charlie Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 Ja, zie: http://www.marktplaza.nl/Loops...odel-Nieuw-3371710.php Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 voor de poesjes: http://img249.imageshack.us/img249/4050/p4170012lx8.jpg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 Charlie,Dat is leuk, kittens, wel veel werk. Maar ze zien er zo schattig uit. Onze kleine katjes worden eind volgende maand 1 jaar. Ze zetten de boel af en toe echt op stelten. Gisteravond zaten ze bv. leuk te spelen (ik dacht met een balletje) op de kamer van mijn dochter. Toen die thuis kwam en in haar kamer keek, kwam er een kreet naar beneden. Ze hadden alle bollen wol uit haar doos geplukt en afgewikkeld en doorgekauwd. Eentje was al in de loop van de avond met een bol wol naar beneden gekomen.Kattekwaad m.a.w.Het leuke is natuurlijk dat zo'n hond aan die kleintjes nooit wat zou doen, ook in zijn ogen zijn ze snoezig en kunnen we wel wat hulp gebruiken.En over een kleine 5 maanden ben alweer oma. Leuk!Mijn zoon liep met ong. 1 jaar, mijn dochter liep al met 9 maanden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 Haha, mn kleinzoon, kan nog geen eens kruipen, tot zn grote frustratie, wél achteruit..........Ook heeft hij nog geen tandjes........Maar het is een heerlijk ding, zie: aangepastDe moederpoes, een kruising tussen een pers en een maincoon, is vorige week juist een jaar geworden:o Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 moeder en kittens: http://img362.imageshack.us/img362/7302/moos1wb4.jpg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 Charllie,super de luxe loopstoel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 en 5 schattige kittens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 Hihi, dank je!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 je vergeet mn kleinzoon.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 Achteruit kruipen, ja, dan begon mijn zoon ook altijd te brullen. Hij kwam tot zijn ongenoegen nooit tot bij het begeerde stuk speelgoed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 He Charlie ,zo snel ben ik ook niet, hoor.'t Ziet er trouwens als een schattig ventje uit.Nu ben ik zo snel dat ik een stuk zin vergeet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 quote: Originally posted by: CPASHe Charlie , zo snel ben ik ook niet, hoor. 't Ziet er trouwens als een schattig ventje uit. Nu ben ik zo snel dat ik een stuk zin vergeet. niet "ziet" maar IS schattig!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 Charlie,Oh, :$ sorry, het IS een schattig ventje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 hahahahaha, dank je, Corinne, voor je spontane antwoord............hahahahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 Volgens mij is iedereen spontaan afgekickt, Corinne, het is zóóó rustig............. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 nee, zie je helemaal goed!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 SUPEREGOSuperego bestaat uit een continue dialoog in jezelf, vol oordelen, aanvallen en dwang. Het is een mechanisme waarmee je jezelf en de ander continue vergelijkt aan de hand van maatstaven van vroeger. Vanuit je SE evalueer je vooral op het beeld zoals jij zou moeten zijn of zoals de ander of de situatie zou moeten zijn (ego-ideaalbeelden)ONTSTAAN van SUPEREGOSuperego is ontstaan toen je een klein kind was en afhankelijk van de liefde van je ouders/verzorgers. Als klein kind had je je ouders en verzorgers nodig om je te vertellen hoe je je moest gedragen. Om voorbeelden te geven "van een kachel blijf je af" en "bij het oversteken kijk je 3 x heen en weer". Zo internaliseerde je-maakte je je eigen- die stemmen van je ouders/ verzorgers om zelfstandig te kunnen functioneren. Zo komt het dat als je in de buurt van een kachel komt, je je moeders'stem "hoort" die zegt dat het gevaarlijk is.Maar de meeste van de boodschappen van onze ouders en/of verzorgers gingen over hoe je je moest voelen en gedragen in morele richting. Hoe je moest doen om geliefd te worden.Juist deze stemmen heb je ingeslikt, geïnternaliseerd. En deze stemmen zijn de basis geworden van het mechanisme van superego in je. Ze geven je rigide richtlijnen aan hoe jij moet zijn, wat je mag voelen en hoe je je dient te gedragen in de buitenwereld. Een harnas dus, dat je probeert te houden zoals je bent geworden. Het heeft ooit gediend in de tijd dat je je had aan te passen aan het ouderlijk huis om te överleven" en om te gaan met de pijnlijkheden van het gemis (de gaten) maar het zit je dwars nu je volwassen bent en bezig wilt zijn met "leven"Het mechanisme van SE is gevoed door twee soorten boodschappen:-Expliciete boodschappen: "je bent zo slordig", of "je bent lui", of "je kunt ook niets".-Impliciete boodschappen: opgepikt uit sfeer van je oudelijk huis, de toon off door de woorden heen. Als er altijd wordt esproken over je andere broer die zo goed kan leren en dat jij daar een een voorbeeld aan zou moeten nemen, dan kan het zijn dat je de boodschap oppikt als ïk ben dom"of als ïk ben niet oke".1. Veroordelende stem:.....JE BENT.....(stom, een slapjanus, waardeloos)2. Dwingende stem:.....JE MOET......(beter je best doen)3. Verleidende stem:........ACH, TOE...... (neem toch een glaasje......)Even een intro op mijn bewustzijncursus van vandaag in Utrecht....We hebben geoefende NEE te zeggen tegen deze onderdrukkende superego! Oftewel die stemmen in je hoofd, die je steeds vertellen hoe zwak enz. je bent.De een speelde de superego en daagde uit en jij moest je verdedigen en niet laten meeslepen door deze superego.Vermoeiende maar waardevolle dag....pfffff, komt nogal wat bij kijken..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 Nou ja , was er ook al om half 6 uit, dus mag ook wel vermoeid zijn....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 dan hebben mijn ouders mij verkeerd opgevoed, want ik herken hier niets in....Heb alles zelf moeten leren/ervaren.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 Ook als je ouders zich niet om je hebben bekommerd, ga je een beschermingsmechanisme opbouwen....je vult je gaten b.v. met ïk moet alles alleen doen, want niemand geeft toch om mij".Het superego kan daar gebruik van maken en b.v. zeggen "zie nou maar ik ben niets waard", "ik moet het allemaal alleen doen"En ouders zijn zich hier ook niet altijd bewust van, ook zij reageren op een manier, waarvan ze soms niet beter weten, of het niet in de gaten hebben. Ook zij hebben een jeugd gehad.....Ook kun jezelf als moeder iets zeggen, wat je niet in de gaten hebt en daar onbewust een kind iets opleggen. b.v. je bent zelf moe en je kinderen lopen te rennen en lachen in de kamer en jij zegt, "hou toch eens op, wat zijn jullie toch vervelend!" Terwijl de kinderen gewoon aan het ravotten zijn.Tis moeilijk zo 1,2,3 dit uit te leggen, ik hoop dat je het begrijpt..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 Uit eigen ervaring begrijp ik het wel, maar niet van huis uit... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 Ik kom ook wel met een zwaar onderwerp aandraven geloof ik, maar mag ik je vragen hoe jou ouders dan waren t.o van jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
moesje Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 jazeker Marieke...ben ook idd wel errrrug vermoeid, want je wordt weer even binnenstebuiten gekeerd.En ja we krijgen ook huiswerk mee; oefeningen die je kunt doen voor jezelf of b.v. op je werk.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 Moesje, wat fijn dat je ondanks je vermoeidheid, hetgeen logisch is, dit met ons wil delen.Je hebt er aardig wat voor moeten intikken om die intro duidelijk te maken. Het maakte gelijk wel het een en ander bij me los, dus herkenbaar.Het is ook heel erg moeilijk om nee tegen deze onderdrukkende super ego te zeggen.Soms als ik er echt bij stil sta (want dat doe je gewoon niet constant) probeer ik na te denken wat dat soort gevoelens wil zeggen, waar ze vandaan kunnen komen en probeer ik het in gedachte te relativeren.Maar alleen al het erbij stil staan en overdenken is al moeilijk en vermoeiend, laat staan dat je dit in een rollenspel moet spelen.Ik begrijp dat je moe bent, ik ook trouwens. Maar ik hoop dat als je het wat heb laten bezinken dat je morgen misschien wat meer kunt vertellen over deze dag. Het is een enorm boeiend onderwerp, en als ik wat aan mezelf wil veranderen zal ik hier toch aan moeten werken. Tot zover Moesje bedankt.Ik wens hierbij iedereen een fijne avond verder en truste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 21 april 2007 Rapport Share Geplaatst 21 april 2007 mijn ouders....laat me niet lachen....Altijd was mn moeder de hort op, winkelen oidOf ze lag op bed, en stampte met een bezem op de grond dat het tijd was voor een bakkie thee..Mn ouders hadden 7 kinderen, waarvan ik de middelste, oudste, dochter was..mij werd al vroeg het huishouden geleerd,samen met een broer van me, 2 jaar ouder.Naar mijn mening deed ze helemaal niks, maar liet ze ons alles ,doen..Wij werden in de zomervakanties gedumpt, naar zgn vakantie/.gezondheidskolonies, voor 6 weken. Als het meezat kwamen ze 1x per 3 weken op bezoek. Tranen verbieden me nu verder te schrijven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden