Spring naar bijdragen

Zaterdag 28 april

Twan

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jij snapt precies wat ik bedoel Rudy. Ik vind het ook nog steeds niet vies, en als we gezellig keuvelend in de zon zitten kan het precies de goede sfeer zijn. Maar ik vind ook dat ik die een of twee keer per jaar mijn gasten een drankje moet kunnen aanbieden, zonder zelf voor gaas te gaan. De laatste twee glazen wijn die ik gedronken heb waren op 6 augustus vorig jaar, ook samen met mijn zus. Ik heb inmiddels bij haar thuis een paar keer nee gezegd, dat moet ik thuis ook kunnen doen. En als zij dan ook geen glaasje wijn wil drinken, des te gezonder voor haar. Toch?

Ik merk dat ik op dit moment ook moeite heb om iemand een fles wijn cadeau te doen, zelfs al weet ik dat die persoon daar heel matig van kan drinken. Zoals je zegt, ik geef iemand iets, wat mij bijna kapot heeft gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond ga ik op verjaarsvisite en zocht vanmiddag een cadeautje voor het heerschap.
Ik wilde dus bij de slijter naar binnen om een fles wijn te halen daar ik verder niets nodig
had bij de supermarkt. Het werd me dus uitdrukkelijk verboden door mijn man. Met de woorden,
je hebt zelf moeite genoeg met die verslaving, geef het dan ook een ander niet ook al kan
die er wel met mate mee omgaan. Tevens benoemde hij het risico dat volgende maand als
mijn man jarig is ook het idee overgenomen wordt ofwel de fles met ander cadeaupapier weer retour komt. Heb nu douche gel gekocht. Lekker origineel, en bij de supermarkt.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pijlijk te lezen Anjo hoe ouders hun machteloosheid en onvermogen zich zelf te zijn, botvieren op hun kinderen.
De kinderen verantwoordelijk maken voor hun eigen welzijn.
Verantwoordelijk maken voor gevoelens van onbehagen, die ze niet op een andere manier weten te uiten dan over de hoofden van de kinderen

Er is veel geestelijk leed en dat is niet van vandaag, dat was vroeger ook al zo.

Stomverbaasd zat ik voor de tv te kijken naar een vrouw in een uitzending die iemand wilde bedanken voor wat hij voor haar had betekend in een periode dat zij het moeilijk had gehad.
Grote goden denk ik dan, moeten wij er via de tv aan herinnert worden dat wij sociaal diep gezonken zijn zodat wij alleen nog maar aan ons zelf denken.
Vroeger was het gewoon voor buren, familie en kennissen te zorgen als deze in nood zaten wegens ziekte of geldgebrek.
Deze blijk van behulpzaamheid deelde je niet met de buitenwereld dat was te intiem.
Als je tegenwoordig een aanval krijgt van sociale genegenheid wordt dat uitgezonden op t.v

Ik wijk af van wat ik eigenlijk wilde zeggen.
Anjo jij bent niet verantwoordelijk voor het welzijn van je exgenoot.
Mensen die dat zeggen of zelfs maar denken zijn geestelijk arm.
Zo te denken... in plaats van kwaad te worden of om wrok en wraak te roepen.... ,heeft mij er dikwijls voor behoedt aan mijn eigen gevoelens voorbij te gaan.

Fijn dat je wat hebt aan wat ik schrijf.
Het zijn niet alleen maar loze woorden, maar een stuk ervaring wat ik probeer te delen.

Zorg goed voor jezelf..

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke, het is juist goed dat je zoon gegaan is. Maandag is ook een zondag dat duurt veel te lang.
Maarkt niet uit hoe oud die knullen zijn, ze hebben toch die bevestiging nodig. Anders wordt ie er alleen maar onrustiger van en nu heeft hij mogelijk rust. Straalt dan ook naar iedereen uit. Het is beter te veel naar de arts als één keer te weinig met deze wetenschap die jullie al hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk Anna ...wanneer de motieven achter de gedachte waarom je drank in huis haalt eerlijk zijn de kans te hervallen klein word.
Het is tevens het begin van stoppen met ons eeuwige gesjoemel waardoor wij niet stopten met drinken.

Rudy....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, de boodschappen helemaal vergeten.:$ Dat wordt dus een weekeindje detoxen.
Van de adminstratie nog niet veel gedaan, wel heel veel geslapen.

Houtje, Gefeliciteerd!!!!Fijn dat je weer meeschrijft.

Ik vond het toen ik droog stond helemaal niet moeilijk om mensen te zien drinken. Ik kocht dan ook wel eens als er visite kwam wel eens wijn maar gaf ze de fles mee naar huis.

Anna, een vriend van mij staat nu 6 jaar droog en hij vindt het nu smerig ruiken. Dus er is hoop voor je!

Mijn zoon gaat maandag naar Amsterdam, ik heb gemengde gevoelens gelukkig gaan ze met een hele groep en met de trein. Loslaten heet dat geloof ik. Toch vind ik het wat eng.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
houtje ook van mij hiep hiep met je 18 maanden :present:
voor de rest lieve mensen ben ik weinig van zegs
gisteren gesprek met psyholoog en was zwaar , maar ook een fijne avond gehad aan de zee en een vergadering .
soms lees ik hier dat jullie liever in jullie eigen dorp niet naar vergaderingen willen gaan is dit om de schaamte evt of dat mensen zouden weten dat jullie drinkster/ers waren ???
of waren jullie zoals ik allemaal thuis drinkster/ers ??
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Blacky,

Ik was een thuisdrinker. Ik heb nooit van uitgaan gehouden.
Verder ga ik niet graag de deur uit 's avonds, maar zit liever in mijn pyama achter de computer of half liggend op de bank. Lekker lui. Ik wil gewoon niet naar zo'n groep, geforceerd de hele avond vrolijk te doen en zitten op een stoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, heb je ook niets te eten in huis? Dat is niet zo prettig. Ik hoop dat je nog wat restjes in de koelkast of diepvries hebt.
Mijn zoon is op het moment ook in Amsterdam. Het komt vast wel goed. Wat ik grappig vind is dat zoveel mensen naar Amsterdam gaan met Koninginnedag, terwijl mijn zoon en zijn vriendin morgen weer naar huis komen. Niet alleen voor de visite, maar vooral ook voor Koninginnenacht en -dag, want dat is naar de mening van de jeugd hier in ons dorp onovertroffen. En zijn vriendin woont in Amsterdam!

Blacky, de reden dat ik niet naar de AA hier durf is niet omdat ik bang ben dat iemand dan weet dat ik dronk. Degenen die daar ook zijn, zitten daar immers om dezelfde reden! Het is omdat ik sociaal gehandicapt ben, ik ben bang voor groepen, en vooral als dat vreemden zijn. Verder ben ik een verschrikkelijke huismus, ik dronk ook altijd thuis. Ik vind het vreselijk om 's avonds nog weg te moeten, liefst zit ik dan opgekruld met een boek in mijn stoel of achter de computer. Net als Corinne. En de derde reden is dat ik het heel erg moeilijk vind om tegen mijn jongens te zeggen dat ik naar de AA ga, terwijl ik al bijna negen maanden niet drink. Wat hun betreft is het probleem opgelost, dus ze zien daar de noodzaak niet van in. Verder zijn ze al heel erg bezorgd om mij omdat ik al een paar maanden voor 50% in de ziektewet zit terwijl zij mijn 'ziekte' niet zien. Ze zouden het dus niet begrijpen, en het zou een nieuwe bron van bezorgdheid voor hun zijn.

Ik ben inmiddels behoorlijk moe. Mijn huis is min of meer schoon, dat heb ik vanwege de hitte maar 's avonds gedaan. Er staan een appeltaart en een cake in de oven voor morgen, en ik heb ook nog was te strijken, maar ik denk dat ik dat morgen maar op mijn bed gooi. Ik vind het wel mooi geweest voor vandaag. Ik ga even voor de televisie uitpuffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik heb nog geen tijd gehad om alles terug te lezen dus als ik ergens iets gemist heb of iemand niet gefeliciteerd heb dan spijt me dat!! Dus zowiezo voor allen die een mijlpaal bereikt hebben tijdens m'n afwezigheid, van harte proficiat!!!!

Gewoon voor diegenen die het interessert, er is geen kanker bij me vastgesteld!! Het nieuwe uitstrijkje na de operatie was goed en ik ben weg uit de vuurlinie!! Moet wel binnen 2 maanden terug op controle maar denk daar nu nog niet aan!! Ik voel me redelijk goed en voel me elke dag sterker worden!! Nog steeds ADB en heel trots daarop!! Laatste uitschuiver was op 4 jan, dus nu bijna 4 maanden!!

Veel liefs aan allen en natuurlijk een grote knuffel!!!
Knuffie!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hola knuffie ,
yo tambien estoy aqui :-))
corinne en anna hartelijk dank voor jullie antwoorden en ja ik begrijp jullie 100% , en mijn manier om naar jullie op te kijken is daarom niet minder he :-))
dat vindt ik juist het fijne hier op ADB dat ieder mens het op zijn/haar manier mag doen zonder dat er oordelen vallen .
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anna,

Ik ga morgen niet mee op visite. Eerst dacht ik: bij mijn jongste schoonzus, dat kan, die drinken niet.
Maar daarstraks zei mijn man: weet je zeker dat je meegaat morgen, want het is wel een verjaardagsfeestje.

Ik heb even nagedacht, maar gezegd dat ik dan toch liever thuis blijf. 'k Heb geen zin in een tantaluskwelling en wil geen risico lopen. Zo sterk ben ik nog niet na een paar weken.
Liever blote jan dan dooie jan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt helemaal gelijk Corinne, als het niet goed voelt moet je het niet doen. Zelfs ik ben me er na al die tijd nog scherp van bewust dat ik een fles wijn in huis heb. Ik weet ook absoluut zeker dat ik hem morgenavond leeg ga kieperen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...