Spring naar bijdragen

Dinsdag 27 feb.

knuffie

Aanbevolen berichten

Ik moet je teleurstellen Fran, ik ben er de afgelopen paar dagen achter gekomen dat mijn gieter lek is. Dus ik ben bang dat je er niet zoveel aan hebt.

Bibelle, bij profiel kun je onderin het kadertje zo'n tekst aanmaken. Moet je er wel een weten, ik heb nog steeds geen goede kunnen verzinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 174
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Allereerst iedereen voor de reacties, Rosie ik snoep niet en neem zoetjes en eet 6 kleine maaltijden op een dag precies zoals mij na de laatste operatie is geadviseerd. Maar ik moet mezelf geen gekke dingen in mijn hoofd halen ik wacht gewoon af hoe het over 3 weken is met de waardes in mijn bloed.
Ook drink ik niet meer dus Rosie bedankt voor je goed bedoelde advies maar dat doe ik dus al. (op mijn eten letten)

En Bibelle jij ook bedankt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je onderschriftje roept meteen een vraag bij me op Bibelle. "het was niet mijn schuld", slaat dat op het drinken?
Als ik naar mezelf kijk, dan zijn er een heleboel omstandigheden die zouden kunnen verklaren waarom ik dronk. Maar de schuld ligt voor mij toch bij mijzelf. Ik ben degene die ermee is begonnen, en ik ben degene die steeds opnieuw dat eerste glas pakte, zelfs al is het misschien begrijpelijk waarom ik dat deed. Niemand heeft ooit een revolver tegen mijn hoofd gehouden, en me gedwongen een glas te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag anna,

het is niet mijn schuld... ik denk dat die kreet aansluit bij de discussie van een paar dagen geleden over keuzes.

het slaat niet op het drinken, maar op de ellendige situatie waarin ik dacht dat ik het niet zou redden zonder steun. ik durfde geen hulp te vragen, omdat ik eerder hele nare ervaringen had gehad met zogenaamde 'hulp'verleners.
ik heb er nooit voor gekozen in die situatie te komen, waarin ik dacht dat drank dan wel een oplossing kon zijn. de voordelen van de drank hielpen mij in eerste instantie echt om in die situatie te overleven.

aan die situatie had ik geen enkele schuld, maar nu de engel die de drank eerst was een gremlin bleek te zijn, ben ik wel de enige die het drinken zelf kan stoppen.

ik weet nu ook beter dat en hoe een engel een gremlin kan worden.

gelukkig zijn er nu een heleboel andere engelen, die niet verdoven, maar zelf ook meevechten op dit forum. ik ervaar dit samen vechten als heel positief. maar ik weet dat ik de enige ben en blijf die het misbruik van de alcohol kan stoppen. ik kan nu nooit meer zeggen dat anderen me gedwongen hebben om door te gaan met mezelf te beschadigen en mijn kansen te verknoeien.

overigens: het woordje gremlin kende ik niet, dat leerde ik hier op het forum pas kennen, het staat ook niet in mijn woordenboek. maar het klinkt precies zoals ik de drank nu ervaar: het heeft een vrolijke klank met een grimmige kop, dat is het gemene, hij lijkt zo lief, zo'n fijn vergeet-het-nu-maar-vriendje. en het plaatje past er ook goed bij, al moest ik even goed zoeken waar het te vinden was. hij doet zich vrolijk voor maar ondertussen: grrrrrrrrremlin; in de lijst heet hij terecht: evil

:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Bibelle, nu snap ik het beter. Ik denk dat heel veel mensen drank gebruik(t)en als vluchtweg uit een ellendige situatie, waar ze niet door eigen schuld in terecht gekomen zijn. Wat vaak wel gebeurd is dat de alcohol de situatie nog slechter maakt dan die al was, al ben je meestal niet bereid dat te zien zolang je nog drinkt.
En een ding is waar, je bent zelf de enige die er een punt achter kan zette.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee anna, het was juist goed dat je reageerde, en die grote mond valt ook wel mee. je hebt op het plaatje geen grote mond, en wel een microfoontje om verstaanbaar te zijn. ik heb je verstaan en begrepen:

zolang ik zeg dat ik geen schuld heb, ook al bedoelde ik de situatie en niet mijn drankprobleem, dan suggereer ik toch dat ik het niet kon helpen dat ik dronk.

aan de situatie kon en kan ik niets veranderen, wel aan mijn reactie daarop. bedankt dus dat je me hielp om me beter uit te drukken. als ik het duidelijk kan opschrijven is het voor mijzelf ook duidelijker hoe het zit. bedankt dus nogmaals.

ps mijn hobby is borduren, en ik heb dan ook net zo lang op de computer gerommeld tot het een mooi randje werd. ik raak nog eens verslaafd aan de computer, maar goed dat ik nog meer te doen heb!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GREMLINS IN DE AANBIEDING, jong, middel age en overjarige voor direkt gebruik.
Nog iemand zijn aggressie kwijt?

Vandaag moet ik weer een, twee misschien wel drie knoppen omdraaien.
Ik heb de laatste dagen weer volop in het werk gezeten en doe het graag.
Niettemin mij net weer voor enkele weken vast ziek moeten melden, niets ernstig kan alleen lang duren. Daar is de baas vast niet blij mee, maar daar zal die wel wat op vinden.
Nu zonder werk, in huis werken kan ik dus ook niet. Lekkere sooi zal het worden hier.
Dus knop omdraaien.

Familie ruzie, kennen jullie die al. Uren aan de telefoon en geen partij trekken. En vooral je mond houden want we vertellen het zelf wel.
En dan de slot vraag, "en hoe gaat het met jou?" Oh, z'n gangetje.
Er is een spreuk "van je familie moet je het niet hebben", ik heb genoeg aan mijn verslaving, die heb ik vast van hun.
Dus knop omdraaien.

Morgen is het zover, moeder die aan het overwinteren is in Spanje komt terug.
Wat ik begrepen heb is dat het daar nu 26 graden is, alle weken voordien bere koud en veel regen.
Wat vliegt een maand voorbij. Ze komt nu dus wat graag terug. Betekent wat kleine zorgjes, huis in orde brengen, boodschapjes en bloemetje voor haar neerzetten. Voor de kenners, Poehhhhhhhh, daar gaan we weer! Even weer goed de grenzen aangeven.
Dus knop omdraaien.

Ik vraag me toch af, waar komen die GREMLINS nou eigenlijk op af?
Wat heb ik, wat een ander niet heeft of wat heb ik niet wat een ander wel heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

francesca, het ging niet om mijn borduurrandje, maar omdat ik vijf regels tekst ertussen had geschreven, dat heb ik nu dus tot 1 regel terug gebracht en dat bevalt me wel. het borduurrandje doet me denken aan de eerste fase van mijn leven, die van de onbezorgde kindertijd in een liefdevol gezin, waar oma zat te breien en te borduren, en ik van haar het borduren leerde. mooie kruissteekjes, en allemaal met de deksteek dezelfde richting op. mijn oma borduurde zelfs stoelbekleding in gobelin-stijl. ik heb nog één randje van haar teruggevonden bij de opruiming van de vliering, en die koester ik tot mijn dood, die hopelijk nog 20 jaar wegblijft nu ik mijn verslaving aan het bevechten ben. maar bedankt voor het meelezen en meeleven.
.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ben met mijn man naar de Aldi geweest en ik heb weer een voorraadje in huis.
Eten bedoel ik daamee en geen drank.

Ik ga me ontzettend goed voelen en daardoor komen de Gremlins als duivels om de hoek ztten.
Mij héél goed voelen is een héle gtrote valkuil.
Maar als ik die 2 glazen wijn van 10 dagen gelden gewoon beschouw als toch ADB gebleven, omdat ik normaal voor 1 of 2 flessen ga i.p.v. glazen, dan ben ik morgen 3 weken ADB, whoepie.

Bibelle, Gremlins zijn van die wezentjes uit een film. Het zijn allemaal hele gemene, valse wezentjes op één na en die heet Gizmo, dat was een goeie.
Op een gegeven moment is iemand de hevige trek naar alcohol gaan vergelijken met een Gremlin, die langs komt en sindsdien gebruiken we het woord.
Net zoals Knuffie het woord piepen heeft geintroduceerd.
Ik kom hier even piepen.

Het gekke is, doordat ik nu steeds meer energie krijg, ik me begin te vervelen. Ik wil weer dingen doen.
Twee jaar geleden ben ik gestopt met line-dancing, ik vind de muziek mooi en mijn vriendin vroeg of ik meeging zo'n 5 jaar geleden, maar ik kon het niet meer volhouden.
Nu heb ik in een keer zin om weer mee te gaan.
Wat is een mens toch een raar ding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...