Spring naar bijdragen

donderdag 10 mei2007


joann

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

terug van mijn neef: raar zo'n verjaardag zonder mijn zus. we hebben het er eigenlijk niet eens lang over gehad. de tekening mocht ik meenemen en in de kerk aan de dominee geven, die zou hem dan wel naar de hemel sturen. goede oplossing. in het restaurant zat hij gelukkig weer in zijn eigen mantra, vandaag was dat: ik ben mongool en ik ben jarig. hij kreeg limonade met een parapluutje, en een ijsje met sterretjesvuurwerk. en we kregen normale plaatsen, gelukkig werden we niet achteraf in een hoekje gezet. mijn zus kon daar goed mee omgaan, ik had er erg tegenop gezien. maar het was een goed restaurant, sociaal gezien.

het moeilijkste vond ik het bij terugbrengen op de zorgboerderij: hij wilde dat ik bleef, en hem naar bed zou brengen. moeilijk, hij is nu 33 jaar geworden. het toezicht op het uitkleden en tandenpoetsen en zo toch maar aan zijn verzorger overgelaten. wel heb ik zijn slaapliedje wel gezongen, maar op dat moment miste ik mijn zusje het meeste. kortom, een emotionele dag, ik ga nu even snel door het draadje heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ anna: uit mijn hart gegrepen: Verder denk ik zo langzamerhand dat de meeste alcoholisten heel erg gewone mensen zijn, die werken, een gezin hebben, vrienden hebben, etc. etc. en waarvan een groot deel van de omgeving vaak niet weet dat ze teveel drinken. We laten ons misleiden door het stereotiep van de verloederde zwerver met een fles in een zak, wankelend langs de vuilnisbakken. Sommigen komen daar inderdaad terecht, anderen zijn eerder dood, en de rest maakt zichzelf wijs nog geen alcoholist te zijn, omdat ze nog niet voldoen aan dit beeld. Óf probeert te stoppen. Ik ben gestopt! hoera!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lily, ja ik bof erg met mijn latman; morgen is hij er gelukkig weer, al zal het wel laat worden, denk ik, hij moet deze keer uit het buitenland komen.

ik hoop dat al onze mannen, vrouwen, partners, vriend(inn)en, gaan ontdekken wat een geweldige klus wij voor onze kiezen hebben. maar echt weten doen ze het pas als ze ook verslaafd zijn, en dat lijkt me een ramp, dus toch maar veel blijven uitleggen, denk ik.

de mijne doet het ook niet uit zichzelf. we hebben heel wat moeten praten. en nog steeds weet hij niet precies hoeveel ik achter zijn rug dronk als hij er niet was.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@anna: mijn gevoel zegt me dat je een prima meid bent, met dat stuk over je gevoel.
en wat je uitsmijter betreft: die herinnert mij aan mijn oma, die altijd zei: wie zichzelf overwint is sterker dan wie een stad inneemt (ze zei het in het duits, maar ik weet niet meer de juiste woorden, in vertaling komt het wel hier op neer)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@sammy/renette: ik begon met het voornemen om 50 dagen niet te drinken; op die 50e dag zou mijn vakantie beginnen endan mocht het weer. maar een gewaarschuwde vrouw telt ook voor twee, en toen bovendien mijn zusje plotseling stierf, heb ik maar besloten om voorlopig echt niet meer te drinken. en wat corinnen schrijft (en anderen ook): als je die ene beslissing neemt ben je van alle sores af, je hoeft niet meer te rekenen, je hoeft niet meer te tellen, je hoeft niet meer te twijfelen, geen kater meer, geen rotgevoel omdat je er toch weer 1, 2, 3, ik weet niet meer hoeveel te veel nam. ik zag er tegenop, en ben zo blij dat ik het toch gedaan heb: stoppen is het einde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ehm, Anna, ik ben niet zo aardrijkskundig aangelegd, maar ik weet niet of mijn geplas in Nederland belandt, hoor... Nu ja, ik woon dicht bij de Schelde, maar die is ook gewoon half Belgisch.

Rosie heeft gelijk. Dit lijkt wel een vismarkt.

VEEEERSE TONG, KABELJAUW, MOSSELEN!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook al liggen ze in Wallonië, ik zou dan toch naar de Ardennen gaan, dan komt het water me niet zo snel aan de lippen. Je hoeft er geen Frans voor te spreken als je naar bv. Vielsalm gaat, dat is reeds ingenomen door de Nederlanders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...