Spring naar bijdragen

maandag 14 mei


bibelle

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Flipsen,

Ik ken je helemaal niet, ik ben hier nog maar een paar maanden.
Jammer te horen dat het nu even wat minder met je gaat.
Denk eens zo: dit gaat over, als ik maar niet drink. Probeer van alles de keerzijde te bekijken en dan bedoel ik de zonnige zijde, ook al is ze nog wat overschaduwd.
Zet 'm op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Ja, je kunt hier de hele dag komen kijken en je hoeft niet op een vaste avond weg. Vind ik ook wel zo prettig. Ik hou er nl. niet van om 's avonds nog de deur uit te moeten en ik functioneer niet in groepen. Ik uit mij veel beter op papier.
Het forum is ideaal voor me.
Overdag is het inderdaad altijd wat rustiger, mensen moeten werken.
En ik zoek werk. Dat geeft je een nogal onregelmatig patroon. In een keer kun je dan op verschillende plekken moet opdraven en dan zit je je weer een week te vervelen. Privé-afspraken doordeweeks maak je altijd met een slag onder de arm.
Maar ja, niet treuren, 't leven gaat door. En het komt wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corrine. Ben ook geen groepsdier. Ik ben op zoveel meetings geweest. Wat mij stoort is dat er geen stopwatch gebruikt, iedereen kan eindeloos doorpraten.
En,maar dat is mijn opinie, ikvind er toch een soort groepjesgeest heersen.
Zo van de ouwe jongens, de midden groep, de nieuwelingen.
Maar misschien zit het in mijn hoofd!!

Vind dat hier meer vanuit een lijn word gepraat en een grap moet kunnen.
Kortom iets mider saai.
En de macht hoger dan jezelf is voor een agnost als ik toch wel moeilijk.

Maar wie er baat bij heeft moet het zeker niet laten. Ze scoren dacht ik niet slecht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Ieder zijn meug, zeg ik maar.
De doelstelling is dezelfde. Stoppen met drinken of het gebruik in de hand hebben. Voor de meesten is de enige optie: stoppen.
Alle hulp is daarbij welkom, en het is prettig te kunnen kiezen wat het best bij je aansluit om dat te bereiken.
Voor mij was de keuze die ik gemaakt heb 5 weken geleden duidelijk de goeie. Kappen, niets meer. Dat steeds proberen minderen en alco-vrije dagen zette geen zoden aan de dijk, het gaf alleen een wat deprimerend jojo-effect. Sinds ik die ene keuze heb gemaakt en refusal slik, gaat het steeds beter met me. Ik ben veel optimistischer, vooral fitter en minder moe, en ik heb innerlijke rust.
Ik geniet weer van het leven. En dat wil ik zo houden, ik hoef niet meer te drinken.

Sterkte vandaag verder, ik moet zo gaan eten, douchen en op pad naar een uitzendbureau om me in te schrijven.
Ik weet niet of ik tijd heb om voordien nog even te komen kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb lekker gewerkt, vanmorgen thuis, en samen gegeten, en dat is goed gevallen. ik denk dat ik van 2 tot 3 een paar baantjes ga trekken; jullie plannen voor het zwembad werken aanstekelijk. maar ik doe het wel kalm aan, ik ben nog niet 100% fit.

gelukkig was het dus een voedselvergiftiging en geen virus, want dat duurt langer. voortaan uitkijken met hapjes uit azië en het oostblok, als die door niet-professionele mensen (buitenlandese collega's van latman) worden meegebracht naar een vriendendag. nadat mijn darmen 'leeg' waren ging het met sprongen vooruit. tot na mijn baantjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal
Zo het weekend is weer achter de rug.
Complimenten voor iedereen die het droog hebben gehouden.
Zelf had ik ook besloten om helemaal te stoppen, maar toch probeer ik het nu weer beperkt.
Het is me het afgelopen weekend aardig gelukt, ik had m`n rem aardig in de hand.
Nu weer een gewone week.
Ik neem hier zo af en toe een kijkje en dat geeft me wel weer kracht.
Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Quentie Blij dat je het er goed hebt af gebracht! Maar is het voor een drinker niet een kwelling om je voet op het rempedaal te houden? Praat uit mijn ervaring, hij kan er natuurlijk zo afschieten! Misschien gaat dit eigelijk meer over mij! Ik ben het beu om de tussenweg te bewandelen.
Ik ben er achter dat en beetje droogstaan niet bestaat,dat wordt toch doorschieten althans in mijn geval.
Ik heb 2 opties stoppen of me dooddrinken.

Weet niet of het lukt, maar ik ben het gesjoemel zat!!!

Het is geen critic , maar kijk uit. Het is een link goedje.Evengoed veel sterkte.

Ben hier pas kort maar wel een ervaringsdeskudige.


Ga je goed groetjes SOOTHE!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het zwemmen heeft mij ook goed gedaan, al hebben wij geen bubbelbad erbij, helaas, maar het lijkt me heel lekker!

daarna lekker gewerkt, dat wil zeggen: mijn computer opgeruimd. ik laat altijd veel files in de grote rommelbak zitten, en die heb ik eens lekker uitgemest: soort bij soort, toespraken, trainingen, medewerkerslijsten, foto's en powerpoints e.d.

lijstjes met koffierondjes en boodschappenlijstjes: waarom bewaar ik dat toch allemaal? ook de e-mails eens doorgelopen: het meeste kan weg, zeker alle antwoorden, want daar zit het origineel toch ook weer bij. en de eerste t/m de zoveelste versie van verslagen en ontwerpen, je wordt er niet goed van. ik ben altijd bang dat ik iets kwijtraak, en dus bewaar ik alles. walgelijk eigenlijk. vele megabites lichter dus nu.

als ik nu in 'mijn documenten' kijk zie ik alleen maar mooie gele mapjes, het lijkt de voorjaarsschoonmaak wel. nog niet zo gek dat ze dat vroeger deden, mijn computer vaart er dus wel bij, en ikzelf heb ook ineens meer overzicht. sinds ik niet meer drink heb ik dat soort opruimwoede: schoon schip maken met alle zooi uit het verleden, thuis en op het werk.

latman staat nu te koken, ik voel me fit genoeg om straks toch nog naar mijn bestuursvergadering te gaan. ook daar maar eens voorjaarsschoonmaak houden, d.w.z. ik ga ze vertellen dat ik een aantal klussen niet meer zelf wil doen. daar moet een afspraak over komen. voor de vrijwilligers is het handig afschuiven: daar zijn de betaalde krachten voor, maar voor de vrijwilligers is het extra, een uitje naast hun werk of als hoofdtaak als ze geen betaalde baan hebben; voor mij en de andere vaste krachten is het altijd weer meer van hetzelfde.

ik wordt part-time betaald, dus ik ga na de zomer ook echt part-time werken. meer tijd voor mezelf, en voor hobby's en latman en kids, en moeder, en neef, er is nog genoeg te doen. ik wil over vier jaar wel gezond mijn pensioen halen. (en droog, maar daar weten ze niets van, ik leefde als stille en stiekeme drinkster!)

hé, het is goed om het zo op te schrijven, ik ben heel gemotiveerd om het vanavond dan ook maar eens duidelijk op tafel te leggen. heerlijk helder hoofdje heb ik toch zonder biertje!

we gaan zo eten, dus ik stop even, blijf nog wel ingelogd tot ik weg moet. tot straks, groeten van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bibelle,

Een hoop werk was dat zeker, ik begrijp dat je dat niet zo dikwijls doet, je compu opruimen.
Zelf heb ik dat altijd gedaan. Zelfs met voor mijn e-mail heb ik aparte vakjes bij de inkomende en uitgaande post.
Verniet je verwijderde items te verwijderen, anders blijven ze ruimte innemen.
Ja en nu zou kunnen overwegen om een schoonmaakbeurt van je hele computer te doen.
Overbodige programma's verwijderen, schijfopruimen, schijf defragmenteren.
Ook soms prettig: toetsenbord, muis en beeldscherm afstoffen en met een vochtig doekje schoonmaken.
Dat laatste moet ik nodig eens doen.
Weer een klusje erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, nu ga ik de keuken in: vaatwasser leeg ruimen, asperges en aardappeltjes schillen, groentenbakjes voor de kinderen maken en koken.
De gremlins zaten in de trein vanmiddag bij huisreis. Heb ze uit het raampje gekiept, vloog er een tegen een paal in stukken. Net goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik heb een fijne dag. Veel beter dan gisteren.
Maar we bljiven waakzaam! Jaren geleden stond ik vier maanden droog. Bij de AA nogwel!
De laatste tijd is vier dagen al een lange tijd.

Ik ben me er terdegen van bewust dat er krachten op de loer liggen om me beentje te lichten en het hervatten begint.
Toch is mijn geestesgesteldheid iets anders. Mede door dit Forum. Maar ook omdat ik behoorlijk bang ben. Wat het wordt mijn dood.De heren medici beamen dat!

Ik ervaar iets sterker dan voorheen, dat de duivels die je bespringen, ik bedoel de drankflitsen,die de gedachte aan drank welhaast onhoudbaar maken, na enige tijd wegebben, als je er niet aan toegeeft.
Komen later wel weer de kop opsteken (dat de drank zaligmakend is) maar ook dan ebt het weg mits ik niet toegeef.
Even goed zo.Ik ga koken.Tonijn-sla-bakaardappel.Wat een luxe!!!

Groetjes Soothe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@corinne: was je in rotterdam vanwege de herdenking van 14 mei? op dat moment besloot mijn rotterdamse vader verzet te gaan plegen, en kwam hij zo via het kamp bij mijn duitse moeder terecht! indirect ben ik dus een kind van het bombardement. ik denk er altijd even aan op 14 mei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij hadden ook asperges, lekker, en zalm op een bedje van prei. ik hoefde niet eens zelf te koken, en ook de vaat wordt gedaan. leuk gevolg van een dagje ziek zijn, want nu was latman er nog, hij gaat vanavond terug naar zijn eigen stek.

ik ga nu vergaderen met het bestuur, ik heb er zin in. ik heb geen stilettohakken, maar ik zal mij duchtig weren, bij de dames en de heren. het heerlijk helder hoofdje kan veel aan.

tot vanavond! groeten van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...