snel mogelijk achter me laten.
Gaandeweg merkte ik dat het programma van AA voor het leven is.
Na de wekelijkse vergadering roept iedereen...blijf komen en je komt er..
En dat klopt..
Welkom op dit forum..
GroetRudy.

Ps wat is drinken als een soort Agnes.!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...