Spring naar bijdragen

zaterdag 17 maart 2007

CPAS

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 97
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@robbie, fijn dat je nu kunt genieten van de giechelende plantjes in de tuin; voor mij is het een bewijs dat actie helpt, gewoon maar iets gaan doen, en zo dat zeurende gevoel van drank de baas te blijven.
wat fijn ook dat je zo positief bent over je familie, je vrienden en over de therapie van de verslavingszorg. fijn dat je zoveel steun krijgt van iedereen; ik wens je nog een heleboel meters toe, die je vooruit kunt gaan, je hebt gelijk, de weg is lang, maar niet eindeloos, en je hebt al veel kilometerpaaltjes langs zien komen bij je marathon.
geniet van dit weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anna en marieke, ik vind het zo mooi dat jullie het stoppen met drinken als een geschenk benoemen; ik heb nog steeds het gevoel dat ik wat kwijt ben als ik niet drink, maar je hebt gelijk: een groter kado kan ik mezelf niet geven, zelfs mijn latman is het daar mee eens (en hij drinkt nog wel, al doet hij het om mij te helpen niet bij mij in huis)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@haamster, al de derde dag bezig met adb: :present::present::present:
ik sliep de eerste nachten ook heel slecht, maar de laatste dagen gaat het erg goed, dus ik hoop dat jij dat ook gaat meemaken binnenkort. de afschuwelijke uren dat ik wakker lag heb ik me vastgehouden aan het idee dat dit er bij hoorde, en dat ik als ik weer zou gaan drinken ik hetzelfde onvermijdelijk later nóg een keer zou moeten doormaken, dus dat ik het beter maar in 1 keer kon doen, dan was ik er van af, en dat lijkt nu dus inderdaad te gaan gebeuren.
ik ben ook nog steeds bezig met me afvragen of het in de toekomst het sociaal drinken wordt of stoppen, maar ik heb mezelf opgelegd dat ik die beslissing pas neem als ik tenminste 50 dagen niet gedronken heb, omdat ik die beslissing alleen wil nemen als ik echt helemaal nuchter ben en helder kan denken, en ook als ik weet wat het is om niet te drinken, en ik al een beetje heb geoefend met wat er voor alternatieven zijn. ik ben nu ongeveer op de helft, dus ik kan nog een week of drie oefenen en nadenken. succes met jouw denkproces. het gaat je vast lukken, en ik duim dit weekend tussendoor voor je, dat het ook echt zonder zal gaan lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@kate: wat een mooie gedachte: we hebben allemaal een herstellend en vernieuwend vermogen in ons, we gaan niet verloren.... ik denk dat we daarom ook allemaal zo hartstochtelijk aan het knokken zijn, en elkaar helpen om dat vermogen aan de oppervlakte te laten komen en daar ook te houden. lief dat je dat met ons deelt, het helpt mij in elk geval weer verder. ik ga die uitspraak in mijn schriftje met goede gedachten overschrijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@stien: ja het is riskant om vanuit je eenzaamheid je gevoelens blindelings na te hollen, en dan weer teleurstellingen te moeten incasseren; maar het kan ook zijn dat die gevoelens iets zeggen over jezelf; verstop ze dus niet te gauw, je zegt zelf ook al, dat het dan wel aan je gedrag te raden is; blijf nuchter, ook in je gevoelens, maar verstop ze niet, als je begrijpt wat ik wil zeggen.
en ja stien, ik vind het ook lastig om noodberichtjes te lezen, en dan de ander niet echt te kunnen bereiken. ik hoop ook dat anjo het redt vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@knuffie: hoe is het meisje, na de ingreep van gisteren: kun je wat relaxen met je man en kindjes om je heen? ik zou je graag vertroetelen, maar er zit geen fruitmand bij de plaatjes van het forum. weet je wat, ik stop hem in een grote geschenkdoos: lekkere appeltjes, mandarijntjes, sapjes en ander lekkers, en je lievelingsboek en vooruit: ook nog een mooi muziekje, allemaal in 1 doos voor jou.
:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat deed me goed, even op al jullie berichtjes en berichten antwoorden

met mijzelf gaat het op dit moment goed, ik denk weinig aan alcohol, en dat komt niet alleen door latman, maar dit komt vooral uit mezelf. ik denk er niet zoveel aan, en probeer om leuke dingen te doen, op mijn werk en een beetje te hobbyen en muziek te luisteren. ik loop zelfs weer te zingen!

ik hoor latman in de schuur, met de boodschappen, dus ik ga afsluiten: een goede voortzetting van het weekend, wees je eigen zonnetje :rose: als het buiten niet lukken wil, en tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, ik heb vanmiddag 3 uur liggen pitten, de operatie aan mijn kaak en e mediatie hakt er denk ik meer in dan ik dacht.
Vanavond naar shakira, ik hoop dat het dit keer wel door gaat. Ik stuur iedereen alvast een:moon: toe.
Fijne avond nog en tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Bibelle,

Ik heb het dus niet vol(half-droog)gehouden. Ik ben helemaal de mist ingegaan vandaag.
Niet kunnen slapen vanwege de pijn in mijn schouder en al voor mijn visite kwam aardig wat ingenomen.
Fout fout fout.
Ik ga met Pasen uit mijn ouderlijk huis maar even het bordje "Morgen gaat het beter" uit mijn oude kamer halen, dat hing al op mijn kamer voordat ik kon lezen en schrijven. Ik denk dat ik dat bordje nodig heb af en toe.
Ik heb met mijn piano-matin toch goed gespeeld, al was het voor mij met 1 hand. Ze had waarachtig speciaal een stukje gekozen waar de hele melodiepartij met de rechterhand wordt gespeeld. Aardig van haar nietwaar.
Voor nu hou ik het even gezien.
Ik gooi nog even een was in de wasmachine en ga dan even fysio-oefeningen doen en mijn L-arm laten rusten.
Even nog kijken wat de rest te melden heeft.

Straks kom ik dan weer kijken, als er niemand achter me zit. Het afronden van mijn vorige melding kostte wat moeite, want mijn piano-vriendin stond achter me (die weet nog van niks).

Groetjes
Corinne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

Weer even een zeldzaam berichtje van mij. Ik kom om in het werk recentelijk, maar ik volg het hier zoveel als ik kan.
@Knuffie: Wat rot voor je dat er nog een staartje zit aan dit gehele proces. Juist wanneer je verwacht dat het is afgelopen. Ik voel met je mee, en wens je veel sterkte!!
@Rosie: Goed om weer wat van je te lezen, maar nog beter dat je je tijd hebt benut aan netwerken. Dat zou ik eigenlijk ook moeten doen, maar goed: horeca uren...Moeilijk, moeilijk.
@Bibelle: Sterkte met het ADB blijven. Je doet het erg goed. Weet je al wat je na die 50 dagen besluit?
@Mick: Mooi en herkenbaar stuk wat je vanmorgen schreef. Ik herken het jeugdige gevoel van eenzaamheid. Toen ik klein was dat ik altijd dat er iets mis was gegaan, en ik een vogel had behoren te zijn. In de herfst zat ik altijd in mijn raamvenster naar de wegtrekkende ganzen te kijken en te luisteren, en te huilen omdat ik niet meekon. Aan de andere kant; misschien had ik gewoon teveel Nils Holgersson gezien....
Maar dit alles heeft zeer zwaar meegewogen in het latere leven, en ik vrees dat ik begrip, vertrouwen, en een gevoel van veiligheid vaak heb verward met liefde/verliefd zijn. Daar worstel ik nu ook nog mee. Nu ja, al levende leert men...
@Marieke: Wat ontzettend! Het is vreselijk om een huisdier te moeten verliezen, zeker wanneer het niet aan ouderdom is. Zijn ze er al achter waardoor het gekomen is? Ik wens je veel sterkte...

Ik heb iets te bekennen overigens. Ik sta nu meer dan 10 weken droog, maar misschien moet ik schrijven 'stond'.
Gisteren ben ik (voor het eerst dat ik droogsta) naar een concert geweest, en op het concert waren wellicht enkele gremlins aanwezig. Ik moet echter zeggen dat ik met mezelf heb overlegd (maar misschien was dat wel de oppergremlin) dat ik 1 biertje mocht, en daarna weer aan de spa rood zou gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb een biertje voor mezelf gehaald, en leeggedronken, maar vond het eigenlijk niet eens lekker. Nu is het bier op concerten sowieso van een miserabele kwaliteit, en doet het denken aan p*s. Een zwaar gevoel steeg naar mijn voorhoofd, en ik ben daarna weer snel overgegaan op de spa-rood en heb het daarbij gehouden.
Dat ga ik dus niet weer doen....Niet dat ik me echt schuldig voel, aangezien ik de hele zaak onder controle had toen ik het biertje dronk, en ik me aan mijn afspraak heb gehouden. Maar toch...De eerdere afspraak om niet te drinken was wel gebroken. Ik dronk echter niet om dronken te worden (wat altijd eerder het geval was), maar meer vanwege een 'concert-gevoel'. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, daar ga ik nog even op broeden. Wat waren mijn motieven?
Nu ja, ik ga aan de hand van dat ene biertje niet opnieuw beginnen met tellen, aangezien ik (in mijn ogen althans) nog steeds ADB was..
Hoe dan ook, ik vond wel dat ik moest opbiechten dat ik had gedronken.

Iedereen een fijne zaterdag gewenst!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sabine,

Ik ken je helemaal nog niet, maar goed dat dat biertje je niet smaakte en je prompt weer op Spa-water bent overgegaan.
Compliment. Hou vol.

Groet,
Corinne

P.S. mensen ik ga nu die was in de wasmachine stoppen. Life must go on, washing too

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, ik hoop dat je druk in je tuin bezig bent, of iets anders aan het doen wat afleidt. Veel sterkte.

Bibelle, je hebt besloten pas te beslissen als je 50 dagen droog staat. Kun je misschien uitleggen waarom precies na 50 dagen? Vond je het een mooit rond getal, of zit er een diepere gedachte achter?
Ik vraag je dit omdat ik net het uitgerekend dat 50 dagen 1 dag meer is dan 7 weken, nog geen twee maanden dus.
Twee maanden is een periode dat heel veel mensen de mist weer ingaan, omdat ze denken lang genoeg droog gestaan te hebben, en inmiddels sterk genoeg zijn, om 'sociaal' te kunnen drinken. Twan is het overkomen, en ik heb er hier op het forum inmiddels genoeg zien voorbijkomen die dit overkomen is. Zelf had ik me drie maanden als doel gesteld, en toen ik zover was vond ik drie maanden te kort om me al veilig genoeg te voelen het te proberen, dus besloot ik het tot onbepaalde tijd te verlengen.
Mij lijken die 50 dagen dus erg kort, maar ik kan me vergissen. Ik ben jou niet, en ik weet ook niet hoeveel je dronk.

Stien, idem dito, ik voel me ook erg onbehaaglijk nu, maak me zorgen om Anjo.

Corinne, sterkte. Waarom probeer je niet eerst een poos niet te drinken, zodat je lichaam kan ontgiften? Ik zou dat in jouw geval alleen niet zonder medische begeleiding doen, als 6 glazen de helft is van wat je eerst dronk. Je kunt volgens mij vrij heftige afkickverschijnselen krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ook ik kon het nooit droog houden. Visite ontvangen betekende voor mij ook altijd stress en moest ik altijd van te voren al wat innemen. Op gegeven moment heb ik niemand meer uitgenodigd en mij er voor afgesloten. Vorige week heb ik voor het eerst nuchter visite ontvangen en oh dat viel reuze mee het was écht wel gezellig en ik taalde niet naar de alco. Ook heb ik een heel lange tijd mijn pijn weggedronken. Nu ik droog sta ben ik bezig echter om écht wat aan de pijn te doen, en geloof me had ik het maar eerder gedaan. Wist je als je alco drinkt dat je spieren en kracht erin afnemen? Tenzij je nog geregeld wat aan sport doet.

Visje, positivo denken! Shakira gaat door hoor!! Een hele fijne avond, laat je horen hoe het is geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sabine, ik leef met je mee. Enorm jammer hé, 10 weken droog en dan een uitglijder.
Ook ik had na mijn 10e week een uitglijder en kon zonder enige moeite de draad weer opnemen. Maar voelde me niet zo eerlijk tegenover het forum en heb het toen ook gemeld. Mij deed dat wel even pijn moet ik eerlijk bekennen. Maar joh, gewoon door tellen hoor! Doe ik ook, nu ist gewoon 3 maanden ADB met 1 uitglijder. Het belangrijkste is dat je de draad weer oppakt! Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle, ik hoop dat je een goed stemgeluid hebt dan zal je eigen zonnetje nog verder stralen.
Dat zal latman ook ten goede komen, is beter dan al die lastige stemmingen.
Heerlijk dat jij er op het moment geen moeite mee hebt (droog staan). Een hele fijne avond!

Vanavond ga ik op verjaarsvisite. Ik hoef me in elk geval niet druk te maken dat er zo langzaam geschonken wordt, of dat ik mijn glas te snel leeg drink. Ik hoef me niet in te drinken en mij niet druk te maken of mijn adem naar de alco ruikt. En als ik laat thuis kom hoef ik niet nog een poosje na te drinken omdat ik mijn dagelijkse taks nog niet bereikt heb en anders niet slapen kan.
Of ik het wel gezellig vind? Ik heb een hekel aan verjaardagen en een hekel aan auto rijden, angsten.
Ik laat het allemaal maar over me heen komen en blijf in elk geval droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien, ik denk dat het verjaardagsfeest vanavond juist erg leuk wordt. Er valt nu zoveel stress van je af, die je vroeger wel had. Niet indrinken, niet druk maken wanneer je glas bijgeschonken wordt, thuis kun je gelijk naar bed, morgen weet je nog alles wat je gezegd en gehoord hebt, je kunt gewoon aan een gesprek deelnemen zonder bang te zijn dat iemand iets ruikt of dat je een dubbele tong hebt. Je hoeft alleen maar te ontspannen en te genieten van het gezelschap en de gesprekken. Heerlijk toch!
Ik denk dat zonder al die spanningen zelfs de autorit heel erg mee gaat vallen. Geniet van je avond!

Marieke, veel plezier met je kettinkje. Ik heb zo'n zilveren kettinkje met mijn sterrenbeeld eens voor mijn verjaardag gehad van mijn zoon. Ik doe het regelmatig om.

Knuffie, ik hoop dat het alweer een beetje met je gaat. Maak je maar niet te zenuwachtig hoor meid. Rust lekker uit.

Ik heb vanmiddag een enorme stapel papieren 'waar nog iets mee moest' opgeruimd, een formulier gevonden dat ik kwijt was, administratie gedaan die ik al twee maanden uitstelde, en kamerplanten verpot. Dit naast de gebruikelijke zaterdagkarweitjes, en het eten is ook bijna klaar. Ik ben ben helemaal tevreden met mezelf.
Vanavond heb ik dus een lekkere ontspannen avond verdiend. Beetje televisie kijken, boekje lezen, kaarsje aan, kopje thee erbij. Ik verheug me er al op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anna: de 50 dagen leken me toen ik op 18 februari stopte met drinken al een hele lange tijd, en ik ging er eigenlijk van uit dat ik de tien nog niet eens zou halen.

ik wilde de lat wel hoog leggen, maar niet zo hoog dat me de moed zou ontbreken om te beginnen. de 50ste dag is dus een mooi rond getal.

ik heb 21 jaar lang veel gedronken, de laatste periode dronk ik 1 of 2 literflessen rode wijn per dag, maar ik heb gelukkig weinig ontwenningsellende gehad

op 18 februari was 50 toevallig ook net het aantal dagen die ik nog moest werken voordat mijn vakantie gaat beginnen. ik ga dan een week met mijn latman mee naar zijn woonplaats. hij drinkt nog wel, en ik wilde de mogelijkheid open laten om dan ook sociaal te kunnen drinken. ik hoop dat het me dan lukt, maar als ik me onzeker voel dan zal ik misschien wel helemaal stoppen.

aan de andere kant: hij drinkt nu niet als hij bij mij is, en past zich aan mijn leven aan, tot nu toe deed ik dat ook altijd als ik bij hem was (dat aanpassen dus, hij heeft zo'n heel ander leven daar dan als hij hier is). dus ik weet het nog niet.

ik heb een "wat doe ik na de 50 dagen doosje" gemaakt, waarin ik allerlei briefjes met gedachten heb gestopt. dat doosje gaat mee als mijn vakantie begint en dan zet ik alles voor mezelf op een rijtje. je begrijpt dat daar al heel wat opmerkingen vanuit het forum zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...