Spring naar bijdragen

Zondag 29 april

charlie

Aanbevolen berichten

Dat is dus voor mij een grote valkul, merk ik nu.
Ik durf nooit echt direct te zijn. Ik ben altijd bang om mensen te kwetsen, bang het verkeerde te zeggen.
Maar, als ik gewoon van me afgereageerd had,was ik niet met die frustraties blijven zitten en had ik niet naar de alcohol gegrepen . Dit is denk ik een van mijn grootste valkuilen in het leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 72
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Aanranding en verkrachting heeft inderdaad met macht te maken.
Maar ook met een enorme plaat voor de kop van de mannen die zich eraan schuldig maken.
Sommige mannen zijn niet in staat te beseffen dat er vrouwen bestaan die hun niet aantrekkelijk vinden.
Ze denken dat ze een lot uit de loterij zijn, en dat iedere vrouw als een blok voor hun hoort te vallen zodra ze interesse tonen.
Ze zien ook in alles wat een vrouw doet een uitnodiging, een naar hun mening ietwat kort rokje, een oogopslag, een toevallige beweging. Het maakt niet uit wat je als vrouw doet, je hebt altijd een signaal gegeven.
En ze hebben een feilloos gevoel voor vrouwen die het op de een of andere manier moeilijk hebben, en daardoor kwetsbaarder. Of verlegen en niet assertief genoeg om meteen te reageren op de manier die Ziza beschreef.
Ze zijn zelfs in staat je van smaad te beschuldigen als je hun openlijk beschuldigt en zegt niet van hun gedrag gediend te zijn. Want dan hebben ze alleen iets onschuldigs gezegd of een onschuldig gebaar gemaakt, en is de vrouw degene die dingen verzint en voorzover er al iets gebeurd zou zijn dat uitgelokt heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zo.... interessant...

Sinds wanneer is het verboden om DUIDELIJK te communiceren ?

Ik praat niet over de man in kwestie , en ik weet ook wel dat zulke gasten bestaan , maar over wat is de reaktie erop... wees duidelijk...

Dus als ik het goed begrijp heb jij niets gezegd , vervolgens tegen je man verteld wat er is gebeurt en dan vind je het gek dat ie zo reageert.... nou ik vind dat niet zo gek... ik denk dat geen een kerel het leuk zou vinden als zijn vrouw ergens naar toe zou gaan en voor een deel haar kleren zou uittrekken voor een behandeling bij een acapuncturist die zulke avances maakt...

Nogmaals Sneeuwwitje wees duidelijk naar de juiste persoon toe en dat is in dit geval de acapuncturist...

Wat schoot je ermee op om het aan je man te vertellen ? Terwijl je weet dat ie zo jaloers is...

Ik begrijp drommels goed dat iemand die zo een beroep uitoefent een code schendt en zeker de grenzen van fatsoen.... maar dat is dat.... Jij moet dat oplossen voor JOU Sneeuwwitje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Moeten wij vrouwen dat elke keer dat we met een man alleen zijn, alvast onze tekst klaar hebben voor het geval die vent zulks doet. Kom nou. Dan kunnen we ons gaan opsluiten. Laat die mannen nou eens nadenken voor ze wat zeggen.

Dit is nu precies de reden waarom ik altijd een vrouwelijke hulpverlener uitzoek. En dat terwijl ik nog nooit door enig man ben benaderd op zulk een laag-bij-de-grondse manier.

En Ziza, ik hou ook niet van jaloerse mannen, die hebben ook een ontzettende bezittingsdrang. Sorry, Marion, dat moet er ook even uit bij me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Ziza, er is absoluut niets tegen duidelijkheid. Maar ik kan me wel levendig voorstellen dat je op het moment dat je therapeut zoiets tegen je zegt niet meteen een antwoord paraat hebt. Dit verwacht je niet, zeker niet van een hulpverlener.

Ik vind jouw idee van een reactie op papier zetten, en die door de telefoon voorlezen heel erg goed.

Corinne, zoals ik al zei in mijn vorige berichtje, dit soort mannen heeft een plaat voor de kop, en denkt dus níet eerst na. Helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is goed mogelijk dat je zo'n antwoord zou krijgen Marion. Maar ik denk dat je je zelf beter zou voelen als je die man duidelijk laat weten dat jij zijn opmerking in die situatie niet normaal vind, dat hij een grens overschreden heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ik me voorstellen Marion, dat je dat moeilijk vind. Dat zou ik ook vinden, doodeng. Maar je hebt nu wel de zekerheid dat wij het allemaal ook niet normaal vinden wat die man zei. Het ligt dus beslist niet aan jou. En je kunt doen wat Ziza zei, oplezen van een briefje.

Maar nu eerst lekker opslomen, en lekker slapen bij je eigen mannetje.

Ik ga ook naar bed, ben inmiddels al sloom genoeg. Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...