Spring naar bijdragen

dinsdag 20 februari

visje

Aanbevolen berichten

liev e allemaal: ik "ken" jullie pas twee dagen, maar ik vind het fijn om te lezen dat jullie zo met elkaar meeleven; ik was nog even op het forum en zie dat jullie erg meeleven met knuffie. daar sluit ik me graag bij aan. knuffie, al ben ik nog nieuw voor je, ik hoop dat het gauw weer beter gaat, en dat je inderdaad uitslagen krijgt waar je mee verder kunt. ik neem een kop thee op je gezondheid, alle goeds van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 152
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het zijn spannende en moeilijke tijden voor sommigen van ons. Ik leef met jullie mee en wens iedereen heel veel sterkte toe.

Het is carnaval en dat wordt hier heel erg uitbundig gevierd. Het leven ligt stil. Met lunchtijd zijn we naar een restaurant geweest dat de naam Pinguim heeft. Van deze keten van restaurants wordt gezegd dat er het lekkerste tapbiertje van Brazilië wordt getapt. Het zal wel zo wezen; ik heb het op de eerste dag van mijn negende week zonder problemen bij twee cola's light met ijs en citroen gehouden.

Alcoholisten zijn zeer inventieve mensen. In dit draadje staan voorbeelden van hoe drank wordt verstopt om toch maar steeds iets onder handbereik te hebben. Voor mijn 7 droge jaren had ik ook van die plekjes. Ook buiten het huis. Wat dat betreft is een hond wel handig want die liet ik altijd uit. Je kunt een fles genever of port overal verstoppen en er met de hond langs wandelen en even stoppen natuurlijk. Schandalig nietwaar?

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Marieke, wat een ellende zeg en dat zijn dan nog maar een paar verhalen die je hoort.
Hoeveel stille alcoholisten zullen er wel niet zijn. Misschien wel mensen die je kent en waar je het helemaal niet van verwacht.
Zo had ik in de tijd dat ik volleybalde een vrouwin ons team, die dronk nooit geen alcohol. Op geen enkel feestje, altijd fris.
Jaren later is ze aan een maagbloeding gestorven en toen hoorde we van haar zus, dat ze al wel 20 jaar alcoholiste was, maar altijd alleen dronk.
Ze dronk bewust niet waar een ander bij was, zodat niemand op het idee zou komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ariel, wat een rare wezens zijn wij en wat een verslaving, om maar met de hond te gaan wandelen om alcohol te drinken.
Waar had je het dan verstopt, achter een boompje ofzo?
Of had je het stiekem in je binnenzak?

Ik heb op de badkamer twee van die leuke showflesjes staan, met niets er in. Ik ben al weleens 's middags naar boven gelopen en heb die flesjes met w.w. gevuld. Er kon in totaal 1 liter wijn in.
Ja, en dan 's avonds lekker in bad gaan liggen, onder het motto, ik ga lekker even badderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja vandaag gaat het redelijk goed, heb eigenlijk helemaal geen trek gehad.
Alleen zaterdagavond, zag ik nog een fles w.w. staan, die heb ik opengemaakt 2 glazen gedronken en de rest heb ik door de gootsteen gekieperd. Eigenlijk vind ik het wel knap van mezelf, dat ik hem leeggegooid heb,ik ben voor mijn doen wel Alcohol de baas gebleven.

Maar het voelt niet echt, dat ik morgen twee weken ADB ben. Is tweestrijdig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
sneeuwwitje

Ariel, wat een rare wezens zijn wij en wat een verslaving, om maar met de hond te gaan wandelen om alcohol te drinken.

Waar had je het dan verstopt, achter een boompje ofzo?

Precies Marion. Achter een boom op een stil landweggetje dicht bij mijn huis. Het hoge gras aan de wortel van de boom maakte hem onzichtbaar. Het idee kreeg ik van iemand van de AA. Dat was in de tijd dat ik wilde gaan stoppen en naar de AA wilde gaan. Ik kreeg eerst bezoek aan huis van twee leden van de AA. Eén vertelde mij dat alcoholisten heel doortrapte mensen zijn en de raarste plekken verzinnen om drank te verstoppen bv. achter een boom op een stil landweggetje. Bij gebrek aan echte wil is het met de AA nooit wat geworden maar met die boom wel. Wij hadden een prima relatie.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, geldzorgen is wel vervelend, maar net als Rosie zeg, maak een plan.
Ik heb jaren problemen en zorgen gehad om mijn zoon, met zijn depressieve gedrag, dat zelfs de huisarts vorig jaar tegen me zei, als jij dat niet allemaal voor je zoon had gedaan, dan had hij echt zelfmoord gepleegd.
En NU gaat het hartstikke goed met hem. Hij heeft dezelfde medicijnen als jou.
Geloof me, die zorgen zijn niet te vergelijken met deze.

Gezellig kun je het in huis ook maken met een kastje van de kringloop (heb ik nu ook) en met eten van de Aldi. Het gaat om de sfeer en de spanning in het leven. Het is vervelend als je bijna geen geld meer hebt, maar als ik geen zoon meer had gehad had ik me nu stukken beroerder gevoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik heb net het begin van het draadje gelezen en zag dat jullie zaten te wachten op nieuws van mij dus ben ik hier efkes!
Ik lig al sedert een paar uur in de zetel met buikpijn en angst voor wat volgt! Ik heb dus een colposcopie en een scan achter de rug en dan wou de gyneacoloog nog een hysteroscopie doen en biopten nemen waardoor ik even onder narcose moest! Ik weet nu al dat mijn baarmoederhals afwijkend blijkt te zijn maar ik moet het resultaat van de biopten afwachten voor we verder kunnen!!Op de scan waren er poliepen te zien maar ze kunnen nu ook niet zeggen of het kwaadaardig is of niet, ook daarvoor moet ik de uitslag van de biopten afwachten!! Nog twee weken angst en nagelbijten, Grrr!!!! Ik zit steeds te janken als een klein kind en kan het nu even niet opbrengen om positief te zijn, sorry!!!!

Groetjes van knuffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik had gisteren, toen ik pas 1 dag niet gedronken had, een soortgelijke herinnering als ariel: op het damestoilet van een verpleeghuis had ik bijna twee jaar geleden een lege fles verstopt door een van die tegels van het systeemplafond op te tillen. gisteren was ik daar weer en ik dacht <even kijken>, en hij lag er nog. ik weet nog niet of ik dat grappig vind, of toch maar heel beschamend, ik hoop het nooit meer te doen. (of breng ik nu -net als die AA mensen bij ariel- jullie op stoute ideeën?)
welterusten, ik ga mijn bedje opzoeken, groeten, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Knuffie.

Bedankt dat je het ons even komt zeggen, we waren allemaal zo ongerust.
Je hoeft nu ook niet sterk te zijn meissie, we gaan samen met jouw die 14 dagen wachten.
Als je wilt huilen ga je huilen, als je wilt kletsen of geiten om de tijd sneller te laten gaan, dan zijn we er voor je.
Meissie, ik hoop dat je vannacht nog een beetje kunt slapen en ik weet dat je een kanjer bent.
4 dikke:sun::sun::sun::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zag nog net voor ik wilde stoppen het bericht van jou, knuffie: ik hoop dat je straks lekker kunt slapen, over 17 minuten is deze dag voorbij, morgen is er een nieuwe, leef maar per dag, tot je de uitslagen hebt, als dat kan, ik zal in elk geval aan je denken, en hoop de tijd te krijgen je te leren kennen op dit forum. dag hoor, bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...