Spring naar bijdragen

Waf-waf


rakker

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen! Heb me erg ingespannen om zoveel mogelijk te lezen. Ben wel een beetje jaloers op diegenen die er zoveel tijd kunnen instoppen, maar ga zo door.Even de volgende reacties
Ziza, het 12 stappen plan van A.A. zou voor mij geen nut hebben, maar ga zo door. Dat geldt voor iedereen, maak gebruik van datgene waar je baat bij hebt, ook al zou dat samen met de koeien in de wei grazen zijn.Muuuuuuuhh!Stoppen met drinken is mijns inziens een pos. psych. ontwikkeling. Je beseft en ACCEPTEERT dat het zonder KAN, waarbij de qual. van het leven zo veel beter wordt. Daardoor zijn mijn gremlintjes minder vechtlustig geworden.

Jeewee, ook van mijn veel sterkte, en ook al is het verdraaid lastig, denk er aan dat je lichaam zonder alcohol veel sneller aansterkt!

Kate, goede bijdrage om 18.03. Ik steun je, en kan het ook onderbouwen.

Corinne, ik kan me niet voorstellen dat een stoere belgin d`r handen vol heeft aan èèn man. (grijns). Maar vertaal: abundat dilubus vitus? Ik ben nl. in Zuid Afrika opgegroeid, en nog maar 30 jaar terug in Nl.

Heerlijk wat wordt ik lekker melig van al dat gegeit,gezaag,gezever (met of zonder gebit) deurzoagen, bomen ieder kwartier doorhakken, ijzer zagen..of plastic, ens ens.


Ik heb mij overigens net gemeld bij wie is wie, had kennelijk de site nog niet helemaal door.Dat heb je zo met die struisvogels!

Francesca, Marion en andere meligen, ga alsjeblieft zo door. Geen humor is maar half leven, althans voor mij.Mèèèèèèèèèèèè!

Quentie, onthoud dat 4 maand toch een flinke prestatie is. Nu op naar min. 5 maand. O.k.?

Ferry, ik vond jouw reactie over de A.A ook wat kort door de bocht, maar begrijp je wel.

Corinne, ik vind de vismarkt wel erg groot,maar ach...

Ik kreeg wel even een scheut in mijn rug van dat rapen van al die rapen! Burp!

Water: zijn wij ( blub-blub) niet allemaal +- een beetje eigenwijs, dan wel dwars (ikke niet hoor,never!)

Ik moet er helaas nu mee stoppen, moet wat in gaan pakken, ga dit weekeind naar een seminaar van Intact over hoe je bij je zelf kunt blijven. Kan me er absoluut geen voorstelling van maken, maar er zitten gelukkig een heel aantal geiten bij. Het zal me niet verwonderen als ik weggestuurd wordt. Pok-pok-pokkieee!

Als laatste, ik ben pas zondagmiddag weer terug, als er iemand dus hierop wenst/durft te reageren, doe dat s.v.p. dan. Tja, en dan te bedenken dat ik nog maar 54 ben .Kreuuun.(Vette grijns )

Iedereen, een goed en droog weekeind, hele hartelijke groeten, Guido.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Guido Rakker,

Ik dacht al waarom vraagt niemand wat dat betekent.

abundat dilubus vitus
betekent
hij is rijk aan sympathieke tekortkomingen
(toch een mooi eufemisme voor hij is een galbak)

Jij opent nu een nieuwe discussie.
Het is handiger gewoon op de antwoordknop in het dagdraadje te klikken en daar een reactie te plaatsen. Zo blijft alles op de dag bijelkaar.

Veel plezier op je seminaar. Leer veel van jezelf en zorg dat je nog een keer terug mag komen, omdat je je goed gedragen hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Guido & Corinne,

Ik wou hier even iets zeggen: het openen van een nieuwe discussie vond ik juist fijn. Want ik heb eerlijk gezegd moeite met de langdradige dagdraag. Ik ben slechts deze week "actief" lid geworden maar heb nu al zoiets van, huh? wat? wie? waar?

Tijdens het lezen van een dagdraad per dag heb ik het idee dat ik naar 10 verschillende tafeltennis wedstrijden tegelijk aan het kijken ben, het is heel moeilijk om alle namen en vragen en opmerkingen bij te houden. En op een moment maakt er iemand een vrij serieuze melding, vervolgens gaat iemand een geintje maken, ik vind het vrij hectisch moet ik zeggen.

Als je in een draad alles in een dag probeert te bespreken krijgt het al gauw een bepaald ADHD gehaalte. Of misschien heb ik dit alleen omdat ik nieuw hier ben en alle namen en individuele geschiedenissen en situaties niet weet. Zou best kunnen!!

Ik snapte de hele heisa rond Ziza en sommige mensen en zijn vertrek & AA (pro/con) niet. Maar misschien speelt dit langer dan de afgelopen paar maanden af. Wel zie ik hoe mensen snel een kant willen kiezen. Het is interessant. Wij hebben allemaal hetzelfde probleem, maar er zijn verschillende manieren om het aan te pakken. AA heeft natuurlijk een beetje zijn eigen taal/terminologie en ideologie en uiteraard de twaalf stappen.

En het Internet behandeling via Tactus heeft ook bepaalde onderdelen. Ik ben zelf hiermee bezig--zo heb ik jullie gevonden. Ik bijv. deze behandeling graag willen bespreken met mensen die er ook mee bezig zijn, maar ik heb nog geen posts hierover gezien. Iets voor een aparte draad?

Kijk, wij zijn allemaal hiernaartoe gekomen voor precies hetzelfde reden, namelijk: ADB zijn, toch?
En ik vind het juist heel fijn als mensen lekker melig doen, of over de koetjes en kalfjes gaan praten. Het hoeft absoluut alleen maar over crisis momenten of pijn of angst te gaan--liever niet, he?! We hebben genoeg ellende meegemaakt! Ik ben dus gewoon benieuwd, waar is het idee voor slechts een dagdraad ontstaan, en is dit een vaste regel? Als "ja," moet het ook zo blijven?

Graag hoor ik het van jullie.

Droge groetjes van Lily

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lily, ik wil wel even reageren op wat je zegt over de dagdraad. Dat chaotische komt, doordat iemand die een berichtje zit te typen even de nieuw geplaatste berichten niet kan volgen. Daardoor krijg je dus reacties op een paar berichtjes terug, of een grapje na een serieus bericht. Dat is in het begin heel verwarrend, maar het went.
Persoonlijk vind ik meerdere dagdraden heel verwarrend. Is ook niet nodig, want als je bij Home kijkt zie je naast Ditjes en Datjes dat er ook nog Themadraadjes zijn, of Tips en Adviezen. Als je graag over een bepaald thema wil praten kun je een discussie bij de themadraadjes openen, en dan wordt er in principe alleen gereageerd over dat onderwerp. Of als je tips zoekt die je kunnen helpen bij het niet drinken, kun je kijken bij Tips en Adviezen, en daar kun je zelf ook tips plaatsen.

Ik heb wel eens rondgekeken op een ander forum, waar iedereen volgens mij zijn eigen draadje opent waar dan weer door anderen op gereageerd wordt. Dagelijks wordt daar op heel veel draadjes geschreven. Ik vond juist dat heel erg verwarrend en enorm chaotisch. Ik heb er zelf niets geschreven omdat het mij niet aantrekt. Als jij dat prettiger vind kun je ook daar eens gaan kijken. Ik kwam er geen wijs uit.

Het staat je vrij meerdere draadjes te openen hoor. Het kan alleen zijn dat je dan minder reacties krijgt dan op de dagdraad.

Guido, om ook nog even op jou te reageren nu ik toch bezig ben. Gezellig dat je erbij bent, ik hoop dat je veel hebt aan dit forum. Leuk dat je ook van geiten, zeveren etc. houd. Maar soms zijn we ook erg serieus hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...