Spring naar bijdragen

donderdag 10 mei2007


joann

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Marion,

Dank je wel! En over die pyramide, zolang ie hol is maak je nog wel een kans denk ik:D

Ik lees dat er iemand met chemo te maken krijgt? Veel succes daarmee...
Mijn oudste zus ligt nu op de operatietafel want ze hebben twee weken geleden haar borst weggehaald en naderhand bleek het toch niet afdoende en nu dus de lymfeklier. Daarna ook chemo of bestralen. Mijn moeder en jongste zus zijn aan kanker overleden dus er breken weer spannende tijden aan. Ik hoop niet te spannend want of ik het dan ga redden...

Veel kaarsjes branden en duimen maar, denk ik.

Groeten, JeeWee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,

Dat heb je mooi onder woorden gebracht.


Leven zonder emoties is rot voor jezelf en je omgeving. Ik heb er bijna zes maanden onder geleden na het overlijden van mijn grootvader. Daarrondomheen was een gigantische communicatiefout gemaakt.
Ik kan er nu om lachen, maar op dat moment nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JeeWee,

Ze kunnen al veel tegenwoordig, maar helaas niet alles.
Het blijft een vreesaanjagende ziekte. Gelukkig ken ik veel vrouwen die al heel lang geleden genezen zijn verklaard en nog steeds van het leven kunnen genieten.
Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal
Ik heb me gister voor het eerst ingelogd en heb het een en ander gelezen.
Het doet me nu al goed.
Ik loop de hele dag met de gedachten aan alcohol in m`n hoofd.
4 Jaar geleden ben ik voor het eerst naar de AA gegaan en daar ga ik nu nog heen.
Ik heb ongeveer 4 maanden niet gedronken met behulp van Refusal.
Daar ben ik weer mee gestopt en zou af en toe weer wat gaan drinken ( matig ).
Dat ging natuurlijk weer fout.
Vanaf November heb ik na een ziekenhuisopname weer 4 maanden niet gedronken.
Na die 4 maanden zag ik het helemaal niet meer zitten, een depressie.
Ik had geen zin in feestjes of visites omdat iedereen daar gezellig een drankje zit te drinken en ik
daar dan zat met me colaatje.
Dus nu heb ik weer met m`n vriend afgesproken dat ik met gelegenheden weer wat mee mag drinken.
M`n eerste gelegenheid ( Koninginnendag ) ging dus gelijk al weer fout.
Toch blijf ik hopen dat ik gewoon gezellig wat kan drinken.
Ik weet ook wel dat dit heel dom is.
Corinne, Rudy en Lindi nog bedankt voor jullie welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quentie,

Het is niet dom,
het is wel verstoppertje spelen
met jezelf!
Velen van ons gingen voor minderen,
wilden graag ´sociaal´drinken.
Maar gaandeweg hebben de meesten
ook ontdekt dat het niet kan.
Niets drinken geeft dan veel meer rust.

Het weekend komt eraan......
ik wens je wijsheid en kracht
om de juiste beslissing te nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quentie, hartelijk werlkom hier op het forum.
Telkens 4 maanden droog staan, is toch el een hele prestatie. Jammer dat het dan weer fout gaat.
Ik en de meesten van ons kunnen niet sociaal drinken en zullen dat ook nooit meer kunnen.
Ik heb ook vaak gedacht, het kan wel weer, want ik sta nu 2 weken droog, dus ik kan het wel. Nee, ik kan het niet.

IK weet ook uit uitvaring, dat wanneer je een hele poos niet drinkt, op een gegeven moment de trek totaal verdwijnt en dat je dan makkelijk op een feestje de hele avond aan de cola kunt zitten en zelfs heel veel plezier kunt hebben en langer dan een ander. Jij kunt dan de volgende dag nog nagenieten i.p.v.met een duffe kater op de bank te zitten.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met de zoektocht naar jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Quentie,

Ben je nog onder behandeling van de verslavingszorg, ander zou ik je aanraden ergens een behandprogramma te gaan volgen.
Ik heb maar voor niets meer gekozen. Als ik er eentje neem, wordt dat een hele fles en dan is een hele fles niet meer genoeg. Ik heb me voorgenomen aan de refusal te blijven tot ik mezelf sterk genoeg vind om zonder verder te gaan zonder alco, al duurt het meer dan een jaar.
Ik wens je veel sterkte, en kom hier maar als je het moeilijk hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosie,

Ik kan je niet helemaal volgen maar wat ik interessant vind zijn de vragen : "ben ik in staat om datgene te doen dat het beste voor me is ? "....... "Ben ik in staat om het verschil te zien tussen drogredenen en de realiteit ? " of nog sterker " kan ik de consequenties overzien van mijn eigen denken en gedrag ?".....

en ik moet zeggen dat ik vaak nog steeds niet in staat ben om de vragen te beantwoorden...
daarom heb ik hulp nodig... elke dag weer hahahaha....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosie,

Je irritatiegevoel dempen met wijn geeft nu op korte termijn wel enige
opluchting, maar is het niet een duurzamere oplossing om te kijken waarom
je geirriteerd bent en hoe je dat anders kunt oplossen dan door het gevoel
te verdoven met alcohol.

Laat de AH maar voor wat ie is, ga even in de spiegel kijken!
En probeer iets anders te zoeken om je irritatie te verdrijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk dat ik geen tijd meer heb om alles te lezen en op iedereen te reageren. Het kost me teveel tijd en energie en ik heb te veel andere dingen waar ik mijn tijd aan wil besteden.
Toch vind ik het fijn om elke dag een stukje te lezen en als ik zin heb wat te melden. Jullie zijn immers lotgenoten met eenzelfde achtergrond die gewoon toegeven dat ze teveel drinken/dronken en die mensen zijn in mijn omgeving schaars (die het toegeven).
Dus ik ben zo "egoistisch" om alleen te lezen en wat te melden als het mij uitkomt. Maar dat is immers de vrijheid van een forum.

Het is toch wat, zoals ik hier lees, dat je je moet verontschuldigen dat je fris drinkt! En dat de negatieve opmerkingen van andere drinkers je motivatie zouden ondergraven.
Daar heb ik het inmiddels helemaal mee gehad. De meerderheid heeft vaak niet gelijk! Onthou dat!
Ik zeg tegenwoordig dat ik me lekkerder en fitter voel als ik fris drink en daar kan niemand een speld tussenkrijgen.

Wat de discussies hier betreft: het is wat mij betreft echt ieder zijn eigen manier. Ik probeer me te onthouden van discussie, want er valt geen gelijk te behalen. Ieder heeft voor zichzelf gelijk.
Oh, dat valt me weleens moeilijk hoor! Maar dat zegt ook wat over mij en is ook interessant om naar te kijken.
Om uit alles het voor jou bruikbare te halen vind ik een hele goeie. Zo is het maar net.

Alle nieuwkomers veel succes, het is altijd de moeite waard om je in te spannen voor je eigen ontwikkeling. En iedereen :present: blijf doorgaan op de ingeslagen weg.

liefs,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...