Spring naar bijdragen

woensdag 9 mei


Aanbevolen berichten

godemorgen allemaal,
ik ben zelf de hele dag weg, maar ik hoop dat jullie met elkaar een drukke en volle draad zullen hebben met veel gezellige, bemoedigende en enthousiaste berichten. en als het moeilik voor je is: gooi het er uit, er zijn altijd mensen die je willen helpen en ondersteunen.
veel liefs van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 140
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenmorgen!
Tsja, het werd gisteren al gezegd, de meesten hier zijn toch ook gewoon weer aan het werk na de mei-vakantie, dus het is wat rustiger op het forum... nou was ik toch al geen spraakwaterval, maar ik ben het er wel mee eens dat er nooit teveel bemoedigende woorden gelezen kunnen worden.

Dus, aan iedereen, laat die eerste staan, dan heb je ook geen last van de tweede! Daar ben ik nu na 38 dagen ADB ook achter... iedere minuut wordt een uur wordt een dag wordt een week enzovoorts. Ok, het is voor mij nog maar een paar weken, maar ik voel me er nu al prima bij. Er zijn zelfs al dagen geweest dat ik vergat de telling bij te werken in m'n agenda...

BB noemt het "de patsboem", Charlie noemt het "de knop is om", whatever, maar als je eenmaal begint met nuchter zijn en nuchter leven en nuchter ervaren dan kan zelfs dat een verslaving worden! Heerlijk om bewust naar dingen te kijken, er op te reageren, dingen ten goede te kunnen sturen. Dat wens ik iedereen toe!

:musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water,

Dat heb je mooi gezegd. En het trekt mij wel: verslaafd aan ADB zijn. Heel goed dat jij dat al 38 dagen doet :present:


Bibelle,

Werk ze vandaag, jou houden we straks wel weer. Een :rose: om het droog te houden.


Allemaal,

Een goede ADB dag toegewenst.


Tot straks.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het zuiden bewolkt en wat regen, later vandaag ook elders.

Vanochtend is in de noordelijke helft van het land de zon nog even te zien. Ten zuiden van de Grote Rivieren is het bewolkt en (mot)regent het al nu en dan. Bewolking en regen hebben te maken met een storing die vandaag langzaam noordwaarts kruipt. In de loop van de ochtend neemt de bewolking overal verder toe en later vanmiddag en vanavond gaat het ook elders in het land regenen. De middagtemperatuur ligt rond 15 graden. De wind is westelijk en zwak of matig, rond kracht 3. Vanavond zoekt de wind de zuidhoek op en neemt daarbij flink in kracht toe, tot matig kracht 4, langs de kust en op het IJsselmeer tot krachtig of hard, 6 tot 7 Bft. Donderdag staat er een stevige wind en van tijd tot tijd regent het flink. Gedurende de nacht ligt de temperatuur op zo'n 11 graden, de middagtemperatuur komt op een graad of 15 uit. De zuid tot zuidwestenwind is boven land matig of vrij krachtig, 4 tot 5, aan zee en op het IJsselmeer waait het krachtig tot hard, 6 of 7 Bft.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle, een goede trainingsdag. Kan ook een heel gezellige dag zijn!

Water, een nuchtere verslaving, niet gek toch?
Je bent goed op dreef :present:

Anjo, je maagfoto op de koelkast? Lijkt mij niet zo prettig, van schrik zou mijn eetlust juist vergaan.
En daar moet jij mee aan het werk, Regelmaat! Regelmatige maaltijden, lichte maaltijden om je maag te ontzien. Sterkte.

Gisteren ben ik voor 75% weer arbeidszaam goed gekeurd. Ik moet nog even uitrekenen hoeveel werkuren dit voor mij gaat inhouden de komende twee weken. In elk geval moet ik mijn diensttijden gaan uitbreiden en dat betekent dat ik stapje voor stapje meer aan het werk ga.
Voor mij en hier thuis wel goed, ik begon hier thuis aardig in de weg te lopen. We zijn hier een huishouden van Jan Steen gewent, iedereen werkt langs elkaar heen en de laatste tijd zag ik teveel dingen waar ik kritiek op had. Met alco op maakte mij dat niet uit maar nuchter zie ik wel erg veel!!!

Laat de eerste staan dan is het grootste karwei voor vandaag al gedaan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goedemorgen.

Stien, dat herken ik zo. Toch zou ik gewoon dootgaan met kritiek hebben op dingen die je niet bevallen, in moderatie natuurlijk:D
Als het ware ben je even heel vreemd voor ze, nuchter is een mens toch gewoon anders.
AAnpassing van allemaal en het is zo weer normaal.

Ben je klaar om 75% te aan werken? Het lijkt erop dat da Arbodienst het nieuwe Lourdes is geworden.
Ik hoop dat het goed met je gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, al ontbeten? :)

Die 75% is niet bepaald door de arbo die krijgt maandag te horen wat mijn plannen zijn.
Nee dit is in overleg met huisarts en fysio en natuurlijk mijzelf. De fysio neemt dan weer contact met de arbo hierover op dus kom ik maandag beslagen te ijs. Op die manier ben ik de arbo steeds een stapje voor en heb ik mijn plannen voor de komende weken weer helder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de voorheen zo bereidwillige goedlachse wel-en allesdoener Stien is blijkbaar wat kritischer geworden en daar hebben mannen een hekel aan.
Mooi om te lezen Stien.
Ik zie de vraagtekens op de gezichten van die venten die zich afvragen, wat mankeert die vrouw de laatste tijd.
En toch denk ik dat ze diep in hun hart deze Stien liever zien dan de Stien die zich terug trok met een borrel achter de kiezen.
Het gaat goed met je Stien.
Neem niet te veel hooi op de vork, misschien ontdek je dat 75% werken genoeg voor je is zet dan de resterende uren maar om in rust en werken aan jezelf.

Heb een fijne dag vandaag
Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren was ik sinds lange tijd weer in Maastricht.
Wat een prachtige stad.
Mij is opgevalllen dat ik moeite heb met geld uitgeven.
Vroeger was dat al een opsessie maar momenteel komen flarden van de dwangmatige obsessieve weer aan het daglicht en dat is hinderlijk.
Alles is overal te duur, enerzijds is dat zo anderzijds hoort bij een dagje uitgaan ook een stukje vlaai.

Al koffie drinkend en smullend van de vlaai met een dikke dot slagroom vertelde ik mijn vrouw hoe die gedachten mijn gemoedsrust beinvloeden en de vreugde van een reisjemaken of op vakantie gaan of dingen kopen kunnen verpesten.
Als ik eenmaal op de plaats van bestemming die geldkwestie los laat voel ik me plots bevrijd en een ander mens.

Alles is duurder geworden en ik moet al jaren rond komen van een minimumloontje waar de laatste tien jaar niets meer is bijgekomen en ik kijk kritisch in mijn boodschappenmandje als ik inkopen doe en dat is meer dan terecht, vind ik.
En dat is een reele gedachte..
Maar dat dwangmatige stamt toch van vroeger toen ik per dag de financien controleerde om na te gaan of er niet te veel werd uitgegeven omdat anders mijn drankje in gevaar kwam.
En dat zijn geen reele gedachten maar egoistische motieven die nu niet meer nodig zijn om aan mijn trekken te komen.

Mijn broer zij laatst, je kan beter op een terras heerlijk samen genieten van een zonnetje en een drankje dan met een zuurgezicht thuis met tien euro meer in de portemonnai chagrijnig zitten doen.

Ik ga er in geloven maar alles op zijn tijd..

Rudy.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms verbaas ik me er over hoe hier door mede forumleden de vinger op de juiste plek wordt gelegd.
Ik verbaas me er over hoe doorzichtig ik geworden ben in de tijd dat ik hier schrijf.
Hierdoor voel ik me begrepen en nodigt uit tot nog meer zelfreflexie.

Rudy, mogelijk dat die 75% mijn grens is maar mogelijk wordt het toch ook weer de 100%, de tijd zal het leren. Wel wordt ik in de gaten gehouden en afgeremd want ik pak toch het liefste de sneltrein en soms is de stoptrein meer op zijn plaats. Ik had mijzelf gisteren 90% gegeven maar had dan ook een super goede dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Rudy, ik moest lachen om jouw berichtje over geld uitgeven. Ik leef ook al heel lang van een minimuminkomen, en zit ook altijd elke cent om te draaien. Ergens koffie gaan drinken met een stuk vla erbij is voor mij ook een probleem waar ik bijna buikpijn van krijg.
Aan de andere kant merk ik de laatste tijd, doordat ik minder werk, dat ik veel vaker nog even een winkelcentrum bezoek en vanalles koop. Mijn te krappe budget kan dat helaas niet aan, dus ik zal heel streng tegen mezelf moeten gaan worden. Het is helemaal niet zo overdreven hoor. Ik koop iets gemakkelijker een shirtje, of een nieuwe broek, wat geen overbodige luxe is want ik heb eigenlijk dringend wat nieuwe kleren nodig. Maar het kán eigenlijk niet.
Ik geef ook wat meer geld uit aan het eten, omdat ik vaker nog een keer de supermarkt in wip, en ook dat kán eigenlijk niet. Zucht, het leven begon net een beetje leuk te worden. Misschien inderdaad tijd om maar weer wat meer te gaan werken.

Stien, let goed op jezelf of je die 75% wel aan kunt. Hol jezelf niet voorbij! Als je schouder pijn doet, is dat een duidelijk signaal dat het teveel wordt. En verder, veel succes!
Laat de mannen thuis maar merken dat je er bent hoor. Mopperen is niet gezellig, maar op een positieve manier ergens op wijzen vind ik best kunnen.:D

Anjo, fijn dat je lever en pancreas in orde zijn, maar let inderdaad goed op je maag. Weet je, je zegt dat je alcohol nodig hebt om te kunnen ontspannen. Heel herkenbaar voor mij, zo was het voor mij ook. En als ik heel erg gespannen ben heb ik nog steeds wel eens dat gevoel. Maar echt, het kan wel zonder alcohol. Soms is het een kwestie van uitzitten. Ook extreme spanningen zakken geleidelijk weg, als je er rustig op wacht. Maar als je meteen naar de fles grijpt geef je ze de kans niet. Praat erover met je psychiater. Ik vind Valium ook eng, het is heel erg verslavend, en ik kan het weten! Misschien is er wel een andere oplossing. Veel sterkte!

Water, nog mooie gedichten geschreven de laatste tijd? Fijn dat het zo goed met je gaat.

Iedereen die vergeten ben, allemaal een fijne, droge dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens nog bedankt voor de medelevenden berichten na mijn laatste operatieve ingreep die in mijn ogen niet veel voorstelde maar meer nazorg nodig had dan ik vermoedde.

Ik had niet geschreven dat ik moest worden geholpen dus niemand heeft over dat bericht heen gelezen.

Anjo drank is funest voor de maag een bloeding is het gevolg.
Wees voorzichtig meid.

Bibelle zo te lezen heb je de draad weer opgepakt.
Weer plezier in de dagelijkse beslommeringen.
Het verdriet en de pijn van de afgelopen tijd zal gelijdelijk aan overschaduwd worden door mooie herinneringen en positieve gedachten aan de mensen die ons bijleven dierbaar waren.
De pijn wordt minder maar nu en dan gaat een wondje bloeden.
Blijf er niet alleen mee maar praat en schrijf er over.
Schrijven is ook verwerken.

Lindi ik vertrek vandaag naar Antwerpen om een diamant voor de navel van mijn vrouw.
Ze heeft gelukkig maar een kelin naveltje
(grapje)..

Francesca bedankt voor je openheid in je berichten van voorgaande dagen.
Ik betrap me erop dat ik almaar <ja> zit te knikken als ik je lees, zo herkenbaar.
Ik herken mijzelf en het ontroerd me wat je schrijft.

En nu ga ik eruit want ik ben een typ wat eenmaal achter het toetsenbord gezeten de hele wereld om zich heen vergeet en dat wil ik niet, (meer)

Een fijne dag allemaal...

Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,

Wat goed dat je die tactiek volgt, de Arbodienst kan dan niet zeggen dat jij niet meewerkt.
Sinds die nieuwe wetgegeving heb ik een minder goedgevoel bij de arbodiensten (ook al heb ik er niet mee te maken gehad).


Anjo,

Ik weet niet zo goed hoe ik die vergelijking zal opnemen. Arbo versus Lourdes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Rudy,

Heb je al eens uitgerekend hoeveel je aan euro's hebt bespaard door niet meer te drinken. Wel daar kun je met je vrouw heel wat reisjes van maken en koffie met vlaai en slagroom verorberen op een terrasje. Gooi deze besparingsdrang naar een positieve gedachte om en beloon je met deze traktatie.

Blijft wel goed om op de centjes te letten.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kat

Ik zou zo graag als een kat willen leven
op een dak willen slapen in de warme zon
vragen om eten door kopjes te geven
Ik wou dat ik zo leven kon
Ik zou zo graag als een kat willen leven
lekker in katzwijm zonder plan zonder doel
simpelweg kat zijn nergens naar streven
en niet verplicht tot gevoel


Lekker dat trage
nooit meer die vragen
waarom ik er ben en van alles verwacht
niet meer hoeven weten dat ergens de dood op mij wacht

Niet hoeven bevatten dat andere katten
kansloze schurftige zwerfkatten zijn
nergens van weten
m,n bakkie leeg eten zonder schaamte of schuld, er gewoon lekker zijn

Oh,ik zou zo graag als een kat willen leven
met andere katten onder het licht van de maan
razen, genieten, nemen en geven
nooit blijven ,maar komen en gaan

Lekker dat trage nooit meer die vragen
waarom ik er ben en van alles verwacht
niet hoeven te weten dat ergens de dood op mij wacht

Als ik de kans zie
ga ik op vakantie
dan kom ik soms dicht in de buurt van een kat
maar op een terras na even niet denken
denk ik snel toch alweer: waar, waarom, wie of wat?

Oh, ik zou zo graag als een kat willen leven
niet hoeven te kiezen, maar zijn wat je bent
leven zonder er een zin aan te geven
en doodgaan precies aan het end


Maar als een kat leven kan ik niet
dus troost ik mezelf met een lied
en dat kan een kat lekker niet


Uit de c.d mijn ikken van Harrie Jekkers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, je betrokkenheid bij alle andere forumleden is groots.....:present:,
maar hoe gaat het met jou zelf?

Kun je met de zelfreflexie omgaan die er wordt gevraagd bij de therapie?
En heb je jezelf al eens beloond voor de droge tijd? ennneee.....
Alleen antwoorden als je er zin in hebt hoor! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sammy,

Wat een mooie tekst. Fijn dat je die met ons deelt.
Onze katjes zijn nu heel lief. Ze liggen te slapen. Wie weet wat ze straks weer aan kattekwaad uithalen.

Ik ga nu een combinatiekoop doen: naar de apotheek voor refusal en dan naar de biologische winkel en de gevaarlijk schappen voorbijlopen.

Zal wel lukken allemaal.

Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne,

Ben ook gek op katten, maar bezit er geen meer.
Nu de kinderen de deur uit zijn is het gemakkelijker.

Goed van je dat je aan de refusal gaat.Voordat ik op het forum zat kende ik het begrip niet.
Alles is het proberen waard.Dus ga ervoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stien,

Mijn betrokkenheid is tweeledig. Ik leer ervan en ik geef wat ik denk dat goed is als antwoord op dat moment. Jullie steun en verwelkoming hier was ronduit overweldigend. Maar dat komt omdat hier veel mensen betrokken zijn. 't Is hier geen loze club.

Die zelfreflexie, ik loop soms al vooruit met mijn ideeën, maar makkelijk is het niet altijd om op de juiste manier vat op mezelf te krijgen. Ik moet wel zeggen dat de betrokkenheid van mijn hulpverlener zich ook uit tot gewoon tussendoorberichtjes met de vraag hoe het gaat. Dit werkt heel aanmoedigend.

Ja, ik zit erover te piekeren wat voor cadeautje ik voor mezelf wil. Maar ik kan zo niet bedenken wat ik wil.

Maar nu ga ik eerst mijn boodschappen doen, want dat moet gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Sammy, gelukkig dat je niet ook een verpleegsterskoppie hebt genomen. Dan moet ik zo goed opletten wie er iets zegt. Stethoscopen hebben we nog niet zoveel.

Mooi gedichtje over die kat, dat zou ik ook wel willen. Ik denk ook heel vaak dat ik best mijn hond zou willen zijn (niet zomaar iedere hond). Die heeft volgens mij ook zo'n heerlijk leven, maar misschien denkt hij daar wel anders over.

Ik ga een paar vervelende dingen doen, heb ik van Ziza geleerd.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, ik ben ook werkzaam in de zorg dus, vandaar mn koppie..........
Mooi gedicht over die kat!!
Zelf heb ik er 1 met nu 5 jonkies van 4 weken oud!!

En ik trakteer me regelmatig op een bakkie met wat lekkers erbij, alhoewel, sinds ik mn kleinzoon heb, krijg ik dat gratis bij mn dochter.......

Doet me gelijk ergens aan denken: vanavond ga ik weer voor 6 nachten de nachtdienst in en zie ik hem niet zoveel, ga dus nu direct maar even naar hem toe...............eerst kijken of ik nog wat leuks kan kopen voor hem, ipv mijn fles....

Groetjes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...