Spring naar bijdragen

Zondag 4 februari


Francesca

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 414
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

wat knapt een mens toch snel op als hij de drank laat staan wij voelen ons op dag 3 al stukken beter.
vraagje hoe lang hebben jullie slecht geslapen.
en na hoelang werd de zin in ,beter .
voor eenieder een geweldige dag toegewenst.
groet lucas , maria,en dankbare zoon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jos en Lucas,

Wat mij enorm heeft geholpen is de regelmaat erin te houden ... dus gewoon op tijd naar bed ook als ik nog geen slaap had en op tijd weer op ook al voelde ik me brak... op deze manier kwam ik weer in een normaal ritme... heeft wel enige tijd en inspanning gekost maar hielp wel heel goed..

Als ik niet kon slapen probeerde ik dat te accepteren in plaats van er tegen te vechten... ik probeerde niet in gesprek te gaan met de stemmetjes in mijn hoofd.. bijvoorbeeld dan zei ik tegen mezelf "ok ik ben wakker en dat is goed" ... in plaats van gefrustreerd te raken en mezelf wijs maakte dat ik moest slapen... ook dit koste wat tijd en inspanning maar hielp (en helpt) nog steeds...

Heel veel succes allebei en harstikke goed dat jullie hierover praten....

ik ga nu lekker sporten ... tot later...

Iedereen een hele fijne dag en dat alles maar mag uitkomen wat je wenst..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi,

Nou, ik heb gisteren mijn kakelkrediet voor een hele week opgebruikt vrees is. Dus maar wat rustiger aan doen de komende dagen... Ik heb in mijn bed nog liggen schuddebuiken om mijn fantastische kennis van de anatomie van kippen. Hahaha. Hoe dom kun je zijn!

@Mick: Ja, In de Gloria was geweldig!!!

Zo, iedereen nog een fijne zondag gewenst!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen vanuit een zonnig en warm Brazilië. Dag 41 is begonnen. Het gaat nog steeds erg lekker.

Lucas,

Het is mijn ervaring dat ik veel beter slaap dan toen wanneer ik nog dronk m.u.v. van de eerste paar nachten na het stoppen, die waren wat rusteloos maar dat hoort bij de ontwenningsverschijnselen. Vroeger werd ik meestal al halfverwegen de nacht wakker en kon dan moeilijk weer in slaap komen want ik was alweer bezig om de hele volgende dag vol met drinkmomenten te plannen. Als ik echter echt teveel had gedronken werd ik pas de volgende morgen op de normale tijd wakker met een katterig gevoel. Maar dan heb je niet echt geslapen zoals het hoort. Verkwikkend om het zo maar te zeggen.

Marieke.

Succes met het gesprek met je buren als het al tot een gesprek komt. Wij hebben ook buren maar daar hebben wij gelukkig niet zoveel last van. Eén van de buren heeft een aantal honden die te pas en te onpas blaffen maar daar hebben wij jaren geleden iets van gezegd (met nog een andere buur erbij) en dat heeft geholpen en zonder conflicten. In Brazilië nemen mensen het overigens niet zo nauw met burengerucht. Als je een feestje wil geven met de muziek keihard aan gebeurt dat gewoon. Je kunt wel de politie bellen want volgens de wet is het verboden na 11 uur 's-avonds maar de politie staat niet te trappelen om in te grijpen. En zij worden natuurlijk ook van omgekocht om een oogje dicht te knijpen. Maar er zit beweging in. Niet alles wordt mee zo klakkeloos geaccepteerd.
Nogmaals, gelukkig hebben wij rustige buren en de huizen zijn allemaal vrijstaand. Dat is ook nog een voordeel.

Voor iedereen in de strijd.... veel succes.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie,

Misschien ervaar je mij nu even als klote, zoals je schrijft maar ik ben er heilig van overtuigd dat je echt heel veel beter af bent met een leven zonder drank als met. Als je volhoudt met niet drinken (en dat kan heel moeilijk zijn) zul je het over enige tijd met me eens zijn.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog iets Rosie. Er zijn mensen die het hele leven als zwaar kl@te ervaren maar dat betekent niet dat het dat ook is. Leven is keuzes maken. Iedere dag weer. Wij maken duizenden keuzes in ons leven. Ook de keuze om bv. in de shit te blijven zitten.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie,
Nu je gestopt bent met drinken komen je gevoelens en emoties heftig naar boven. En je zult stapje voor stapje, hetgeen hier regelmatig wordt aangegeven, zelf leren hier een weg in te vinden en mee omtegaan. Ik lees dat je een therapeut hebt, dat is alleen maar hartstikke fijn die kan je hier in begeleiden. Drank lost je problemen niet op, je laat ze liggen voor wat ze zijn en verwerkt ook je ervaringen niet. Drank kan het alleen maar verergeren doordat je de problemen niet meer helder ziet en er dan ook geen verandering in kunt brengen.
Ik zeg niet dat het makkelijk is, zelf ben ik nog dagelijks er mee bezig maar zie wel degelijk vooruitgang komen. Al is het soms twee stappen voorwaarts en weer eentje terug. Pas op de plaats is soms ook nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst: Gefeliciteerd Rosie!!
Hoe ging het ook al weer... :Present;
Ik heb het ook volgehouden, al was het wel hangen en wurgen. Ik kwam dan ook uitermate chagrijnig mijn bed uit en heb net tegen mijn vriend lopen schreeuwen en een fikse huilbui gehad. Zo'n bui heb ik nog niet eerder meegemaakt sinds ik van de drank af ben.
Al met al IS het winst om van de drank af te kicken Rosie. Ik neem aan dat iedereen hier gewoon een ***leven/verleden heeft, en dit leven niet in positieve zin heeft geholpen door drank als substituut voor het doorleven van emoties te nemen. Het is een escapistische wijze van leven, of eigenlijk niet-leven.
Door de drank denk je dat de pijn verzacht word, maar het is even hard aanwezig en word slechts momentaan uitgesteld. Op die wijze veroorzaakt het gebruik van drank, in ieder geval bij mij, een stilstand. Je groeit niet meer. Het enige waar je in groeit is in het verbergen.
Wil je echter wat van je leven maken dan is het denk ik noodzakelijk om de drank te laten staan, en de feiten van je leven onder ogen te zien en besluiten er wat aan te doen. De vlucht en zelfmoordgedachten zijn voor mij heel erg herkenbaar (de vluchtgedachten: de drank, de zelfmoordgedachten: de wanhoop en zelfhaat), maar ik kan je vertellen dat ik persoonlijk, terwijl ik maar net gestopt ben, er nu veel minder last van heb. De 'stemmen' in mijn hoofd worden minder, en het gevoel van zelfvertrouwen groeit met de dag. Nu heb ik wel een enorme dip, en het gevoel dat ik tegen iedereen wil gillen, en vervolgens naar de drank wil grijpen, maar mijn zelfvertrouwen is ondertussen al wel zo gegroeid, dat ik denk dat ik er wel doorheen kan komen.
DAT IS ALLEMAAL WINST
Zit niet bij de pakken neer Rosie, wij zijn er allemaal, we gaan door hetzelfde heen, en geloof me: het leven kan minder *** worden, als je je ervoor inzet!
Als ik dat niet zou geloven, dan zou ik vandaag geen presentje verdienen :)
Heel veel sterkte gewenst Roosje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Rosie,

Het is niet zo dat als je even droog staat al je problemen als sneeuw onder de zon verdwijnen.
Het kan zelfs zo zijn dat het even erger voelt omdat je dingen helder gaat zien en het altijd moeite kost
om met een gewoonte te breken.
Maar het is een feit dat overmatig alcoholgebruik kan leiden tot depressies.
Dit is niet een quick fix maar met de tijd voel je je evenwichtiger en beter bestand tegen al die gevoelens.
Dan heb je meer energie om de dingen die je niet bevallen aan je leven aan te pakken.

Probeer niet van je gevoelens weg te lopen maar er ook niet in weg te zakken. Ik probeer me in tijden van nood echt op die dag te concentreren en niet in het verleden of de toekomst. Wat kan ik doen om deze dag leuker voor mijzelf te maken?

Veel sterkte.

Liefs,

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...