Spring naar bijdragen

maandag 5 maart 2007


ferry

Aanbevolen berichten

gezellig, knuffie, nog even iemand om mee te praten.

hoe is het nu?
nog 3 nachten hè?
nachtjes klinkt alsof het aftellen voor je verjaardag is,
maar dit is vast een stuk zwaarder.
ik hoop toch dat je slapen kunt.

heb je overdag afleiding, moet je nog werken,
of met huishouden of gezin druk zijn?
ik hoop het maar dat het zo nu en dan uit je gedachten is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 116
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ha marieke, jij ook nog wakker;

ja dat baantjes zwemmen heeft ook iets verslavends,
maar het geldt bij mj ook dat de verslaving pas begint als ik de eerste baan heb genomen;
ik moet me altijd over de drempel heenworstelen (en dat terwijl het zwembad rolstoel vriendelijk is, maar je begrijpt wel wat ik bedoel)
soms probeer ik het te combineren met werken: dan ga ik driekwartier eerder de deur uit, en dan eerst een half uurtje het water in, dan kom ik wel erg chlorig op mijn werk. en eerlijk gezegd, deze winter had ikmeestal geen zin om zo vroeg al de deur uit te gaan.
zo'n kennis die me 's avonds overhaalt werkt beter.

ik zwem ook het liefs in open water, maar dat kan niet bij ons in de buurt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

natuurlijk lukt het je hama, misschien nog niet meteen, maar het zit er aan te komen, reken maar, want je speelt al met de gedachte, daarom ben je hier, je gaat je gewoon aan ons optrekken, niet omdat wij zo goed zijn, maar omdat je dat diep in je hart wilt. en zodra je het genoeg wilt, dan gaat het lukken.

een aantal van ons hebben goede ervaringen met de internet-behandeling, of met de AA, of andere zelfhulpgroepen, meestal werkt een combinatie van 2 methodes heel goed, heb ik ontdekt uit alle forum-bijdragen.

morgen een nieuwe dag hama, met nieuwe kansen, je zult het zien, groetjes van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi bibelle,
Ik was even weg, m'n kleinste was aan het wenen!! Haar getroost en een lief knuffelke gegeven, mooi ingestopt en er nog wat blijven bijzitten! Het leek net of ze bang was van iets, m'n hartje brak!! Spijtig dat ze nog niet kan zeggen wat er scheelt, hé!!

Ik werk 1 week nachtdiensten en dan ben ik 3 weken full-time huismoederke!! Mijn kindjes geven me veel afleiding mar soms komt de angst in volle hevigheid op zetten zonder aanleiding, heel vreemd!!

Hoi marieke, alles goed, hoe gaat het met je ventje? doe hem de groetjes, hé!!

Liefs van knuffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ hama,

ja, die eerste, zeker als het een gewoonte is, moet het kunnen om die te laten staan.
en die zij, is dat je moeder, je vriendin, je dochter?
als ze niks merkt, dan drinkje dus stiekem?
als je het durft te delen, kun je ook steun vragen.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Hama, zoals bibelle zegt: gewoon de eerste laten staan ! Beginnen met 1 dag ADB en altijd op naar de volgende dag ADB!!! Zoek en aanvaardt al de hulp die je kunt krijgen En praat het hier van je af!!! Niet direct te veel ineens willen, dag per dag is snel genoeg!!! Het lukt je wel, je bent er nu toch al bewust mee bezig, dat is dus de eerste stap, nog velen zullen volgen!!

knuffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ knuffie,
ik zie het voor me, jij met je kindjes,
roept warme herinneringen op, toen ze zo klein waren dronk ik nog niet
ik heb ook uren lang aan bedjes gezeten,
en nu zijn ze zo lang dat ze op me neerkijken (lichamelijk dan), en zeggen: hé, kleintje!
ook dat is lief, maar van een ander soort.2 van de drie kennen mijn probleem; de derde heeft het zo moeilijk met zichzlef,
die vertel ik het maar niet, anders heeft hij er nog een last bij.

of er ooit kleinkindertjes komen? ikdenk het niet.
geef je jouw kindjes een heel zacht knuffeltje van mij? :sun: :sun: :sun: :sun:
en neem er zelf ook eentje: :sun: en vooruit ook maar eentje voor je ventje: :sun:

liefs bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi bibelle,

Mijn oudste is 12 jaar en m'n jongste 15 maanden! (met nog twee daar tussenin)
De ouderen kunnen me zeggen wat er scheelt maar zij nog niet en je ziet dan dat heel verdrietig gezichtje met dat trillend onderlipje en regelmatig een snikje en dan moet ik me inhouden om ze niet dood te knuffelen, begrijp je?

Bedankt voor je lieve zoentjes!!! Je lijkt me een heel lief persoon!!

Liefs van knuffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ alle nachtbrakers

FF koekeloeren hoor, ben te nieuwsgierig hoe het met jullie vergaat.

Bij mij dag 14 droog ( ja niet zo moeilijk met een weekje detox erbij)
Maar goed toch. De knop, de bekende knop waar Koh het vaak over heeft gehad is om.
Ik heb totaal geen trek ( zonder medicatie).
Dat er iets na een ...leven zoiets positiefs is gebeurt heeft invloed ja dat klopt en dat maakt me tevens ook bang.

Wat ik heb geleerd o.a. is het leven met vandaag.
Iets wat ik eerder niet kon.
Kon me me al naar maken om........................zie het zinnetje van Fran: men lijdt het meest voor het lijden dat men vreest.
Die zin heb ik zo vastgebakken in mijn nog gezonde hersencellen en dat helpt me.
Vandaag ben ik gelukkig en ik geniet van de dingen nuchter te ervaren ook al is het geen rozegeur en maneschijn.

Ik besef dat nuchter zijn betekend: leven, acceptatie van jezelf.
Jezelf nemen zoals je bent en nuchter het allemaal op je af laten komen. Pijn, liefde, genegenheid, teleurstellingen. Alles beleven op een nuchtere manier om nu en later in het eventuele volgende leven te groeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, Hama,

Mij zul je hier wel nog tegenkomen, hoor!!!
Slaapwel maar bedenk eens dat het proberen te verstoppen voor je liefste het jou alleen maar moeilijker maakt! Wie weet steunt ze je wel als je het haar vertelt en zegt dat je al bezig bent om eraan te werken,hé!!

knuffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ hama

of stiekem, of uit elkaar........ zijn dat echt de enige twee mogelijkheden?
als je vriendin een alcoholistische moeder heeft, dan kent ze de verschijnselen echt wel,
en is ze kennelijk zo lief, of zo bang, om jou niet te confronteren met je gedrag.

maar als jullie echt veel om elkaar geven, dan zal ze blij zijn als je eerlijk bent,
en je helpen om andere keuzes te maken, dan je moeder heeft gedaan.
als je zo doorgaat komt het toch uit,

en over 21 jaar -ik denk aan mezelf- heb je veel meer lichamelijke schade opgelopen.

dus.... de keuze is aan jou

veel sterkte

p.s. als je nu al veel gedronken hebt, lees deze dagdraad dan morgen nog eens door, voor je de eerste van de tripple baco's inschenkt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mieke,

Mooi gezegd, meisje!!! Probeer te genieten van die prachtige ontwikkeling! Natuurlijk brengt dat ook angsten mee, Bv: de angst om terug gekwetst te worden maar zet die angsten op de achtergrond, niet op de voorgrond!!! Zet al jouw positieve gevoelens nu even helemaal vooraan, bekijk ze elke dag en kom tot het besef dat er toch nog mooie dingen zijn in het leven waar je je kan aan optrekken!!!

Liefs van knuffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Hama,
Begrijp dat je hier net op het forum bent en wees welkom.

Hama, besef dat je de regiseur bent van de film waar jij de hoofdrol in speelt en daarom je eigen regie bepaald.
Waarom ben je bang dat je lief niets aan je merkt?
Begin eerst met jezelf. Eerlijk te zijn en stoppen met verstoppertje te spelen.
Jank het eruit en vertel dat je een probleem hebt, weet ik veel.
Pas als je eerlijk naar jezelf bent en ook echt actie wilt nemen kun je eerlijk naar een ander toe zijn.


Denk niet dat een ander niets aan je merkt. Ha ha. Houd jezelf niet voor de gek. Wees eerlijk naar jezelf toe, dan kun je dat ook naar een ander ook zijn.

Is niet bot bedoelt hoor!

Truste en blijf schrijven !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag mieke,

fijn dat je er ook nog even bent!
ik vind het zo dapper dat je die detox hebt gedaan,
en vooral omdat die je zoveel heeft opgeleverd.

met beide benen op de grond, nuchter, en reëel.

je schrijft "om later in een volgend leven te groeien" maar volgens mij groei jij nu al ontzettend!
als je nog naar drank verlangt: neem een glas pokon, daar groei je pas echt van (flauw laat op de avond grapje)

ik ga langzamerhand afsluiten, denk ik, slaap lekker, mieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi bibelle,

Wat zijn in godsnaam tripple baco's???

Zie je wel, de meesten hier op het forum zijn gewoon veel te lieve mensen die in het verleden veel gekwetst zijn geweest waardoor we een nieuwe vriend zochten die ons (in onze ogen en klein wereldje) niet zou kwetsen! Die bleef altijd bij ons , in goede en kwade dagen!! Begrijp je? Mr alco!!!

Liefs van knuffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag mieke, knuffie is duidelijk meer wakker dan ik, ik kon alleen nog een flauw grapje maken, maar knuffie is heel to the point, ik sluit me graag bij haar aan.

en jij ook lekker slapen straks, knuffie, blijf je niet te lang op? want je kent de pieker-valkuil, probeer daar niet in te trappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...