Spring naar bijdragen

zondag 11 maart


Mick

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 62
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ach, ik weet niet of het dan niet zuiver is. Het is ook zo menselijk. Waarom zou je niet iets terug mogen verwachten?
Het is alleen niet zuiver, als je zegt of denkt dat je er niets terug voor verwacht, want dat is bijna onmogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verwachtingen hebben is zeer menselijk ja tot op zekere hoogte bedoel ik.
Te hoge verwachtingen van anderen hebben kan betekenen dat je wilt dat een ander is zoals jezelf bent en dat is denk ik de grootste fout die men kan maken.
Wat is fout? Het is jammer dat veel mensen hun verwachtingen te hoog leggen.
Dat lijdt tot teleurstelling en dus naar hoppakee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, altijd oppassen met verwachtingen... meestal gevolgd door teleurstellingen. Men gaat ook meestal wijzen naar de ander wanneer er een teleurstelling volgt. Slachtofferrol met alle gevolgen van dien. En ik heb het hier heus niet alleen over anderen hoor :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Als ik mezelf ergens schuldig over voel dan heeft dat uitsluitend betrekking op mezelf en niet over hetgeen wat ik een ander aangedaan heb en hoe hij of zij zich voelt... "o wat ben ik toch een afschuwelijke jongen"....
Schuldig voelen is voor mij het tegenovergestelde van mezelf trots voelen "o wat ben ik toch goed"....
Als ik mezelf te lang in deze staat blijf rondwentelen wordt ik vanzelf depressief...en andersom wordt ik enorm arrogant.... ik gebruikte deze twee mechanismen vaak om aandacht te krijgen en ik moet zeggen het werkte op de korte termijn erg goed....op de lange termijn werden mensen moe van mijn gezever....en nog soms gebruik ik ze omdat het zo ingesleten is in mijn persoonlijkheid...

Als iets me spijt dan beschik ik in ieder geval over een vorm van compassie want ik ben in staat om mijzelf deels te verplaatsen in de ander... als ik iets me spijt dan neem ik ook verantwoording voor hetgeen ik gedaan heb... en daar hoort ook excuses maken bij....

Als ik me schuldig voel over bepaald gedrag van mijzelf dan zegt mijn sponser standaard : "Get up , Dust of and Show up".....
Vaak haalde ik een wrange melanchonieke bevrediging uit mezelf schuldig voelen.... "Laat mij maar" zei ik dan tegen mijn partner "ik ben toch een loser"... en zij vond me dan zielig en gaf me een aai over mijn bol en ik voelde me weer beter en ook had ik weer ruimte...dit was ook manipuleren van de bovenste plank... is toch bizar dat ik om zelf goed te willen voelen ik tegen een ander zei dat ik een loser was ?? hahahaha.... rara jongens die alkies...en op momenten dat ik zulke dingen tegen haar zei was ik echt niet bezig hoe zij zich voelde en de pijn die zij had....

Maar goed.... aldoende leer ik....

Gr.

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ziza:
Dank je wel voor je heldere uitleg.

@mieke:
Moet ik me nou schuldig voelen? (die is erg ja).

Ach, je hebt niets gemist hoor... het leek mooier dan het was. 500 meter verderop op een stadsbankje gestrand.... ik kon niet verder.
Lig dus nu ook weer op vertrouwde plek... pfffffffffffff

Oh, wat is het toch fijn om een vrouw te zijn...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, even er tussendoor.

Mieke, ja ik kan begrijpen dat een nieuwe relatie angstig is. Je stelt jezelf over voor mogelijke pijn maar met nadruk op mogelijke. Zoals je zegt probeer in het nu te blijven en GENIET.

Mick veel plezier op het strand. Neem je voor mij ook een ijsje mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gut, lezen is ook een vak. Mick gaat helemaal niet naar het strand. Zucht.
Mick, sorry. Ik weet dat je je rot voelt en dat het je niet mee zit en ik weet geen zinnig woord te zeggen om je op te vrolijken. Ik hoop dat je snel weer beter voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja. nu weet ik het niet meer:huh:

Mieke, het gaat goed. In tegenstelling tot de laatste paar weken de gordijnen open en de telefoon aangenomen.
Dus ook meegekregen dat het zonnetje schijnt. Ga zo meteen zelfs koken, Andijviestamp. Heb je zin? Je bent van harte welkom, het was in de aanbieding en ik kan een leger voeden met zo'n grote zak.
Eerst even om peukjes en misschien om een ijsje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anjo:
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor... Als er iemand vaak niet goed leest, ben ik het wel. En verder gaat het zoals ik al zei, wat beter vandaag... ik zal mezelf 'moeten' opvrolijken. Nieuwe inzichten brengen mij verder en dat vind ik niet verkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Mick, ja hoor ff van het weer genoten.
Naar de benzinepomp gelopen om peukarellies te halen :angry:

Verder druk met .................................euh eigenlijk niets.

Beetje wasje gedaan en loop wat te teuten in huis.

Kortom geen moer gedaan. En van mij mocht het vandaag ( oh en gisteren ook al)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Anjo bedankt voor de uitnodiging, maar ik heb al gegeten vanavond.
Een lekkere quiche naar binnen gewerkt en daarna een lekker bakkie koffie.
Heeeeeeeeeee koffie, ik neem er nog 1tje. Slaap ik misschien wat minder vannacht maar dat geeft niet. Vriend lief komt vanavond toch maar lekker naar me toe ( we hadden pas voor mo afgesproken).



Knuffelen !!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Mick, ik slaap nu gelukkig veel beter dan na de vorige stop periode. Toen had ik het met name in bed heel erg koud en toen een aantal schapen erbij gekocht.
Ik lag gisteren rond de klok van 01.00 in bed en werd pas om 11.00 wakker.

Zit nu alweer half te knikkebollen ( raar woord), maar zal het wel nodig hebben de nodige slaap.

Nuchter slapen is echt slapen terwijl ik altijd dacht dat ik goed sliep na het nodige geklokkerdeklokt te hebben.

Veel slaap in te halen. Ach 25 jaar maar..................heuh? jubileum? nee laat maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mieke:
Ja, slapen is heeeeeeerlijk. Ik slaap ook veel beter (ben wel vaak lang wakker en vroeg op), maar tussendoor slaap ik meestal zo lekker. Toen ik nog dronk viel ik meestal om een uurtje of 22 letterlijk om en om 2 uur werd ik schommelend wakker, om vervolgens beneden op de bank al gebakken eieren etend tot 6 uur tv te kijken, dan weer in bed te stappen om tenslotte om 7.30 uur chagrijnig wakker te worden...

Mmmm, nee... krijg er geen heimwee van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...