Spring naar bijdragen

Zondag, 22 april

BamBam

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Heeft iemand van jullie een tip voor me?

Vanmiddag had ik tussen 5 en 7 zo'n enorme trek dat ik de gedachte eraan op geen ene manier uit mijn hoofd kreeg, wat ik ook deed, probeerde te denken, het bleef maar op de voorgrond hangen. Ik heb het al eens eerder gehad, maar nu, peuh. Gelukkig dat ik die Refusal heb.
Jullie hebben dat vast ook wel meegemaakt. Dus vandaar mijn adviesvraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 78
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinne, veel water drinken en afleiding zoeken, Maakt niet uit wat. wandelen, stofzuigen, tuinieren, iemand bellen, verzin maar wat. Je zult merken dat als het lukt je op iets anders te focussen de trek langzaam verdwijnt. En soms is de trek er maar even, ervaar het en bedenk je dat je niet meer wilt drinken, ook al heb je trek. Succes.

Ik ga slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Corinne,
Tja dat gevoel ken ik maar al te goed.
Gierende gekmakende trek.
Ik ben regelmatig in bed gaan liggen en gaan slapen om die tijd maar te verdrijven.
Ook heb ik die momenten ook nu nog steeds en het is best wel eng om dat samen met Refusal te hebben.
Het kan niet en ja daar zullen we mee om moeten leren gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke , met alle respect je bent net 2 maanden nuchter... zet die 2 maanden eens weg tegen de tijd dat je gedronken hebt in je leven... en druk het eens uit in een percentage... met andere woorden wat is jouw ervaring met nuchter zijn ?

Niet drinken veranderd niet zomaar heel je leven.... zeker niet op zo'n korte termijn...dat is mijn ervaring..

Wat weet je van Mr. Right ? Is hij een alkie of een verslaafde.... als dat het geval is zou ik maar zeker oppassen en nog een tijd wachten... Hoe goed ken je hem ?

Velen van ons storten zich in relaties om te vluchten.... heb ik zelf ook gedaan...

Wees voorzichtig en gun jezelf wat tijd om ervaring op te doen en jezelf te leren ontdekken... je bent pas begonnen...

Wat als je terugvalt (en God moge het verhoeden) en weer gaat drinken... wat dan ? Heb je daar afspraken over met hem .. en als hij een alkie is en gaat zuipen wat ga jij doen dan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve lieve Ziza,
Ik ben heel erg blij met je bezorgdheid naar mij toe.
Vind je het raar als ik je zeg dat wij geen alkies zijn maar verstopper drinkers?
Ongelukkig geweest in ons leven en onze relatie?
Het geluk hebben gevonden en het heerlijk vinden om dronken van geluk en liefde in elkaars armen te vallen?

Een terugval zit er altijd in, maar dat geven we aan als die momenten van het trek hebben er zijn.

Wij kiezen voor nuchter geluk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CPAS,

Ik heb zelf in een kliniek gezeten en daar vormden zich aardig wat paartjes die allemaal een match made in heaven waren volgens hen... allemaal zonder uitzondering zijn deze mensen weer gaan drinken en gebruiken... em opgebroken... ik ken zelfs nog een meisje dat nu een kindje heeft en alleen is want papa is out there... en dit is mijn ervarinh en wat ik ook van anderen weet...

Met alle respect.. de kans dat Mr. Right ook daadwerkelijk Mr. Right is en dat je hem ook nog tegenkomt in een detox is hetzelfde dat Feyenoord dit jaar de landstitel wint...

Een detox/kliniek is nu niet echt een plaats om je perfecte huwelijkspartner te ontdekken...mensen komen daar omdat ze ziek zijn , mentaal en geestelijk , en niet voor een vakantie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er niet zo mee bezig. 't Is alleen zo met mij bezig, het wil me niet los laten, zo lijkt het dan. Maar er is niets verloren, deze slag had ik toch ook weer gewonnen. En zo ga ik door.
En zo dadelijk ga ik naar bed, want het is alweer bijna half een.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...