Spring naar bijdragen

Vrijdag 4 mei


Aanbevolen berichten

Ik moest net even met mijn hond naar de dierenarts, hij is dinsdag geopereerd, maar had nog heel veel pijn en hoge koorts. Ik kwam langs een terrasje en zag hele groepen mensen aan het bier zitten.
En in één keer, patsboem krijg ik me toch zin aan zo'n pilsje.
Kun je zien dat alleen al één bepaald moment, gebeurtenis je zo uit je balans kan halen.
Het terrasje lag echt op een hoek, dus er schuilt echt in iedere hoek gevaar.
Lindi, je hebt gelijk, hier in de Achterhoek kunnen ze er wat van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

terug van vergaderen (leuk deze keer!) en nog even verder met lezen waar ik gebleven was.

@rudy: mooi stuk over kwaadheid, hoe moeilijk het is om met kwaadheid om te gaan; de angst om in boosheid meer stuk te maken dan nodig is, is voor mij altijd een rem geweest op het uiten van boosheid; met vallen en opstaan begin ik het te leren (hoop ik)

@ziza: niets van je oude leven terug willen? zijn er gen momenten dat je ondanks de drugs en de alcohol toch een mens was, die het waard was om voor te vechten? misschien wil je niet het oude leven terug, maar je kunt jezelf toch niet wegwerken? je was toen ook een mens, met een eigen waarde!

@anna: je bericht aan francesca gisteravond vind ik heel waardevol, vooral het stuk over drinkende en nuchtere mensen. je hebt gelijk, nu ik niet meer drink ontdek ik ook dat ik heel nare kanten heb, die ik anders samen met de problemen probeerde te verdrinken. nu zie ik ze des te scherper, en dat is niet altijd leuk, wel heel leerzaam. goed dat je het zo onder woorden hebt gebracht, het helpt me in mijn proces van dóór denken. iemand die drinkt doet zichzelf te kort schrijf je, oei, die komt hard aan, wat hb ik mezelf te kort gedaan.

@moesje: ja we leven NU, en ook op 4 mei, wil ik dat volledig beseffen en er voor gaan vanavond.
overigens, je schreef dat we leren tot we dood gaan. een oude vriendin van mijn moeder zei eens tegen me: ik wil nog niet doodgaan, want die les heb ik nog niet geleerd........ en een paar jaar later: nu weet ik het wel, ik ben er klaar voor. ze is 92 geworden. mooi hè?

@corinne - wat mooi, die tekst van vannacht, daar zul je vast lang enintensief over nagedacht hebben (en heel nuchter zijn geweest :D)

@marieke: fijn dat je zo'n goede dag had, en zoveel zelfvertrouwen, geniet er maar lekker van, meid, je hebt dat zelf verdiend, toen je stopte met drinken!

@haamster - ik weet niet wat het was wat je had geschreven, maar je laat in elk geval zien dat ons forum werkt, je hebt het weer verwijderd. wat het ook is, zoek hulp, want uit de reacties van anna en ferry merk ik wel dat dat het beste voor je is (en anna en ferry zeggen dat niet zo maar, heb ik in de afgelopen tijd op het forum gemerkt!) ga door met hulp, en werk aan jezelf zonder drank! veel liefs, bibelle

@bambam: leuk zo'n knuffelbaby, warme herinneringen aan kids en pleegkids roep je zo bij me op! toch zou ik niet terug willen in die tijd (want toen begon ik met.....)

@yazz - ja, overal die alcohol, wist je dat ze in duitsland bij de kassa van de supermarkt tegenwoordig doosjes hebben staan met daarin "zakjes" sterke drank, net als vruchtensapjes en zo? heerlijk voor stiekeme drinkers, je stopt ze zo in je broekzak, nuttigt ze in 1 minuut even tussendoor - het zijn kleine porties, ik denk net een borrelglas, en ook zo sterk, en je hoeft nooit met lege flessen te sjouwen want het kan in elke prullenbak, proost! ik werd misselijk toen ik dat zag. wat een verleiding zou dat geweest zijn, als ik niet al gestopt was.

@rudy, je hebt gelijk: toen ik net stopte met drinken zag ik op alle terrasjes alleen maar bier en wijn staan, afgelopen zaterdag ontdekte ik, dat er ook tafeltjes waren met fris, en sapjes en allerlei soorten koffie, en ook veel variatie in thee, en ijs. wat is er lekker veel variatie als je geen drank drinkt! alleen neem ik er geen gebakjes bij, ik pak het extra voordeel er nuchter bij: ik val af!

@water: wat heerlijk dat je zo'n prachtig voorbeeld beschrijft van biljarten met alcohol. ik denk wel eens: wie zouden allemaal hebben gemerkt aan mijn gedrag dat er iets niet klopte? maar nu klopt het wel, en daar benik hardstike blij mee! mooi hé? om zo on de spiegel te mogen kijken.

@marieke: ja die dromen, ook dat zijn spiegels, en schoonmaakartikelen tegelijk. nu ik nuchter ga slapen herinner ik me mijn dromen 's morgens veel beter. niet altijd leuk, wel heel verhelderend

@corinne: misschien een tip voor de school van je zoon: laat eens iemand komen die nog "live" over de oorlog kan vertellen, dan komen er vast opvolgers voor je zoon, het zou zonde zijn als die traditie stopt. en wil je tegen hem zeggen dat ik hem erg waardeer, dat hij dit al jarenlang doet? petje af! (jammer genoeg hebben ze geen petjes bij de icoontjes hier, jammer, dan had ik het er bij kunnen zetten voor hem!)

@marion: dat van je werkgever is toch gewoon valsheid in geschrifte? kun je geen aangifte doen? of is het kort geding daar al voor? sterkte, en goed dat je het nuchter hebt ontdekt! en natuurlijk gefeliciteerd met je dochter.
(later: ik zie nu dat corinne dat ook geschreven heeft)

@stien: jij ook en gelukwens met je man, en veel plezier met het leegkiepen van de flessen later.

@moesje: heb ik net geschreven hoe belangrijk ik dromen vind en dan vind ik jouw stukje over het lopen door de straat. het lijkt net op een droom van mezelf. wat een toeval, o nee, dat bestaat niet. wat een gelukkige samenloop dan maar!

@corinne: goede gewoonte van je, mijn dagen zijn zo chaotisch, maar wel leuk, dat ik eigenlijk nooit weet wanneer ik weer tijd heb om bij te lezen, het wipt van hot naar her, maar dat geeft niet, ik doe er toch wel mijn voordeel mee dat ik op het forum mee doe.

latman komt zo, ik ga afsluiten, wat eten en naar de 4 mei herdenking. een fijn droog weekend allemaal.
:D- :camera:- :clock:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik nog dronk en gebruikte had ik geen greintje eigenwaarde....wel een heel groot opgepompt ego... bang , bang en nog eens bang...en maar klagen en zeiken over anderen...maar naar mijzelf kijken ho maar... logisch ook want er was niet veel om trots op te zijn hahahaha..... en ik was ook niet eens in staat om op een gezonde manier te kijken naar mijzelf.... als ik een paar dagen niet gedronken en gebruikt had dan was ik nog steeds niet in staat om dat te doen...drank en drugs zijn slechts symptomen van alcoholisme... ik had de zelfkennis op het niveau van een blinde die naar zijn uiterlijk staat te staren in een spiegel...ik wist maar een ding ... niet nu maar later en ik ben bang...ik zat gevangen in een vicieuze circel...altijd dezelfde gedachten , altijd dezelfde akties, altijd gezeik...

En geloof me ik heb van alles geprobeerd om de beslissing te stoppen met drinken en gebruiken te kunnen hanteren... en het is me niet gelukt.... vechten en maar vechten dat ik er helemaal gek van werd...maar ik verloor altijd...

Nee hoor ik hoef helemaal niets meer van dat vorige leven... heerlijk dat ik vandaag helemaal vrij ben van de obsessie om te drinken en gebruiken... dat ik gewoon thuis kan komen en kan koken , van mijn gezin genieten , kan werken , anderen kan helpen , sporten etcetc.... die onrust in mijn lichaam is weg... ik vind het nog steeds een wonder dat ik in een stoel kan zitten zonder wat te doen...zonder dat mijn hoofd allerlei dingen moet bedenken... eindelijk rust zoals ik die nog nooit gekend heb...

Maar er is nog zat voor verbetering vatbaar....

Ik ga verder met koken (en dat is een wonder hahahaha)

Gr.

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Sommige van ons probeerden hun oude denkbeelden vast te houden , maar we bereikten niets totdat we die volledig opgaven"

AA boek hoofdstuk 5.....

Nou weg met die oude denkbeelden... heeft me niet veel nuttigs opgeleverd hahahaha....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, ik kan begrijpen, dat je zegt, ik wil mijn vorige leven niet terug.
Je hebt onzetttend moeten vechten om dit te bereiken, wat je nu bereikt hebt . Mijn complimenten daarvoor.
Maar volgens mij, kun je een "vorig"leven niet uitbannen. het is een deel van je. Het hoort erbij. het heeft je gemaakt tot wat je nu bent.
Of het nu een verslaving is, een ziekte, een faillissement etc. Jij hebt dat beleefd, je zult het altijd meenemen. Het zal je waarschuwen niet weer dezelfde fout te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Weet je nog iets van jezelf voor je begon met drank en drugs.
Toen bestond je ook en was je al een Ziza.
Drank en drugs zijn in je leven gekomen en hebben dan je leven overgenomen. Toch was je nog een Ziza. Een eenzame Ziza, een verstotene.
Nu je drank en drugs hebt opgegeven, gelukkig, ga jij die eenzame en verstoten Ziza dan een trap na geven?
Ziza voor drugs en drank, Ziza tijdens drugs en drank, Ziza van nu, het is allemaal die ene Ziza die hier op het forum schrijft.
Die drank en drugs hebben een groot deel van je Ziza zwaar mishandeld, die mishandeling is niet in een keer verdwenen en is nog in de Ziza van nu.
Het verleden heeft je gevormd tot de Ziza die je nu bent. Vlak het niet uit. Dat je niet meer terug wilt naar die tijd, dat begrijpt iedereen.
En ik ben ook blij dat ik geen drank meer hoef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion de associatie met drank neemt af vermits je niet toe geeft.
Niet toe geven betekend een overwinning.
Geef je er wel aan toe, wordt de zucht almaar groter.
Het lichaam maakt zich op voor een grote hoeveelheid alcohol.
De motifatie neemt af, de craving toe.

Omdat ik vroeger in iedere situatie dronk was het eenmaal gestopt moeilijk al die situaties waarin drank een rol had gespeeld het hoofd te bieden.
Zelfs het openen van de gordijnen smorgens associeerde ik met drank.
Mooi weer,drinken....regen, drinken.
Medicijnen innemen, drinken. Kinderen op bezoek, zuipen.
Kinderen weg, tijd om te ontkurken.

Op momenten van trek niet meer toegeven heeft me sterker gemaakt.
Andere gedachten formuleren bij het krijgen van trek verdringt de trek naar de achtergrond.
Het is van voorbijgaande aard.

Ik was vanmorgen nog bij je in de buurt, in 't Zwillbroek.
Ik fietste voorheen veel in de achterhoek en was regelmatig te vinden op het terras van de Hema aan het marktplein in E...
Inmiddels ben ik weer terug in Lommel.

groetRudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor velen van ons is het verleden niet weg te denken uit ons genezingsproces.
Als ik praat of schrijf over mijn verleden dan bedoel ik mijn kindertijd.
De oorzaak zoeken van mijn machteloosheid mijn eigen leven te kunnen leiden.
Het herbeleven van onverwerkt verdriet en pijn, maar ook vreugde die dit rouwproces met zich meebrengt.
Dit een plaats geven en mee leren omgaan in het heden.

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy, dan was je wel héél dicht in de buurt als je bij de Hema was, want ik kijk op het terras van de Hema.
Goh, wat is de wereld klein zeg.

Ik weet ook uit ervaring, dat je op een gegeven moment die dingen niet meer met drank gaat associeren, maar als ik het zelf niet meegemaakt had, dan zou ik het haast niet geloven.
Dat is dus ook weer een voordeel dat ik de vorige Marion nog in mijn leven heb:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, mijn hond knapt weer een beetje op gelukkig. Hij lag al 2 dagen laveloos in zijn mand na de operatie en had koorst. Ik ben blij dat ik toch even gebeld hebt en langs kon komen, want zo'n dier kan niets zeggen en kijkt je alleen maar zielig aan. Onvoorstelbaar hoe gek je op zo'n dier kunt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
ik moet eerlijk bekennen dat ik de tijd mis om jullie allemaal deftig te lezen laat staan te reageren .
ik wou jullie gewoon nog een maal laten weten dat morgen de AA landdag door gaat in antwerpen en dat ik dus morgen om 07:45 op de trein stap richting dit mooie gebeuren .
dit gebeuren gaat door in de elizabeth concertzaal
het zal weer een vrolijke en warme ontmoeting worden tussen allerlei mensen uit alllerlei landen met ook een mooi optreden van mensen die niets van muziek wisten en nu een koor geworden zijn .
hier op ADB wens ik iedereen die het moeilijk heeft sterkte en aan wie zijn best doet en het lukt proficiaat
gewoon aan iedereen de groetjes
blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...