anjo Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Kijk Ferry,Dat had ik nu net even nodig.Ik had trouwens een vraag; ik liep van de week door de ijzel en zag dat de canaries en zebrapietjes gewoon in de voiliere zatten. Is dat nu niet te koud voor ze?Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 kanaries en zebravinkjes.waar heb ik mijn hersenen laten liggen?Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Heja Ferry, het is echt raar, ik werd dus vanmorgen wakker en de eerste gedachte was er een van spijt! Zo van oh nee he, ik heb gedronken! misschien heeft het er mee te maken dat ik erge trek heb ( gehad) deze dagen, en alleen niet heb gedronken omdat het niet kan? Zijn m'n hersens er zo mee bezig dat ik met zo'n gedachte opsta ofzo. In ieder geval is het fantastisch als tot me doordringt dat alles bij het oude is zeg maar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Nou Anjo, ik liep vd week in de stad en ik zag een papagaai in een kooitje buiten zitten. dat arme beestje zit gewoon in de westenwind! Ik wilde bijna de dierenbescherming bellen maar besloot nog een dagje af te wachten en de volgende dag stond hij binnen. Baal er een beetje van dat ik die winkel niet ben binnen gelopen meteen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Hey anjo, ik heb ook zo'n terugval gehad vorig jaar. Duurde wel een volle maand voor ik het weer kon opbrengen om te stoppen. vond het zo ellendig om weer van voren af aan te gaan tellen. Maar moet je nu zien, alweer 50 dagen verder! Zomaar weetje. En ik wil ook niet meer terug, ook al heb ik soms smiddags spijt van dat pilletje dat ik om de dag slik, maar juist die spijt maakt me vastberaden en doet me beseffen dat ik het maar beter kan blijven gebruiken.Ik voel me er echt goed bij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Hallo Allemaal,Bekende verhalen... De eerste tijd (nu dus weer voor mij) voel je je lekker als je 's ochtends wakker wordt. Enorme opluchting dat je sterk bent geweest. Toen ik 2,5 maand gestopt was had ik ook vaak 's morgens nog een soort katergevoel. Ik heb dat toen geschoven op het feit dat ik nog wel rook, en dat is misschien ook wel zo, maar volgens mij is je lichaam ook een hele tijd bezig met het afvoeren van de gifstoffen, en dat duurt een hele poos, zeker als het daarvoor flink lang heeft kunnen wennen aan veel drank.Het was bij mij ook niet alleen een katerig gevoel, ik was emotioneel, jengelig, beetje huilerig soms zelfs. Mijn graadmeter is altijd dat ik het bij een reclameblok zelfs niet droog hou... Dit staat me allemaal nog te wachten, dus ik zet me schrap. Probeer mezelf het wel voor te houden, zodat ik er niet zo van schrik als het weer gebeurd over een poos.Wat gaan we goed he?Hartstikke goed trouwens Anjo, dat je jezelf helpt met een stok achter de deur!Liefs Allemaal,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Ik kan mij niet aanmelden voor een internet behandeling wegens teveel aanvragen. Dronken jullie de hele dag door ? , of rond wat uur ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Hi Twan, dat is wel een voordeel als je eerder gestopt bent voor een x aantal tijd. dan weet je wat je kunt verwachten in de periode die je eerder hebt meegemaakt. Dat hielp mij ook tijdens deze drooglegging.nu ben ik echter een onbekende 'zone' ingegaan. ik weet niet wat me te wachten staat ( klinkt onheilspellend, voel het niet zo hoor), en moet dit dus beleven. Is spannend zeker, ook wel interressant en herkenning en ervaring van mensen die dit al doorleeft hebben steunt me absoluut.Trouwens, jij bedankt voor je weerberichtjes, ik lees ze elke ochtend en kijk het tv weerbericht niet meer. Grappig he?lieve groet, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Hai jos, als ik vrij was, en dat was ik veel vanwege 'ziekte( lees kater) kon ik rustig rond een uur of 11 de eerste fles wijn opentrekken. Dan dronk ik de hele dag in een rustig tempo de eerste leeg en tegen etenstijd nam het tempo een beetje toe en was de tweede tegen een uur of 19:00 - 20:00 leeg en afhankelijk hoe dronken ik was, of hoe de dagen ervoor uitgezien hadden, kon ik er nog wel een 3de openmaken. ik redde zelden de bodum van die derde maar soms wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Dit deed ik een keer of drie per week, soms 4 keer. mijn vrije dagen ( lees alcoholloze dagen plande ik zo in dat ik op vrijdag kon zuipen zodat ik zondag niet hoefde. Maar het ging wel eens mis met die planning natuurlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Dank je Cato voor je antwoord Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twan Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 @Jos;Ik dronk mijn eerste één a twee wijntjes bij het eten, zo rond 19 uur, daarna koffie, en vanaf 21 uur weer aan de wijn. In ieder geval een fles per avond, soms iets meer.@Cato:Fijn dat je de weerberichten leuk vindt! Die onbekende zone waar je het over hebt herken ik ook wel. Ik weet alleen nog wel dat ik op een gegeven moment een 'kick' ging missen. En dan heb ik het niet zozeer over de roes, ik heb het over een bijna willekeurige kick. Na verloop van tijd ging ik alles zo saai vinden, terwijl ik de eerste tijd het niet drinken ook als een kick ervoer ging ook die nieuwigheid er snel af. Het leren omgaan met saaiheid (bij gebrek aan een beter woord) was één van de lessen waarbij ik blijkbaar nooit had opgelet...Ik weet nu dat dit een valkuil is waar ik me deze keer voor moet hoeden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Geen probleem Jos, tis voor mij ook goed om dit weer even op te halen. Als ik die opsomming terug lees denk ik bij mezelf "Jeetje, wat veel.. en wat een ongelukkig mens was ik toen."tsterkt me om lekker door te gaan met leven. Want dat is het wat ik nu doe, vol in mijn leventje staan..geen dwangmatigheid meer, in ieder geval niet wat drinken betreft, en zo voel ik me al na 50 dagen weet je?Ga ervoor jongen, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Jahaa Twan, en Dat is helemaal herkenbaar.Die willekeurige kick, niet zozeer de roes idd. Die mis ik dus momenteel he.En ik denk eerlijk gezegd dat je die kick, die je dus krijgt door drugs ( want dat is alcohol tenslotte), ook niet zo snel kunt vinden in het alledaagse, maatschappelijke veilige leven dat ik heb. Misschien moet ik gaan bungeejumpen of iets dergelijks om die kick, nuchter te voelen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Het valt mij op dat veel forumleden kracht putten uit hun geloof. Ik heb dat echter niet . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 jos,Er is geen standaard alcoholist. Ik drink in principe overdag bijna nooit, ik kan ook maanden niet drinken, en dan gelijk zoveel drinken dat het op onbewuste zelfmoord lijkt.Ik ken mensen die gaan drinken voordat ze iets moeten doen waar ze tegen op zien, of standaard de dag beginnen met een pilsje.Ik heb ook wel eens een interview gezien met een amerikaanse actrice die in mijn jonge jaren een baret in de lucht gooide. Zij had al een probleem met 2 martinies per avond. Want ze werd chaggie als ze die niet kon drinken. Eerst dacht ik, ja dat heb ik al met koffie. Als ik smorgens wakker wordt en er is geen koffie dan ben ik niet blij. Ook een verslavening natuurlijk maar 2 drankjes en je bent alcoholist?Waar het om gaat is dat ze die drankjes NODIG hadHet heeft mij mij heel lang geduurt voordat ik zag dat ik een alcoholiste was, ik dronk niet elke dag en zellfs maanden niet. Ik vergeleek mijzelf met het stero type alcoholist. Echter de schade en pijn die ik dan veroorzaakte was niet gering. Mijn beschermengeltjes hebben overuren gemaakt .Ik lees maar zelden op dit forum de schade die ze aan richten aan hun gezin.Of dat ze daardoor in de moeilijkheden zijn geraakt. En an jezelf..... het heeft mij jaren gekost om van mijn zelfhaat af te komen. In het begin waarschuwde ik zelfs mensen, wordt geen vrienden van me want ik drink.Dus Jos hoeveel je drinkt is niet belangrijk. belangrijk is dat je er wat aan gaat doen.Voor jezelf en voor de mensen om je heen.Ik wens je heel veel sterkte en kracht.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 @ Anjo , dus sociaal drinken kan ook niet meer ? Dat bedoel je toch ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Ja dat bedoeld ze:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Tsja, jij waarschuwde mensen, ik maakte geen vrienden want ik dronk Pfffdat kost me nog steeds moeite om daar anders in te denken. Zoals ik nog steeds een beeld van mezelf heb van een alcoholist die er errug slecht uitziet. Is niet meer zo, aan mij kun je m'n verleden niet meer 'aflezen' en ik word nog steeds verbaasd als ik in de spiegel mezelf weer zie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 t of d jongens???Jos, het bljkt uit de verhalen dat de meesten van ons niet sociaal kunnen drinken. Mischien wel een tijdje maar dan vervallen we, ik toch terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Cato, stel je jezelf ook elke ochtend even voor?????hierna kom ik weer met iest serieus oke. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 Ik las gisteren dat de term sociaal drinken alleen in alcokringen voorkomt. Geloof het wel, als je niet koop verslaafd bent denk je toch ook niet "ik ga vandaag eens lekker sociaal winkelen?"Hihidat hele woord sociaal laat je dan toch achterwege? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cato39 Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 hahahahaha Bambam, ik heb speciaal een vergrootspiegel in m'n tas zitten.Kan ik elke keer even zien wie ik ook al weer ben hahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 @ BamBam waar t of d ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos Geplaatst 28 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2007 quote: Originally posted by: cato39Ik las gisteren dat de term sociaal drinken alleen in alcokringen voorkomt. Geloof het wel, als je niet koop verslaafd bent denk je toch ook niet "ik ga vandaag eens lekker sociaal winkelen?" Hihi dat hele woord sociaal laat je dan toch achterwege? Ik begrijp je wel maar ik weet nog niet hoe ik daar zal mee omgaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden