Spring naar bijdragen

Dinsdag 27 feb.

knuffie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 174
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

'k Heb 'n nieuwe vliegenvanger ontdekt, zat al een kwartier achter een dikke str-ntvlieg aan die'k maar niet te pakken kreeg. Vliegt 't kreng recht in m'n hallogeenspot die op het bureau staat.
ff Een korte roffel tikken als was 't een drumsolo en stil was het beest. ( dood ook trouwens )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lucas,

God doet zijn werk altijd.... maar Hij zal nooit wat voor mij doen wat ik zelf kan doen....
En in mijn geval was dat naar meetings gaan , mijn sponser elke dag bellen en werken aan de 12 stappen.. dat is het enige wat ik gedaan heb om clean en nuchter te worden en te blijven....
En vooral niet te veel nadenken.... denken is mijn grootste probleem.... hahahaha.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosie,

Ik heb geprobeerd te stoppen voor mijn partner , totale mislukking !
Ik heb geprobeerd te stoppen voor mijn kids , totale mislukking !
En toen ging ik stoppen voor Ziza en toegaf dat ik verslagen was door alcohol en drugs en was er diep van binnen overtuigd dat ik het gevecht met alcohol en drugs nooit maar dan ook nooit zou winnen....en dat was de ommekeer in mijn leven..het eerste stapje naar vrijheid.... een vrijheid die met de dag groter wordt...natuurlijk met tegenslagen en dalletjes...maar altijd beter en beter.....

Wilskracht is niet mijn oplossing voor alcohol en drugs.... ik heb altijd mijn wilskracht verkeerd gebruikt...
Ik heb een band met een Hogere Macht / God gekregen door continu te werken aan de 12 stappen.... en zolang dat contact goed is heb ik niets te vrezen.... maar ik moet elke dag aan mijn spirituele conditie werken...

Ik denk niet aan drank en drugs...over wel of niet drinken of gebruiken...de obsessie is kompleet weggenomen... en dat is een wonder van God.... zonder dat ik daar freakerig over hoef te doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Rosie

Even in de herhaling Lucas, na de tip van Ziza,

Lucas,

Je hebt 4 hele goeie redenen om te stoppen en om lekker te slapen vanacht.

1. Jezelf

2. Je vrouw

3. Je zoon

4. God die over je waakt

Rosie,

Je bent me net voor. Stoppen doe je voor jezelf en dat is het belangrijkste. De effecten van het stoppen voor jezelf hebben altijd een positieve uitwerking op je naasten. Die profiteren er ook van. En dat kan heel mooi zijn.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Rosie

Even in de herhaling Lucas, na de tip van Ziza,

Lucas,

Je hebt 4 hele goeie redenen om te stoppen en om lekker te slapen vanacht.

1. Jezelf

2. Je vrouw

3. Je zoon

4. God die over je waakt

Rosie,

Je bent me net voor. Stoppen doe je voor jezelf en dat is het belangrijkste. De effecten van het stoppen voor jezelf hebben altijd een positieve uitwerking op je naasten. Die profiteren er ook van. En dat kan heel mooi zijn.

Lucas: zet hem op.

Ariel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal zelf niet tegen andere mensen zeggen dat ze moeten stoppen.... dat moeten ze zelf aangeven...
You are ready when you are ready ....
En als ze het aangeven ben ik altijd bereid om iemand te helpen waar ik kan...
Maar de beslissing kan ik niet voor een ander maken....

Mijn broertje is ook verslaafd , nog steeds actief , en heeft altijd drama's en conflicten in zijn leven .... en hij voelt zich rot en ziet er slecht uit... het enige wat ik tegen hem zeg is dat als hij wil stoppen dat ik voor hem klaar sta...meer niet.... God bless him....

Mijn ervaring is dat het zonde van de tijd is om iemand te overtuigen om te stoppen met drinken en gebruiken...beter de tijd gebruiken voor degenen die willen en bereid zijn er voor te werken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosie,

Hallucinaties hahahaha... komt me niet onbekend voor !! hahahaha...

Een zelfmoordpoging heb ik nooit gedaan maar vaak zat overwogen... ik was te bang om dood te gaan en te bang om te leven...

Ik ken aardig wat mensen die een zelfmoordpoging hebben gedaan maar dat stopte hen nog niet verder te gaan met drinken en gebruiken...
Maar als jij dat als grens kan gebruiken en geschrokken bent dan is dat goed voor jou....

ALCOHOLISM = de ISM is incredible short memory... en daar had ik zeker last van.. hahaha....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben weer terug. Heerlijk gedanst. Iedereen vond het echt leuk om me weer te zien en na een half uur was het net of ik niet weggeweest ben.( Op al die nieuwe dansen na) We hebben geen cowboykleren of optredens, want dan was ik er niet bijgegaan. Een beetje sporten doet een mens goed, echt lang geleden.

Lucas en Stien ik zie dat jullie ook last hadden vanavond van de Gremlins. Goed dat jullie er niet aan toegegeven hebben. Het klopt wel dat je gewoon iets moet gaan doen, want mijn Gremlins waren gelijk verdwenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij was het belangrijk om er achter te komen dat mijn depressie (ik ken geen een alkie of verslaafde die nog gebruikt die niet depressief is) voor een groot deel werd veroorzaakt door het gebruik van verdovende middelen incl. alcohol... toen ik net nuchter was was ik nog steeds depri maar dat had weer te maken dat mijn houding t.ov. bijna alles zeer negatief en zwartgallig was... en dat ik de schuld van een hoop zaken buiten mezelf zocht... iedereen kreeg de schuld als ik mij rot voelde...
Een van mijn favoriete bezigheden was zelfbeklag....zelfverdriet.... en niet het vermogen om mijn eigen aandeel in de ellende te zien... de 12 stappen hebben mij uit mijn eigen gecreerde moeras van zelfverdriet en ellende getrokken...en natuurlijk is het normaal om af en toe mezelf wat minder goed te voelen....maar het is niet meer die zwarte wolk in mijn hoofd... en dat is een lekker gevoel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag allemaal,

het is al na twaalven,
een nieuwe dag begint, hopelijk met veel overwinningen.

na mijn laatste bijdrage om kwart voor tien, kwam mijn buurman nog even langs.
hij moet ook kiezen, net als wij,
maar niet tussen wel of niet drinken,
maar tussen wel of geen chemokuren,
zijn kinderen wonen ver weg in het buitenland,
zijn vrouw is ook al gestorven aan kanker.

ik wilde hem wel de ruimte geven, dus ben ik zonder jullie te groeten uitgelogd.
hij is nu naar huis, naar bed, en ik ga ook maar mijn eigen mandje opzoeken;
ik lees de rest van deze dagdraad morgen wel, want morgen mag ik weer vroeg op.

voor wie er nog op het forum is: een goede nacht,
straks lekker slapen en morgen droog weer op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...