Spring naar bijdragen

Zondag 6 mei 2007


CPAS

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik zal hier de hele tekst van dit oude Zweedse volksliedje geven:
(in D)

Bij 't krieken der dagen eruit, vallera!
Met klank van mandolien, gitaar en fluit, vallera.
Wij trekken zonder zorgen
Zingend in de morgen,
Wijl in het verre land klaroent het haangekraai.

De deftige burgers staan pal. Vallera!
En preutelen "die kerels zijn wel mal" vallera!
Wij kunnen toch niet treuren
Als de bloemen geuren
En in het lover klinkt het vogelengeschal.

Wie jong is en moedig en blij, vallera!
Die vindt hier wel een plaatsken in de rij, vallera!
't Is immers ons verlangen
Zonneschijn te vangen,
En in ons hart te bewaren, hel en warm!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt corinne, ik kende het alleen in het duits. ik print het uit en neem het mee in de auto naar de vrijwilligersdag. het is een cultureel gedoe, dus latman mag mee, gezellig samen; en na afloop samen uit eten, lekker de hele dag is heel ontspannend, en ik word er nog voor betaald ook.

en iedereen ook een ontspannen droge en zonnige zondag toegewenst; het zou wel eens de laatste droge dag kunnen zijn, dus geniet er van. ik blijf daarna ook droog, is mijn vaste voornemen!

liefs van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen corinne ,
wijs volkliedje , zo voelde ik mij gisteren toen ik vroeg uit mijn bedje mocht .
ik heb lieve mensen gisteren een heel mooie dag gehad in Antwerpen , en ja er was heel veel volk
eigenlijk is het wel een beetje raar dat ik ondanks het feit dat ik de laatse jaren in spanje woonde zoveel mensen ken ´´lang leve internet ´´
de gebondenheid van allerlei mensen gaf mij een prachtig gevoel
de referaten waren mooi en leerzaam .
maar het prachtigste vondt ik persoonlijk het optreden van het koor .
alles bij alles is het een fijne dag geweest
ik wou dit maar met jullie delen
groetjes blacky
ps1 rudi sterkte ook ik heb het gemist dat jij een operatie gehad hebt
ps2 voor wie interesse heeft AA heeft een nieuw boek uit , ´´wij zijn gaan geloven´´ ik vindt het een mooie titel , geloven in de kracht van de medemens wel of zonder AA of andere hulp maar mensen die allemaal dezelfde trein nemen naar een nuchter leven .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst nog af en toe zon, vanaf vanavond perioden met regen.

De lage bewolking die op veel plaatsen boven ons land is ontstaan zal de komende uren verdwijnen en plaatsmaken voor zonnige perioden. In de middag neemt echter vanuit het westen de bewolking toe en in de avond gaat het regenen, en komt daarmee een indrukwekkende periode van extreem droog en zonnig weer ten einde. Er waait een zwakke veranderlijk wind. Deze gaat vandaag draaien naar zuidwest en toenemen tot matig, windkracht 3-4. Langs de kust neemt de wind tot naar vrij krachtig en buitengaats tot krachtig, windkracht 6. De maximumtemperatuur ligt op de meeste plaatsen rond 19 graden. Maandag is het bewolkt, zijn er perioden met regen, waait er een matig tot krachtige zuidwestenwind en de maximumtemperatuur komt niet verder dan 15 graden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky; fijn dat je genoten hebt in Antwerpen en dat je dit met ons wil delen.
Ik had graag gegaan maar de datum kwam slecht uit.
De titel van het nieuwe AA-boek klinkt inderdaad goed.

Rudy, beterschap.

Het zonnetje komt hier maar zeer matigjes door en af en toe is de wind fris. De ommekeer lijkt al wel begonnen. Ik ga nog maar even genieten van het "droge weer".

Allemaal een goede "droge" dag en laat die eerste gewoon staan, dan is er weinig aan de hand, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Ik heb een slechte nacht gehad, anders had ik even na vieren niet dit draadje geopend.

Denk dat ik de komende dagen erg op mezelf moet passen.

Mijn obstipatie is in een constipatie overgegaan.

Vannacht gedroomd dat ik met mijn schip vol wijnvaten in een zware storm was terecht gekomen en met man en macht moest dus de lading gered worden. Vervolgens was er een groot feest n.a.v. het veiligstellen van schip en lading. Ik dronk daar wijn, ondanks mijn refusal werd ik er niet ziek van. Dus ging ik meer drinken. Toen werd ik wakker: gammel en met hoofdpijn. Ik vond dit geen leuke droom. Gelukkig is iedereen van huis, want ik heb ook een beetje slecht humeur volgens mij.

Zo maar eens wat zoeken op me op te vrolijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Corinne, heftige droom. Doe lekker rustig aan vandaag .

Stien, wat goed dat je de verjaardag van je man overleefd hebt. Ik heb het bericht van Haamster niet gezien, maar gezien de reactie van diegene die het wel gezien hebben is het vrij heftig.
Des ondands vind ik het knap Stien dat je drrog door je moeijke dag heen gekomen bent.

Haamster, ik wens je sterkte.

Blacky, fijn dat je zo genoeten hebt van de AA dag.

Bibelle, , fijne. dag vandaag.

Kate geen schuldgevoel hebben hoor.

Marieke, ik ben ook een avondmens, maar zonder roes kan ik ook makkelijk uitslapen. Ik zal ook nooit een ochtendmens worden denk ik.

Twan, ik ben benieuwd of je nog steeds NDB bent.

Anna, heb je het telefoongesprek met je moeder volgehouden??

Het is hier nog prachtig weer, dus nog heel even genieten van een mooie droge dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, dat klopt, dat het heel glad kan worden, ik heb jaren geleden daardoor een ongelukje gehad.
Ik zou tussen de middag met een collegaatje patat gaan halen. Ik had toen net mijn rijbewijs gehaald( 19 jaar)
Ik reed naar het patatzaakje maar moest een busbaan over, waar allemaal olie lag en het had na hele lange tijd weer geregend.
Ik gleed met mijn autootje uit, zo tegen een lantaarnpaal. Als die lantaarnpaal er niet was geweest, dan was ik zo bij de cafetaria naar binnen gereden.
Ik was zo van slag, dat ik nog wel naar binnen ben gegaan en patat heb besteld, terwijl mijn auto hoog tegen de lantaarnpaal stond.
Ben toen ook zo weer ingestapt en naar het werk gereden. Toen ik daar uitstapte zakte ik zo door mijn benen, zo'n trillen in een keer.
Dus wees gewaarschuwd, het kan heel glad worden als het zolang droog is geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag allemaal, iets eerder terug dan ik dacht, want velen wilden op tijd terug vanwege de waarschuwing voor gladheid. zo zie je maar weer.

het was een hele leuke dag. straks gaan we nog uit eten, dat hadden we direct daarna zullen doen, maar nu is het nog veel te vroeg, ik heb nog geen trek (haha)

het zal dus wel uit eten in het dorp worden, op het terras twee straten bij ons vandaan. mocht het gaan regenen, dan zijn we snel ook zo weer thuis.

verder heb ik niet veel te melden, ondanks het werk was het dus een lekker ontspannen dagje, zo kan ik er wel meer hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

Voor jou niet zo'n aangename herinnering, maar als ik dat als een filmpje door mijn hoofd laat gaan, dan was het toch iets komisch.

Een voorval dat vast nog veel verhaald wordt, denk ik. En een goed verhaaltje voor mijn hum. :rose:

Heeft dat patatje nog gesmaakt? B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle, ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad. Ik maakte me gewoon een beetje bezorgd om je, maar fijn om te lezen dat je zo'n plezier in je werk hebt.

Stien, goed gedaan gisteren :present: Knap van je.

Lindi, gelukkig zijn er moeders zoals jij en heb je je zoon de vrijheid gegeven om zelf te bepalen wat hij ervan vond. Zeker bij iemand die fors over zijn grenzen is gegaan.

Het is fijn om weer thuis te zijn en in het gewone ritme te komen. Ook hier word ik dagelijks geconfronteerd met alcohol, maar ja that's life. Het lijkt me wel eens aantrekkelijk om in een klooster te gaan zitten. Maar mezelf kennende zou ik daar ook opstandig worden.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ marion - zo'n ongeluk bij gladheid; wat fijn dat het goed is afgelopen, anders hadden we je hier niet op het forum gehad. en bedankt voor je goede wensen voor vandaag, het heeft effect gehad.

@ corinne - jij ook bedankt dus, we hebben luidkeels in de auto zitten zingen; latman kende het in het nederlands, ik dus in het duits, en nu dus 2-talig.

@blacky - bedankt voor je berichtje vanuit antwerpen; ik heb het niet op grote mensenmassa's (op mijn werk moet het wel, maar daar heb ik een eigen taak, en dan heb ik iets om me aan vast te houden), maar zoals jij het beschrijft hebben jij en al die anderen er vast heel veel aan. leve de AA dus maar!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...