Mieke Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Hallo Kate,Voor mij sla je nu de spijker op de kop wat betreft het geen trek meer hebben.Zoals je wel weet heb ik sinds kort een hele fijne relatie en we doen heel veel dingen samen zoals uit eten gaan, terasje pakken etc.Veel situaties waar ik zie hoe ongelooflijk veel er gezopen wordt en men na iedere slok die ze nemen veranderen.Rood hoofd en luidruchtig gaan praten en meer dingen die mij nu verbazen wat in hemelsnaam het nut van alcohol is.Ik rolde gisteren bijna van mijn stoel af om te zien dat er maar heel weinig mensen aan een frisje of de koffie zitten.Om 3 uur in de middag.Jullie zullen het misschien wel makkelijk vinden dat ik er nu zo over denk, omdat het nu zo goed met me gaat.Ik heb er dan ook steeds meer moeite mee om hier mee te schrijven.Ik denk wel aan jullie, ook met name aan de mensen die het nu heel erg moeilijk hebben en wens diegene ook heel veel sterkte in dit proces Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Ha, Mieke,Juist dat soort positieve ervaringen moet hier komen delen.Hoe leuk het is van afstand te kijken hoe mensen onder invloed van de alco veranderen.Vertellen hoe goed het met je gaat, dat je geen trek meer hebt, dat je je verbaast dat mensen om 3 uur zitten te drinken.Dus blijf a.j.b. leuke verhalen vertellen, al is het maar eens in de zoveel tijd.Dan weten wij weer waar streven.Veel plezier nog vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Ja Corinne, zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken.Je hebt denk ik wel gelijk, maar begrijp je dat ik me soms wat schuldig voel nu het met mij zo goed gaat?Diep in mijn hart gun ik het mezelf, maar een ieder ook zo.Ik heb onwijs veel geluk gehad, maar heb het gevoel dat ik in Febr. op de juiste plek was op het juiste moment. ( en ik geloof nu niet meer zo in toeval)De dingen hadden moeten gebeuren in het verleden om voor mij nu te zijn wie ik nu ben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Mieke,Je hoeft je toch helemaal niet schuldig te voelen. Integendeel je mag je heel trots voelen. Je hebt het voor mekaar. En dat jij dat bereikt hebt met het nodige doorzettingsvermogen dat siert je.Ik ben al blij en trots dat ik het nu 2 weken volhoud, maar ik moet nog wel aan het handje lopen, ik ben er nog niet. En ik zou niet graag willen dat het handje nu werd losgelaten.Dus geniet van je nieuwe jas en laat ons zien hoe je daarin flaneert over boulevards en terrasjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Cornne,houd dat handje dan nog maar stevig vast als jij dat nodig hebt.Je kunt idd trots op jezelf zijn.Je hebt de keuze gemaakt om Refusal te gaan slikken.Lijkt makkelijk, maar is een hele grote stap vind ik.Zo doet een ieder op zijn/ haar manier en dat siert ook iedereen.We doen tenminste iets en dat al is een heleboel waard Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Mieke,Zo is het.Ik moet er nu vandoor, mijn cursus leven tussen 2 culturen wacht op me.Tot straks.Geniet nog van het zonnetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Kate, dank je, dat je mijn droom zo mooi omschreven hebt.Ik denk dat echt dat je het bij het rechte eind hebt, want in de vorige relatie liet ik me ondersneeuwen, altijd maar inhouden, omdat ik een hekel aan schreeuwende ruzies heb, want die had ik als kind al genoeg gehoord van mijn ouders al ik in bed lag.Goh, zet me wel aan het denken.Wat de trek betreft zit ik ook te overdenken. Waarom had ik het eergisteren zo moeilijk om van de alcohol af te blijven en gisteravond totaal niet.Volgens mij ga je je daar onbewust een beetje op instellen. Vanavond weet ik ook dat ik het volhoud, omdat morgenvroeg mijn hond wordt geopereerd( niets ernstig hoor, hij wordt gecastreerd)Ik wil hem niet met een kegel wegbrengen en de hele dag beroerd zijn, nee ik wil er voor hem zijn als hij beroerd is.Dus mijn onderbewustzijn stelt zich daar al op in. Volgens mij werkt de refusal ook een beetje zo.Als ik zou weten dat ik morgen de hele dag niets had en geen honden had, dan zou nu mijn hunkerbrein al gaan ratelen, zal ik vanavond gaan drinken, ik heb morgen toch niets.Het zijn puur onze gedachten, die ons aansturen om trek te krijgen.Het probleem is dat je moet leren om die gedachten stop te kunnen zettenMieke, wel lekker blijven schrijven hoor. Lief en leed wordt hier gedeeld en dat maakt het forum ook zo verslavend( hihihi)Voor ons is het fijn om te horen, dat de trek afneemt als je goed in je vel zit.Schroom je niet om het hier te vermelden, het doet mij in ieder geval goed om een vrolijke noot te horen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 25 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 @marion: ik begrijp je en bedank je, het is inderdaad een nuchtere opluchting geweest Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 25 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 @kate: trek is als een vogel (trekvogel?): je kunt niet voorkomen dat hij op je hoofd sch**t, wel dat hij een nest in je haar bouwt! gewoon je haar wassen tot (of als) de trek voorbij is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 25 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 @mieke,blijf ons alsjeblieft verleiden met je gelukkige verhalen, lonkend aan de horizon met een droge droom. als we weten hoe mooi het leven zonder gremlins en zonder trek is, doen we meer ons best. ik in elk geval wel! ik zou je verschrikkelijk missen. bovendien: we zijn ongeveer gelijk gestopt. dus blijf ajb nog een poosje ons lokken naar het adb zijn en blijven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Hoi Mieke,Ik merkte toen ik droog stond dat ik bijna nooit meer aan drank dacht. Ja zo nu en dan even maar dat was goed weg te "zuchten".Ik denk juist dat het zeer goed is om te lezen dat het mensen goed vergaat. Nu zit jij toevallig op een roze wolkje maar dat is ook heel leuk om te lezen.Neem nu bijvoorbeeld BamBam, ik geloof niet dat zij nog zo strijd met de drank als met andere zaken.Het is zo belangrijk dat dat ook gedaan wordt om te zorgen dat je nuchter blijft.Dus laat aub niemand stoppen met schrijven met wie het goed gaat. Het is zo bere belangrijk om je ergens aan op te kunnen trekken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Bibelle, als die trekvogel niet helpt, dan zijn er ook nog trekpaarden of trekzalf.Dus wat dat betreft hoeven we geen trek te hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Ik ben eigenlijk met de was bezig, mijn wasmachine en strijkplank staan ook boven.Moest ik zonet een beetje om mezelf lachen, toen ik een nieuw pak waspoeder openmaakte.Ik dacht, Scneeuwitje heeft vandaag geen dwergen, maar een witte reus., met die andere reus had ik het vandaag te bont gemaakt. Zo ga weer verder met mijn aktieplan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 25 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 lunch-time is over, ik ga weer werken. liefs, tot vanavond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bibelle Geplaatst 25 april 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 succes met je actieplan, marion, tot later!en als die reus klaar is, stuur je hem dan even door als je wil? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mieke Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 @ Marion Ik ga nu ff boodschapjes doen.Bedankt voor al jullie reacties echt heel lief.Ik vind het nog steeds moeilijk om op iedereen persoonlijk te reageren.Jullie zijn stuk voor stuk allemaal kanjers en voor iedereen een mooie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Mieke, je kunt ook niet op iedereen reageren.Dan zou je de hele dag achter de computer moeten zitten,doe dat maar niet, want dat vindt Mr. Right vast niet leuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Bibelle, ik wil die witte en bonte reus wel naar jou sturen hoor, want ze zijn reuze handig.( Goh, goeie slogan)Sorry, ik hou op, want ik word reusachtig melig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Nee Marieke, ik heb mn zomerkleren nog niet van zolder gehaald.....omdat ik het de laatste tijd gewoon koud heb...Maar dat is nu over, stuur manlief vanavond naar zolder en ga morgen kijken of ik wat leuke zomer"tenten" kan scoren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Toevallig dat jij over trek nadenkt Kate, de laatste tijd doe ik dat ook vaak. Of het doel moet zijn om geen trek meer te hebben, en hoe je dat dan doet.Ik heb nog wel trek af en toe. Niet zo heel vaak meer, maar vooral op de momenten dat mijn hoofd als een razende overuren draait, en ik maar denk en denk en denk. Dan verlang ik ernaar om even helemaal weg te zijn, het denken te stoppen, en ik ken een manier om dat te bereiken.Dat verlangen kan soms zelfs vrij hevig zijn. Ik ben me ervan bewust, ik weet ook waardoor het veroorzaakt wordt, en ik weet ook dat ik dat niet wil al verlang ik er nog zo naar het denken te stoppen. Ik kan er dus in feite vrij afstandelijk naar kijken, ik kan de voordelen en de nadelen tegen elkaar afwegen. En ik ben nog steeds bang dat er een dag zou kunnen komen dat ik de voordelen weer vind opwegen tegen de nadelen. Daarom heb ik een lijst gemaakt van al die nadelen, zodat ik ze allemaal nog een keer kan zien als het nodig is.Ik heb ook een lijstje van dingen die ik kan gaan doen als het verlangen om niet te denken hevig wordt. Want ik heb gemerkt dat er wel een paar activiteiten zijn die helpen, zoals het gras maaien, of een lange wandeling met de hond maken. Ik móet niet meer drinkenMieke, blijf alsjeblieft af en toe hier schrijven. Het is zo verfrissend om te zien dat iemand stomweg gelukkig isMarion, wat heerlijk dat jij het aanraken en knuffelen van je man geleerd hebt. Dat betekent dus dat er hoop is, dat het geleerd kan worden.De plaatselijke middenstand is overwegend zeer gelukkig met mij, ik heb vandaag zeer veel geld uitgegeven. Het schap met de extreem goedkope wijn puilde helemaal uit, ze hebben na 8 1/2 maand kennelijk nog steeds niet door dat hun grootafnemer nu grootafnemer Spa en Roosvicee is. Ik heb ook een nieuwe zonnebril op sterkte, hij was vandaag klaar. Nu kan ik ook buiten in de zon lezen (er zit varifocus in). Dus, ik ga hem even uitproberen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sneeuwwitje Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Nou Anna, dan hoop ik dat bij jou de zon nog schijnt.Hier wordt het heel bewolkt en ontzettend benauwd, net of er ieder ogenblik een donderbui kan losbreken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Hoi,Ik ben net weer terug en bijgelezen.Hier trekt het zonnetje zich ook terug en het is vrij benauwd. Dus straks wellicht wat onweersbuitjes? Voor de plantjes mag het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 Er zaten vanmiddag 2 liedjes door mijn hoofd te suizen door mekaar.Nu ben ik er eindelijk achter welke.Hoort de wind waait door de bomen en Zie de maan schijnt doort de bomen.In dit jaargetijde. Rare hersenkronkels. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 hoi marieke , raar mijn nachtmerries waren ook ivm mes steken .een woordje uitleg waar mijn nachtmerrie mogelijk vandaan kwam en eigenlijk ook voor corinne januari 2005 heeft mijn ma suicide gepleegt door zich in brand te steken een deel van het huis is mee afgebrand , wachten op lichaam van mijn moeder heeft 4 1/2 maanden geduurdt .toen we naar belgie kwamen is er mij belooft nog eens naar dat huis van mijn ouders te gaan voor we ons leven hier in belgie op poten zouden zetten , alles is gebeurd behalve dat we niet meer naar mijn ouders hun huis geweest zijn en ja daar heb ik het moeilijk mee .vannacht door een verbrand lichaam te zien op tv kwam alles weer op borrelen , en in mijn dromen ging ik naar het leeg staande huis van mijn ouders , in dat leegstaande huis zaten ocupas= drugsverslaafden welke leeg staanden huizen innemen in spanje en ik werdt daar door verscheidenne neer gestoken ;-(ik ben deze morgen gaan werken in een huis waar de mensen ook weg werken zijn in dat huis porto en wijnen a volonte op zeker ogenblik dacht ik echt dat ik in de fout zou gaan en heb al huilend iemand op gebeld wat mij mogelijk van iets slechts weer houden heeft en ja het is een deja vu .1 dag of maanden nuchter zijn op sommige ogenblikken maakt het weinig verschil mijn brein is en blijft aan de gang ;-((ik ga jullie verder lezen groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 25 april 2007 Rapport Share Geplaatst 25 april 2007 hoi corinne , nu let ik op die lampjes ik zie er oranje of blauwe wat is de betekenis ??groetjes blacky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden