Spring naar bijdragen

woensdag 9 mei


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Toevallig dacht ik van de week ook, dat er hier niet meer gegeit wordt. Ik ben er ook zeker van, dat het spontane geiten zeker een functie had en een ontlading had.
Hoe melig we soms waren, er kon altijd een noodkreet tussen door.
De noodkreet werd ook altijd gelijk beantwoord en er kwam van alle kanten hulp.
Ik ging soms even met plezier naar het forum, om even andere gedachten te krijgen.
Als ik gisteren een noodkreet had verzonden, dan weet ik zeker dat de hulptroepen niet aanwezig waren en dat weerhoud je er ook weer van.
Het heeft menigeen van een drankavond onthouden.

Voor de mensen die naar de AA gaan, heb ik grote bewondering voor, de meeste vertellen ook over de AA om ons feedback en steun te geven, zonder de sponsor elke keer, elke keer en elke keer maar op te hemelen.
Maar om hier constant te moeten horen hoe goed de AA........ wel niet is.......hihihi........, daar word ik ook ***** van en werkt voor mij onderhand averechts.
Dan heb ik 10 keer liever het gegeit, want die verhalen lees ik tenminste helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank allemaal, voor de felicitaties.

Nu voel ik me net alsof ik zit te azen op complimentjes, en daar zei ik het niet voor. Echt!
Ik wilde alleen duidelijk maken dat ik die noodzaak mezelf te belonen nooit zo gevoeld heb. En ik ben gelukkig dat ik nu af en toe iets leuks kan kopen, of een cadeautje voor mijn kinderen.

Ziza, het is echt een wonder! Jij bent ondanks mijn problemen met het vinden van een hogere macht ook een van mijn voorbeelden. Je irriteerde me mateloos toen je hier net begon te schrijven. Maar ik heb inmiddels ontdekt dat een hoop van jouw adviezen (afkomstig uit de 12 stappen) ook voor mij werken. En ik ben blij met alles wat voor mij werkt!
Ook al ga ik niet naar de AA, op mijn manier werk ik in feite wel aan de stappen. Niet allemaal, sommige zijn me te moeilijk. Maar ik ben ook pas 9 maanden bezig. Misschien komt dat nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fran,

Volgens mij was ik het die bezwaar maakte tegen het geiten van een bepaalde dag. Dit terwijl ik ook kan geiten. Op dit forum is altijd gegeit, ik weet nog dat toen het kabinet viel, we met zijn allen naar Den Haag zouden gaan. We hadden de ministersposten al verdeeld.
Weet je geiten is leuk in moderatie, alleen zwaar helpt niemand, alleen maar geiten ook niet.
Zoals alles in het leven, geniet met mate, ha ha alsof ik dat kan. Dus wees welkom en geit maar vergeet niet dingen met ons te delen. IK heb veel aan je schrijfels. Ik sluit mijn ogen wel voor kippepoten.

Ziza en Marion,

Je schoonmoeder ziet dat je nu je vrouw gelukkig maakt. Miijn schoonzoon was ook verslaafd.
Het werd tegengesproken maar ik zag wat ik zag. Niemand anders zag het dus ik was weer eens moeilijk.
Tot op een gegeven moment mijn dochter open kaaart speelde. Ik kan niet zeggen dat ik het leuk vond.
Maar hij is afgekickt en doet het goed. Hij maakt mijn dochter gelukkig. Schoonmoeders zijn zulke simpele wezens, ze willen alleen maar dat hun kind in veilige handen is.
Marion,
Waarom zeg je niets? Zeg gewoon je stinkt. Waarom heb je je shirt niet gestreken? Op eierschalen lopen helpt niet. Je bent pas van waarden voor anderen als je dat kunt zeggen. Hij zal niet zeggen dat hij het leuk vind maar er wel wat mee doen. je zou het toch ook zeggen tegen je eigen kind?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marion,

Ik had gisteren ook de nodige afspraken buiten de deur, maar als ik thuis was, zat ik wel hier ingelogd.
Ook al zit ik dan niet de hele tijd naar het forum te kijken, maar andere dingen aan de computer te doen en tel. te plegen.

Over de AA geef ik mijn mening niet meer, die is inmiddels bekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, ik heb me ook voorgenomen om het te gaan zeggen, want inwendig zit ik me op te vreten.
Vandaar dat ook mijn trek gisteren zo hevig was, denk ik.
Het is zo makkelijk om het gevoel weg te drinken en de volgende dag met je kater bezig te zijn, i.p.v. de problemen te hanteren.
Struisvogelpolitiek, ik schiet er totaal niets mee op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, jij hebt één keer bezwaar gemaakt tegen geiten, op een voor jou vervelende dag. Maar er zijn meer mensen geweest die bezwaar maakten, ik denk niet dat Francesca op jou doelde.

Marjon, ik geloof niet dat iedereen echt afwezig was gisteravond. Als jij een noodkreet op het forum had geplaatst, dan denk ik dat er binnen de kortste keren reacties waren gekomen. Dus laat je door kennelijke afwezigheid van mensen op het forum niet weerhouden hier een alarmkreet te slaken. En laat je vooral niet weerhouden door stinkende bezoekers die jouw computer gebruiken.

Corinne: heel erg veel sterkte! Je moet zoeken naar een draadje van zo'n 200 of 300 postings.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me helemaal niet schuldig omdat ik niet naar de AA ga, Ziza. Ik zie alleen dat anderen zich hier soms bijna zitten te verontschuldigen omdat ze niet gaan of die stap (nog) niet durven te zetten. Of niet willen zetten.

Ik hoef ook niet bij de AA te gaan om tot inzicht te komen over de dingen waarover jij schrijft. Niet iedereen met een alcoholprobleem loopt met een bord voor zijn kop. Als het voor jou en anderen werkt, prima. Ik heb daar verder ook niks op tegen. Ik, Francesca, erger me soms aan dat geschrijf over de AA. En dat mag ik rustig zeggen vind ik.

Net zoals ik andere dingen rustig mag zeggen over het forum. En mensen mogen me tegenspreken, maar ik mag zeggen wat ik vind. En als het me niet bevalt, blijf ik weg. Dat mag ook. Maar ik mag zelf ook tegenspreken. Heb ik lang genoeg niet gedurfd. En nu durf ik het wel. En dat mag van mezelf. Ik zit hier niet alleen maar om honing te smeren en ja te knikken.

Die tip van 2 dingen per dag tegen je zin doen vind ik trouwens heel erg nuttig. Daar heb ik veel aan gehad. En ik voel ook dat als ik het nalaat, ik me toch slechter voel. Dus dat vind ik dan weer een goeie tip. En dat heb ik ook al laten weten hier.

Ik heb ook stap 9 niet nodig om dingen goed te maken met mensen. Dat weet ik zelf ook wel. En dat het moeilijk is, weet ik ook. Ik heb ook van mezelf een geweten.

Ik weet dat je altijd wel in de ik-vorm schrijft, Ziza, maar tegelijk wend je je ook tot de lezers van het forum. En ik hoef het niet altijd met je eens te zijn. Ik geloof dat we het daarover wel eens kunnen zijn. :D Alleen krijg ik soms (vaak) dat griezelige gevoel dat ik als een 'afvallige' of 'ongelovige' beschouwd word. Kan ook best aan mezelf liggen, hoor. Maar ik kom uit een katholiek nest en dus herken ik wel een soort superioriteitsgevoel van de 'gelovige' tegenover de 'heiden'. Een soort hooghartig medelijden met degene die het rechte pad nog niet gevonden heeft. Of niet wil vinden. Maar ik kan me alweer vergissen. Ik weet namelijk niks helemaal zeker. Ik proef dingen, maar ik kan het mis hebben...

Nou, dat was het zowat.

Fran

PS voor Anjo: weet ik Anjo, dat alles met mate moet gebeuren. Ik had het trouwens helemaal niet over jou, hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een van die mensen die zich wel eens bijna schuldig voelt omdat ik niet naar de AA ga Fran. Ik kom dan ook net als jij uit een katholiek nest. Ik lees impliciet in de boodschappen van mensen van de AA vaak dat het onmogelijk is om droog te blijven als je niet naar de AA gaat. Alsof terugval dan een vaststaand gegeven is. En dan voel ik me dus schuldig, omdat ik het niet goed doe. Daar ben ik nogal overgevoelig voor, voor het idee iets niet goed te doen.
Maar ik werk aan mezelf, dus ook dat gevoel begin ik langzaam van me af te zetten. De frustratie behorend bij het gevoel iets niet goed te doen. Want er zijn ongetwijfeld dingen die ik niet goed doe, en so what? Fouten maken is menselijk, dus ik mag dat net zo goed als een ander mens. Zolang ik maar mijn best blijf doen.

Of het inderdaad onmogelijk is droog te blijven zonder de AA zal de tijd uitwijzen. En ik heb me al voorgenomen om bij een terugval toch maar wel er naartoe te gaan. Maar weet je, ik voel me zoveel beter nu ik niet drink, dat ik dat gevoel niet meer kwijt wil raken. Dus misschien val ik ook wel niet terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, dat was ik vergeten. Heb jij dat draadje met dat trieste einde gelezen Corinne? Sorry.

Fran, ik zal me niet meer verontschuldigen dat ik niet naar de AA ga. Ik zit trouwens wel op een ADB-forum.:D
Is geiten zeveren in het Vlaams? In Limburg betekent zeiveren zeuren. Verwarrend hoor, die taalverschillen. Wij noemden dat vroeger mêlig doon (melig doen of zijn).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fran,

Jij ziet ze dus net als ik eigenlijk als hinderlijke reclamespotjes.
Ik moet zeggen, dat ik een commentaar van Ziza wel eens oversloeg om die reden, maar nu niet meer want hij zegt af toe reële dingen. In gedachten schrap ik dan die afkorting maar.
Niet boos op me worden a.j.b. Ziza.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,

Van ex-Belg tot Belg. Geiten is gewoon melige nietveelzeggende berichtjes aan mekaar sturen en die met lachsalvo's lezen. In gewoon Nederlands dus melig zijn. In zo'n stemming moet je dus zelf zijn om het nog te snappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De moeilijkheid van het forum is dat een ieder op zijn eigen wijze de berichtjes leest.
Een ieder haalt eruit wat voor hem of haar van toepassing kan zijn.

Daarom schrijven veel mensen in de ik vorm en wordt regelmatig aangegeven dicht
bij jezelf te blijven. Op deze manier is het een ervaring "delen" maar wel de ervaring
van de persoon die schrijft. Niemand hoeft zich dan ook aangesproken te voelen.

Dat er over de AA geschreven wordt is niet zo verwonderlijk, het is namelijk van
oudsher verbonden met het ontnuchteren ofwel nuchter zijn en blijven.
En dan hebben we het wel over alcohol.
Dat er over een Hogere Macht gesproken wordt daar is ook regelmatig uitleg aan
gegeven. Je kunt daar je eigen invulling aan geven, dat hoeft niet perse met geloof
van een bepaalde kerk te maken te hebben.

Natuurlijk mag een ieder zijn eigen mening hebben en verkondigen maar zo mag
ook een ieder hier zijn eigen ervaring kwijt.
Ik ben nog niet zo ver en misschien kom ik ook nooit zo ver, dat ik naar de AA ga.
Voorlopig is die drempel voor mij nog te hoog, maar daarom ben ik wel oh zo
nieuwsgierig naar de verhalen van een van degene die daar wel heen gaan.
Ook daar haal ik weer uit waar ik wat mee kan en laat de rest voor wat het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke,

Ik blijf er niet speciaal voor op hoor. Ik ben altijd al een nachtwezen geweest, als kind van ca. tien zat al tot die tijd in bed onder de dekens met een zaklamp te lezen. Lezen is een ongevaarlijke verslaving van me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...