Spring naar bijdragen

woensdag 28 februari

bibelle

Aanbevolen berichten

Wat voor mij enorm veel rust oplevert is dat ik niet bezig ben om andermans motieven te ontrafelen...het is totaal niet boeiend en ik heb er ook niets aan... ik heb al moeite genoeg om mijzelf in check te houden... bovendien als ik andere mensen afkraak of zeg dat ze fout zijn dan betekent het automatisch dat ik het beter weet of beter ben en dat geeft een superioriteitsgevoel dat heerlijk kan zijn maar tegelijkertijd ook schadelijk.... en als alkie/verslaafde waag ik dat toch zwaar te betwijfelen of ik wel voor een ander kan denken als ik er altijd zelf zo een bende van heb gemaakt..hahahahaha.....

Het is gezonder als ik de focus op mezelf houd...en kijk hoe ik iemand anders kan helpen...

En als iemand een lullige opmerking plaatst dan is dat zijn/haar probleem en niet de mijne....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 255
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou, Ziza, als een lullige opmerking je van je voornemen kan afbrengen, lijkt het me wel nuttig om dat te onderzoeken en je af te vragen wat het met je doet en waarom. Dat heeft vooral met jezelf te maken, is waar, maar het is een boeiende ontdekkingstocht. En in sommige milieus (keiharde zakenlui) kun je echt wel beter een keer de motieven proberen te ontrafelen. Niet iedereen heeft het beste met je voor, en ik vind het goed van mezelf dat ik dat eindelijk door begin te krijgen. Ik ben de dalai lama niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook niet Francesca hahahaha....... maar wat ik geleerd heb is het volgende : wil ik gelijk hebben of wil ik blij zijn ? Van nature neig ik naar de eerste maar dat komt door mijn onzekerheid en gelijk hebben betekent winnen.... en als ik de rollen moet omdraaien betekent het voor mij dat er juist bij mij iets niet snor zit... zeker in mijn relatie met mijn partner is dit een moeilijk verhaal voor mij.... ik ben jaren en jaren een achterbakse leugenaar geweest en heb haar volop gemanipuleerd...dat draai ik niet even om in een maandje...ook kwam ik vaak nooit opdagen op afspraken... dus het is niet gek dat mensen in het algemeen sceptisch reageren op wat ik doe hahahaha.....ook al is mijn motief goed...

@ Hoi Lucas.... Goed dat je er bent... ik reageeerde niet op jou met mijn vorige postje.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan Franneke, dat je voor jezelf opgekomen bent. Ik laat me ook snel in zulke situaties ompraten. Als bij ons in het team niemand de zondagsdienst kon doen ofzo, dan zei ik ook al snel, Nou dan doe ik het wel. Ik cijferde mezelf ook altijd weg.
Ik hoop niet dat je ziek wordt, want dat is echt balen in je vakantie (anders ook wel, maar dit is extra zuur)

Kwispelbier Marieke, hoe verzinnen ze het:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerda, knap gedaan, de kop is er af moet je maar denken. Heb je nog wel wat kunnen slapen?
En doorzetten nu, zal niet makkelijk zijn maar moet wel makkelijker worden als eerst die afkick verschijnselen maar verdwenen zijn. Sterkte en succes met je tweede dag, morgen zal je zien dat je,je steeds trotser gaat voelen over jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Fran, ik kan me absoluut niet voorstellen dat iemand die met jou gesproken heeft je voor stom kan verslijten. Ik denk eerder dat ze gewoon proberen uit te vissen hoe hard je geld nodig hebt. Dus wie weet hoeveel ze je voor de volgende opdracht bieden, als je morgen weer opbelt en zegt dat je 3 maanden op vakantie gaat naar Hawaii.:D Twan wil je vast wel even zijn hangmat lenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...